Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1091
Vurderer å kjøpe et PS spill av en bruker som allerede har installert sitt på sin PS konto på sin egen PS5 via Finn.no.
x
Han sier han skal gi meg brukernavn og passordet sitt, så jeg kan logge på han og laste ned spillet på min nye PS5.x

Han sier videre at han skal slette brukeren etter dette, synes det da er rart. Han sier at han kun har dette spillet på brukeren og vil slette det. Høres veldig shady ut, men han kan snakke for seg.

Noen som kan bekrefte at dette ikke er scam?x

https://www.finn.no/280775429
Holdt på å kjøpe en ps4 med div. Utstyr og spill, og han sa det samme når det gjaldt siste GTA. Kjøpte det aldri så kan ikke si noe mer enn det. Unike brukere for hvert spill elns?
”Når min bruker er lastet ned på din PlayStation, og du laster ned spillet. Så kan du spille fifa 23 på din egen bruker. Du må ikke spille på den brukeren du får av meg.” skriver han bla.

Jeg satte spørsmålstegn på hvorfor noen sletter brukeren sin og at man bare kan logge seg på igjen og laste det ned.

Fikk som svar:
” Nei. Den brukeren sletter jeg fra min PlayStation. Så det er kun du som kommer til å ha tilgang til den”.

” Trenger ikke det lenger. Som sagt, det er kun fifa 23 som er lastet ned og spilt på den brukeren. Spillet falt ikke helt i smak for min del.”

https://imma.gr/117729xcd994
Sist endret av kingofcocaine; 14. november 2022 kl. 01:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spillet er knyttet opp mot brukeren. Du kan laste det ned til din PS med den brukeren, men vil ikke kunne starte spillet med en annen bruker. Høres ut som scam, eller at han ikke har peiling på hva han snakker om
Ikke kast bort mer tid på den luringen der tenker jeg.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Spillet er knyttet opp mot brukeren. Du kan laste det ned til din PS med den brukeren, men vil ikke kunne starte spillet med en annen bruker. Høres ut som scam, eller at han ikke har peiling på hva han snakker om
Vis hele sitatet...
Om brukeren er satt opp med gameshare så, men da må konto 1 være satt som hovedkonto på konsoll 2 og konto 2 som hovedkonto på konsoll 1.
Men akkurat dette virker som scam, personen kan når som helst bare klikke glemt passord og få tilbake brukern.
Så det er nevnt, game sharing/account sharing er en av få grunner til at Sony utsteder permanent console bans.. Såe, håper du foretrekker single player siden du risikerer en bricket PS5 som ikke får koblet seg på PlayStation Network..
Høres veldig scam aktig ut. Hva sikrer at denne personen ikke selger spillet til flere som igjen øker sjansene for å bli tatt av Sony.
Nettopp. Var greit gira på diverse og gaming i går og ville unngå å betale 799,-.

Takker for svar - enden på visa var at jeg kjøpte en voucher kode av en på Finn.no med gode referanser