Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 3021
Heisan

Skal til legen på tirsdag, hovedsakelig for at jeg skal skaffe meg psykolog for å grave litt i mine tanker.
Men har også tenkt en god stund at jeg må slutte røyke, og det må jeg faktisk. Men tror ikke jeg klarer det med å bare gi meg alene, ikke fordi hasjen er så sykt viktig, men det har vært sånn lenge da.

Skjønner at de gir faen og går etter et regelverk, men hvis jeg sier som det er, kan jeg få noe som hjelper meg med å slutte? Noe dere anbefaler? Takk.
Anonym bruker
"Lilla Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenker du legemidler? Tror ikke du får det når du skal slutte på cannabis siden de fleste er mer avhengighetsskapende enn cannabis. Det beste er bare å kutte det ut, svette ut senga 1-2 uker og finne på noe nytt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenker du legemidler? Tror ikke du får det når du skal slutte på cannabis siden de fleste er mer avhengighetsskapende enn cannabis. Det beste er bare å kutte det ut, svette ut senga 1-2 uker og finne på noe nytt.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hva jeg tenker, har jo slutta røyke før og det handler jo bare om vilje. Men den viljen til å slutte finnes ikke der lenger føles det ut som, og røyken fucker for mye med hodet mitt, så hadde takket ja til få mg valium isteden, men skjønner jo at det ikke funker sånn.
Anonym bruker
"Lilla Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Vet ikke helt hva jeg tenker, har jo slutta røyke før og det handler jo bare om vilje. Men den viljen til å slutte finnes ikke der lenger føles det ut som, og røyken fucker for mye med hodet mitt, så hadde takket ja til få mg valium isteden, men skjønner jo at det ikke funker sånn.
Vis hele sitatet...
Å bruke valium for å slutte å røyke minner meg om utrykket "å skyte spurv med kanon" eller noe i den duren. Om cannabis fucker med hodet ditt har benzo et helt annet potensiale til å ta det et par hakk lengre.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det eneste du kan bytte det ut med er bedre ting å drive med. Fokusere på skole, arbeid, finne hobbyer eller andre tidsfordriv som er mer givende. Det finnes ingen snarveier. Selv om det å bytte ut en rusavhengighet med en annen rusavhengighet generelt er en elendig ide, så er det i ditt tilfelle en enda dårligere ide da alt annet du kan bytte det ut med er værre for deg. Benzoavhengighet er myyyyee værre enn å være avhengig av cannabis, og du hadde sikkert bare endt opp med å bruke begge deler uansett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å bruke valium for å slutte å røyke minner meg om utrykket "å skyte spurv med kanon" eller noe i den duren. Om cannabis fucker med hodet ditt har benzo et helt annet potensiale til å ta det et par hakk lengre.
Vis hele sitatet...
Skyte spurv med kanon ja jeg skjønner, har kanskje et lite problem med røykings nå, men man må faktisk bare innse å sprekke den bobla så går det fint. Kunne vært verre, Og det kan bli mye bedre også takk da

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det eneste du kan bytte det ut med er bedre ting å drive med. Fokusere på skole, arbeid, finne hobbyer eller andre tidsfordriv som er mer givende. Det finnes ingen snarveier. Selv om det å bytte ut en rusavhengighet med en annen rusavhengighet generelt er en elendig ide, så er det i ditt tilfelle en enda dårligere ide da alt annet du kan bytte det ut med er værre for deg. Benzoavhengighet er myyyyee værre enn å være avhengig av cannabis, og du hadde sikkert bare endt opp med å bruke begge deler uansett.
Vis hele sitatet...

Høres veldig mye bedre ut enn benzo, høres veldig givende ut faktisk strever for normal high’s i fremtiden. Takk
Sist endret av HallaKompis; 5. november 2022 kl. 19:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Full Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får ikke noe legehjelp med å slutte med hasj men du kan jo bruke det som en viktig grunn til å slutte at du heller ikke blir bedre psykisk av å gå til psykolog om du fortsetter å ruse deg og leve som før.

