Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3039
Jeg skulle bestille cbd olje til hunden min som er syk.
Fikk idag melding fra posten at jeg må sende inn dokumentasjon i form at vareseddel og info om min adresse, ellers sendes den i retur.
Men jeg har oppdaget at den inneholder 0,01 ikke detektor thc.
Nå er jeg livredd og stressa.
Denne ble anbefalt på en nettside og det stod den var trygg. På cbd Norge sine sider.
Blir jeg arrestert? Vil barna mine hentes av barnevernet basert på dette?
Hvor strenge er de ang dette når jeg ikke engang mottar den men lar den gå i retur?
Jeg har jo faktisk forsøkt å importere narkotika!
Cdb er like ulovlig som thc..

Men, du har ikke bestilt noe. Nekt nekt nekt. Ikke send noe, bare vent til den blir returnert og får du noen spørsmål så vet du ingenting.
Trådstarter
10 0
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Cdb er like ulovlig som thc..

Men, du har ikke bestilt noe. Nekt nekt nekt. Ikke send noe, bare vent til den blir returnert og får du noen spørsmål så vet du ingenting.
Vis hele sitatet...

Jeg kan jo ikke sende noe som jeg ikke har mottatt.
Pakken ligger for tollbehandling. De trengte kvittering på kjøp, adresse og personnummer for å kunne tollbehandle pakken. Den returneres om 14 dager om jeg ikke sender dokumentasjon står det på sms fra posten.

Leser allikevel på nett at noen har blitt anmeldt når ting returneres i tollen. På det også på tollerne på tv. Episode fra slutten av 2021.
Derfor jeg er redd!
Du kan jo prøve å si at noen andre har bestilt i ditt navn til din adresse bare for å plage deg.
Trådstarter
10 0
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du kan jo prøve å si at noen andre har bestilt i ditt navn til din adresse bare for å plage deg.
Vis hele sitatet...
Usannsynlig at de går på den når mitt bankkort er benyttet? Vet ikke om de får vite hvordan pakken er betalt?
Uansett lurer jeg på hva konsekvensene er?
Vil jeg bli arrestert, få fengsel? 10.000 i bot?

Vil jeg miste ungene for å bestille cbd med så lite thc fordi jeg var lite opplyst og det er ganske mye forskjellig informasjon på nett. Jeg burde selvsagt lest lovverket men det tenkte jeg ikke på, jeg stolte på de nettsidene jeg leste på.

Eller sender de den bare i retur og det er det?

Tenker det må være ganske mange som ved en feiltagelse kjøper cbd produkter uten at de er klar over det. Er jo mye av det på nett, alt fra hudkrem til tannpasta og hundesnacks. Samt at alt med ar det er lov i hele Europa nå er veldig forvirrende.

Blir virkelig alle som bestiller politianmeldt eller ?
samme skjedde med meg engang måtte bare betale toll
Sitat av Ellie20 Vis innlegg
Jeg kan jo ikke sende noe som jeg ikke har mottatt.
Pakken ligger for tollbehandling. De trengte kvittering på kjøp, adresse og personnummer for å kunne tollbehandle pakken. Den returneres om 14 dager om jeg ikke sender dokumentasjon står det på sms fra posten.

Leser allikevel på nett at noen har blitt anmeldt når ting returneres i tollen. På det også på tollerne på tv. Episode fra slutten av 2021.
Derfor jeg er redd!
Vis hele sitatet...
Ta det med ro. Pust.

Det jeg mente med ikke send noe var. Ikke send noe epost/ring/fax til tollvesenet. Bare la det gå sin gang.

Og slutt å bestill ulovlige ting på nettet. Hør med dyrlegen din istedenfor.
Trådstarter
10 0
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Ta det med ro. Pust.

Det jeg mente med ikke send noe var. Ikke send noe epost/ring/fax til tollvesenet. Bare la det gå sin gang.

Og slutt å bestill ulovlige ting på nettet. Hør med dyrlegen din istedenfor.
Vis hele sitatet...

Så da tror du det går greit om jeg bare lar det gå? Jeg bør ikke sende mail og si jeg har gjort en feil og at de kan sende den i retur og beklage?
Sist endret av Ellie20; 29. juni 2022 kl. 18:42.
Jeg bestilte noe til Norge som tydeligvis hadde en ingrediens som var ulovlig (jeg var ikke klar over det). De ba om dokumentasjon og sånt, jeg ignorerte det. Senere ble pakken destruert og ingenting har skjedd siden.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hahahah du får prøve deg på en «Jeg tenkte det var lovlig».

