Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3420
Hei, jeg har et ganske så utbredt rusproblem, enda ikke passert 30 og rusa meg nesten halve livet. Etter mange år i diverse rusmiljø har jeg dem siste åra trukket meg helt unna miljøet og har ingen bekjente som ruser seg lengre.

Jeg føler meg litt ensom om problemene mine og kunne trengt noen med samme utfordringer og støtte meg til, dele litt erfaringer med osv.

Jeg er singel, lederstilling, etter jobb gamer jeg, nettop sluttet i lar, injisert speed dem siste 2 åra, benzo avhengighet, 12 års daglig røyking av hasj, for mye ghb, nylig tilbakefall på dolcontin og har et daglig inntak av 400mg dolcontin.. Alkohol forekommer også.

Håpløst.

Om noen kjenner seg igjen i min livstil vil jeg sette pris på og høre fra deg.

Peace and lov <3
Låter bra att du har cuttat ut dina gamla vänner som rusade sig. Det är helt nödvändigt.

Har också haft rusproblem, men inte lika allvarliga som du verkar ha, och inte under lika lång tid. Kan säga att övergångsperioden till ett nytt liv är ganska lång, när man väl tagit beslutet att sluta. Är nödvändigt att bygga upp nya band till människor och försöka ha så bra kontakt med sin familj/närstående i den mån det är möjligt - allra helst bilda en egen familj när man är mogen för det.

Tror att NA/AA eller liknande gemenskaper skulle passat dig bra i dagsläget. Har du varit på något möte?
Trådstarter
Jeg har ikke vært tilknytta noe rusmiljø på bortimot 5år, og har ingenting å utsette på forholdet til familien. Ang stifting av egen familie skjønner jeg ikke hvorfor du nevner i denne sammenhengen? Det er åpenbart jeg ikke er skikket for det.

Jeg kjenner godt til na/aa, og det er i min betrakning det dårligste behandlingstilbudet vi har i Norge. Jeg lever heller som lykkelig narkoman en å overgi meg til et felleskap hvor selvmedlidenhet, rus og fortid er i fokus. Nytter ikke og gå på møter og snakke om alt man ikke har fått til her i livet.

Uansett er jeg ikke klar for og kutte ut rusen enda, jeg skrev dette med håp om og komme i kontakt med noen som forstår situasjonen min bare for og prate litt om livet generelt.
Hei. Kjenner meg ikke igjen i din livsstil men kjenner meg igjen i det å føle seg alene. Bor du i Oslo? I så fall, har du lyst til å møtes over en pils i en pub/bar?
Sitat av oslo84 Vis innlegg
Hei. Kjenner meg ikke igjen i din livsstil men kjenner meg igjen i det å føle seg alene. Bor du i Oslo? I så fall, har du lyst til å møtes over en pils i en pub/bar?
Vis hele sitatet...
Ikke for å ødelegge for deg eller for aleneass, men blir det ikke litt feil å invitere han på fylla når han vil bort fra alt rusmiljø?
Velkommen i klubben, en definisjon på avhengighet er ensomhet og den er etter min erfaring ganske dekkende.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Velkommen i klubben, en definisjon på avhengighet er ensomhet og den er etter min erfaring ganske dekkende.
Vis hele sitatet...
Word. Jeg er fortsatt dypt inne i fasen hvor jeg syntes synd på meg sjøl og alle andre er teite, så jeg er nok ingen god samtalepartner. Det jeg kan si er at det virker som om du har gode rammer for å komme deg videre, det gjelder bare å stå det ut og ikke ty til de enkle løsningene. Alt det kjipe blir mindre kjipt etter hvert, enkelt fortalt.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar gjerne ett glass Coca cola med deg og slår av en prat om det er i oslo. Du er ikke alene
Sitat av Aleneass Vis innlegg
Jeg kjenner godt til na/aa, og det er i min betrakning det dårligste behandlingstilbudet vi har i Norge. Jeg lever heller som lykkelig narkoman en å overgi meg til et felleskap hvor selvmedlidenhet, rus og fortid er i fokus. Nytter ikke og gå på møter og snakke om alt man ikke har fått til her i livet.

