Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3362
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen her benyttet seg av e-konsultasjon, for å få rekvirert blodprøver? Vil gjerne teste meg for noe, og tenker og legge med hvorfor og god begrunnelse før jeg sender til legen. Noen erfaringer?
Altså du vil ha en blodprøve? Er det ikke bare å be om en blodprøve å hva du vil bli testa for da? Det bruker jeg å gjøre.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Altså du vil ha en blodprøve? Er det ikke bare å be om en blodprøve å hva du vil bli testa for da? Det bruker jeg å gjøre.
Vis hele sitatet...
Kan man gjøre det? Fastlegen kan vel si nei?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan man gjøre det? Fastlegen kan vel si nei?
Vis hele sitatet...
Godt mulig, men det har aldri hendt til meg. Har spurt om å få sjekka alt fra kolesterol, vitamin nivåer, testo nivå osv uten spm.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Godt mulig, men det har aldri hendt til meg. Har spurt om å få sjekka alt fra kolesterol, vitamin nivåer, testo nivå osv uten spm.
Vis hele sitatet...
Aha, kanskje jeg skal gjøre det.

Jeg tenker jo at det og ta blodprøver koster penger, og tid. Så de vil vel ikke bare gi ut blodprøver til folk i hytt og pinne vel?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aha, kanskje jeg skal gjøre det.

Jeg tenker jo at det og ta blodprøver koster penger, og tid. Så de vil vel ikke bare gi ut blodprøver til folk i hytt og pinne vel?
Vis hele sitatet...
Ikke vært problem hos meg som sagt. Men noen kan kanskje nekte det. Vet endel fastleger var lei av å henvise pasienter som ikke trengte det. Sto om det i ei avise litt før jul.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ikke vært problem hos meg som sagt. Men noen kan kanskje nekte det. Vet endel fastleger var lei av å henvise pasienter som ikke trengte det. Sto om det i ei avise litt før jul.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg aner ikke reglene for det. Hva må til for at fastlegen skal nekte deg en viss blodprøve?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, jeg aner ikke reglene for det. Hva må til for at fastlegen skal nekte deg en viss blodprøve?
Vis hele sitatet...
Tror han kan nekte om det ikke er noe grunnlag for å sjekke det du vil sjekke.
Om du er velfungerende og frisk er det ikke noe grunn for å sjekke testo.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Tror han kan nekte om det ikke er noe grunnlag for å sjekke det du vil sjekke.
Om du er velfungerende og frisk er det ikke noe grunn for å sjekke testo.
Vis hele sitatet...
Sant det ja. Men du fikk sjekka testo, uten å nevne symptomer?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sant det ja. Men du fikk sjekka testo, uten å nevne symptomer?
Vis hele sitatet...
Hadde gått på kur for ei stund sia å sa jeg ville sjekke om alt sto bra til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aha, kanskje jeg skal gjøre det.

Jeg tenker jo at det og ta blodprøver koster penger, og tid. Så de vil vel ikke bare gi ut blodprøver til folk i hytt og pinne vel?
Vis hele sitatet...
Kan tenke meg at du må betale hvis det ikke er en medisinsk grunn til den prøven.

Har hørt at en kan ta blodprøver direkte hos Fürst. Men jeg vet ikke.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kan tenke meg at du må betale hvis det ikke er en medisinsk grunn til den prøven.

Har hørt at en kan ta blodprøver direkte hos Fürst. Men jeg vet ikke.
Vis hele sitatet...
Om man går via fastlege er det jo bare egenandel?
Eventuelt kan du dra til furst medisinsk og få blodprøver. Koster typ 200kr
Har du noe du er bekymret for så er det bare å si det til legen, så vil de fleste si det er greit

Men mener de at det ikke er noe medisinsk grunnlag for det så kan de nekte, men så lenge du legger frem hvorfor du ønsker så burde det få bra.
Si at du vil sjekke hvordan alt står til av vitaminnivåer, hormoner og lignende for å sjekke om det er noen livsstilsendringer/kostholdsendringer du må gjøre. Så lenge det går noen år mellom hver gang går det som oftest fint for min del hvertfall
Sist endret av HeavyMacro; 30. januar 2022 kl. 17:19. Grunn: Skrivefeil
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Eventuelt kan du dra til furst medisinsk og få blodprøver. Koster typ 200kr
Vis hele sitatet...
Bor i Moss, ingen her. Kan sikkert ta toget til Oslo ja.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
Si at du vil sjekke hvordan alt står til av vitaminnivåer, hormoner og lignende for å sjekke om det er noen livsstilsendringer/kostholdsendringer du må gjøre. Så lenge det går noen år mellom hver gang går det som oftest fint for min del hvertfall
Vis hele sitatet...
Jeg vil teste meg for hormoner ja, jeg føler på meg at jeg kan ha litt lave verdier. Er noen år siden sist. Jeg bruker ingen steroider og slikt.

