Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4760
Hei. Bestilte nylig tur til Alanya med dama. Tyrkia hørtes greit ut i mine øre, og tenkte det skulle være en smal sak å skaffe mine gifter fra gateselgere uten større vanskeligheter. Etter litt rask googling ser det muligens ut som at Tyrkia ikke var stedet å feriere om jeg må ha noen trekk weed for å ikke kaldsvette og være generelt utrivelig å være rundt. Har også brukt amfetamin i relativt lave doser (under 50mg) nesten daglig i nærmere en måned da jeg er inne i eksamensperioden, og vil fortsette å være det til få dager før jeg reiser. Kjenner lite til noen uttalt nedtur, men i de dagene jeg har gått uten, ser jeg at jeg er jævla slapp og lite eventyrlysten. Dette er en relativt katastrofral abstinenskombinasjon å være på ferie i, og det som skulle være noe å se fram mot, er nå blitt noe jeg er jævla usikker på.

Hadde dette vært bare min ferie ville jeg tenkt mer langs banene å bare dra og håpe ting løser seg, men det ville rett og slett vært jævla dårlig gjort mot dama å la mine jævla dopabstinenser legge en demper på hennes ferie i tillegg.

Finnes det noen lovlige alternativer tilgjengelig for å få meg til å fungere tilnærmet normalt i Tyrkia? Å putte det jeg trenger på innerlomma og gamble på en hundefri flight, er lite aktuelt da jeg tydeligvis risikerer årevis i tyrkisk fengsel om jeg gjør det.
Det med hasj-abstinenser er noe jeg tror du ikke vil kjenne så mye på. Selv så kaldsvetter jeg om jeg røyker en-to uker i strekk, men om jeg har vært på ferie/en utflukt av noe slag så har jeg ikke merket noe til abstinenser, ettersom det gjerne er så mye å gjøre/finne på og å ha tankene på når man er på ferie. Tidligere har jeg røyket i strekk på år og har ikke hatt noe særlig til problemer om jeg har kommet i en slik situasjon. Kun ugjenvt søvnmønster og syke drømmer Du kommer nok ikke til å merke noe til abstinenseri iallefall på dagtid når dere ligger på stranden og bader

Amfetamin-abstinensene skal jeg ikke uttale meg så mye om, så det får jeg etterlate til nestemann.
Sist endret av SoppVandreren; 23. mai 2015 kl. 20:17.
Har vært i Alanya noen ganger, og dop er det veldig lite av. Straffene for narkotika er meget strenge der borte, så det jeg ville gjort er å slutte nå, så er kanskje abstinensene borte til du drar?
Fraråder deg å i det hele tatt prøve å få tak i noe fra andre steder enn apoteket. Det er mye sivil politi i gatene døgnet rundt, og langs kleopatrastranden om kvelden.

På apoteket er det derimot lettere å få tak i noe abstinensdempende. Om du ikke får kjøpt det du trenger, er en annen mulighet å bli "kompis" med de ansatte på et spisested dere bruker flere ganger. De er ofte behjelpelig med å få sin lege til å skrive ut en resept i ditt navn. (Uten at du trenger å møte opp på legekontor).
alle klarer da å ta en ferie uten abstinenser.

Hilsen en som har røyket hver dag i over 12 år.
Du får ikke noe særlig abstinenser på amfetamin heller,
eneste er at du kan kjenne deg deppa og tiltaksløs,
og fysisk slapp pga kroppen er sliten etter å gått så lenge på amfen.
Men hvis du kutter den ut i minst 2 uker(gjerne mer) før du reiser,
så slipper du mest sannsynlig å deale med den delen vertfall der nede.
Er jo ikke de største dosene du har gått på.
Sist endret av lyselilla; 24. mai 2015 kl. 01:06.
Beklager å måtte si dette, mann, men situasjonen din virker utrolig kjip. Jeg mener, å måtte avlyse/droppe forskjellige opplevelser i livet til fordel for rus? Da er det kanskje på tide å løse problemet. Dette er ikke noe som forsvinner med mindre du bryter mønsteret. Noe som også vil kunne gå utover damen din. Hva om det går så langt at hun ikke ønsker mer grunnet rusproblemer og hvordan de påvirker livskvaliteten? Da sitter man der med skjegget i postkassen. Prøver så absolutt ikke si dette på en lite delikat måte men jeg stiller meg skeptisk til at cannabis skal være et så stort problem at du unnlater å gjøre ting. Som andre sier her er ikke abstinensene fra dette så ille at det skal være problematisk å kose seg på ferie. Ja, det er ikke noe festlig. Og ja, det er irriterende. Men dette skal i teorien gå helt fint. Anbefaler deg å begynne allerede nå, og ikke utsett det lenger. Du vil fort merke at det ikke skal mange dagene til! Uansett vil nok de fleste råde deg til å ta litt mer kontroll over rusbruket ditt. Hva med å ta en titt på denne?: http://freak.no/forum/showthread.php?t=212752

