Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2180
Hei. Hvis jeg drikker 3300 kalorier hver dag. Er det det samme som å spise 3300 hver dag? Noen som har vært inne i en sãnn diett. Sunne drinker såklart takker på forhånd
Ja, samme om kaloriene kommer fra drikke/mat
Fant ut noe, det kan vell ikke fordøyes å taes opp likt som treg fordøyelse.
Er ingen ekspert men forstår det slik at ; ja, du får i deg samme mengde kalorier som om du hadde spist det, men du får ikke metthetsfølelsen og da blir det lettere å spise / drikke mer så totalen blir høyere enn om du spiser.

Hvis du går for det så ville jeg prøvd å blende inn dadler f.eks. for å forebygge sprutsjit..
Når jeg ikke har tid til mat lever jeg fint på sukker drikker, protein shakes og kaffe.

Det er nok ikke sunt men muskler og hode er i godt mot, blir ikke treg og svak utover dagen så lenge kalorier kommer inn.

Dette pågår maks i noen dager om gangen og det avsluttes alltid med en svær overfylt tallerken med middag.

Kroppen min har mye fett og muskler å småspise på igjennom dagen uansett så vet ikke om det er derfor jeg ikke blir utmattet altså.
Hvis du blender maten du ville ha spist til væske så ville det vært noe tilsvarende, men eplejuice og proteinshakes kan ikke sammenliknes med poteter og grønnsaker.

Sitat av Middleman2027 Vis innlegg
Fant ut noe, det kan vell ikke fordøyes å taes opp likt som treg fordøyelse.
Vis hele sitatet...
Nei, men det kan justeres med tanke på frekvens. Hvis man drikker energi må dette gjøres mer hyppig enn hvis man spiser en stor biff.
Sist endret av Superspurv; 4. desember 2021 kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil dette føre til at man alltid har diare eller gjøres det om til "solid føde" i mage/tarm?
Jeg tror ikke det, kroppen skiller jo bæsj og vann/ tiss.
Blir jo til at du driter en gang i uka istedet for annenhver dag
Men pisser man ikke det man drikker? Så du mener at alt blir oppdratt?
Kroppen har vel vanskeligere for å ta opp flytende enn fast næring. Fast næring gir også bedre metthets følelse.
Oh, høres ut som det blir mindre da, takk. Kun det nødvendige føler jeg ^_^
Du driter ikke ut en kabel om du feks drikker kaffe m sukker, shaker og masse smoothies.

Masse fising blir det derimot
Det har ingenting å si om du spiser eller drikker 3300 kalorier. Men for at det skal være variert og sunt så må du nesten ta "vanlig" mat i en blender(disgusting, men ditt liv). Finnes ikke noen sunne drikker du kan leve av. Den eneste drikken som er sunn, er vann.
Munnhygiene er viktig å ha noe å tygge knekkebrød feks som også gir fiber for hardere avføring. Det henger lange tråder av tunga de pga det feks
Sist endret av 2pacolypse; 5. desember 2021 kl. 13:31.
Sitat av 2pacolypse Vis innlegg
Munnhygiene er viktig å ha noe å tygge knekkebrød feks som også gir fiber for hardere avføring. Det henger lange tråder av tunga de pga det feks
Vis hele sitatet...
For mye fiber gir løs avføring også. Jeg har brukt endel shaker (havregryn, melk og proteinpulver) men aldri kun basert en diett på det.
Har et familiemedlem som levde på proteinpulver og gainer som tilslutt kasta opp blod. Hadde sikkert noe mangler i kosten som kan ha forårsaket det men...