Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1271
Oppdaget i dag at kjøleskap har stått oppå strømledningen og skvist den nesten flat
Kan det forklare hvorfor kjøleskapet har bråket litt mer i det siste
At kompressor ikke har fått nok strøm eller no

Sist endret av Gloss; 1. september 2022 kl. 13:11.
Har mine tvil, man vil ganske sikkert kunne se om det faktisk har blitt brudd i kabelen og dermed dårlig overføringskapasitet. Det jeg derimot istedet ville gjort ville vært å tatt en skikkelig rengjøring av kompressoren, det er ofte synderen i tilfeller kjøleskapet bråker mer. Spesielt da viften og spolen til kompressoren.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Det jeg derimot istedet ville gjort ville vært å tatt en skikkelig rengjøring av kompressoren, det er ofte synderen i tilfeller kjøleskapet bråker mer. Spesielt da viften og spolen til kompressoren.
Vis hele sitatet...
Så det ille ut syntes du? Tørka vekk litt støv, men selv syntes ikke jeg det var så ille
Pleier å få skvist støvsugern inn bak en gang i mellom
Kapp ledningen i bruddet og sett ett støpsel i ene enden og en kontakt i den andre.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Kapp ledningen i bruddet og sett ett støpsel i ene enden og en kontakt i den andre.
Vis hele sitatet...
Jeg ville mye heller koblet til på nytt i tilkoblingen på kjøleskapet etter å ha kappet ledningen ved skaden. Ledningen blir litt kortere, men man slipper en unødvendig skjøt og trenger heller ikke gå til innkjøp av støpsel og stikk, jobben er omtrent den samme, skru opp "koblingsboksen" koble fra og koble til, skru på lokk/deksel og ferdig.
Den ledningen så ikke helt bra ut. Veldig dum plass å ha stikkontakt og støpsel hengende å slenge så jeg ville gjort som MeTheWall sier.

Bråket kan kanskje komme av vibrasjoner mellom kompressoren og den plastbeholderen oppå. Når det bråker kan du prøve å presse litt på plasten for å sjekke om lyden blir borte. Isåfall kan du bare skvise noe inn mellom kompressor og plast for å bli kvitt lyden.
Strøm er strøm, enten så får du strøm til enheter eller så gjør du ikke det.

Er ikke sånn at du kan begrense strømbruken ved å knyte en knute på kabelen.

Men helt sikkert ikke bra. Hva slags kompressor er det? Selv har jeg et nyere samsung kjøleskap med digital inverter og det lager mer lyd enn psy
party!


Evt så kan det ha noe med at det ikke står rett og hver gang du åpner og lukker kjøleskapet så ødelegger du kompressoren. Skal ikke flytte for mye på kompressor som enten akkurat er skrudd av eller som står på
Sitat av sprett Vis innlegg
Den ledningen så ikke helt bra ut. Veldig dum plass å ha stikkontakt og støpsel hengende å slenge så jeg ville gjort som MeTheWall sier.

Bråket kan kanskje komme av vibrasjoner mellom kompressoren og den plastbeholderen oppå. Når det bråker kan du prøve å presse litt på plasten for å sjekke om lyden blir borte. Isåfall kan du bare skvise noe inn mellom kompressor og plast for å bli kvitt lyden.
Vis hele sitatet...
Oppdaget at det funket veldig bra å bare plassere en liten papirbit under kompressor, men hva er smartest mtp. brannfare?
Kompressor blir jo litt varm, men ikke veldig
Sist endret av Gloss; 3. september 2022 kl. 13:32.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gloss Vis innlegg
Oppdaget at det funket veldig bra å bare plassere en liten papirbit under kompressor, men hva er smartest mtp. brannfare?
Kompressor blir jo litt varm, men ikke veldig
Vis hele sitatet...
Blir den varm nok til å antenne papir har du andre problemer.

Er du paranoid kan du jo alltids bruke alufolie.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Oppdaget i dag at kjøleskap har stått oppå strømledningen og skvist den nesten flat
Kan det forklare hvorfor kjøleskapet har bråket litt mer i det siste
At kompressor ikke har fått nok strøm eller no

Vis hele sitatet...
Ikke utenkelig at det kan påvirke lyden fra kompressoren.
Kompressoren står på gummiføtter som isolerer lydgjennomgang til stålchassis. Har ledningen kommet under en av føttene dras den i spenn siste cm inn mot veggen og da står ledningen som stram kobling til kompressoren og overfører vibrasjoner til chassis og gir opphav til durelyd.