For meg handla det om å være dritt lei livet jeg hadde hata år etter år, og jeg prøvde å slutte som mange andre ved å trappe ned og ved å bare røyke i helger osv. Det funka dårlig. Det som gjorde at jeg til slutt klarte det var fordi jeg slutta å ha hasj i hus, slutta å henge med folk som hadde hasj, slutta å gå på byen hvor jeg lett møtte folk jeg kunne fikse hasj av, slutta til og med å se på tv serier om hasj og lytte til musikk som ga meg lyst på hasj. Kan på en måte si at jeg mista en stor del av meg selv med så stor omlegging av livet men til gjengjeld så fikk jeg igjen de delene av meg selv som stonerlivet hadde tatt fra meg da. Fikk igjen glede, motivasjon, livsgnist osv men det tok tid det gjorde det. Måtte holde ut et års tid ensom og malplassert i en streit verden men så begynte ting å rulle og gå bra for meg og ikke minst i terapi så mye fremgang jeg plutselig fikk og så mye jeg lærte om meg selv som har vært gull verdt å ha med seg i ettertid
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får ikke noe legehjelp med å slutte med hasj men du kan jo bruke det som en viktig grunn til å slutte at du heller ikke blir bedre psykisk av å gå til psykolog om du fortsetter å ruse deg og leve som før.

For meg handla det om å være dritt lei livet jeg hadde hata år etter år, og jeg prøvde å slutte som mange andre ved å trappe ned og ved å bare røyke i helger osv. Det funka dårlig. Det som gjorde at jeg til slutt klarte det var fordi jeg slutta å ha hasj i hus, slutta å henge med folk som hadde hasj, slutta å gå på byen hvor jeg lett møtte folk jeg kunne fikse hasj av, slutta til og med å se på tv serier om hasj og lytte til musikk som ga meg lyst på hasj. Kan på en måte si at jeg mista en stor del av meg selv med så stor omlegging av livet men til gjengjeld så fikk jeg igjen de delene av meg selv som stonerlivet hadde tatt fra meg da. Fikk igjen glede, motivasjon, livsgnist osv men det tok tid det gjorde det. Måtte holde ut et års tid ensom og malplassert i en streit verden men så begynte ting å rulle og gå bra for meg og ikke minst i terapi så mye fremgang jeg plutselig fikk og så mye jeg lærte om meg selv som har vært gull verdt å ha med seg i ettertid
Vis hele sitatet...
Nice å høre at du har det bra, tror det blir en naturlig overgang jeg, Håper det hasj har blitt liksom sånn at jeg MÅ røyke med en gang jeg våkner for at det skal være Nice, (det som ødelegger dagen) røyker jeg etter jobb feks så blir jeg så jævlig urolig i topp og tå og blir litt manisk føler jeg. Tror jeg egentlig ikke tåler THC, en dag så skal den på hylla. Gleder meg! Men for nå, skal jeg ta fortsette med litt mornings god helg!
Sist endret av HallaKompis; 5. november 2022 kl. 21:15.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Nice å høre at du har det bra, tror det blir en naturlig overgang jeg, Håper det hasj har blitt liksom sånn at jeg MÅ røyke med en gang jeg våkner for at det skal være Nice, (det som ødelegger dagen) røyker jeg etter jobb feks så blir jeg så jævlig urolig i topp og tå og blir litt manisk føler jeg. Tror jeg egentlig ikke tåler THC, en dag så skal den på hylla. Gleder meg! Men for nå, skal jeg ta fortsette med litt mornings god helg!
Vis hele sitatet...
Da jeg røyka daglig før svingte humøret så ille at jeg ba om å bli utreda for bipolar.
Eneste som kan hjelpe deg, er deg selv.

