Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6384
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er den beste metoden for å klargjøre linjer fra harde rocks?

Virker ueffektivt å sitte å kakke med kort/barberblad i en halvtime for å få en noen lunde uniform masse som passer for å insufflere. Metoden jeg benytter nå, er å knuse en rock under kortet forså å hakke det til pulver. Litt av kosen, men føler det fins en bedre måte.
Som du nevner selv legg et kort over flatt og knus det med dette. Noen ganger funker det å legge seddelen oppå pulveret, holde den stram med to fingre og stryke kanten av kortet hardt mot seddelen. Dette krever litt trening og funker forskjellig avhengig av pulver
Anonym bruker
"Sub-tropisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Knuser med kort og drar kortet med pulver under bortover flaten jeg bruker.
Skraper og deler så opp med barberblad etter det.

Blir skikkelig pudder i de fleste tilfeller.
Legg rocksa på en tallerken. Brett tørkepapir og legg over så det dekker alt og alle sider slik at det ikke spruter ut små rocks. Bruk så hva som helst, jeg pleier å rulle en snusboks over til det er ganske pulverisert og så ta av papiret og fortsette med et kort av noe slag. Våilla
Bruk bakepapir i stedet.
Nye knivblad fra olfa er dekt i en slags olje. Så vasker det med zalo brenner det å tørker av med vann

Legg det på speil/tallerken etc

Og knus med knivbladet, også vrir du knivbladet godt nedi overflaten og kutt opp
Nå er ikke dette helt mitt felt, men vil ikke morter være den beste løsningen?
Sist endret av Ekvivokk; 16. august 2022 kl. 17:21.
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Nå er ikke dette helt mitt felt, men vil ikke morter være den beste løsningen?
Vis hele sitatet...
min erfaring når jeg prøvde er at det ikke funker så bra om man har lite pulver for det var litt vanskelig å få skrapt sammen alt igjen etterpå følte det forsvant litt men kanskje noen funker bedre enn andre

noe som ligner er å knuse rocksa mellom to spiseskjeer og liksom gni de sammen, da blir det som regel ganske finmalt
Sist endret av Bluesky_; 16. august 2022 kl. 20:26.
Morter i metall og knuser'n i metall. Da kan du knuse det meste til fint pulver og du får med deg alt. Også veldig lett å holde ren, det er bare å skylle i rent vann, og tørke med kjøkkenrull etterpå. Voilá
Legg klumpen i en tykk ziplockpose og bank det flatt, gnu godt på posen etterpå. Voila
Hotplate..
Sett spisefatet i ovn/micro

ta det ut etter litt, fatet skal være så varmt at du akkurat ikke brenner deg/kan plassere neven oppå.

Hiv så steinen på den varme tallerken, så er det bare å knuse med bankkort og knuse ivei og finchoppe det til pulver.

Da får du lettere linjer uten klomper/mindre stener. Får da det helt pulverisert. Bedre for nesen også, og du vil få mer ut av produktet (på den grunn av at klumper osb osv ikke faller rett utt etter et linje.
Sist endret av random119432; 20. august 2022 kl. 01:51. Grunn: Edit
Har du mye å jobbe med, da skriv i google:
"Mortar for spices"
Gå gjennom bilder.
Hvis begge deler er laget av stein eller metall da er det du trenger.
Hvis du tenker om privat bruk, da gamle skole fungerer best: liten speil/glass som underlag og flat bankkort som knuseren
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette funker bra, men jeg vil råde å knuse så mye som mulig før du putter det i grindern. Har lest reviews hvor folk hevder de får små biter av metallrista i pulveret, tipper det er fordi de putter hele rocks oppi. Den er nok ikke ment for å knuse harde steiner til fint pulver, men funker veldig bra for medium klumpete pulver til fint støv!
bruk en skje eller noe lignende, bruker du noe flatt som et kort så spretter det biter i alle retninger mens on du bruker en skje så blir det "most"