Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4226
Heisann!

Skal bytte bank, så lurer jeg på om hvilken bank jeg burde velge. Mine kriterier:
Skal ha en brukskonto, ønsker å ha en App(IOS) som jeg kan se hvor mye som er på konoten til en hver tid.

Et dilemma jeg har er at jeg ønsker å sette inn seddler på kontoen, min bank har det men ikke i Trondheim.

Det jeg lurer mest på er: Jeg ønsker å bruke VISA, og jeg ønsker å bruke det på nett. Jeg vet at man kan ikke knytte seg økonomisk når man er under 18 år. De. Gjelder vel handel på kreditt? Jeg har Visa Electron nå, og jeg kan ikke utføre nettkjøp med det og den har en maxgrense slik at jeg kan ikke ta ut penger jeg ikke har.(Knytte seg økonomisk) Vil dette bli det samme for nettkjøp også?

Har drevet med SpendOn ei stund nå, og er ganske lei rett og slett.

Hvilken bank burde jeg velge?
Hvilken bank bruker du? Og hvorfor?

Sted: Trondheim
en kamerat har dnb, å han får handlet på nett, sjekket saldo på mobilen og diverse andre småsaker som sparebank1 nekter meg til tross for at vi er like gamle... personlig hadde jeg gjerne bytta til dnb
Jeg bruker DNB, det funker bra for meg er under 18, ha samme bank som forsørger, da kan dem bare sette over penger hvis du også har en sparekonto, samt snille foreldre
Har Nordea, noe jeg vil anbefale Kan brukes på nett, kan også kobles opp mot forsørger og er helt gratis!
Gå for dnb du. Min anbefaling i alle fall.
Vil anbefale DNB, byttet fra Norde for 2år siden og angrer ikke ett sekund.
Nå med DNB kan jeg handle på nettet, overføre benger til folk eller betale andre ting via nettbank, handle hvor som helst på nettet og har egen sparekonto der jeg bare kan sende en sms for å overføre penger til kortet, samt sms for å sjekke saldo.
Funker også utmerket i utlandet også

Er 17år
Har sparebank1, anbefales ikke.

DNB anbefales!
Jeg anbefaler også DNB, selv om jeg er over 18. Jeg har ikke hatt mulighet til å ha vanlig Visa-debet kort grunnet en teit betalingsanmerkning, men jeg registrerte meg nettopp som kunde hos DNB (over nettet), og jeg bestillte et Visa-kort uten identifikasjon som jeg har mulighet til å bruke på nettet, og bestillingen gikk gjennom uten noe tull. No more SpendOn for me. Woopee!!

Anbefales.
Sist endret av Dimergon; 9. august 2013 kl. 20:35.
Det som er veldig kjekt med DnB er at du kan bruke alle Post-i-butikk som bank (sette inn penger osv)
Annbefaler også DNB, eneste problemet jeg har er at jeg ikke kan sjekke saldo uten kodebrikka. som da gjør det hele nesten ubrukelig når jeg er ute...

Visst noen har en fix på dette hadde jeg også blitt fornøyd
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Annbefaler også DNB, eneste problemet jeg har er at jeg ikke kan sjekke saldo uten kodebrikka. som da gjør det hele nesten ubrukelig når jeg er ute...

Visst noen har en fix på dette hadde jeg også blitt fornøyd
Vis hele sitatet...
DNB har jo en mobilbank-app, kan du ikke bare bruke denne? Prøver å sette det opp på min egen telefon nå, men får bare en feilmelding (C161) når jeg prøver å skrive inn mitt eget mobilnummer, så litt vanskelig for meg å sjekke saldoen akkurat nå. Kanskje noen andre har denne appen og er kan bekrefte eller avkrefte at man må ha kodebrikken hele tiden?
Kjemokalix: dnb har jo også sms funksjon. Ring 04800 og få den åpnet. Da kan du sende "saldo" (eller bare "s") til 04800 og få saldo på sms.
Er veldig fornøyd med sparebank 1. Har " ungdom" hvor det koster meg 0 kr å ta ut penger i utlandet, ingen gebyrer osv gratis kort. + 3.15 rente i sparkontoen fra første kr
Sitat av Dimergon Vis innlegg
DNB har jo en mobilbank-app, kan du ikke bare bruke denne? Prøver å sette det opp på min egen telefon nå, men får bare en feilmelding (C161) når jeg prøver å skrive inn mitt eget mobilnummer, så litt vanskelig for meg å sjekke saldoen akkurat nå. Kanskje noen andre har denne appen og er kan bekrefte eller avkrefte at man må ha kodebrikken hele tiden?
Vis hele sitatet...
Det er poenget, har appen innstallert..