Ønsker deg lykke til! Og husk at opplevelser sammen med damen din (og andre, for den del) er mer verdt enn en innadvendt tilstand man får når man har røyket seg opp til en viss toleranse. Du vil tross alt ikke sitte på gamlehjemmet en dag og angre på alt du ikke gjorde og minnene du aldri fikk skapt. Vet du kan greie det!

Lucy
elevatormusician
sorrY's Avatar
Stikk til syden, uten abstinenser. Det er mitt råd. På tide å vende tankemønsteret når man er kommet dit at slike ting står i veien for det som er fint med dine respektive.

Jeg aner ikke hvordan hasjabstinenser arter seg, men med fare for å høres ut som en episode av Dawsons Creek, vil jeg råde deg til å la kjærligheten fikse det der. Prioriteringer osv.

Lykke til, og god tur!
Hvis jeg er på ferie et sted hvor jeg ikke får tak i røvertobakk, så pleier jeg å drikke et par øl i stedet. Funker for meg. Hvordan det er med abstinenser fra amfetamin kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har brukt nok av det til å få mer abstinenser en nedturen dagen etterpå.

Når det er sagt så vil jeg anbefale deg å roe ned rusbruken hvis det er kommet til et punkt hvor du er redd for å dra på ferie i frykt for abstinenser. Lykke til
Er ikke så vanskelig, mye godt dyrket pot på fjellet der. Ta deg en tur til havna å kjøp deg en båttur med "Kara Korsan".
Sist endret av Ignored; 26. mai 2015 kl. 02:55.
Finn deg en du stoler på. Dra på hytta. Ta en veldig stor dose med psilocobyn eller LSD dag 1. Dag 2: Reflekter sammen med den du tok med deg over livet, hva som er viktig og hvilke prioriteringer du har. Senere: Dra på ferie med den du er glad i og la hasj og amfetamin bli igjen i Norge.
Eneste virkelige problemet jeg kan se at du får er søvnen. Du får kanskje ikke sove så lett, mye mareritt og urolig søvn med kanskje noe kaldsvetting. Om det blir så stort problem at du ikke får sove i det hele tatt, sørg for å ha en flaske vin i nærheten eller no slik for å roe ned nervene litt.

Ellers kan du være litt små irritert og deppa. Men legg deg i sola med fruen og ett par kalde øl så ser du nok at humøret blir bedre. Jeg mener ikke at du trenger å drikke deg full osv, bare noen drinker slik at du blir litt lettere å være sammen og at det blir litt lettere for deg selv også!

Jeg hadde ikke drevet og lett etter weed i Tyrkia, såpass strenge lover og mye politi at jeg hadde ikke tatt sjansen. Men om du tilfeldigvis kommer over noen likesinnede som åpenbart driver å røyker kan du jo slå av en prat og se hva som skjer. Men pass opp for sivilt politi som nevnt her.
Jeg vil råde deg til å gjøre det en kompis av meg i noenlunde samme situasjon gjorde: gå på apoteket og SPØR (ikke krev) om å få noe for "alcohol withdrawal and sleep". Da kan du være heldig å få noe som er kraftig nok til å ta deg trygt ned. Det er et helt legitimt spørsmål i et apotek, og får du ike det du ber om går du til neste og prøver der.

Lykke til,
peace
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
alle klarer da å ta en ferie uten abstinenser.
Hilsen en som har røyket hver dag i over 12 år.
Vis hele sitatet...
Selv om DU ikke opplever abstinenser av å slutte med hasjen så betyr ikke det at alle andre opplever det samme som deg.
Abstinensene etter langtids hasjbruk kan variere fra tilnærmest ingen abstinsenser til flere uker med angst, urolighet, søvnmangel, kaldsvetting, nedstemthet etc. Folk er forskjellige.
Sist endret av Bombasa; 1. juni 2015 kl. 20:05.
Haha. Nå tenkte jeg over når jeg var på guttetur en gang og hadde ikke med meg noe stæsj. Når jeg ser tilbake på det nå så var jeg ganske så uhyggelig å være med...