Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 5371
Etter jeg fikk lappen har jeg bare brukt Vans. Gamlere vans sko er som forventet at har 0 demping og blir jævlig vonde å stå for lenge på, men etter erfaring vil jeg påstå at nyere vans er egentlig veldig gode og komfortable. Jobber liksom 8 timer uten sitteplass på en bensinstasjon med vans og føler det ikke i ryggen.

Pluss de er veldig komfortable å kjøre i og man får god kontakt med pedalene.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
https://friluftsland.no/product/innl...&utm_term=4332

Denne memory sålen du bruker? Gir de noe ekstra høyde? Ser litt tykk ut.
Vis hele sitatet...
Mulig at det ikke er memory foam de er laget av de jeg har. Jeg har brukt SOLE såler i alle sko. Både for tjenestebruk og privat bruk i sneakers. Vær obs på at for fjellturer og lignende, så er ikke slike såler veldig gunstige da de trekker til seg fukt i de små porene i skummet. Fort vanskelig å få de tørre, om man blir våt i beina.
Hooka har jeg blitt hooka på (fnis) etter jeg kjøpte mine første. Nå er jeg vel på tredje paret å snur meg aldri tilbake. Utrolig god komfort, støtte og varer lenge.
Sitat av junkrat Vis innlegg
Hooka har jeg blitt hooka på (fnis) etter jeg kjøpte mine første. Nå er jeg vel på tredje paret å snur meg aldri tilbake. Utrolig god komfort, støtte og varer lenge.
Vis hele sitatet...
Enig i at hoka er et bra merke!
Sist endret av IW2022; 8. november 2022 kl. 21:13.
Vans og Crocs med gaffatape (begge nevnte med gjeldende tape). Vet ikke om det er mest tape eller sko igjen mer nå😂
Sverger til Hoka. Bruker det på jobb hele tiden da jeg står på beina gjennom hele arbeidsdagen
Til asvalt/betong, er Hoka gaviota 4, utrolig bra.klarer liksom ikke gå tilbake til andre sko, etter å ha brukt Hoka
Hvite Hoka clifton - Løping/hverdag
Adidas Ultraboost - Trening/hverdag
Hoka anacapa - Tur
M77 - Tur i mer krevende vær
Diverse Air force ones - Byen
Tunge og ukomfortable i lengden når man er vant til gode joggesko. De som mener disse er gode å gå i kan umulig ha prøvd ordentlige sko.

Alt til sitt bruk. Bruker mye joggesko i nøytrale farger og syntes det kan være fint så lenge det passer med resten av stilen.
Sist endret av Zimzimba; 10. november 2022 kl. 00:42.
Sitat av Zimzimba Vis innlegg
Hvite Hoka clifton - Løping/hverdag
Adidas Ultraboost - Trening/hverdag
Hoka anacapa - Tur
M77 - Tur i mer krevende vær
Diverse Air force ones - Byen
Tunge og ukomfortable i lengden når man er vant til gode joggesko. De som mener disse er gode å gå i kan umulig ha prøvd ordentlige sko.

Alt til sitt bruk. Bruker mye joggesko i nøytrale farger og syntes det kan være fint så lenge det passer med resten av stilen.
Vis hele sitatet...
Du mener air force er tunge?
Hoka for jobb/turer/mye gåing.
Air forces, Converse eller andre joggesko ellers.

Skal du ha komfort er Hoka langt over alt annet, selv Ultraboosts. Ja, Air Forces er "tunge" i forhold til andre joggesko.
Lowa Z-8N til det meste. Noen Under Armor-sko til løping. Et slitt par Vans til vektløfting og annen trening.
Til hverdags bruker jeg Alfa Walk King. De er konge å gå i året rundt.

Mine er på 6 året og er med på alt fra shopping til elgjakt.

Trener i brytesko, de er på 11. året.

Slippers inne året rundt.
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Til hverdags bruker jeg Alfa Walk King. De er konge å gå i året rundt.

Mine er på 6 året og er med på alt fra shopping til elgjakt.

Trener i brytesko, de er på 11. året.

