Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1187
Hvor lenge kan cannabisbuds ligge vakuumpakket før det mister piffen? Hva er den beste måten å oppbevare canna i lang tid?
Så lenge det er helt fritt for mugg såklart, så holder det seg best på glass. I vakumpakket vil det etter hvert tørke ut men på glass vil det holde seg i flere måneder, om ikke år.
Remember me
SammyJankis's Avatar
Trådstarter
30 8
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Så lenge det er helt fritt for mugg såklart, så holder det seg best på glass. I vakumpakket vil det etter hvert tørke ut men på glass vil det holde seg i flere måneder, om ikke år.
Vis hele sitatet...
Blir mye luft i glass da!?
Du får egne bags som sørger for optimal lufting, samt uv beskyttelse osv. Bør også oppbevares kjølig 16-18 grader.
Remember me
SammyJankis's Avatar
Trådstarter
30 8
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Du får egne bags som sørger for optimal lufting, samt uv beskyttelse osv. Bør også oppbevares kjølig 16-18 grader.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge holder det seg i sånne bags?
Fra personlig erfaring så holder cannabis seg ganske lenge, har oppbevart massevis vakuumpakket i et år så lenge det ikke er veldig fuktig. skal du ha det langt tids oppbevart så hadde jeg passet på at luft fuktigheten ikke er over 62%.

Det som kan lønne seg er å åpne pakken og lufte den 5-15 min hvis det skulle være fuktig bare for å forsikre seg om at det ikke kommer mugg.

De norgesglassa er ikke helt 100% lufttette de lekker litt luft så for langtids oppbevaring så funker det ikke så bra.

Invester i en vakuumpakker. Oppbevar kaldt under 18 grader
Remember me
SammyJankis's Avatar
Trådstarter
30 8
Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
Fra personlig erfaring så holder cannabis seg ganske lenge, har oppbevart massevis vakuumpakket i et år så lenge det ikke er veldig fuktig. skal du ha det langt tids oppbevart så hadde jeg passet på at luft fuktigheten ikke er over 62%.

Det som kan lønne seg er å åpne pakken og lufte den 5-15 min hvis det skulle være fuktig bare for å forsikre seg om at det ikke kommer mugg.

De norgesglassa er ikke helt 100% lufttette de lekker litt luft så for langtids oppbevaring så funker det ikke så bra.

Invester i en vakuumpakker. Oppbevar kaldt under 18 grader
Vis hele sitatet...
Har en knallgod vakuumpakker
Ja, for meg ga det ikke mening at glass skulle holde seg lengre enn vakuum, for jeg har jobba som kokk i flere år og der lærte vi det omvendte
Ja bare kjøp deg et hygrometer og ha det i vakuum pakken i et døgn til luftfuktigheten stabiliserer seg så vet du om det er egnet for langtids lagring eller ikke. har det for fuktig kan du tørke den sakte 15 min om dagen 18 grader eller mindre til luftfuktigheten treffer 62% og da er du good. ser også at noen anbefaler 58% luftfuktighet for å være forsiktig. vil du forebygge mugg så hadde jeg åpnet vakuumen i typ 2-3 min etter noen måneder.
Sist endret av GoingCrazy; 13. september 2022 kl. 21:34.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har i boks i kjøleskap, er på 4de året nå og funker like bra og lukter like digg.
1-2 år lagret mørkt i romtemperatur
Sitat av SammyJankis Vis innlegg
Hvor lenge holder det seg i sånne bags?
Vis hele sitatet...
På denne måten holder det seg helt ferskt i årevis.
Kommer helt an på hvor bra weeden er, mye av det som er i Norge er ikke 100% optimalt kurert, så det meste vil faktisk bare ha godt av å ligge i et norges-glass i 2-4 uker med 5-15min lufting hver dag. Husk også å snu litt på glasset sånn at budsa får skiftet litt plass. Glasset bør stå tørt & mørkt rundt 17-20 grader

Etter dette kan du holde weeden vakumpakket og holdbar leeeenge.
Sist endret av jaffarbigbag; 14. september 2022 kl. 10:46.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått noen tomme medical cannabis bokser å har både hasjn min å weeden i sånn bokser har ikke had noe liggende mer enn 1år men funka no som vanlig etter 1år