Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 7513
Hei jeg skal kjøre opp til uka og endelig få lappen igjen etter 3 år uten. Men for å være helt ærlig så gruer jeg meg. For jeg kommer til å måtte være redd for spytt prøver som kan gjøre at jeg mister lappen uten å være litt rusa en gang.

Jeg lurer på om noen vet: er spytt prøver like mye i bruk nå som for 3 år siden? I forhold til rus har det skjedd en del ting de iste åra. Blitt mindre fokus på å straffe brukere og gjøre livet deres vanskelig. Men gjelder dette også i forhold til førerkort? Eller har det muligens blitt enda verre enn før?

Hva gjør dere som har lappen med dette? Kjører dere med konstant frykt eller prøver dere å ikke tenke på faren ? Hvordan skal en som røyker hasj på kveldene gå frem for å beholde lappen?

Det kan vel ikke være sånn at alle med førerkort er helt edru hele tida døgnet rundt det nekter jeg å tro. Så hvordan kan man egentlig slippe å bekymre seg for lappen???
Sist endret av Bluesky_; 19. august 2022 kl. 16:10.
Hvordan skal du klare å miste lappen etter spyttprøve hvis du ikke er ruset? Det gir jo ingen mening.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Hvordan skal du klare å miste lappen etter spyttprøve hvis du ikke er ruset? Det gir jo ingen mening.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde testa positivt på thc spyttprøve hele døgnet rundt. Men jeg er jo bare rusa fra 18.00-23.00
Statistisk sett leste jeg for endel år tilbake kunne man kjøre i snitt 5 år uten å bli stoppa. Jeg har aldri blitt stoppa i tilfeldig kontroll, kun promillekontroll da de tok inn alt og noe teknisk av vegvesenet + den gangen jeg mista førerkortet da såklart.
Jeg kjører ikke å er redd for å bli stoppa, da hadde jeg ikke kjørt. Her må du velge selv eller ta en liten risiko. Det har skjedd noe mtp straff for rus men trafikk handler om sikkerhet og her er det nok ganske likt.
Hvis du er rusa fra 18 til 23 hver dag oppfyller du ikke kravene for førekort.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Hvordan skal du klare å miste lappen etter spyttprøve hvis du ikke er ruset? Det gir jo ingen mening.
Vis hele sitatet...
Nei det gir ingen mening men slik er systemet i Norge i dag det er helt på tryne. Det er slik med spytt prøver at de ser om du har rester av THC / metabolitter i kroppen. Dette er ikke det samme som å være ruset. Men det kan likevel føre til at man mister lappen.

Jeg tror ikke så mange er klar over hvor galt det er. De som snakker om det er de som har mista lappen pga det. Men disse blir ikke hørt og tatt på alvor for de er jo dømt for noe som pr def er ulovlig! Jævla paradoks.

Dette er en sak som er veldig viktig for meg men jeg aner ikke hvordan jeg kan bidra til forandring men håper at flere innser problemet.
Sitat av Witchcraft Vis innlegg
Hvis du er rusa fra 18 til 23 hver dag oppfyller du ikke kravene for førekort.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i rusa da? Jeg kan fint stappe i meg 10mg valium med lang halveringstid daglig og fortsatt få kjøre bil.
Har inntrykk av at terskelen for å inndra førerkort er bittelitt høyere om man trenger det for jobb, men bare bittelitt.
Sist endret av NokErNok; 19. august 2022 kl. 16:31.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Så hvordan kan man egentlig slippe å bekymre seg for lappen???
Vis hele sitatet...
Du kan ikke det.
Det kommer alltid til være ett problem for deg med mindre du gir opp en av delene.
De er helt ville etter å ta rus brukere bak rattet. Det med at det har skjedd en del ting ang det å ha mindre fokus på rusbrukere virker som de prøver å gjøre opp for ved å ta dem som sitter bak rattet.