Du vet allerede akkuratt hva du må gjør.
Only quitters go to rehab!
Fra spøk til revolver, jeg gikk over til General Classic No3 Portion
Sitat av ruskongen2k Vis innlegg
Only quitters go to rehab!
Fra spøk til revolver, jeg gikk over til General Classic No3 Portion
Vis hele sitatet...
Word..
Hvorfor røyker du i utgangspunktet?
Ta en solid pause, så kan du vurdere om du vil legge røykingsen helt på hylla eller ikke når du har fått klarna huet litt.

Ville droppa piller ihvertfall. Både ut ifra egne erfaringer og hva jeg har sett skje med andre som driver med de greiene der.
Etter min erfaring så handler røykeslutt mye om å identifisere hvorfor man gjør det og lære seg nye metoder for å håndtere disse tinga.

Gjør du det pga vanskelige følelser som tar overhånd?

Gjør du pga omgivelsene påvirker?

Ofte må man kutte ut venner og bekjente som alltid skal ta en spliff i alle situasjoner.

Skaff deg en bikkje eller en hobby som gir deg mer positivitet i livet enn røken.

Bytt ut røyken med andre mildere substanser, gjerne naturlige ting som kroppen ikke tar så stor skade av.

Ville hold meg unna piller og kjemikalier. Da ender du ofte opp med et større problem enn røykingsen.

Lykke til, du kommer til å takke deg selv hvis du leggern på hylla. Minn deg selv på hvorfor du skal slutte når fristelsene dukker opp.

Peace!
Sitat av Villravnen Vis innlegg
Etter min erfaring så handler røykeslutt mye om å identifisere hvorfor man gjør det og lære seg nye metoder for å håndtere disse tinga.

Gjør du det pga vanskelige følelser som tar overhånd?

Gjør du pga omgivelsene påvirker?

Ofte må man kutte ut venner og bekjente som alltid skal ta en spliff i alle situasjoner.

Skaff deg en bikkje eller en hobby som gir deg mer positivitet i livet enn røken.

Bytt ut røyken med andre mildere substanser, gjerne naturlige ting som kroppen ikke tar så stor skade av.

Ville hold meg unna piller og kjemikalier. Da ender du ofte opp med et større problem enn røykingsen.

Lykke til, du kommer til å takke deg selv hvis du leggern på hylla. Minn deg selv på hvorfor du skal slutte når fristelsene dukker opp.

Peace!
Vis hele sitatet...
Takk for svaret ditt jeg skal legge det på hylla, veldig snart. Promise

God søndag!
Først klarte jeg å gå 100 dager uten, men så ble det flere år med røyking igjen.

Nå røyker jeg kun når jeg møter en gammel kompis, ca. fem-seks ganger i året. Blir stein som faen av et par trekk. Faktisk ubehagelig stein. Trøtt òg. Og tankekjøret kommer smått tilbake.

Nei, jeg vil ikke ha det sånn der igjen.
Merkelig nok fikk jeg motivasjon til å avslutte med hasj selv etter å ha lest mye her. Har levd med sosial angst, null motivasjon og et mer jumpy humør enn en bipolar person som NokErNok nevner. Har selv prøvd å få utredning for ADHD og diverse andre ting, jeg tror nå i etterkant at mye disse problemene og usikkerhetene kommer av weeden. Har vært en veldig lett utvei for meg de siste fem årene pga en ganske tøff barndom. Hasjen hjalp meg skjerme ut alle negative tanker der og da, men har gjort alt mye verre på lang sikt.

Starter med å ha året ut som første mål, så ser vi hvordan det går. Starter cold turkey idag.
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Merkelig nok fikk jeg motivasjon til å avslutte med hasj selv etter å ha lest mye her. Har levd med sosial angst, null motivasjon og et mer jumpy humør enn en bipolar person som NokErNok nevner. Har selv prøvd å få utredning for ADHD og diverse andre ting, jeg tror nå i etterkant at mye disse problemene og usikkerhetene kommer av weeden. Har vært en veldig lett utvei for meg de siste fem årene pga en ganske tøff barndom. Hasjen hjalp meg skjerme ut alle negative tanker der og da, men har gjort alt mye verre på lang sikt.