Så hva kan en god begrunnelse være syns dere og skrive?
Tipper at legen vil teste andre ting som blodprosent ogg d vitamin nivå før de tar hormontester.

Hormontester er såvidt jeg forstår mer tid og ressurskrevende. Men er jo bare og spørre.

Hva er grunnen til at du føler du har for lite? Det kommer legen til å spørre.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager off-topic, men om man ber om bloodwork fra fastlegen sin, de ser ikke at man har rusmidler og slikt i blodet eller? Kunne tenkt meg å sjekket verdiene med kolesterol og testosteron.
Veldig lav terskel for å ta blodprøver, så om du ber om en vil du få en. Derimot så er det litt avhengig ifra kontor til kontor, hvordan tagning av blodprøve fungerer. Noen legekontorer har egen lab selv til å teste for de vanligste tingene, og tar blodprøver med en gang, da er det normaltvis best å bare booke vanlig time hos fastlegen din og få alt gjort med en gang, litt tungvindt å få e-konsultasjon, for så å uansett måtte komme til legekontoret for å ta blodprøven. Andre kontorer derimot, gjerne i storbyer har ikke egne labber, men samarbeider med en ekstern lab i nærheten som du må dra til.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Tipper at legen vil teste andre ting som blodprosent ogg d vitamin nivå før de tar hormontester.

Hormontester er såvidt jeg forstår mer tid og ressurskrevende. Men er jo bare og spørre.

Hva er grunnen til at du føler du har for lite? Det kommer legen til å spørre.
Vis hele sitatet...
Sant det.

Har egentlig ingen spesiell grunn, men jeg føler meg mer utslitt, og libidoen er svakere. Hva ville du skrevet, for en "fake" begrunnelse?
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dice Vis innlegg
Veldig lav terskel for å ta blodprøver, så om du ber om en vil du få en. Derimot så er det litt avhengig ifra kontor til kontor, hvordan tagning av blodprøve fungerer. Noen legekontorer har egen lab selv til å teste for de vanligste tingene, og tar blodprøver med en gang, da er det normaltvis best å bare booke vanlig time hos fastlegen din og få alt gjort med en gang, litt tungvindt å få e-konsultasjon, for så å uansett måtte komme til legekontoret for å ta blodprøven. Andre kontorer derimot, gjerne i storbyer har ikke egne labber, men samarbeider med en ekstern lab i nærheten som du må dra til.
Vis hele sitatet...
Problemet er at på mitt legekontor så må jeg ta prøvene på et annet sykehus ja. Men vurderer og bare juge, for å få tatt prøvene, og skrive at jeg har de og de symptomene. Kunne det funket tror du?

Om jeg skriver at jeg vil ha dem fordi jeg føler på meg det og det, så blir de vel avslått.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Spurte legekontoret nå. Du MÅ ha en legitim grunn for og eksempelvis ta ulike prøver utenfor standardprøver. Kan jo bare juge på meg ulike årsaker?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spurte legekontoret nå. Du MÅ ha en legitim grunn for og eksempelvis ta ulike prøver utenfor standardprøver. Kan jo bare juge på meg ulike årsaker?
Vis hele sitatet...
Ikke spør legekontoret, bare bestill time til fastlege. Jeg bestiller time til fastlegen over nett og når jeg kommer på time sier jeg at jeg vil sjekke det å det så blir det tatt samme dag.
Fuck Mr. Plod!
Mossing du å ja! Jeg bare sa jeg var veldig slapp for tiden, så ville teste vitamin og testo nivå.

Bare finn på en grunn til å teste
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bor i Moss, ingen her. Kan sikkert ta toget til Oslo ja.
Vis hele sitatet...
Du får det til å høres ut som du bor i en hule. Er jo bare å ta telefonkatalogen å begynne ringe rundt.

https://cmedical.no/klinikk/moss/
https://www.volvat.no/lokasjoner/moss/