Jeg blir nærmest trakassert når jeg er ute å kjører fordi jeg har en rus historikk. Jeg har nærmest lagt rusen på hylla og vist jeg har brukt noe som helst så tørr jeg ikke kjøre før jeg vet at alt er helt ute av systemet. Jeg holder meg unna alt med lang halveringstid. Feks, tar jeg alprazolam så kjører jeg ikke bil på 2 - 3 dager etterpå, selv om jeg føler meg trygg nok til å kunne kjørt bil dagen etterpå.
Sist endret av Alge; 19. august 2022 kl. 16:45.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Nei det gir ingen mening men slik er systemet i Norge i dag det er helt på tryne. Det er slik med spytt prøver at de ser om du har rester av THC / metabolitter i kroppen. Dette er ikke det samme som å være ruset. Men det kan likevel føre til at man mister lappen.

Jeg tror ikke så mange er klar over hvor galt det er. De som snakker om det er de som har mista lappen pga det. Men disse blir ikke hørt og tatt på alvor for de er jo dømt for noe som pr def er ulovlig! Jævla paradoks.

Dette er en sak som er veldig viktig for meg men jeg aner ikke hvordan jeg kan bidra til forandring men håper at flere innser problemet.
Vis hele sitatet...
Nei, det er absolutt ikke helt på trynet. På denne måten er det færre som velger å kjøre bil når de er i rus.

Men moralpreken til side, jeg røyker og kjører og stresser sjelden med det. Har hatt lappen i 14 år, aldri blitt stoppet.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Nei, det er absolutt ikke helt på trynet. På denne måten er det færre som velger å kjøre bil når de er i rus.
Vis hele sitatet...
Jeg er 100% motstander av ruspåvirket kjøring. Klart det må straffes. Men jeg mener at det er mange som straffes pga dette, som egentlig er mer enn edru nok til å kjøre. Det er på tryne. Eller syns du det er riktig at en ikke rusa skal dømmes for ruskjøring?

Sitat av Alge Vis innlegg
Feks, tar jeg alprazolam så kjører jeg ikke bil på 2 - 3 dager etterpå, selv om jeg føler meg trygg nok til å kunne kjørt bil dagen etterpå.
Vis hele sitatet...
Men mange har jobb og kan ikke bare la være å kjøre i 2-3 dager. Eller 24 timer for den saks skyld.

Synd å høre at du opplever dette.

Det med halveringstid er jo og noe rart. Hasj kan man ikke bruke i det hele tatt pga lang halveringstid men heroin derimot det kan du ta hver kveld og kjøre bil neste dag null stress
Sist endret av Bluesky_; 19. august 2022 kl. 16:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hva legger du i rusa da? Jeg kan fint stappe i meg 10mg valium med lang halveringstid daglig og fortsatt få kjøre bil.
Har inntrykk av at terskelen for å inndra førerkort er bittelitt høyere om man trenger det for jobb, men bare bittelitt.
Vis hele sitatet...
Tar du valium hver dag får du av en eller annen grunn lov til å kjøre så lenge du maks tar 10 mg per døgn. Men kun i samråd med lege. Tar du det sporadisk får du ikke lov til å kjøre uten samråd med lege og i følge Oslo universitetssykehus kan det ta opptil 60 timer etter inntak før du kan kjøre.

For sammenligningens skyld oppfyller man heller ikke helsekravene hvis man drikker hver dag.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må nesten velge. Risiko, rus eller bil.

Selvsagt er det bra at ruskjørere blir stoppet, men det virker for meg helt åpenbart at noe er feil med måten promille beregnes for andre rusmidler enn alkohol. Ikke at jeg vet hvor bra det funker for alkohol, men for andre ting er det så mange saker som er helt på tryne. Man finner jo utallige eksempler på hvor dårlig dette systemet fungerer. Spytteprøvene er kjent for å gi falske utslag. Så har man alle de sakene der noen ikke har røyka på kanskje et døgn, men får utslag på spytteprøve og må bli med inn til blodprøve. Der gir blodprøven utslag, og selv om legen mener personen ikke kan sies å være rusa i det hele tatt blir det fortsatt bare gjort en eller annen omregning som ender opp med å gjøre personen skyldig for ruskjøring. Stort forbedringspotensiale når det kommer til å stoppe folk som faktisk kjører rusa vs. å gi folk straff uten grunn.
Sitat av Witchcraft Vis innlegg
Tar du valium hver dag får du av en eller annen grunn lov til å kjøre så lenge du maks tar 10 mg per døgn. Men kun i samråd med lege. Tar du det sporadisk får du ikke lov til å kjøre uten samråd med lege og i følge Oslo universitetssykehus kan det ta opptil 60 timer etter inntak før du kan kjøre.

