Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1894
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei jeg har da som sagt havna på kratom kjøret. Har brukt det hver dag 10 gram i rundt en måned. Nå er bagen tom så må slutte, vil dette bli et stort problem for meg eller?
Hvordan funker "kratom-kjøret"? Hvilke rus er det å hente hos kratom egentlig?
Det blir ikke et stort problem, men det kommer til å være ubehagelig. Rastløshet, angst og depresjon i et par dager-en uke. Kaldsvette, søvnløshet etc.


Sitat av dinegenfiselukt Vis innlegg
Hvordan funker "kratom-kjøret"? Hvilke rus er det å hente hos kratom egentlig?
Vis hele sitatet...
Kratom ligger på et sted mellom kaffe, cannabis, og to øl. Godt humør, våken og med generell velfølelse. Det eneste negative med kratom er at det gir ubehagelige abstinenser.

Jeg har brukt 20g kratom daglig i snart 3 år. Det som er kjekt med det er at du mister lysten på annen rus, og at det har ingen negative helseeffekter. For mange er det en redning ut av annen avhengighet, for min del alkohol.

Rusen er samtidig såpass svak at det ikke er noe problem for meg å fullføre mastergrad i nevrokjemi og jobbe fulltid på høye doser.
Sist endret av En deling; 11. september 2022 kl. 23:53.
Det er litt avhengig av hvilke type kratom du brukte. Ut ifra egen erfaring vil jeg påstå at rød kratom gir nattsvette(!!), trøtthet, irritabilitet og smånerver. Dette vedvarer i 5-6 dager - ikke krise. Hvit og grønn kratom har minimale bivirkninger/abstinenser selv ved bruk over tid. Snakker 2-3 dager der formen er litt mandag-etter-fylla-på-lørdag (fredag for oss over 30). Mener jeg har lest om dette flere steder og at det er en ganske utbredt erfaring - uten at jeg har kilder.

Mulig symptomer også kan være avhengig av hvordan du brukte det. Tok du 10g på en gang, eller redoserte du senere på dagen/kvelden?
Rusvirkningen man får av kratom varer generelt i 4-6 timer, selv om virkestoffet mitragynine er i kroppen i rundt 24 timer. Kanskje vil det oppleves lettere hvis du tok alt en gang(?).

Virketiden er for øvrig grunnen til at noen brukere tar heftige doser 2-4 ganger om dagen - ikke rus. I denne sammenhengen brukes det gjerne medisinsk av personer som skal holde abstinenser fra heroin eller andre tunge opiater i sjakk. Rusen du får av 15g er ikke sterkere enn det du vil få hvis du bruker 5. Muligens vil førstnevnte vare litt lenger. Man kan ikke ta overdose på kratom. Du kommer til et punkt der du ikke kjenner mer ruseffekt, eneste du får er høyere toleranse for å kunne oppnå samme resultat.

Lykke til - det er ikke veldig utfordrende. Og på den positive siden så kommer du til å føle deg jævla mye bedre når forstoppelsen løsner
Off topic. Hvordan får dere i dere kratom? Smaker jo helt jævlig
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Off topic. Hvordan får dere i dere kratom? Smaker jo helt jævlig
Vis hele sitatet...
Melk, stor dose oboy og kratom. Lært meg å like smaken.

Eventuelt wash and toss men det synes jeg er helt for jævlig. Føles ut som en skje med kanel
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Off topic. Hvordan får dere i dere kratom? Smaker jo helt jævlig
Vis hele sitatet...
Hvis du har god teknikk smaker det absolutt ingenting. Hell vann i munnen, len hodet bakover legg kratomet oppå vannet med en skjei og svelg. Har gjort dette i åresvis og har omtrent aldri smakt smaken av det.
Problemet med kratom er at det har og mange bivirkninger. Jeg fikk problemer med blære og forstoppelsesymtomer av det. Men jeg inntok det for det meste direkte fra en te-skje skylt ned med vann.