Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4080
Jeg skal gå av heroinen igjen, og lurer på hva som hjelper best på angsten/ rastløshet av rivotril eller xanor (ksalol)? Hva er sterkest liksom?

Har egentlig tilgang på både riv, xanor (ksalol) og blåvalium. Har bare tenkt å bruke dette når jeg er abstinent. Er det best å bruke det som er mest potent? Eller er det bedre å bruke noe litt mildere og heller fylle på mer gjennom dagen?

Noen med erfaring?
Anonym bruker
"Stinn Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rivotril helt klart. Det varer veldig lenge. Om du velger xanor må du dosere veldig ofte. Vil si Xanor er sterkere, men ikke på en bedre måte nødvendigvis. Rivotril føles mer terapautisk og ekte.
Ville brukt Valium dersom det holder, Rivotril i verste fall.

Dette er dersom du vil ha det minst mulig ubehagelig i døgnene abstinensene varer.

Sprekkfaren kommer til å skyte i været.

Muligens lide seg gjennom dagene og knocke deg selv ut med Xanor på kveldene så du får deg noe søvn?

Vanskelig denne her.
Mange ulemper og farer ved å benytte seg av noe så avhengighetsskapende og ikke minst noe som fjerner hemninger til å kutte en avhengighet.

---

Xanoren du tar på kvelden klokken 23 kjenner du ikke noe særlig til når du våkner klokken 07.

Rivotrilen kjenner du i 24+ timer, selv om du kanskje ikke tror det.
Valiumen er som Rivotril LIGHT. Langtidsvirkende, men du må ha i deg 4 Blå for å få noenlunde samme effekt som en Rivo.

Lykke til ! Vi heier på deg.
Sist endret av krystallkongen; 25. august 2022 kl. 06:37.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Valium, garantert. Det er det du ville fått på avrusning/ nedtrapping
Har noen erfaring med hva som er best å ta av ksalol eller Oxynorm? Veit det er to helt forskjellige medisiner. Men hvem rus er best?
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Vilha Vis innlegg
Har noen erfaring med hva som er best å ta av ksalol eller Oxynorm? Veit det er to helt forskjellige medisiner. Men hvem rus er best?
Vis hele sitatet...
Det er 2 forskjellige medikamenter som du selv påpekte så det kommer jo helt an på hvilken type rus man liker. Hvor langt er et tau liksom?
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rivotril hjelper absolutt best mot uro og skjelv i kroppen og angst i kroppen. Tar toppen av kransekaka. Xanax gjør en rolig og stopper angst og tankekjør og fint for å få sove.

Disse pillene må så absolutt tas med måte, ellers så går du over til en ny avhengighet, men det vet du sikkert.
Lykke til <3
Trådstarter
49 1
Hvor lenge kan man bruke beroligende i strekk uten å bli avhengig? Kan jeg ta for eksempel et par riv + en valium hver dag i 1-2 uker uten å bli avhengig? Snakker da om fysisk avhengig, ikke det psykiske
Sitat av Lizzz94 Vis innlegg
Hvor lenge kan man bruke beroligende i strekk uten å bli avhengig? Kan jeg ta for eksempel et par riv + en valium hver dag i 1-2 uker uten å bli avhengig? Snakker da om fysisk avhengig, ikke det psykiske
Vis hele sitatet...
Tja, det kommer an på bl.a. dosering. Anbefaler å holde det til maks 2 uker og ta så små doser som mulig.

Fordi Rivotril gir virkning så lenge, så ville jeg ikke ta det hver dag for å unngå opphopning = unødvendig mye større endringer i hjernen som senere må reverseres til normalen.

La oss ta meg som et eksempel (bruk over 2 uker):
Tok 0,5 mg Rivotril ca. hver andre dag + 0,5-1 mg etizolam ca. hver andre dag det også, men aldri samme dag som Rivotril. Så mer eller mindre konstant på benzo i 2 uker.

Inntak kuttes, men det tar ytterligere 3 dager før ubehaget kommer (rivo som enda satt der). Ubehaget vil jeg karakterisere som "not great, not terrible" - ekstra skvetten, noe mer svett, moderate konsentrasjonsvansker og irritabilitet, noe melankoli og bølger med undertrykte følelser som dukker opp, tar lenger tid å sovne/vrir meg i senga. Gikk over etter 3-4 dager. Har hatt det verre med cannabisabstinenser, men inntaket mitt av benzo var ikke høyt som du kan se. Hadde jeg tatt 1-2 mg Rivo daglig, så tror jeg at jeg hadde fått anfall ved bråkutt. Overraskende potente greier de Rivoene og du føler dem ikke like klart som f.eks. Valium.
Legg deg inn på avrusning og få oppfølgning og hopp av der inne !!
▼ ... over en uke senere ... ▼
har prøvd alt som er i felleskatalogen, og har perioder av å på det meste som kan hives i en pumpe eller lynlås pose. jeg trenger ikke å forklare foskjellen på benzo å opiater men det er pest eller kolera, om du bruker opiater i nedtrapping som oxy eller dolc tror jeg du har større sjans på å lykkes. jeg kan ikke svare for alle men når du er kommet til det nivået att du er på heroin så er den tunge rusen du er ute etter å da er rivotril den perfekte oppskriften på å kjøre alt i dass. når du har spist noen rivotril å du skal avgjøre når å hvorvidt du sliter med abstinens så blir det fort tomt i posen, jeg liker tanken på benzo når jeg skal fikse livet men sannheten er att de fleste klarer ikke å følge en nedtrapping, men om du klarer det vill jeg klappe for deg men jeg ville fortsatt i samme spor å heller prøvd å tatt minde å mindre, opiater er noe hodet å kroppen venner seg til utrulig fort men nedtrapping på opiater vill være absolutt best for deg istedenfor å pådra deg en ny avhengighet. jeg vill uansett si att viss du har bestemt deg for benzo så tar du å spiser noen valium på morgen, ta deg god tid. 1 først. å så en til. helt til du er "ok" i formen. å det gjør du dagen etter, å deretter. kutt ned en valium i uken. ikke klikk å spis 20 i døgnet, hold deg til 6-7 stk. å spis en xanor på natta for å få bedre effekt på valium på morgen. hold deg unna rivotril, det er bedre "ruseffekt" på xanor å du er tilstede når du har effekt, rivotril føler du ikke effekt av før du er på "hva fan skjedde igår" stadie. .. velger du å skyte dritn så går det fortere ut av systemet å du pådrar deg en lengere nedtrappingsperiode, å plutselig må du bruke amfetamin for å trappe ned på benzoen, ...å så må du ha litt heroin for å landre på farta å så e du i en endeløs sirkel.. ditt valg, ditt liv. tror du har større sjans om du ordner deg noe oxy eller dolc.. kanskje noen subutex eller litt metadon, jeg har troa på att å trappe ned på det du har klart å kjøre i kroppen er den beste veien, å den korteste. håper du klarer, eller har klart å komme deg i ett bra mønster. liker att du lufter ide'en din. lykke til