Hvorfor bestiller du noe ulovlig hvis du er så redd for å bli tatt? CBD er reseptpliktig. I verste konsekvens vil du bli anmeldt for brudd på legemiddelloven, og da går det automatisk en melding til barnevernet ja.
Anonym bruker
"Definert Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg gjør dette ofte og må også, nesten alltid, sende inn samme info som deg. Det for å beregne toll og for å sjekke om verdi stemmer med det som står på pakken.
Trådstarter
10 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hahahah du får prøve deg på en «Jeg tenkte det var lovlig».

Hvorfor bestiller du noe ulovlig hvis du er så redd for å bli tatt? CBD er reseptpliktig. I verste konsekvens vil du bli anmeldt for brudd på legemiddelloven, og da går det automatisk en melding til barnevernet ja.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg faktisk trodde det var lovlig. Vært masse i avisa om at cbd med inntil 2% er lov. Jeg tenkte rett og slett ikke på at vi ikke er EU land for vi følger jo alt av EU regler.

I Norge selges det også noen cbd produkter på jeg trodde faktisk ikke dette ville bli ett problem.

Og til deg over som ber meg snakke med veterinær. Det var veterinær som anbefalte cbd og sa jeg kunne bestille på nett.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg gjør dette ofte og må også, nesten alltid, sende inn samme info som deg. Det for å beregne toll og for å sjekke om verdi stemmer med det som står på pakken.
Vis hele sitatet...
Men har du bestilt med thc? Jeg leser det slik at de ofte lar cbd uten tch gå gjennom men at innholde av thc er ulovlig?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hahahah du får prøve deg på en «Jeg tenkte det var lovlig».

Hvorfor bestiller du noe ulovlig hvis du er så redd for å bli tatt? CBD er reseptpliktig. I verste konsekvens vil du bli anmeldt for brudd på legemiddelloven, og da går det automatisk en melding til barnevernet ja.
Vis hele sitatet...
Og om jeg skulle bli meldt må jeg jo bare si det som det er. Det er jo ikke til eget bruk.
Om de vil rusteste meg kan de gjerne gjøre det også. Men hele greia er selvsagt unødvendig og ubehagelig.
Men jeg snakket med en venninne nå som jobber i bv, og de tar ikke ungene fra meg basert på slikt.
Sist endret av Ellie20; 29. juni 2022 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Definert Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ellie20 Vis innlegg
Fordi jeg faktisk trodde det var lovlig. Vært masse i avisa om at cbd med inntil 2% er lov. Jeg tenkte rett og slett ikke på at vi ikke er EU land for vi følger jo alt av EU regler.

I Norge selges det også noen cbd produkter på jeg trodde faktisk ikke dette ville bli ett problem.

Og til deg over som ber meg snakke med veterinær. Det var veterinær som anbefalte cbd og sa jeg kunne bestille på nett.



Men har du bestilt med thc? Jeg leser det slik at de ofte lar cbd uten tch gå gjennom men at innholde av thc er ulovlig?



Og om jeg skulle bli meldt må jeg jo bare si det som det er. Det er jo ikke til eget bruk.
Om de vil rusteste meg kan de gjerne gjøre det også. Men hele greia er selvsagt unødvendig og ubehagelig.
Men jeg snakket med en venninne nå som jobber i bv, og de tar ikke ungene fra meg basert på slikt.
Vis hele sitatet...
Ja, noe av det har inneholdt THC, men jeg reagerer på de, så jeg har gått over til 0.2% THC.
Trådstarter
10 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, noe av det har inneholdt THC, men jeg reagerer på de, så jeg har gått over til 0.2% THC.
Vis hele sitatet...

Men Norge har jo nulltoleranse på thc. Rart du får det gjennom tollen eller har du resept? Hvilket land bestiller du fra?
Sitat av Ellie20 Vis innlegg
Men Norge har jo nulltoleranse på thc. Rart du får det gjennom tollen eller har du resept? Hvilket land bestiller du fra?
Vis hele sitatet...
mye slipper gjennom så lenge det bare er et cbd produkt
Trådstarter
10 0
Sitat av Sukkerpapir Vis innlegg
mye slipper gjennom så lenge det bare er et cbd produkt
Vis hele sitatet...
Ok. Jeg har lest nå i kveld at all cbd olje har noe thc?
Den jeg kjøpte til bikkja hadde 0,01% såkalt ikke detektbar står det.
Finnes det altså 100% thc fri?