Slippers inne året rundt.
Vis hele sitatet...
Bruker du alfa walk på våren/sommeren og?
Bruker en lokal skomaker og ortopediske såler. Husk å aldri bestille sko på nett fordi forskjellig modeller har ulike passformer. Sist jeg prøvde sko i butikk måtte jeg gjennom tretten par før ett satt som sokker på føttene. Nike er forbrukersøppel-trendhype deluxe, og omtrent på nivå med H&M kvalitetsmessig. Lagd av barn. Amerikanskproduserte New Balances får endel skryt. Gidder ikke betateste Hookas med leddene mine som innsats. Støtt din lokale skomaker og slutt å se ut som en drittunge (fy for noen farger folk går med) med sNeAKeRz fordi minmote nevnte det på vg.no. Forresten, føkk sko og gå barbeint så mye du kan.
Kul tråd. Jeg skulle gjerne hatt større skobudsjett, men handler faktisk en del via Finn. Dumt med norsk toll og moms, eller ville ebay blitt brukt mer hyppig også. For hverdagssko liker jeg Buttero, italiensk merke som lager skinnsneakers. Kjøpte noen for 600 jeg har brukt i tre år nå på Finn. I butikken ville de samme kostet over 3000 et sted. Har også noen Alden-sko jeg liker, samt Yuketen, som er mer "indianeraktige" sko. Men noen skonerd er jeg ikke. Men liker personlig ikke vanlige sneakers. Husker Alden Indy var kule sko å ha, men brukte dem opp.
Sitat av funksjon Vis innlegg
Støtt din lokale skomaker og slutt å se ut som en drittunge (fy for noen farger folk går med)
med sNeAKeRz fordi minmote nevnte det på vg.no.
Vis hele sitatet...
Nice!
Endelig en som tørr å servere noen selvfølgeligheter, komme med litt piss om NIKE og avslutte med at vi ser ut som drittunger.
M77 både sommer og vinter. Er sivilist men fikk sansen for de i førstegangstjenesten. Verdens beste multipurpose sko/støvler. De er slitesterke, vannavstøtende formbare. Ikke minst ser de bra ut dersom de behandles bra. Kan brukes hvor som helst, når som helst.
Forsvarets M66 lave marsjstøvler. Bruker de både sommer som vinter, eneste skoene jeg bruker. Har brukt M66 i over 15 år og har bare slitt ut 4 par. Så de holder ganske lenge. De jeg bruker nå er laget i 1973. Synes de som er laget før 1975 er best, etter 1975 ble de trangere over foten.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Du mener air force er tunge?
Vis hele sitatet...
I forhold til en joggesko/faktisk løpesko er af1 tunge ja. Men det er forsåvidt de fleste sneakers. Du kjøper sneakers for hverdagslig bruk. Så finner du andre skotyper for annet. Til alt av skog og fjell så sverger jeg til m77. For løping så bruker jeg hoka og asics. Til hverdagslig er det kun sneakers som af1. Og det går helt fint å trasse rundt en dag med af1.
Sist endret av IW2022; 11. november 2022 kl. 17:17.
Sneakers, alt fra air force 1 til grelle balenciaga sko
Air force 1 året rundt! Både på jobb og privat. Eventuelt et par Nike dunk low
Sist endret av Pillfreak; 12. november 2022 kl. 17:07.
Det finnes ikke én eneste sko som slår hvite Air Force One Low-Top i verken utseende eller komfort.
Den ultimate skoen. Synd de har blitt så trendy, men det er jo av en grunn - de er jævlig fete, passer med det meste av tøy OG utrolig deilige å ha på.

De funker som vintersko i f.eks Oslo også, så lenge man ikke skal på hyttetur eller bor i Finnmark.
Men ikke forvent at de ser så freshe ut etter en vinter med fast bruk.

De årene jeg hang i Brugata og fløy rundt og dealet i hele byen brukte jeg Air Forces både sommer og vinter, og de tåler faen meg mye aktivitet. Kan gå god for at det er high-tier pushe-sko for kriminelle.

