Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3155
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Endte opp og svi av 3k på hvitt i helgen. Fikk helt sinnssykt dårlig samvittighet og kastet det før jeg fikk brukt det. Er så godt på vei med avholds, men var en milimeter å fucke opp mer enn bare økonomi i helgen. Hadde jeg ikke hatt en kjæreste jeg er livredd for å miste hadde jeg junka meg til blods 100%. Dette er et problem om hun forsvinner, så trenger et avholdsmiljø eller opplegg som hjelper meg å takle dette selv. Har gått til rusbehandling hos psykolog, men var for frisk til å være der så det funker ikke. Har vært fri fra stims i 10mnd, men veien tilbake føles alt for kort...

Finnes det discord-grupper eller andre chattegrupper på nett for avholdssnakk? Både norsk og engelsk funker.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp! Det finnes.

Google: NA chat network kiwi irc

Trykk på øverste lenke.

Her er det masse snille folk som holder på avhold.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Du høres veldig ut som meg. Poster du med brukernavnet ditt, så tar jeg gjerne kontakt. Kuttet ut rus selv for noen måneder siden, og dama er den eneste jeg har i kretsen min som ikke bruker rus. Hadde vært fint å snakke med andre i lik situasjon
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
En del vil reagere på forslaget, men AA grupper har meget god statistikk på å holde folk fra å begynne å bruke igjen. Men det er et strengt opplegg med egne regler og ideologi.
Både NA og AA har (i hvert fall tidvis) virtuelle møter. Anbefaler spesielt NA egentlig, men det kommer sikkert litt ann på gruppe osv. Kan ha vært uheldigmed AA.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svidde av 50k på rødt på ruletten skjønner åssen du har det :/
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!
Du høres veldig ut som meg. Poster du med brukernavnet ditt, så tar jeg gjerne kontakt. Kuttet ut rus selv for noen måneder siden, og dama er den eneste jeg har i kretsen min som ikke bruker rus. Hadde vært fint å snakke med andre i lik situasjon
Vis hele sitatet...
Hei, her er jeg. Send meg en PM. Hadde vært veldig ok å snakke med noen som forstår.
Anonym bruker
"Utstø Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bra du tar det selvstendige valget å få støttespillere utenom de i nærmeste relasjon. Det er ødeleggende om dama di blir den som må mase og gråte og være streng og si at du skal slutte, ødeleggende for hennes psyke, for kjærligheten og for deg og forholdet deres. Det er ødeleggende å fortsette å sprekke og ryke på sånne idiotiske kuler også men hvis du virkelig vil endre deg så holder det sjeldent å bare snakke med andre i samme situasjon. NA var veldig god hjelp for meg i gruppene men når jeg ble litt for nær kompis med noen av de andre så spora praten jævlig fort over på rus og russjargong som gjorde at ingen av oss helt klarte å endre oss når vi fortsatt hadde et bein i leieren om jeg kan si det sånn.
Det som ble avgjørende for meg var å kutte all kontakt med de jeg festa med, fikk coke av, pleide å ta coke med, minte meg om coke osv.
Jeg måtte endre hele hverdagen og livsstilen min 180grader. Jeg sprakk mange ganger i en to års periode selvom jeg selv følte meg skikkelig flink, mista dama livets kjærlighet jeg ennå sørger over og hater meg selv for og hver gang vi krangla pga sprekkene tenkte jeg at jeg hadde fucka alt så mye at jeg like gjerne kunne ta en tre dagers kule. Når jeg ser tilbake på meg selv var jeg en skikkelig egoistisk drittsekk men mens det holdt på syns jeg at jeg stod på hardt med å slutte med coken og tilfredsstille kjæreste og familie men at ingen andre var takknemlig nok for det. Ute av bobla sjette året rusfri skjønner jeg hvor mye jeg lurte meg selv, selvom jeg bare skeia ut en gang i blandt hadde coken mye makt over meg..

Vær stolt som heiv dritten i dass og ta de grepene som kreves for at du aldri kommer i en situasjon hvor du plutselig kjøper eller tar i mot noe du blir tilbudt noen sinne igjen.

NA og støttegrupper er bra å ha noen å snakke om prosessen med, tanker og problemer knytta til rus og bakgrunn for hvorfor du bruker det men ikke kom inn på fete minner og oppturer som trigger de positive tilknytningene til rusen. Da blir det enda vanskeligere å slutte for godt! Stå på kompis gjør det for fremtida di og for kjærligheten!
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært i samme situasjon som deg. Og jeg har kommet frem til at jeg aldri kan så mye som drikke alkohol/ dra på byen eller på fest igjen. Så fort jeg drikker litt sporer jeg over på å skal skaffe makka eller andre ting på favoritt lista. Jeg måtte kutte all kontakt med "venner" da jeg alltid endte med og sprekke så lenge jeg hadde kontakt med de og hang med de. Selv om jeg hadde verdens beste og mest smellfine samboer holdt ikke det alene.
Jeg er nå helt avholds, tar ikke en øl med familie til grillmat en gang. Har kuttet all kontakt med venner og miljø. Det eneste sosiale jeg nå har er kolleger når jeg er på jobb, samboeren min hjemme og familien min og hennes de gangene vi er på besøk.
Høres veldig trist ut. Men det er det som må til for min del. Ikke enkelt og bare skaffe nye venner heller i midt 30 årene og når man aldri er ute på byen eller drikker.
Hunden er min beste venn og har vært en sykt god støtte i tunge tider der sprekker har stått og banket på døren.

Om du vil kan jeg ta kontakt og vi kan prate litt hvis du har lyst til det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har vært i samme situasjon som deg. Og jeg har kommet frem til at jeg aldri kan så mye som drikke alkohol/ dra på byen eller på fest igjen. Så fort jeg drikker litt sporer jeg over på å skal skaffe makka eller andre ting på favoritt lista. Jeg måtte kutte all kontakt med "venner" da jeg alltid endte med og sprekke så lenge jeg hadde kontakt med de og hang med de. Selv om jeg hadde verdens beste og mest smellfine samboer holdt ikke det alene.
Jeg er nå helt avholds, tar ikke en øl med familie til grillmat en gang. Har kuttet all kontakt med venner og miljø. Det eneste sosiale jeg nå har er kolleger når jeg er på jobb, samboeren min hjemme og familien min og hennes de gangene vi er på besøk.
Høres veldig trist ut. Men det er det som må til for min del. Ikke enkelt og bare skaffe nye venner heller i midt 30 årene og når man aldri er ute på byen eller drikker.
Hunden er min beste venn og har vært en sykt god støtte i tunge tider der sprekker har stått og banket på døren.

Om du vil kan jeg ta kontakt og vi kan prate litt hvis du har lyst til det.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, hjelper å vite at det er andre der ute. Send meg gjerne en PM så kan vi snakke der.