Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1178
Har en pakke muskatnøtt i skapet som skriker etter å bli brukt, har lett sopp der jeg bor uten lykke, så går for det jeg har tilgjengelig. Hvor mye bør tas/hvor mye er trygt? Fant bare info over hvor mange nøtter man kan ta, uten oversettelse i krydderform. Personlige erfaringer med rusen er også velkommen!
Du burde ikke ta noe, forgiftning er ikke så gøy som du kanskje tror!
En følelse av forgiftning og tørsthet som ikke går over. Dårlige greier ja, smakte forjævlig. Heiv innpå 7 spiseskjeer. Ble ikke flere ganger. Det er ikke behagelig. Og det tok minst 7 timer før der virka
Myristicin (virkestoffet i muskat) brytes ned når nøtten knuses. Det er derfor ikke mulig å si noe om styrken på muskat pulver da det kommer helt ann på hvor lenge det har vært i pulverform. Er dette noe du gidder å legge tid og helse i så kjøper du hele muskatnøtter på butikken.

Muskatnøtt i lave doser kan gi en rus som kan sammenlignes litt med cannabis da muskat fungerer delvis på endocannabinoid-systemet. Mild eufori og oppstemthet osv, men i litt høyere doser så er det nesten utelukkende skikkelig ubehagelig og kan være skadelig, og faktisk i værste fall dødelig.

Muskat kan på ingen måte erstatte sopp eller andre klassiske psykedelika! Å går du inn for å "trippe" på muskat så kommer du til å få deg en skikkelig negativ opplevelse preget av angst, paranoia, forvirring, dehydrering, skallebank, dysfori, delir og annet du helst skulle vært foruten. Rusen kan bruke 12 timer på å kicke skikkelig inn og den kan vare i flere dager, så dette er et stoff du virkelig ikke vil ta for mye av! Hangover'en kan være brutal om dosen har blitt litt stor.

De færreste orker/gidde å prøve dette to ganger og det er god grunn for at muskat ikke er utbredt som rusmiddel tiltross for tilgjengeligheten. I bestefall klarer du å finne en dose du syns er litt morsom og behagelig, men jeg vil tror den kan være ganske vanskelig å treffe i og med at onset tiden er så fryktelig lang. Du vil nok også oppdage at rusen er veldig kjedelig i forhold til mye av de andre mer utbredte rusmidlene der ute. I værste fall så ender du opp delirisk og/eller skikkelig dårlig i dagesvis. Jeg har liten tro på at det går ann å dose så høyt at rusen blir noe å se opp til uten at de negative effektene begynner å melde seg

You been warned!

Også kan jeg legge til at vist du først skal teste dette (forhåpentligvis i lave doser) så hold deg godt hydrert! Muskat dehydrerer deg skikkelig og du kan trolig slippe unna flere negative effekter ved å holde deg godt hydrert.
Sist endret av Alge; 4. oktober 2022 kl. 08:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
2 ferskse oppmalte nøtter er helt perfekt. ferdig oppmalt pulver i pose er det bare å drite i. blir som en god edibles som varer i 48timer ish.. 3 nøtter er ALT for mye. 2 er sweetspoten her ivertfall.

sleng det ferdig oppmalte pulveret i en kop sterk te med masse sukker, rør rundt i 10min ish og drekk alt på engang... da kommer effekten på rundt 1-2t ish istedet for at du må vente opptil 12timer.

du kan også slenge opp i en halv teskje med kokosmør for å trekke ut enda mer olje fra pulveret og få enda kjappere effekt.
Sist endret av Sæd; 4. oktober 2022 kl. 13:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det funker faktisk, men du må spise hele nøtter, max 2. Du blir fjern etter mange timer, det funker litt som beroligende, men det er ikke noe jeg ville valgt i dag, da du blir så energiløs. Alt i alt så er det selvsagt individuelt.