Etter hvert vil de få skrammer og bli farget på en måte man ikke kan fjerne med tannbørste/oppvaskbørste og varmt vann i dusjen. (Vedlikehold gjør at de holder mye lenger)
De er med andre ord slitt ut.. Men det er enda håp:

Er ikke AF1'ene dine freshe lenger?
Da er det flere muligheter:

Når de har blitt brukt i så stor grad at de ikke lenger er i god nok form til å brukes når man skal kle seg pent er det bare å oppgradere dem til malesko eller beise-hytta-sko, jobbsko (dersom man har en jobb hvor man ikke skal være pyntet og tasse rundt i mokassiner) eller joggesko. De er veldig gode å jogge i synes jeg.

Den perfekte skoen. Så lenge man ikke er over 35, da det blir litt midtlivskrise å ha på sånne sko.

Er man eldre bør man heller oppgradere stilen til noe litt mer voksent, og business alá denne typen:

https://no.pinterest.com/pin/381891243386938422/

Synes spesielt sånne boots, forholdsvis smidige og ikke for "klossete", uten lisser er ganske stilig.
Nå er det dårlig med eksempler på akkurat det bildet, men boots i semsket skinn er ganske lekkert. Både mørke og brune.

Men så har ikke alle like føtter. Noen trenger vel Hoka eller Crocs for å være komfortable

---

OT:
Dette innlegget er et perfekt eksempel på at jeg faktisk ikke er i stand til å holde innleggene mine korte. Meget sjelden i alle fall.
Sist endret av krystallkongen; 12. november 2022 kl. 17:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Cowboy boots.
På kontoret: Hoka Clifton 8.
Formelt kledd. Dr. Martens 1461: https://www.drmartens.com/uk/en_gb/1...own/p/11838201
Sitat av dödskadaver Vis innlegg
M77 både sommer og vinter. Er sivilist men fikk sansen for de i førstegangstjenesten. Verdens beste multipurpose sko/støvler. De er slitesterke, vannavstøtende formbare. Ikke minst ser de bra ut dersom de behandles bra. Kan brukes hvor som helst, når som helst.
Vis hele sitatet...
Enig i at støvlene er gode og jeg bruker dem selv ganske ofte, men på is med puddersnø på så er de faen meg livsfarlige mtp. at man har utmerket grep alle andre steder og ikke forventer at man skal gli.

Ellers holder jeg meg vanligvis til lærsko/gore-tex fra Ecco.
Sist endret av Knask; 13. november 2022 kl. 06:33.
Adidas NMD_R1 eller Hoka Clifton til hverdags. Hoka om jeg skal gå litt og Adidas om jeg vil ha ett par som ser litt bedre ut.
Hoka Challenger til lengre turer f.eks. i skogen og Adidas GSG 9.2(støvler som føles som joggesko) til samme formål og HV.
GSG har jeg fått satt inn hemper for å slippe å bruke så mye tid på snøring.
går mye i nike sko da de passer bra på føttene mine, ser bra ut og gir god demping 🙂 sistnevnte bør være viktig for alle da gode sko er et helsebevarende tiltak
plain converse
Jordan 1 mid og airforce 1 er favoritten her
Timberland Rime Ridge

Disse klarer en vinter til, det blir den syvende.
Ikke noe chick magnet akkurat, men jeg har aldri fryst med disse
på bena og de er superlette
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hoka, kommer til å bruke det merket leeenge, absolutt verdt pengene. Komfort og sinnsykt behagelige til både dagligdags bruk & turer i skog og mark.
Vis hele sitatet...
Joda, kjempegode sko å gå i. helt til de ramler fra hverandre innen 3 mnd. drittmerke med gode såler
på jobb og skole bruker jeg svarte eller brune sko som passer til antrekket jeg går med. Når jeg er fyllesyk og gir faen en søndag, så bruker jeg samme skoene jeg bruker på treningsenteret. Sistnevnte er mest behagelig
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Vurderer og fikse meg noe ordentlig sko, av kvalitet. Hva pleier dere og gå i? Sånn hverdags.

Vurderer hooka eller Air force.
Vis hele sitatet...
sjekk ut 'On Cloud' ? oppdaget disse i sommer mange fete sko.

Sveitsisk merke og et lite knepp dyrere enn det jeg er vant med men at skal haes flere par...