For sammenligningens skyld oppfyller man heller ikke helsekravene hvis man drikker hver dag.
Vis hele sitatet...
Du må vente 8t etter du har tatt valium og da jeg spurte hadde det ikke noe å si om jeg tok 5 eller 20mg. 8t etter inntak ved sporadisk bruk.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Du må vente 8t etter du har tatt valium og da jeg spurte hadde det ikke noe å si om jeg tok 5 eller 20mg. 8t etter inntak ved sporadisk bruk.
Vis hele sitatet...
Her er lovverket om legemidler og førekort. Du har ikke lov til å kjøre hvis du tar mer enn 10 mg valium per dag.
Hvis du ikke har tatt samme dose i 7 dager har du heller ikke lov til å kjøre.

8 timer er minimungrensen du uansett må vente etter inntak uavhengig om du tar det regelmessig eller ei. Det betyr ikke at du lovlig kan kjøre etter 8 timer.

https://www.helsedirektoratet.no/vei...doser-praktisk

Her er oslo universitetssykehus sin førekortveileder dersom man ikke tar det regelmessig.

https://oslo-universitetssykehus.no/...fene-i-kroppen

Som du ser kan det ta mellom 40 til 160 timer før man lovlig kan kjøre.

Tar du ikke valium regelmessig vil du dermed fort kjøre ruspåvirket i henhold til lovverket hvis du tar dette sporadisk.

Det er dessuten relativ ny lovvigning.
Sitat av Witchcraft Vis innlegg
Her er lovverket om legemidler og førekort. Du har ikke lov til å kjøre hvis du tar mer enn 10 mg valium per dag.
Hvis du ikke har tatt samme dose i 7 dager har du heller ikke lov til å kjøre.

8 timer er minimungrensen du uansett må vente etter inntak uavhengig om du tar det regelmessig eller ei. Det betyr ikke at du lovlig kan kjøre etter 8 timer.

https://www.helsedirektoratet.no/vei...doser-praktisk

Her er oslo universitetssykehus sin førekortveileder dersom man ikke tar det regelmessig.

https://oslo-universitetssykehus.no/...fene-i-kroppen

Som du ser kan det ta mellom 40 til 160 timer før man lovlig kan kjøre.

Tar du ikke valium regelmessig vil du dermed fort kjøre ruspåvirket i henhold til lovverket hvis du tar dette sporadisk.

Det er dessuten relativ ny lovvigning.
Vis hele sitatet...
Ah ok, sist jeg snakka med legekontor, apotek og fastlege (2019) spurte jeg om jeg kunne kjøre da jeg hadde tatt 20mg vival og noen pils dagen før pga fly og fikk beskjed om at det var null problem (over24t siden) men valgte å la bilen stå.
Har brukt å fulgt denne.
https://nhi.no/rettigheter-og-helset...medisintabell/

Men hvorfor har jeg aldri fått beskjed om det når jeg henter ut vival?

Forøvrig ser jeg at på den ene linken din står det at det er basert på forskning å må anses som veiledende?
Fakk ass nå ble jeg forvirra, bruker vival av og til og greit å være 100% sikker på lovverket.
Sist endret av NokErNok; 19. august 2022 kl. 18:01.
du kan sammenligne det med at man sier man skal vente 12 timer fra siste enhet når du er på fylla. Det betyr ikke at du er kjørbar etter regelverket når det har gått 12 timer.

