Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5878
Anonym bruker
"Snakkende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen med erfaring om det hender de gjør det? Altså på mobilen får jeg jeg ikke opp noe nummer for det står bare "ukjent"
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Telefonsalg/scam mest sannsynlig.
Anonym bruker
"Snakkende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Eventuelt hvem er det som driver å ringer med ukjent?
Hvem som helst. Ikke svar
Anonym bruker
"Snakkende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av smetti Vis innlegg
Hvem som helst. Ikke svar
Vis hele sitatet...
Men jeg skjønner ikke helt forskjellen på ukjent og når det står hemmelig nummer. Fordi jeg vet at jeg kan velge å skjule mitt nummer, men da vil det stå "hemmelig nummer" hos dem jeg ringer til. Så hvordan klarer noen å få til at det står ukjent?
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har blitt oppringt av politiet med ukjent nummer flere ganger. Sist gang ble jeg ringt tilbake fra ukjent nummer etter jeg tok kontakt angående en viltpåkjørsel
Skjult nummer og hemmelig nummer er det samme.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar ikke telefon uansett når det ringer fra skjult.
Skal noen ha tak i meg får de vise hvem det er før jeg tar telefon.
Anonym bruker
"Ulykkelig Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nav ringer med skjult nummer, leger kan gjøre det også.
Tar heller aldri telefonen når det ringer fra skjult nummer. Har blitt oppringt av både NAV, Politi og legekontor flere ganger, aldri skjult nummer.
Jeg svarer ikke om det står nummer heller, så lenge jeg ikke kjenner nummeret, eller jeg venter en telefon, feks et bud.
Anonym bruker
"Snakkende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Skjult nummer og hemmelig nummer er det samme.
Vis hele sitatet...

At det kommer opp "ukjent" og "hemmelig nummer" er IKKE det samme. Hvorfor ellers skulle det være 2 forskjellige?
Sånn jeg forstår det så er

"Nummer ukjent" å ha reservert seg mot å vises i Nummer Opplysnings tjenester.
I praksis vanskelig å få til hvis nummert først har vært knyttet til navnet ditt på nettet og fordi de ulike
Opplysnings tjenestene har forskjellig praksis.

og

"Hemmelig Nummer" har vel et ekstra lag med sikkerhet på toppen av det igjen. At det er sperret for innsyn og
ikke kan knyttes til identiteten din, aktuelt for folk som blir trakassert, truet o.l.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er Politiet (nei, selvfølgelig ikke), vi sender ikke ting anonymt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At det kommer opp "ukjent" og "hemmelig nummer" er IKKE det samme. Hvorfor ellers skulle det være 2 forskjellige?
Vis hele sitatet...
Joda, jeg vet ikke om det har noe operatører eller produsenten av telefonene å gjøre, men det er forskjeller der også selv når det er samme nummer som ringer.
Ukjent nummer betyr bare at den som ringer deg har skjult eller hemmelig nummer, så jo det går for det samme.