Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2970
Faren min er megler og jeg bor med han, åssen er det får meg vis jeg vil begyne å handle aksjer? Ble fortalt at det ikke er mulig.


Noen som vet noe mer?
Fuck Mr. Plod!
er ikke det bare å åpne en etoro konto feks og trykke kjøp? skjønner ikke helt sammenhengen her.
Hæ? Hvorfor skulle ikke det vært mulig?
Det kan være at meglerhuset har visse regler for hva deres ansatte kan investere i. Kan umulig se for meg at dette også gjelder barn eller annen familie. Det er vel mer retningslinjer enn noe som er forbudt i henhold til Norsk lov.

Skulle tro at faren din vet mer om dette enn oss.

Vil du ikke høre med faren din kan du alltids høre med finanstilsynet.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
er ikke det bare å åpne en etoro konto feks og trykke kjøp? skjønner ikke helt sammenhengen her.
Vis hele sitatet...
Hol dere unna Etoro for gudskyld ... Kan det i hele tatt kalles en brooker?
Hvordan ble du fortalt dette, av hvem i hvilken sammenheng hørte du det? Du kommer med lite info. Er du 13 år og pappa gutt med misunnelig venner eller hva
Freskern's Avatar
Trådstarter
78 5
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hvordan ble du fortalt dette, av hvem i hvilken sammenheng hørte du det? Du kommer med lite info. Er du 13 år og pappa gutt med misunnelig venner eller hva
Vis hele sitatet...
Ro ned nå, gå å les litt på hvordan salg av aksjer til nærstående funker!

Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Det kan være at meglerhuset har visse regler for hva deres ansatte kan investere i. Kan umulig se for meg at dette også gjelder barn eller annen familie. Det er vel mer retningslinjer enn noe som er forbudt i henhold til Norsk lov.

Skulle tro at faren din vet mer om dette enn oss.

Vil du ikke høre med faren din kan du alltids høre med finanstilsynet.
Vis hele sitatet...
Fattern er å snakker med meglerhuset idag, ville sjekke om dere også visste no
Sist endret av Freskern; 26. januar 2022 kl. 08:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Freskern Vis innlegg
Ro ned nå, gå å les litt på hvordan salg av aksjer til nærstående funker!
Vis hele sitatet...
Så du lurer på om han kan selge aksjer til deg? Er jo ikke det du spør om i det første innlegget ditt. Der spør du jo om du har lov til å handle aksjer hvis faren din tilfeldigvis jobber som aksjemegler.
Freskern's Avatar
Trådstarter
78 5
Sitat av En deling Vis innlegg
Så du lurer på om han kan selge aksjer til deg? Er jo ikke det du spør om i det første innlegget ditt. Der spør du jo om du har lov til å handle aksjer hvis faren din tilfeldigvis jobber som aksjemegler.
Vis hele sitatet...
Ja det er det jeg spør om ja, har du lest loven om handel av aksjer vis man bor sammen med megler, kan ble sett som inside trading.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hvordan ble du fortalt dette, av hvem i hvilken sammenheng hørte du det? Du kommer med lite info. Er du 13 år og pappa gutt med misunnelig venner eller hva
Vis hele sitatet...
Sitat av En deling Vis innlegg
Så du lurer på om han kan selge aksjer til deg? Er jo ikke det du spør om i det første innlegget ditt. Der spør du jo om du har lov til å handle aksjer hvis faren din tilfeldigvis jobber som aksjemegler.
Vis hele sitatet...
Ta dere en bolle hver og sikkert en på deling. Hvem som er misunnelig her?

Det han spør om her er da helt legit.

Det kan være et renn av etiske dilemma i forbindelse med dette litt avhengig av farens posisjon osv.
Freskern's Avatar
Trådstarter
78 5
Sitat av Dough Vis innlegg
Ta dere en bolle hver og sikkert en på deling. Hvem som er misunnelig her?

Det han spør om her er da helt legit.

Det kan være et renn av etiske dilemma i forbindelse med dette litt avhengig av farens posisjon osv.
Vis hele sitatet...
Takk! Har noe med jobben å si ja