Uansett er jeg ikke klar for og kutte ut rusen enda, jeg skrev dette med håp om og komme i kontakt med noen som forstår situasjonen min bare for og prate litt om livet generelt.
Vis hele sitatet...
Er du ikke klar for å kutte ut rusen så er du ikke klar for NA/AA. Dine betraktninger er dine. Jeg har tilgode å høre om behandlingstilbud hvor du helt magisk slipper unna fortiden. At det er fokus også bare din betraktning, min betraktining er mer at det er med på veien videre. Det viktigste med felleskapet er jo akkurat det du søker, likesinnede som forstår hverandre og har en felles løsning kjent som 12 trinnsprogrammet hvor målet nettopp er å bli fri fra selvmedlidenhet, rus, fortid osv. Det er en del avhengighetens besettelse å leve i fortid/fremtid istedet for å være tilstede her og nå.

Men jeg sku egentlig bare poste litt mer om avhengighet og ensomhet. Denne er fin uten at jeg har noe mer vitenskapelig å vise til.

https://www.youtube.com/watch?v=ao8L-0nSYzg&t=
Er i nesten samme båt som deg. Fikk sykt stor angst i slutten av tenårene på grunn av en del traumatiske hendelser pluss ganske mye rus = dårlig kombinasjon. Siste årene har jeg bare sittet for meg selv hjemme og kuttet ut all kontakt med venner. Er nå 22. Klarte å tvinge meg selv ut i jobb for et halvt år siden. Det var et helvette i starten, men det ble bedre etterhvert. Har jobbet full stilling hver dag siden, og har blitt en del bedre med tanke på angsten. Men ensomheten er værre nå enn noen gang.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
AA kan passe for deg ville jeg si. Men det passer ikke for alle. Jeg har deltatt på et par møter og syns det var ok. Helt klart at man får et slags felleskap. Går ikke der og ruser meg fortsatt men mye mer kontrollert.
Trådstarter
? Gi meg en grunn til at AA kan passe for meg?

Den finns ikke, har tidligere vært på flere private avrusningsklinikker som praktiserer det sørgelige 12 trinnsprogrammet skrevet av en egoistisk gammel fyllik. Greit nok at du har tatt til takke med og dra på møter et par ganger i uka hvor alle fokuserer på selvmedlidenhet og hvor synd det er i dem.

I mine øyne er aa bare en oppholds plass for fortapte mennesker som har tatt til takke med et liv som eks alkoholiker.


Nå kommer sikkert flere til og ta seg nær av innlegget mitt, men jeg mener aa/na er for dem som har mistet livsgnisten og brent alle broer/muligheter dem har.

Hva er vitsen med og vie framtiden sin til og fokusere på fortiden sin som eksalkoholiker?
Anonym bruker
"Sjokkert Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er vitsen med og vie framtiden sin til og fokusere på fortiden sin som eksalkoholiker?

AMEN!
du er ikke alene

snart 40 år å nede på 2-4 amfetaminsprekk i året, 1 døgn å jeg klarer ikke mere.
Etter alle år med rus på det ene å det andre, pulver å piller å høy partyfaktor, så sitter jeg igjen med nada..
"drikker pils å røyker hasj" , går turer i uka, ellers sitter jeg å glaner på serier.W00pdiwoop.
Sist endret av Eyeamare; 2. juni 2018 kl. 05:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
Ikke for å ødelegge for deg eller for aleneass, men blir det ikke litt feil å invitere han på fylla når han vil bort fra alt rusmiljø?
Vis hele sitatet...
Betyr ikke at de skal drikke seg dritings fordi de skal ta seg en pils? Er jo bare en hyggelig måte å bli kjent på