Håper ikke jeg blir anmeldt, men om de ikke tester flaska men sender den i retur kan de vel ikke straffe meg for narkotika kjøp, for da vet de jo ikke det faktiske innholdet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, noe av det har inneholdt THC, men jeg reagerer på de, så jeg har gått over til 0.2% THC.
Vis hele sitatet...
Hvilket land bestiller du fra når den innholder thc?
Sist endret av Ellie20; 29. juni 2022 kl. 21:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare send inn doku,er bare for å sjekke verdi sannsynligvis. Ikke noe å ga noia for
Trådstarter
10 0
Sitat av Villravnen Vis innlegg
Bare send inn doku,er bare for å sjekke verdi sannsynligvis. Ikke noe å ga noia for
Vis hele sitatet...
Det tørr jeg faktisk ikke ta sjansen på.
En ting er nå å måtte ta en samtale med politiet i verste fall, men barnevernet har jeg dårlig erfaring med fra egen barndom desverre. De er skjeldent like forståelsesfulle for at noen har bestilt noe ulovlig i god tro.

Jeg reparer også på nettsiden jeg kjøpte fra.

https://naturecan.no/products/cbd-ol...37YWk0&irgwc=1

De opererer med .no og ikke .com. dette gjorde meg mer sikker på at dette var lov.
Nettsiden er også på norsk, med svært god tekst på norsk så det er ikke noe jalla nettbutikk.

Huff... Tenker at selv min egen bestemor kan gå i denne fella og få anmeldelse i posten i verste fall.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er lovlig (pga EU, som du sier) bare gjenstår å bli ratifisert (skrevet ned). Tar du saken til Høyesterett setter jeg alle penga på at du vinner. Problemet er at å ta saker til høyesterett tar mange år og mange kroner.

Fordelen er at tollvesenet vet dette, og vil unngå å "test their luck". Altså for hver person de herser med for å ha importert cbd er det en lav, men reel, risiko for et voldsomt rabalder og mediaoppstyr og rettsaker og folk i høye stillinger som må beklage og gå av.

Så lar du det gå i stillhet gjør de det samme.

Velkommen til 'rettsstaten' Norge.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestilte cbd og ble stoppet i tollen, fikk prikk på rullebladet og bot
Anonym bruker
"Parallell Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En nettside MÅ vel ikke være norsk for å bruke .no?
Trådstarter
10 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En nettside MÅ vel ikke være norsk for å bruke .no?
Vis hele sitatet...

Hva er det beste domenetillegget for min nettside?



Hva er de forskjellige type domenetilleggene?

Vi kan dele domenetilleggene inn i to forskjellige kategorier:

Generiske toppnivådomener (gTLD) og nasjonale toppnivådomener (ccTLD) – som er linket til et land.

Generiske toppnivådomener

Generiske toppnivådomene har vært siden begynnelsen av internett. Mens det opprinnelig var 7 forskjellige generiske toppdomener, er det nå hundrevis å velge mellom.

Hvert generiske toppnivådomene ble opprettet med sin egen mening. For eksempel, var .com en TLD for kommersielle nettsider, mens .info var ment for informasjonsnettsteder.

Eksempler på generiske toppnivådomener

.com.org.infoNasjonale toppnivådomener

Landsspesifikke domeneutvidelser er også veldig populære. Disse gir brukeren en direkte indikasjon på hvilket land din virksomhet ligger i. I de fleste land er .com og landskoden TLD de mest brukte domeneutvidelsene. I Norge, er for eksempel .no, .net og .com alle populære domeneutvidelser.

Eksempler på nasjonale toppnivådomener

.au.uk.no



Siden de er landsspesifikke gir d0e jo en god indikasjon på at selskapet er norskt. Men det må nok ikke være slik nei.
Sist endret av Ellie20; 30. juni 2022 kl. 10:08.
Hvordan du har trodd at cbd er lovlig i Norge sliter jeg med å forstå. Tar deg et søk å finne ut av det.
Trådstarter
10 0
Sitat av HeltEnkelFyr Vis innlegg
Hvordan du har trodd at cbd er lovlig i Norge sliter jeg med å forstå. Tar deg et søk å finne ut av det.
Vis hele sitatet...
Les på cbd Norge. Dessuten så jeg ikke at det var thc i den jeg bestilte før i går når jeg dobbeltskjekket.
Du må ikke sende inn noe info, for da vedkjenner du deg jo pakke og innhold. De sier jo selv den blir returnert, så da regner jeg med det går bra. Du må bare stille deg uforstående til hele greia, selv om det er en tabbe å betale med bankkort.

Bare prøv å glem hele greia. Du har ikke bestilt noe.
Jupp, mister alt nu. Støre kommer til å korsfeste deg foran tinget.