Veilederen sier dessuten at man skal vente 6-12 timer ved røyking av 25mg cannabis. Det betyr jo at bluesky fort er kjørbar hvis inntaket er kl 1800 hver dag. Men man mister jo lappen uansett hvis helsevesenet finner ut av at man benytter rusmidler hver dag pga edruelighetsprinsippet

Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ah ok, sist jeg snakka med legekontor, apotek og fastlege (2019) spurte jeg om jeg kunne kjøre da jeg hadde tatt 20mg vival og noen pils dagen før pga fly og fikk beskjed om at det var null problem (over24t siden) men valgte å la bilen stå.
Har brukt å fulgt denne.
https://nhi.no/rettigheter-og-helset...medisintabell/

Men hvorfor har jeg aldri fått beskjed om det når jeg henter ut vival?

Forøvrig ser jeg at på den ene linken din står det at det er basert på forskning å må anses som veiledende?
Vis hele sitatet...
Jeg diskuterte dette med noen bekjente leger og psykologer.

De mente at det er noe uenighet i byråkratiet angående implementeringen av dette.

Det at det er veiledende betyr at leger, sykehus, psykologer, politi og domstol kan ha ulike oppfatninger av hvordan det skal praktiseres.
Sist endret av Witchcraft; 19. august 2022 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Litt avsporing, men angående disse spyttprøvene:

Jeg har sett maraton av Tango 38 på discovery nå mens jeg har vært sjuk og har lagt merke til at omtrent 100% av spyttprøvene de tar viser seg å være negative når de tar bekreftende blodprøve etterpå. Dvs, testet positiv på feks amfetamin og kokain, men inne på blodprøve var det ingenting.

De testene virker jo å være helt ute å kjøre? Eller er de mer sensitive på sånn som TS som har holdt på dagen før, mens blodprøver er ikke?
Sist endret av Source; 19. august 2022 kl. 18:43.
Anonym bruker
"Særegen Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spyttprøver er ikke verdt en dritt juridisk sett. Det er derfor slike prøver alltid skal bekreftes med blodprøver.

De aller fleste rusmidler hat mye kortere påvisnings tid i blod enn i spytt og det er derfor noen som tester positiv på spytt ofte EF negativ i blod

Og ja sikkert også manga falske positive på spytt prøver, det er det forøvrig også på urinprøver, bare ikke så allment kjent at det forekommer.
Anonym bruker
"Særegen Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
*er
Kollektivtransport, sykkel, gå, mulighetene er uendelige.

Hvordan har du kommet deg til jobb nå når du ikke hadde lappen?
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har røyket mer eller mindre daglig i 30 år, de siste 20 av dem kun på kvelden og i små mengder. Har aldri vært bekymra for å bli stoppa av politiet når jeg kjører bil. Har rent rulleblad og ser streit ut. Da er det svært liten sannsynlighet for at politiet tar spyttprøve i en tilfeldig kontroll, med mindre det er en kontroll hvor de ser spesifikt etter bilførere i narkorus. Har blitt stoppet et par ganger i promillekontroll, men da blåste jeg bare i alkomåler.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Kollektivtransport, sykkel, gå, mulighetene er uendelige.

Hvordan har du kommet deg til jobb nå når du ikke hadde lappen?
Vis hele sitatet...
Har sittet på med en kollega som har vært veldig tungvint pluss st jeg er håndverker og derfor må jeg kunne kjøre bil uten at noen av mine 2 kollegaer er nødt til å være med på alt. Mister jobben om jeg ikke får lappen. Og bor ikke i verdens navle akkurat så det er svært dårlig med kollektivtransport og langt mellom alt
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg har aldri blitt tatt spyttprøve av i kontroll. Knapt blitt stoppa i kontroll. Tilfeldig promillekontroll en gang, that's it. Jeg ruser meg ikke men jeg er veldig glad i å kjøre og har ofte kjørt rundt på natta. Møtt politiet mange ganger og har noen ganger tenkt at de kanskje lurer på hva jeg driver med siden jeg er ofte ute å kjører om natta. Men kjører som folk så de har ikke hatt noen grunn til å stoppe meg. Liten by.

