Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4427
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hver gang jeg tar psykadelika så er jeg bare mest opptatt av det fine jeg ser.

Problemet er at jeg aldri tenker over ting jeg hater i hverdagen, som f.eks at jeg føler jeg må røyke weed hver dag, bruker alle pengene mine på tull osv.

Er det farlig om jeg på forhånd ber tripsitteren ta tak i meg når jeg er påvirket å si strengt: " hei, *navn* kan jeg spørre deg hvorfor i helvete du ruser deg hver jævla dag og bruker opp alle penga dine på dritt du ikke trenger?"

Dette i håp om at jeg blir skremt og virkelig begynner å tenke over problemene mine.
Hva tripper du på og dose?
Så du prøver altså å løse rusproblemene dine med mer rus?

Kommer ikke til å funke.
2 + ? = ??

For å forklare med ord, hvordan i all verden skal vi komme med egne erfaringer når du kommer med et halvt regnestykke?


Hvor godt kjenner du tripsitteren?

Hvor godt kjenner tripsitteren ditt rusmiddel og dose?

Hva er det du skal ta?

Hvor mye skal du ta?

Hvordan har psyken opplevd dine andre tripper?

Hvor har du tenkt til å gjøre dette?

Har dere trippet sammen før?


Skjønner du? Spørsmålet blir umulig å svare på. Kan også tenkes at hvis du ikke klarer å touche disse problemene på de andre turene automatisk er det ikke sikkert psykadelika vil gi deg disse svarene overhodet.


Så svaret mitt, blir; KANSKJE

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Så du prøver altså å løse rusproblemene dine med mer rus?

Kommer ikke til å funke.
Vis hele sitatet...
Vel, mange som visstnok har funnet lsd som svar til både røykeslutt og alkoholisme. Orker ikke finne kildene nå sitter på tog og tlf med spotty dekning. Men relativt lett å finne. Alt avhenger av set og setting men alle er heller ikke like
Sist endret av 420master; 24. august 2022 kl. 16:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Så du prøver altså å løse rusproblemene dine med mer rus?

Kommer ikke til å funke.
Vis hele sitatet...
Jo da, jeg har nærmest sluttet å drikke
Fuck Mr. Plod!
Psykadelika funker absolutt, ivertfall når jeg tok LSA, fytti helvete for ett tankekjør.

Men det var for flere år siden
Tviler på at det har noen annen effekt enn at hele trippen blir ødelagt.
Skriv det på en lapp og les den selv når du er høy. Får det deg til å tenke så bra men hvis ikke så tror jeg ikke det hjelper at noen kjefter på deg..
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hørres ut som "Shaman bestilt via Wish"
Gjør det heller ordentlig.
Altså du er jo tydeligvis klar over at du har ett problem på forhånd, så hva forventer du å få ut av det? At du takket være psykedelika skal forandre tankesett tilsynelatende magisk til å kutte ut alt av uvaner? Altså jeg har hørt om folk som har lagt om livsstilen takket være tripper, og gjerne også heftige badtrips, men jeg tror ikke dette er noe du bør satse på. Det å legge om livsstil krever motivasjon og vilje, og disse kan du bør du egentlig klare å lete frem uten psykdelika for det er hvert fall min erfaring at dette ikke er noen løsning på noe som helst - selv om det kan ha en del fordeler om man bruker det riktig.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hver gang jeg tar psykadelika så er jeg bare mest opptatt av det fine jeg ser.

Problemet er at jeg aldri tenker over ting jeg hater i hverdagen, som f.eks at jeg føler jeg må røyke weed hver dag, bruker alle pengene mine på tull osv.
Vis hele sitatet...
Kanskje du egentlig ikke finner det så farlig innerst inne? Jeg ville trodd om du sleit med negative føleser rundt dette i hverdagen at det ville kommet fram i lyset med psykedelika på et punkt. Er ivhertfall min erfaring. Men, som andre sier, du skriver veldig lite om hva, hvor mye, hvor ofte, hvem trippsitter er osv.

Når du sier 'hver gang' høres nesten ut som det er litt for hyppige intervaller mellom hver trip. Vente 2-3måneder, minst, mellom hver gang er min anbefaling.
Du søker en intervensjon med deg selv. Noen har fått det av sopp. Det er ingen fasit eller mulighet for å bestille en bestemt opplevelse på forhånd.


Men du kan muligens legge til rette for det. Du vet innerst inne hva som er sant for deg og jeg håper du finner en god løsning,psykedelika eller ei.

Det du legger opp til med tripsitteren vil kanskje ikke gå som intensjonert
Jeg synes du bør satse på å legge deg i et mørkt rom med lukka øyne og musikk du liker(helst nonverbal). Så før rusen treffer kanskje skrive ned hva du ønsker deg bli bedre på, lese på det noen ganger, og prøve å holde fast på det.

Du vil få kontakt med underbevisste følelser og motivasjoner og redsler. Du trenger ikke noen til å kjefte på dg, det holder du vet dette selv. Hvem vet hvordan du vil oppfatte en slik intervensjon midt i halliser og greier.

Men ja, lukk aua og dra innover på tur, i stede for å få lættis av dagligdagse objekter rundt deg. Det kommer til å være minst like spennende inne i hodet ditt, som i rommet rundt deg.
Sist endret av CBDbudbuddy; 25. august 2022 kl. 01:49.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av freewilly Vis innlegg
Skriv det på en lapp og les den selv når du er høy. Får det deg til å tenke så bra men hvis ikke så tror jeg ikke det hjelper at noen kjefter på deg..
Vis hele sitatet...
enkelt og greit. Eller sett alarm/reminder på mobilen med teksten " hei, *navn* kan jeg spørre deg hvorfor i helvete du ruser deg hver jævla dag og bruker opp alle penga dine på dritt du ikke trenger?"
Det høres ærlig talt ikke ut som du trenger en åpenbaring i ruspåvirket tilstand da du allerede veit at du ruser deg hver jævla dag og bruker pengene på tull. Det du mangler er selvdisiplin. Det er bare en måte å gjøre noe på, og det finnes ingen snarveier. Skal man trene må man slite, skal man slutte med noe så må man slutte. Alle gode ting krever en innsats over tid, og frykt er ikke den rette motivasjonen for dette. Det krever at man tar et valg og holder seg til dette. Man kan til og med velge om man vil vende seg av sakte på eget initiativ eller om man er den typen som bare brått må kutte ut alt tull en vakker dag. Da veit du også til seinere at du klarer å slutte av egen maskin. Hvis du fortsetter å innbille deg at du må skremmes i stede for å innse at du har identifisert et problem men mangler selvdisiplin lurer du deg selv. Prøv i det minste å late som du greier å slutte å røyke hasj hver dag og kjøpe drit en periode, og vær stolt over det og finn andre aspekter av livet du kan nyte så skal du se at mye annet kommer av seg selv både sosialt og økonomisk
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Istedenfor en tripsitter, kan du ikke heller ringe mora di? Så kommer hun bort og så får du noen som sier det genuint.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jo da, jeg har nærmest sluttet å drikke
Vis hele sitatet...
Det blir som å skulle spise seg slank det
Anonym bruker
"Reflektert Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hver gang jeg tar psykadelika så er jeg bare mest opptatt av det fine jeg ser.
Vis hele sitatet...
Her har du problemet. Du kan ikke forvente indre forandring ved å vende deg utover.

Vend deg innover. Om dette er et stort problem så kjør "McKenna" med et 100% mørkt rom, eventuelt sovemaske og stillhet, da er du tvungen til å se innover.