http://i.imgur.com/OPkT5Gj.png

Men kan som Prblmvksn nevnte prøve å ringe dem istede. Tar det en annen gang da det er seint og jeg drar til Tyrkia imorgen tidlig
Sist endret av KjemikalieX; 9. august 2013 kl. 22:06.
Takk for svar! Da blir det nok DNB
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Annbefaler også DNB, eneste problemet jeg har er at jeg ikke kan sjekke saldo uten kodebrikka. som da gjør det hele nesten ubrukelig når jeg er ute...

Visst noen har en fix på dette hadde jeg også blitt fornøyd
Vis hele sitatet...
Sett opp så du kan få saldo på sms? Kansgjøres i nettbanken, stort sett bare å legge til et tlf nummer.
Så kan du sende "saldo" til 04800 så får du se dine siste 5-6transaksjoner og saldo på en sms. Knallenkelt.
Sist endret av moret; 10. august 2013 kl. 12:40.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Annbefaler også DNB, eneste problemet jeg har er at jeg ikke kan sjekke saldo uten kodebrikka. som da gjør det hele nesten ubrukelig når jeg er ute...

Visst noen har en fix på dette hadde jeg også blitt fornøyd
Vis hele sitatet...
kodebrikke på mobil!
tror du aktiverer den i nettbanken.
hvordan lager man ny bruker på ny bank da?
Jeg har både sparebank 1 og DNB
Byttet til dnb da de gir kortnummer på visa electronkortene, men jeg synes sparebank 1 haf bedre mobilbank enn dnb.

Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
hvordan lager man ny bruker på ny bank da?
Vis hele sitatet...
Drar inn med foresatte, ta med fødselsattest og pass, så må både du og foreldrene dine signere et par papirer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvilken bank er det ikke tar gebyr for nytt bankkort sendt i posten?
Vil anbefale Nordea. Du kan bruke det på nett, og du kan se saldo på ALLE minibanker, noe DNB kort ikke kan
Nå er det sånn at saldo kan sjekkes for de med dnb ved å sende S til 04800
Sitat av zlagther Vis innlegg
Nå er det sånn at saldo kan sjekkes for de med dnb ved å sende S til 04800
Vis hele sitatet...
Etter man har aktivert tjenesten i nettbanken, såklart.
DNB

Webbanken fungerer med Iced Tea :-)
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Etter man har aktivert tjenesten i nettbanken, såklart.
Vis hele sitatet...
Nope, automatisk hos meg iallefall
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Det er poenget, har appen innstallert..

http://i.imgur.com/OPkT5Gj.png

Men kan som Prblmvksn nevnte prøve å ringe dem istede. Tar det en annen gang da det er seint og jeg drar til Tyrkia imorgen tidlig
Vis hele sitatet...
Du må bare logge inn på app'en første gangen, så har de lagt inn sånn at du kan godta at saldoen din kommer opp bare du åpner appen neste gang (uten å logge inn). For å overføre penger eller betale regninger osv må du fortsatt logge inn.
pleier å miste bankkortet mitt ganske ofte, og banken min tar 100 kr i gebyr hver gang for å få tillsendt nytt, bilde av seg selv bakpå kortet har de sluttet med og jeg får ikke brukt det til å handle på internett.
derfor vil gjerne bytte til en bank som ikke tar gebyr for nytt bankkort, kan brukes til å handle på internett og viktigst er at det er bilde og fødselsnummer etc så jeg får brukt det som gyldig legitimasjon!
er over 18 egentlig..
kan noen svare på dette da?