Med andre ord, vekker du ikke mistanke i trafikken så er det tvilsomt at du blir stoppa. Er du en god kjenning av politiet er det ikke usannsynlig at de kan ta en ekstra kontroll når de ser at du er ute på veiene. Kommer an på historikken din. En kompis av meg ble stoppet for tilfeldig kontroller etter han fikk igjen lappen, han var i et tungt rusmiljø og ble til slutt tatt rusa IGJEN.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv vært både bruker og misbruker, og kjørt bil i ca. 15 år uten å bli stoppet i verken promille eller ruskontroll. Jeg gav meg heldigvis før spyttprøvene kom. Ser helt klart i dag at jeg som rusfri er langt mer aktsom i trafikken, og at jeg dengang hadde et helt annet forhold til risiko, selv om jeg ikke så det selv dengang.

Vil tro disse grenseverdiene er faglig fundert, og satt av eksperter innen farmakologi eller lignende, og at de har noe for seg. Ellers ville man vel ha gjort noe med dem? Mener de har vært under lupen før og stått seg. Har dog full forståelse for at folk føler det er urettferdig når mna føler seg helt klar. Men det blir jo litt som fullblodsalkisen også som føler seg fint kjørbar med 2 i promille, fordi de er jo langt farligere med 0 i promille ifølge dem selv. Grensene må nesten være absolutte og gjelde for alle.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Men mange har jobb og kan ikke bare la være å kjøre i 2-3 dager. Eller 24 timer for den saks skyld.

Synd å høre at du opplever dette.

Det med halveringstid er jo og noe rart. Hasj kan man ikke bruke i det hele tatt pga lang halveringstid men heroin derimot det kan du ta hver kveld og kjøre bil neste dag null stress
Vis hele sitatet...
Jeg kan heldigvis klare meg fint uten bilen noen dager, men jeg skjønner godt at andre ikke kan det

Ja ganske fuckedup. Røyker du hasj på fest i helga så risikerer du å miste lappen på mandag! Men du kan røyke freebase og heroin å komme deg unna. Been there done that... Faktisk så holdt det på å sluke meg for jeg valgte å bruke denslags som helgekos istedenfor cannabis kun fordi jeg ikke ville risikere å miste lappen. Holdt på å gå skikkelig galt etter noen år så måtte kutte ut, men flere kompiser som begynte sånn som meg sitter i dag med skjegget i postkassa
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan si at jeg har blitt stoppet to ganger, en gang tilfeldig og en annen pga. Kjørte altfor fort.

Jeg har blitt tatt for oppbevaring men de spurte ikke om spytt prøve noen av gangene jeg ble stoppet i bil. Jeg var riktignok 100% edru når jeg snakket med politiet og oppførte meg som et vanlig menneske.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hei jeg skal kjøre opp til uka og endelig få lappen igjen etter 3 år uten. Men for å være helt ærlig så gruer jeg meg. For jeg kommer til å måtte være redd for spytt prøver som kan gjøre at jeg mister lappen uten å være litt rusa en gang.

Jeg lurer på om noen vet: er spytt prøver like mye i bruk nå som for 3 år siden? I forhold til rus har det skjedd en del ting de iste åra. Blitt mindre fokus på å straffe brukere og gjøre livet deres vanskelig. Men gjelder dette også i forhold til førerkort? Eller har det muligens blitt enda verre enn før?

Hva gjør dere som har lappen med dette? Kjører dere med konstant frykt eller prøver dere å ikke tenke på faren ? Hvordan skal en som røyker hasj på kveldene gå frem for å beholde lappen?

Det kan vel ikke være sånn at alle med førerkort er helt edru hele tida døgnet rundt det nekter jeg å tro. Så hvordan kan man egentlig slippe å bekymre seg for lappen???
Vis hele sitatet...

Er det ikke bare å la være å ruse seg?
Hvis du ikke framstår som rusa eller nervøs har du ikke noe å bekymre deg for. Har fått positiv spyttprøve hver gang jeg har blitt stoppa selv om jeg ikke har tatt noe på mange måneder, og på ting jeg ikke tar. De spyttprøvene er like mye verdt som å stappe fingern i rumpa og vifte med den i vinden.

