Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2389
Hei. Ble for en måneds tid siden tatt av politiet for kjøring i påvirka tilstand, ble tatt i ettertid av kjøring. Prøven viste 1,1 i promille. Jeg innrømte alt og dette blir behandlet som en tilståelsesdom. men jeg går på medisiner som gjør at jeg blir raskere full+Får dårligere dømmekraft. Skal utredes for blant annet adhd de kommende ukene. Er ikke tidligere straffedømt. Har nevnt at jeg ønsker program mot ruspåvirket kjøring dersom dette fører til betinga fengsel.

Jeg har i denne forbindelsen noen spørsmål:

Hva kan jeg forvente meg av straff, bot og tapstid av førerkort?

Vil det at jeg tilsto slå positivt ut i form av redusert tapstid av evt fengsel, førerkort, bot osv? Eller kun en av delene.

Vil medisinene jeg går på ha noe å si for utfallet i saken? Har sendt over dokumentasjon på resepten til politiet.

Vil evt en udiagnostisert adhd ha noe å si for utfallet i saken?

Vil legge til at jeg skammer meg latterlig mye og angrer på det som har skjedd. Eneste jeg trøster meg med er at ingen kom til skade under dette idiotiske stuntet.
Sist endret av urbanfreakn; 24. august 2022 kl. 16:52.
under 1,2 er betinga
Anonym bruker
"Forbauset Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har for lav promille til å få program mot ruspåvirket kjøring, hvis dette er første gang du er tatt.

Antar medisinene teller negativt i din favør, deg er ditt ansvar å ikke kombinere legemidler med alkohol i utgangspunktet, særlig kombinert med trafikk.

Et par år uten førerkort og 15-20 dager betinget samt 1,5 brutto månedslønn i bot er standard, så lenge det ikke oppsto ulykker eller andre farligheter.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor innrømmet du at du hadde kjørt i påvirket tilstand?
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må ha tilsvarende 1.2promille og helst over for å sikte inn på ubetinget.
Du kan slippe billig unna iogmed det er første gangs kriminalitet
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor innrømmet du at du hadde kjørt i påvirket tilstand?
Vis hele sitatet...
Han ble vell så si tatt på fersken? Det hjelper litt å legge korta på bordet.
Anonym bruker
"Forbauset Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trygg abbor: slipper aldri billig unna promillekjøring. Det er et av få lovbrudd der du bare kan gå inn og lese deg til straffen og konsekvensen sjøl (så fremt det ikke har vært ulykke eller andre ting).

Kjip situasjon, aldri hatt det jævligere enn etter jeg ble tatt.

Skammen er forferdelig, men du må bare stå i det. Det blir bedre etterhvert. Vurder taktikken å vær helt åpen til absolutt alle om det som har skjedd. Da er det lettere å få forståelse for situasjonen, at du må mase om skyss av andre osv.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så du skal prøve å dokumentere at du i tillegg til den beviselige promillen også hadde medisiner innabords som ville forverret utfallet i retten.

Bare blåseprøve eller blodprøve?