Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2451
Anonym bruker
"Fortvilet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har et Fitbit inspire 2 som jeg tipper jeg har hatt i rundt 1,5 år. Har sett på pulsmålingene og har sett at når jeg ikke er stona er pulsen min rundt 70. Når jeg er det er pulsen min i snitt rundt 100. Den sier også at jeg har trent 1 time idag( over 130 i puls) selvom jeg nesten bare har ligget i senga. Er dette normalt eller er det bare meg som er paranoid?
Bruker du tobakk å blande med?
Nikotin gir høyere puls.
Jeg får også høy puls når jeg røyker har sjekket med pulsmåler tror det er helt normalt. Vet ikke om det er hver gang ei heller om det kun er første halvtimen eller om det er gjennom hele rusen det har jeg ikke sjekka men tro du kan ta det helt med ro
Anonym bruker
"Fortvilet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Blander grønt og brunt og røyker det på en grav. Tar meg en snus etter ganske ofte da.
På en grav? er det et slags brukerutstyr eller mener du en plass hvor noen er begravet
Anonym bruker
"Fortvilet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Iminzilion Vis innlegg
Bruker du tobakk å blande med?
Nikotin gir høyere puls.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
På en grav? er det et slags brukerutstyr eller mener du en plass hvor noen er begravet
Vis hele sitatet...
En gravity bong
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blander grønt og brunt og røyker det på en grav. Tar meg en snus etter ganske ofte da.
Vis hele sitatet...
Det er snusen som er den største synderen her. Jeg har slitt med generelt høy puls, men etter en rev + snus så gikk pulsen opp med 20-30.
Anonym bruker
"Fortvilet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er snusen som er den største synderen her. Jeg har slitt med generelt høy puls, men etter en rev + snus så gikk pulsen opp med 20-30.
Vis hele sitatet...
Skal prøve å snuse etterpå når jeg er edru vis jeg husker det.
Jeg får gjerne 170+ i flere timer hvis jeg røyker. Cannabis trigger for meg en hjertearrytmi som kalles superventrikulær takykardi og det gir enormt høg puls.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter jeg sluttet å snuse så gikk hvilepulsen min fra 110 ned til 70. Merkelig med det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter jeg sluttet å snuse så gikk hvilepulsen min fra 110 ned til 70. Merkelig med det.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo merkelig. Har du vanligvis en hvilepuls på 110, så er jo dette et tegn på at noe ikke er helt bra, selv om du snuser. Du burde kanskje tatt en ekg.

Hvilepulsen min sånn til vanlig ligger på 45-55 uavhengig av om jeg har to stk ultra sterk snus under leppa eller ingen.
Er helt vanlig, økt hjertestørrelse er en av de få negative fysiske bivirkninger man får av Cannabis bruk.
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
økt hjertestørrelse er en av de få negative fysiske bivirkninger man får av Cannabis bruk.
Vis hele sitatet...
Får man større hjerte altså? sånn fysisk størrelse. Og isåfall er dette noe som skjer over tid så det blir større og større eller blir det mindre igjen når rusen går over?
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Er helt vanlig, økt hjertestørrelse er en av de få negative fysiske bivirkninger man får av Cannabis bruk.
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette fra?
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forveksler du cannabis med veksthormoner nå kanskje?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Hvor har du dette fra?
Vis hele sitatet...
Jeg ser jeg gikk litt hardt ut med "negativ bivirkning" og størrelse.

Jeg har bare plukket dette opp i en podcast Hart2Heart, men i jakten på kilde så ser jeg at det er snakk om økt risiko for hjerte & karsykdommer, men det er foreløpige vage studier og må forskes mer på.

Beklager feilindikajsonen.
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Jeg ser jeg gikk litt hardt ut med "negativ bivirkning" og størrelse.

Jeg har bare plukket dette opp i en podcast Hart2Heart, men i jakten på kilde så ser jeg at det er snakk om økt risiko for hjerte & karsykdommer, men det er foreløpige vage studier og må forskes mer på.

Beklager feilindikajsonen.
Vis hele sitatet...
Økt risiko for hjerte å karsykdommer høres kanskje mere riktig ut, kanskje værst om man blander inn tobakk.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ja det er jo merkelig. Har du vanligvis en hvilepuls på 110, så er jo dette et tegn på at noe ikke er helt bra, selv om du snuser. Du burde kanskje tatt en ekg.

Hvilepulsen min sånn til vanlig ligger på 45-55 uavhengig av om jeg har to stk ultra sterk snus under leppa eller ingen.
Vis hele sitatet...
Hehe, har vært inne til ultralyd, ekg, blod osv hos hjertespesialist. All good. Var litt å ta i det jeg skrev med snusen. Har til tider fortsatt over 100 i hvilepuls, men det er bare slik det er hos meg.
Anonym bruker
"Fortvilet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er snusen som er den største synderen her. Jeg har slitt med generelt høy puls, men etter en rev + snus så gikk pulsen opp med 20-30.
Vis hele sitatet...
Sjekka med snus og det gikk ikke noe opp
Psykedelisk bakverk
Min puls går også gjerne opp til nærmere 110 etter inntak av cannabis. Dersom jeg ikke er innrøyket får jeg også varsel fra smartklokke om at jeg ser ut til å ha høyt stressnivå, noe jeg ellers kun får i tilfeller hvor jeg faktisk er stresset.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 26. mai 2022 kl. 23:04.
Hvis du er paranoid når du røyker er det noiaen som gir høy puls
Jeg får også mye høyere puls etter jeg har røyket, det er ganske vanlig. Plutselig fokuserer du veldig mye på det, noe som igjen gjør det verre.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er da ikke noe nytt at cannabis forårsaker høyere puls.. Paranoid eller ikke
Cannabis er ikke noe helsekost for hjerte:
https://www.cdc.gov/marijuana/health...rt-health.html

Så ja, ganske normalt å få høyere puls og blodtrykk etter en feit en. Mener å ha lest for ei stund tilbake at bruk av cannabis, spesielt frekvent bruk, vil øke risiko for hjerteinfarkt ca. 3-4 ganger.

Angst og noia er også en faktor, men det er cannabisen som står for mesteparten av symptomene.

Jeg kan av og til oppleve å få en puls på 110-120 umiddelbart etter en joint (uten å få angst altså). Samtidig oppstår det jo høyere nivåer av bl.a. CO som gjør at oksygenmetningen faller midlertidig og hjerte må jobbe raskere for å forsyne kroppen.

Så det er cannabinoider, mild CO-"forgiftning" og psykisk stress som er ingrediensene av denne suppa.
Sist endret av Stray Wanderer; 27. mai 2022 kl. 08:07.
tbh jeg tror det er mest psykisk. hjerterytmen vår forandrer seg seg veldig mye gjennom en dag. nå har du oppdaget at hjertet dit pumper fortere etter du har røyket, dermed fokuserer du mer på det, og sirklen går videre. det er helt normalt, når hjertet ikke pumper "hardt" nok til å gi nok blod, må den pumpe fortere. hjerte er en sterk muskel.
Får alltid høyre puls når jeg røyker altså at hjertet slår fortere,røyka hver eneste dag i 30år å hjertet er still kickong så går fint
Sist endret av Rognkjeksa; 27. mai 2022 kl. 10:45.