Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1229
Jeg overtok leiligheten min i august, og alt har vært fint. Det eneste jeg kunne klage på i starten var at det kun var ventilasjon på badet, altså en uttrektsvifte, men i senere tid har jeg vært plaget av mus noe huseier har fått beskjed om, jeg bestemte meg for å kjøpe musefelle selv fordi han brukte en evighet på å ordne det, først nå nylig har han sagt at han skal vippse meg for musefella jeg måtte kjøpe, dette har han ikke gjort. Heldigvis er museproblemet borte men det er svært kaldt der jeg bor og jeg har bare fått beskjed om at jeg må fyre i peisen, varmekablene på badet har tatt kvelden og han sier han skal ringe elektriker men om det blir for dyrt må han nok la være å fikse det. Det er mye gjennomtrekk siden det er et gammelt hus jeg bor i, og jeg kjenner at det ødelegger en del av tilfriskninga mi ettersom jeg holder på med botrening i regi av behandlingsplassen jeg er på.

Huseier har fått beskjed om at mangler må ordnes opp i ellers kommer jeg til å gi en oppsigelse ganske snart.
Ja, flytt til en plass du trives
Hvorfor er det så mange huseiere som gir faen i leietakerne? De bryr seg rett og slett ikke så lenge de får pengene sine... Ja, flytt til et annet sted om han ikke gidder å gjøre det du sier ifra om at er feil og må utbedres.
Sist endret av something; 22. november 2022 kl. 22:17.
Det er selvfølgelig ikke greit når noe ikke virker.
Et virkemiddel du kan bruke med bakgrunn i husleieloven er å holde igjen husleie.
Er det et gammelt hus må du regne med mus. Det Er ikke sikkert det blir noe bedre sv å flytte det vil bare være andre ting som ikke er bra. Det er langt mellom gode utleiere. Tilfriskning er ingen unnskyldning for et perfekt hjem. Trerr imot burde det være motsatt å lære deg å takle at alt ikke er alltid er på stell

Lykke til
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er selvfølgelig ikke greit når noe ikke virker.
Et virkemiddel du kan bruke med bakgrunn i husleieloven er å holde igjen husleie.
Er det et gammelt hus må du regne med mus. Det Er ikke sikkert det blir noe bedre sv å flytte det vil bare være andre ting som ikke er bra. Det er langt mellom gode utleiere. Tilfriskning er ingen unnskyldning for et perfekt hjem. Trerr imot burde det være motsatt å lære deg å takle at alt ikke er alltid er på stell

Lykke til
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ikke det som noen unnskyldning, ei heller forventer jeg ikke et perfekt hjem når jeg leier, men det er jo greit å kunne ha en varm plass å være med lite til ingen mangler når man ønsker å være rusfri å komme seg videre i livet.
Du kan jo se litt på Finn for å sammenligne hva du kan få der du bor for det du kan betale.

Dette er et evig problem. Senest sak på forsiden av NRK.

https://www.nrk.no/nordland/mugg-i-l...ll.-1.16180995

Jeg har heller ikke varmekabler på badet og det går veldig fint. Med dagens strømpriser er det mange som ønsker seg peis.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er selvfølgelig ikke greit når noe ikke virker.
Et virkemiddel du kan bruke med bakgrunn i husleieloven er å holde igjen husleie.
Er det et gammelt hus må du regne med mus. Det Er ikke sikkert det blir noe bedre sv å flytte det vil bare være andre ting som ikke er bra. Det er langt mellom gode utleiere. Tilfriskning er ingen unnskyldning for et perfekt hjem. Trerr imot burde det være motsatt å lære deg å takle at alt ikke er alltid er på stell

Lykke til
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig skal en ikke regne med at det er mus bare fordi huset er gammel. Det regnes som et skadedyr for en grunn.

Til ts, høres ikke ut som at utleier bryr seg så mye. Hadde samme problem når jeg tidligere leide et eldre hus hvor ting sluttet å fungere. Fikk avslag på leie til feilen var fikset om feilen påvirket min hverdag.

Husk å dokumentere kommunikasjonen mellom dere så du har alt tilgjengelig hvis det skulle bli nødvendig. (Flytte ut før oppsigelse tid eller holde tilbake husleie)
Sitat av Satho Pronth Vis innlegg
Selvfølgelig skal en ikke regne med at det er mus bare fordi huset er gammel. Det regnes som et skadedyr for en grunn.
Vis hele sitatet...
Ordkløyveri. Vi bor i Norge og da må man litt avhengig av bosituasjon være forberedt på mus. Skadedyr ja, men også et veldig vanlig skadedyr som mange har erfaring med eller må regne med å stifte bekjentskap med. Det er en grunn til at det selges musefeller, gift og alskens remedier overalt i Norge. Og nå har vi defintivt vært i årstiden for at mus trekker innomhus. Trenger ikke en gang være noe feil med huset det er nok med at døra står på gløtt. Det er vanskelig å si noe mer uten å vite mer. For TS sin del ser problemet ut til å ha løst seg enkelt med en musefelle. Get over it eller flytt inn i en leilighet. Minner om at det er rotter i byene, jeg vet hva jeg ville valgt av de to. Jeg har flyttet fra rotter i en bygate.