Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1106
Nå har jeg ikke hatt VPN på idag, og la merke til at det stod RU vedsiden av YouTube logoen. Sjekka nederst på Google-side og der står det "Russia - based on your past activity".

Dette har skjedd før også, men var usikker på om det var pga VPN. Nå vet jeg at det ikke er det.

Så wtf er det som skjer? Noe å bekymre seg over?

Eller, virker som VPN var tilkoblet, men lyste ikke grønn. Så da kan jeg ikke utelukke at VPN har sendt meg dit. Men allikevel... Har ikke akkurat VPN lokasjon på Russland...
Sist endret av dinegenfiselukt; 2. november 2022 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av dinegenfiselukt Vis innlegg
Nå har jeg ikke hatt VPN på idag, og la merke til at det stod RU vedsiden av YouTube logoen. Sjekka nederst på Google-side og der står det "Russia - based on your past activity".

Dette har skjedd før også, men var usikker på om det var pga VPN. Nå vet jeg at det ikke er det.

Så wtf er det som skjer? Noe å bekymre seg over?

Eller, virker som VPN var tilkoblet, men lyste ikke grønn. Så da kan jeg ikke utelukke at VPN har sendt meg dit. Men allikevel... Har ikke akkurat VPN lokasjon på Russland...
Vis hele sitatet...
La oss starte med youtube biten, youtube setter land som regel basert på ip adressen sin whois , ip whois er en database som kan sammenlignes med telefon katalogen for telefon nummer. Du kan sjekke en ip adresse feks her: https://apps.db.ripe.net/db-web-ui/query . Youtube kan også bruke nettleser språk, videoer og annet noen ganger men ip adresse whois vil være standard som regel.

Når du bruker en vpn programvare så kan du aldri være sikker på at denne er bug fri, det betyr at selv om vpn programvaren vises at du ikke er tilkoblet så kan du faktisk være det og at den har "hengt" seg når du forsøket skrue den av sist. La oss ta et eksempel at du bruker surfshark sin vpn programvare og at programvaren har valgt og bruke openvpn til vpn tilkobling. Når du trykker koble til så sender programvaren en kommando til openvpn at en tilkobling skal starte, når du vil koble ifra så sender surfshark en kommando igjen at den skal frakobles. Noen ganger når denne kommandoen blir sendt fra surfshark til openvpn så kan ikke openvpn ta den i mot eller fullføre den , det kan da skje at openvpn ikke rapporterer tilbake til surfshark eller gir en melding tilbake som surfshark ikke forstår og dermed tror at kommandoen ble fullført. Du skal derfor aldri stole på "designet".

Du kan enkelt sjekke om du er tilkoblet vpn med og åpne cmd og skrive ipconfig/all på windows. Du kan også sjekke hva ip adressen din er på feks whoer.net . Kanskje litt rot men jeg forsøkte forklare på beste måten

Siste, du skriver at du ikke bruker vpn fra russland men at det kan vise dette noen ganger. Da kan du ta et eksempel fra telefonkataloggen som viser gammel adresse på et telefon nummer, slik er det med ip adresser også. Det er ikke slik at en ip adresse kun kan brukes i et land , dem bytter eiere og land hele tiden og ofte ligger databaser tilbake på denne informasjonen.

Stay safe!
Det var en periode hvor jeg ble sendt til polsk YouTube og fikk polske reklamer i en ukes tid uten en VPN installert en gang. Klarte aldri å finne ut hvorfor..
Sitat av mrCool1000 Vis innlegg
Det var en periode hvor jeg ble sendt til polsk YouTube og fikk polske reklamer i en ukes tid uten en VPN installert en gang. Klarte aldri å finne ut hvorfor..
Vis hele sitatet...
Trivelig med kulturutveksling.
Ingenting å bekymre seg over. Skulle du bli kalt inn av PST, så kan du jo more deg med vissheten om at du har rent mel i posen. Ikke sant?
Sitat av dinegenfiselukt Vis innlegg
Nå har jeg ikke hatt VPN på idag, og la merke til at det stod RU vedsiden av YouTube logoen. Sjekka nederst på Google-side og der står det "Russia - based on your past activity".

Dette har skjedd før også, men var usikker på om det var pga VPN. Nå vet jeg at det ikke er det.

Så wtf er det som skjer? Noe å bekymre seg over?

Eller, virker som VPN var tilkoblet, men lyste ikke grønn. Så da kan jeg ikke utelukke at VPN har sendt meg dit. Men allikevel... Har ikke akkurat VPN lokasjon på Russland...
Vis hele sitatet...
Når jeg bruker Windscribe VPN klient (med norsk IP) så får jeg opp at jeg befinner meg i moskva. Jeg stusset også på dette så jeg avinstallerte hele greia.
Det samme skjer med meg!