Starter med å ha året ut som første mål, så ser vi hvordan det går. Starter cold turkey idag.
Vis hele sitatet...
Nå føler jeg du nesten forteller litt av livet mitt
Du er innstilt på å få det til eller?
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Nå føler jeg du nesten forteller litt av livet mitt
Du er innstilt på å få det til eller?
Vis hele sitatet...
Har vært av og på ofte. Vet jeg klarer det så lenge jeg faktisk er innstilt. Litt stress og følelsen av at noe «mangler» første dagene, men går fort over. Merker raskt hvor mye bedre man føler seg, så det hjelper mye.
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Har vært av og på ofte. Vet jeg klarer det så lenge jeg faktisk er innstilt. Litt stress og følelsen av at noe «mangler» første dagene, men går fort over. Merker raskt hvor mye bedre man føler seg, så det hjelper mye.
Vis hele sitatet...
Har du mye å gjøre om dagen så det blir relativt lett også? er liksom så lett å fikse røyk, en snap liksom. må vell bare være sterk.
Sist endret av HallaKompis; 7. november 2022 kl. 15:41.
Se om du finner appen "HAP" (Hasjavvenningsprogrammet) i Google Play/App Store. Litt som Slutta-appen, bare for hasjrøykere. Den er faktisk ikke så dum.
Sist endret av haiskalle; 7. november 2022 kl. 15:47. Grunn: Ekstra info
Sitat av haiskalle Vis innlegg
Se om du finner appen "HAP" (Hasjavvenningsprogrammet) i Google Play/App Store. Litt som Slutta-appen, bare for hasjrøykere. Den er faktisk ikke så dum.
Vis hele sitatet...
der er den appen som plaget drittet av meg sist jeg skulle ta en pause, jeg får bare blackscreen når jeg trykker på den så blir jeg kastet tilbake til hjemskjerm.. fukkn boshii
Jeg fikk Wellbutrin av legen, det fungerte temmelig bra. I et senere tilfelle fikk jeg bedrolite mot smerter men det fungerte ekstremt bra som avvenning, det er så lite THC at det ikke har spesielt mye effekt men abstinensene uteble.
Ait boys & girls, har bestemt meg for en pause. Vet ikke hvor lenge, vet ærlig om jeg ikke klarer å la vær å fikse imorgen. Men jeg føler at et godt forsøk løser dette null stress<3
Man får ikke til noenting uten å forsøke!

Lykke til - prøv f.eks å endre adferdsmønster. Det vil si; ikke sett deg i en situasjon som gjør det lett å gi etter��
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Har du mye å gjøre om dagen så det blir relativt lett også? er liksom så lett å fikse røyk, en snap liksom. må vell bare være sterk.
Vis hele sitatet...
Mye av motivasjonen min kommer av at det er drit dyrt i lengden og at jeg fysisk selv merker jeg blir "dum" av å røyke mye hasj. Ser på meg selv som ganske gjennomsnittlig oppegående person, så jeg blir nærmest sjokkert over hvor "dum" jeg kan fremstå i visse situasjoner som jeg burde håndtere uten problem. Selvfølgelig er dette en effekt av misbruk over lengere tid, men det skjer. Dette har jeg selv merket at påvirket meg hardere da jeg var yngre, men merker det godt den dag i dag også.

Hasj er digg og kommer alltid til å ha et spesielt sted i hjerte mitt. Du merker ikke hvor mye hasj har tatt over livet ditt før du trenger hasj til å gjennomføre noe du selv før koste deg godt med uten rus. Jeg vil ikke engang se en film uten å ha røyket nå. Disse tingene er nok helt sikkert veldig individuelt til en viss grad, men om du har røyka mye opp igjennom så skjønner du nok hva jeg mener.

