Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2104
Hei!
Noen som har tips til frokost og kvelds som ikke inneholder brød/gluten?
Ikke havre heller forresten.
Er nemlig veldig lei av brødmat.

Skal ned på Global food i dag å se om jeg kan få til noe annet til frokost som for eksempel Ris med kjøtt elns med en digg saus dere digger? Ikke nudler!!!

(Noen som har verdens beste oppskrift på si schuan saus?)
Yoghurt og nøtter.
Stekt ris med stekt egg.
Hirsegrøt
Bokhvetepannekaker
Etc.
Yoghurt m/ ekstra bær, f.eks frosne firstprice bær er ganske billig.
En halv youghurt, granola eller en nøttemiks, banan, kiwi og appelsin/klementin er en god combo. Jeg pleier også å blande div frø inn i granola miksen. Dette kan også lages kvelden før hvis du er låt om morgenen
Qiona med bønner og chili. Massw sunn næring, fiber osv. Ikke er det heller for dyet. Lag og gjwrne linsesalatee.
Havregrøt er Glutenfritt ( pass på å kjøpe havre som er gluten fri, om selv spor er krise)

Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Havregrøt er Glutenfritt ( pass på å kjøpe havre som er gluten fri, om selv spor er krise)
Vis hele sitatet...
Sry, så ikke at havre var uaktuelt
Sist endret av Neipådeg; 14. november 2022 kl. 15:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ris og kylling eller ris og tunfisk, egg m.m. du kan også bake brød/kaker der du f.eks bruker moste grønsaker som du blander med litt rismel, egg og fiberhusk. Gir enormt mye mer energi enn brødmat.
Sist endret av Ingebrigt; 25. november 2022 kl. 13:06.
Hvis du skal leve på glutenfri kost, så kondolerer jeg så mye. Hvis du gjør dette frivillig, så begriper jeg ingenting. Finnes ikke noe verre mat enn glutenfri mat - dog i lengden
Over natten frokostblanding i en kopp med chiafrø og andre frø og knuste nøtter. Det vil si du lager det dagen før og står i kjøleskapet til dagen etter.
Glutenfritt og med mye proteiner som gjør deg mett lenge.
Jeg inngår karbohydrater til frokost, så bruker litt Sukrin og litt kanel eller kakaopulver for å få en god smak.
Varm det opp i mikroen så får du en grøt hvis du liker det =)

En omelett er også digg til frokost, litt salat og frøknekkebrød!
Tåler heller ikke hvete, og har generelt en sensitiv mage. Så her går det mest i smoothie om morgenen. Noen frosne bær, gjerne modne bananer, juice, erteprotein (andre typer kan gjøre at jeg føler meg litt tung), og eventuelt kokosmelk.

Har jeg bedre tid lager jeg noe ala det du ser i frokostbuffeter på hotell. Egg/eggerøre, tomatbønner, bacon, hash browns.

Det meste av glutenfritt “brødmat” du får kjøpt smaker dritt og har ingredienselister på 20++ forskjellige råvarer/stoffer. Så i hovedsak noe jeg kun bruker til nødstilfeller som hytteturer osv.

Jeg synes selv gode alternativer til stivelse er vanskelig å erstatte. Potet og ris er litt tiltak om man er i farts, og heller ikke noe som egner seg i romtemperatur
Uvaksinert 👍
Egg og bacon
spiser heller ikke brødmat når jeg er hjemme (jobber rotasjon) tomatbønner eller kidneybønner med hakkede tomater å speilegg er en slager, yoghurt er jeg også veldig glad i, pytt i panne er også en fin ting da du kan blande i alt mulig du har i kjøleskapet ��
bokhvetepannekaker med rømme