Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1071
så visakortet er blitt stjålet av noen som viste koden, jeg vet klokkeslettet og hvor det ble tatt ut penger , hvordan kan jeg gå frem for og få bilde av personen ? det er jo kamera på disse maskinene .
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Anmeld det.

Du får ikkje tak i biletet. Politiet kan.
Men kjapt ellers så blir det sletta, 1 uke lagrer man det
Skriv brev til banken av heldelsforløp og krev erstatning. Du må for all det lkke fremstå som ruset når du mistet kortet, som kan svekke saken din når du har anmeldt det.
Sist endret av druefjes; 22. oktober 2022 kl. 09:07.
Høres veldig kjipt ut!

Håper du styrer unna vedkommende i fremtiden. Det der er jo faen meg ikke greit.
Sitat av druefjes Vis innlegg
Skriv brev til banken av heldelsforløp og krev erstatning. Du må for all det lkke fremstå som ruset når du mistet kortet, som kan svekke saken din når du har anmeldt det.
Vis hele sitatet...
Det blir nok vanskelig å kreve erstatning om du har delt koden med noen.
Men det kan uansett være lurt å kontakte banken.
Jeg vet ikke hvordan rutinene er, men det opptaket blir nok slettet før politiet rekker å be om det.
Hvis politiet starter en etterforskning, og skaffer seg tilgang til video / fotografier fra sånne kamera. Kan tråd-starter her få tilgang til hva slags informasjon politiet har fått tak i?

Hvis tråd-starter har anmeldt uautorisert bruk av kortet, så kanskje man kan kontakte politiet og få tilgang til anmeldelsen PLUSS all informasjon politiet har funnet i forbindelse med anmeldelsen?
Politiet er normalt ganske kjappe med å si ifra før overvåkingsbildene slettes ved 7 dager. Vi har fortsatt bilder liggende fra 2019 som de ikke har hentet "fordi han som har saken er sykmeldt"..
Anmeld forholdet, ikke si at du har delt koden din, da blir du holdt ansvarlig for tapet.