Mitt tips til alle som starter å røyke eller har nylig begynt er å forsøke å røyke kun noen ganger i måneden, max. Det er mye lettere ha kontroll på noe, om du aldri lar det ta kontroll over deg først. Jeg har så jævlig mye jeg skulle sagt til den 16-år gamle meg om hva jeg burde gjort og ikke gjort, men kan ikke dra tilbake i tid uheldigvis.

Det aller mest skumle med å misbruke hasj er at du glemmer hvordan du følte deg før du startet å røyke, så du tror i lang tid at alt er like bra som før.

Hehe sorry spora litt av å glemte svare på spørsmålet ditt. Har egentlig mye å gjøre, men hasj blir prioriteringen min ovenfor alt annet.
Sist endret av Emilher1; 7. november 2022 kl. 22:40.
Kjenner meg igjen av veldig mye du skriver.. men klarer ikke følge med på film når jeg røyker da og ja faen det er drit dyrt i lengen. Det burde være bra nok motivasjon i seg selv, kan ikke vi 2 ha en pause sammen haha.
Gi en liten update her og der på hvordan det går
Sist endret av HallaKompis; 7. november 2022 kl. 23:16.
Jeg synes det er enklere å se film når jeg røyker, uten så blir jeg bare å avbryte å gjøre masse annet. Men når man først slutter å røyke går det ofte 1-2 dager før jeg gidder å se film, serie osv igjen.
Selv bestemte jeg meg for å ta en pause tilbake i '97,og den pausen har vedvart frem til nå.Kuttet ut fordi jeg ofte fikk noia og jeg begynte å foretrekke å røyke alene.Holdt det gående i ti år,så jeg var vel blitt lei av det også.Noen sprekk er det blitt.Det hører med.Sist for tre år siden da jeg fikk et gram av en kompis.Ble påminnet hvorfor jeg hadde kuttet ut.Når det gjelder benzo får jeg det på resept og bruker det som foreskrevet.Det er ikke enkelt å få komme i gang med fast bruk av benzo fra lege nå.Hadde du tenkt å dytte i deg piller i store mengder fra gata ? Det hørtes ikke ut som en god plan,men lykke til !
Sitat av Chip Charley Vis innlegg
Selv bestemte jeg meg for å ta en pause tilbake i '97,og den pausen har vedvart frem til nå.Kuttet ut fordi jeg ofte fikk noia og jeg begynte å foretrekke å røyke alene.Holdt det gående i ti år,så jeg var vel blitt lei av det også.Noen sprekk er det blitt.Det hører med.Sist for tre år siden da jeg fikk et gram av en kompis.Ble påminnet hvorfor jeg hadde kuttet ut.Når det gjelder benzo får jeg det på resept og bruker det som foreskrevet.Det er ikke enkelt å få komme i gang med fast bruk av benzo fra lege nå.Hadde du tenkt å dytte i deg piller i store mengder fra gata ? Det hørtes ikke ut som en god plan,men lykke til !
Vis hele sitatet...
Nejj tenkte å få god kjemi med deg så du kan sende litt legemidler hitover hehe Neida jeg kunne godt tenkt meg å røyke et par ganger senere i life, men da fordi jeg kan og har lyst, ikke fordi jeg "må". Har aldri opplevd 90 tallet…
Takk da

Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg synes det er enklere å se film når jeg røyker, uten så blir jeg bare å avbryte å gjøre masse annet. Men når man først slutter å røyke går det ofte 1-2 dager før jeg gidder å se film, serie osv igjen.
Vis hele sitatet...
Sitter bare å tenker jeg føler filmen mer når jeg er edru lizm
Sist endret av HallaKompis; 7. november 2022 kl. 23:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Kjenner meg igjen av veldig mye du skriver.. men klarer ikke følge med på film når jeg røyker da og ja faen det er drit dyrt i lengen. Det burde være bra nok motivasjon i seg selv, kan ikke vi 2 ha en pause sammen haha.
Gi en liten update her og der på hvordan det går
Vis hele sitatet...
Kan godt komme med updates
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Kan godt komme med updates
Vis hele sitatet...
Nice hvor lenge er det siden sist pause for deg da?
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Nice hvor lenge er det siden sist pause for deg da?
Vis hele sitatet...
Tipper det er rundt 3-4 mnd siden, men den pausen var nok ikke mer enn par uker heh.
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Tipper det er rundt 3-4 mnd siden, men den pausen var nok ikke mer enn par uker heh.
Vis hele sitatet...
yo hvordan har dagen din vært? hadde bitteliten mornings så det hjalp litt, men nå sitter jeg med 2 kalde og føler meg koselig. litt lyst til å fikse i kveld da
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
yo hvordan har dagen din vært? hadde bitteliten mornings så det hjalp litt, men nå sitter jeg med 2 kalde og føler meg koselig. litt lyst til å fikse i kveld da
Vis hele sitatet...
Jo flere kalde det blir jo lettere blir det å fikse litt haha, alkohol er det siste man bør drikke om man prøver og kutte. Men du vet kanskje det
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Jo flere kalde det blir jo lettere blir det å fikse litt haha, alkohol er det siste man bør drikke om man prøver og kutte. Men du vet kanskje det
Vis hele sitatet...
njaaa hasj og alko er så dårlig kombo for meg, hvis ikke for alle, så er mere avslappende enn urge til å fikse lizm, men tror jeg fikser uansett da hvorfor ikke lizm
Jeg lurer på en ting. Er det sånn at jeg må ta urin prøver hvis jeg nevner rus osv til lege? innbilte meg før at jeg kanskje hadde ADHD så ville gjennom psykolog og fikse meg piller, snakket bare masse drit til legen og ble jo sendt på urinprøver samtidig som jeg ble sendt til psykolog. jeg slutta etter 3 ganger, men var jo ikke ærlig heller uansett.

men nå skal jeg faktisk fikse meg privat psykolog, og jeg vet at jeg ikke har ADHD + vet at hasjen et problem for MEG, men det er noe med den jævla pissinga som jeg ikke klarer.. det er respektløst liksom, jeg kan heller bare si at jeg har røyka og ER positiv, men funker vel kanskje ikke sånn? tenkte kanskje på og ikke nevne rusproblemene til legen, men da er jeg ikke 100% ærlig heller.
Sist endret av HallaKompis; 10. november 2022 kl. 12:07.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Jeg lurer på en ting.
Er det sånn at jeg må ta urin prøver hvis jeg nevner rus osv til lege?
Vis hele sitatet...
Ja.
Søknad om ADHD medisiner + Rushistorikk = Pisseprøver. Garantert
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja.
Søknad om ADHD medisiner + Rushistorikk = Pisseprøver. Garantert
Vis hele sitatet...
uff.. jaja får vel bare gå. takk
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Jeg lurer på en ting. Er det sånn at jeg må ta urin prøver hvis jeg nevner rus osv til lege? innbilte meg før at jeg kanskje hadde ADHD så ville gjennom psykolog og fikse meg piller, snakket bare masse drit til legen og ble jo sendt på urinprøver samtidig som jeg ble sendt til psykolog. jeg slutta etter 3 ganger, men var jo ikke ærlig heller uansett.

