Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2668
Anonym bruker
"Skeptisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg røyker begynner jeg å tvile på alle valgene jeg noensinne har tatt. Jeg ser hvor farlig det egentlig er å kjøre bil, et sekund er det som skal til for å krasje rett et vogntog.

Det er egentlig ikke ubehagelig, snarere tvert imot tror jeg det er en god ting. Man får se hvilken idiot man er til tider. Hvorfor sa jeg det..hvorfor gjorde jeg det? uuugh

Koser meg veldig med cannabis så det er ikke et problem. Lurer bare på om noen andre har det sånn?
Anonym bruker
"Skeptisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Beklager skrivefeil
Absolutt. En av tingene jeg liker best med cannabis. Greia for min del er å faktisk klare å huske disse innsiktene dagen etterpå! Hvis jeg røyker for mye, går disse fine innsiktene rett over til noia, så lurt å passe litt på!
Anonym bruker
"God Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde kanskje slutte å røyke om tankene går disse veiene.
Anonym bruker
"Skeptisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kult å høre, lizardskin!

God Sjøorm: Tja, mulig det men selv synes jeg det gjør meg til en bedre person. F.eks. det med å kjøre bil gjør at jeg blir mer oppmerksom og en bedre sjåfør.

Det er ikke noia, bare at jeg ser meg selv fra utsiden, kan se andres perspektiv lettere.
Jeg ville ikke ha definert det som selvinnsikt, men jeg skjønner hva du mener. Man ser omverdenen fra et annet perspektiv, og det er sjelden man får gjort det ellers, så jeg setter veldig pris på det og tror det har gjort meg bedre på å gjøre det edru, også. Det er bra, men det kan hende at det utvikler seg til overtenking og angst ved mye røyking (det hender meg).
Sist endret av Mekkern; 17. desember 2021 kl. 21:33.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trenger ikke røyke for å tenke disse tankene om hvor lett en bilulykke kan oppstå.

Det er også en grunn for at jeg ikke tør å ta lappen, redd når jeg sitter i forsetet når jeg kjører med andre.

Men har hørt ting forandrer seg når en selv lærer å kjøre =)
Ganske vanlig fenomen på cannabis. Ser ting litt "klarere" om du vil. Antar du er relativt ny innenfor stoner-miljøet?
Lett å bli komfortabel med cannabis og tro du har full kontroll over ditt forbruk. Veldig vanedannende. Før du vet ordet av det røyker du dag inn og dag ut og glemmer hverdagslige ting. Dette gjelder ikke nødvendigvis alle men flertallet av forbrukere er i faresonen.
Anonym bruker
"Skeptisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trenger ikke røyke for å tenke disse tankene om hvor lett en bilulykke kan oppstå.

Det er også en grunn for at jeg ikke tør å ta lappen, redd når jeg sitter i forsetet når jeg kjører med andre.

Men har hørt ting forandrer seg når en selv lærer å kjøre =)
Vis hele sitatet...
Følern. Jeg holder meg til bykjøring, føler meg trygg der, men på landevei i mørket får jeg hjerte i halsen når det kommer et digert kjøretøy rasende i en sving på vinterføre.

Ting blir bedre når man kjører selv, helt klart You can do iiiit.

Mekkern: kult å høre at andre føler det samme!

Gnarve: Er ganske erfaren, har drevet på i ti år nå, med noen lange pauser. Bra tips tho, blir litt kake i hodet når man røyker hver dag over lengre tid.
Jeg kan skjenne meg igjen i det som er skrevet, men som "mekkern" skriver. Jeg kan også opparbeide en slags angst på disse tankene ved mye røyking i perioder, så vær obs på det :P

God fredag
Sånn ser jeg det:
Hvis man tenker at man har selvinnsikt så er det et tegn på det motsatte
Det gjelder sikkert for tanker også
Man burde vel egentlig forstå at det å kjøre bil er farlig og at et sekund er det som skal til for å krasje i et vogntog uavhengig av om man har tatt noen trekk eller ikke. Man burde også være inneforstått med at glatt føre øker risikoen for ulykker, at det kan ligge ting i veibanen, at det finnes dyr og mennesker som kan forville seg i veibanen og at det kan komme ting mot deg som last og hjul som fra f.eks hengere også.

Men det er nok ikke cannabisen som gjør at slikt setter seg i ryggmargen.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man får et annen vinkling på tankene under cannabisrus. Ideer om en mer defensiv holdning og farer i trafikken er jo positivt. Det hender jeg får gode ideer og innfallsvinkler på cannabis, og skriver det ned hvis mulig for ikke å glemme. Post-it lapper i forskjellige farger er ypperlig å kladde på. Det meste er vås og virker bare kult når man er stein, men enkelte ting er absolutt verdt å huske.
Sånn jeg ser det: Canabis gir mer fett i hjernen. Det blir vanskeligere, eller mindre kontakt mellom synabser. Du blir med det dummere, og har derfor glemt at du har tenkt disse tankene før, når du er stein. Dette gjør også at du får litt noya grunnet mindre kontroll. Derfor blir du også mer forsiktig. Problemet er at du lett kan skli ut og om du da kjører bil, vil reaksjons tiden være lenger. Kaizen
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yess - en av grunnene til at jeg kutta ut cannabis helt. Havnet allitd i en skikkelig negativ tankespiral jeg ikke klarte å komme meg ut av. Har vært mildt deprimert i mange år nå, men i det daglige klarer jeg å fokusere på de små tingene og finne lykken, depresjonen ligger bare litt sånn i bakgrunnen. Men så fort jeg tar fram cannabis kommer depresjonen skikkelig fram på overflaten og jeg overanalyserer alle valgene som førte til at jeg er hvor jeg er i dag, og føler meg helt håpløs.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Svak Ørret;

Tror du cannabisen skaper depresjonen, eller er den med på å slippe sorgen i undergrunnen mer frem?
Har brukt cannabis over en 18 måneder. Røyket kanskje 3 gram til-sammen, så relativt små mengder.

Jeg får også masse tanker som vekker myte sterke følelser. Mye som er morsomt, som virker helt genialt der og da. Tenker jeg kunne skrevet sketch på sketch med komedier.

Men jeg treffer også tanker som vekker sorgen i meg. Sist tenkt jeg på at jeg aldri blir en ung pappa, om jeg i det hele tatt blir det noen gang. Og tenkte i samtidig på at eventuelle barn aldri kommer til å bli godt kjent med besteforeldre og visa versa. Den traff meg skikkelig der og da.
Det hender titt og ofte at en bølge av selvkritikk slår inn over meg om hvordan jeg er som person, hva som egentlig er motivasjonene mine og sånne ting. Tror det kan være sunt som en liten justering i ny og ne å betrakte sin indre narsissist, men å eksistere i den der veldig ofte blir å invitere depresjon og angst inn i hodet så det slår rot.