men nå skal jeg faktisk fikse meg privat psykolog, og jeg vet at jeg ikke har ADHD + vet at hasjen et problem for MEG, men det er noe med den jævla pissinga som jeg ikke klarer.. det er respektløst liksom, jeg kan heller bare si at jeg har røyka og ER positiv, men funker vel kanskje ikke sånn? tenkte kanskje på og ikke nevne rusproblemene til legen, men da er jeg ikke 100% ærlig heller.
Vis hele sitatet...
Har du førerkort da?
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Har du førerkort da?
Vis hele sitatet...
Heldigvis ikke.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Heldigvis ikke.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg ikke de har noe å tjene på å sette deg på urinprøver men det er ofte et krav om at man skal være nykter om man skal utredes.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Da tror jeg ikke de har noe å tjene på å sette deg på urinprøver men det er ofte et krav om at man skal være nykter om man skal utredes.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke gå for utredning denne gangen, var noe jeg prøvde meg på for er par år siden så det var min erfaring med det, vet at jeg ikke har adhd. Denne gangen vil jeg jo bare ha noen som er gode å snakke med.

Så siden det ikke er utredning for medisiner så trenger jeg vel kanskje ikke?
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Jeg skal ikke gå for utredning denne gangen, var noe jeg prøvde meg på for er par år siden så det var min erfaring med det, vet at jeg ikke har adhd. Denne gangen vil jeg jo bare ha noen som er gode å snakke med.

Så siden det ikke er utredning for medisiner så trenger jeg vel kanskje ikke?
Vis hele sitatet...
Kanskje, kanskje ikke. Men det kan være vanskelig for de å hjelpe deg om du ruser deg. Men urinprøver trenger du sikkert ikke. Men hvor effektivt det er om du ruser deg er en annen sak. Snakker av erfaring.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Kanskje, kanskje ikke. Men det kan være vanskelig for de å hjelpe deg om du ruser deg. Men urinprøver trenger du sikkert ikke. Men hvor effektivt det er om du ruser deg er en annen sak. Snakker av erfaring.
Vis hele sitatet...
Hvis de velger å hjelpe meg så slipper jeg røyken lett, bruker bare hasj, Føler jeg trenger litt mer støtte bare. Vil ha privat psykolog også, sånn offentlig skjer ikke.
Men uansett som du sier kanskje kanskje ikke, så får jeg bare si det som det er. Takk
Sist endret av HallaKompis; 10. november 2022 kl. 13:30.
Røyket i evigheter og tar ofte lange pauser. Dette er noen av alternativene mine for at det skal være 100% smertefritt å slutte:

Kratom de tre første ukene (om du klarer å la vær å bli avhengig)

Trene som faen hvis jeg gidder

Ashwaganda, valeriana root, uridine etc + melatonin for søvn kan gjøre det LITT bedre.
Mucuna prurensis/l-dopa et par ganger i uken, euforisk ved riktig dosering

Får også pregabalin ved behov på resept. De er også fine å ha hvis jeg skal slutte, men igjen stort avhengighetspotensial der om du er av typen med lite kontroll over bruk av substanser
Sist endret av skrpappa; 12. november 2022 kl. 01:10.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han over har gode råd. Jeg bruker sovemedisiner den første uka etter langvarig røyking for å få sove og funke på jobb, utenom dette merker jeg ingenting. Kan gå fint uten sovepiller dersom man har masse å ta seg til også. Ville tatt det som en alvorlig advarsel om å holde meg unna sterkere stoffer dersom hasj hadde vært vanskelig å slutte med. Både koffein og nikotin spesielt er mye verre å slutte med enn cannabis.
Du kan slutte i morgen om du faktisk vill…
Mange kommentarer her, og mye er bra. Men, mye er også dritt. Du skal ikke overføre problemet du har til noe annet.
Slutt cold turkey. Fjern venner som røyker (ihvertfall i en stund) spesielt de som ikke klarer å skjønne (egentlig så vil ikke de at du skal bli bedre/ det som skjer når du slutter).
Jeg sluttet etter 2 år med bruk, noe som fucket mye av mine forhold og relasjoner.
Men bare gjør det. Sett deg ett mål på 2 mnd fri av hasj/cannabis. Se hva livet tar deg til. "Ok, det suger fortsatt", javel da kan bruke igjen. Om livet forandrer seg slik du vil så vet du at du er ferdig.