Jeg går ikke på noe medisiner, men hver eneste spyttprøve jeg har tatt har vært positiv på amfetamin, til tross for at det er noe jeg ikke rører med en 5 meter lang stang. De er unøyaktige som faen, og politiet er klar over det.

Jeg vil presisere at ruskjøring ikke er greit. Jeg kjører kun edru og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Nei, jointen eller andre ting gjør ikke noen til en bedre sjåfør, det er vitenskapelig bevist mange nok ganger.
Sist endret av Vasken; 20. august 2022 kl. 20:41.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Hvis du ikke framstår som rusa eller nervøs har du ikke noe å bekymre deg for. Har fått positiv spyttprøve hver gang jeg har blitt stoppa selv om jeg ikke har tatt noe på mange måneder, og på ting jeg ikke tar. De spyttprøvene er like mye verdt som å stappe fingern i rumpa og vifte med den i vinden.

Jeg går ikke på noe medisiner, men hver eneste spyttprøve jeg har tatt har vært positiv på amfetamin, til tross for at det er noe jeg ikke rører med en 5 meter lang stang. De er unøyaktige som faen, og politiet er klar over det.

Jeg vil presisere at ruskjøring ikke er greit. Jeg kjører kun edru og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Nei, jointen eller andre ting gjør ikke noen til en bedre sjåfør, det er vitenskapelig bevist mange nok ganger.
Vis hele sitatet...
Har du blitt tatt for ruskjøring eller måtte kjøre opp pånytt pga rus? De kan nok være strengere om de ser at du har vært tatt for lignende før.
Sånn som jeg tolker det tok du kun spyttprøve som var falsk positiv men ikke videre med blodprøve?
Det fins en dom fra Høyesterett vedrørende hasjbruk og inndragelse av førerkort der det konkluderes med at å røyke hasj inntil 3 ganger i måneden ikke er mye nok til å miste førerkort. Jeg har skrevet litt om det på forumet før.
Blir du tatt rusa når du kjører og/eller innrømmer at røyker hver dag er det selvsagt noe annet. Enten får du fortsette å røyke og kjøre med noia, gi faen i noiaen og satse på å ikke bli stoppa eller ofre vekk dagligrøyking av hasj.
Sitat av BlaBlaHJHD Vis innlegg
Er det ikke bare å la være å ruse seg?
Vis hele sitatet...
Det kan man selvsagt gjøre men er det ikke rart at man kan drikke en sixpac fra 16-20 hver dag og man har lov å kjøre neste dag men røyker man bare 0.1g hasj på kvelden så skal man miste lappen?

Sitat av celtseus Vis innlegg
Det fins en dom fra Høyesterett vedrørende hasjbruk og inndragelse av førerkort der det konkluderes med at å røyke hasj inntil 3 ganger i måneden ikke er mye nok til å miste førerkort. Jeg har skrevet litt om det på forumet før.
Blir du tatt rusa når du kjører og/eller innrømmer at røyker hver dag er det selvsagt noe annet. Enten får du fortsette å røyke og kjøre med noia, gi faen i noiaen og satse på å ikke bli stoppa eller ofre vekk dagligrøyking av hasj.
Vis hele sitatet...
Ok det er ihvertfall litt bedre da. Man trenger ikke å røyke hver eneste dag. Men at man hvertfall kan gjøre det en helg i blandt. Men får håpe det blir annerledes i fremtiden
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Det kan man selvsagt gjøre men er det ikke rart at man kan drikke en sixpac fra 16-20 hver dag og man har lov å kjøre neste dag men røyker man bare 0.1g hasj på kvelden så skal man miste lappen?



Ok det er ihvertfall litt bedre da. Man trenger ikke å røyke hver eneste dag. Men at man hvertfall kan gjøre det en helg i blandt. Men får håpe det blir annerledes i fremtiden
Vis hele sitatet...
Noen eller kanskje endel kan ta lappen om du drikker 6-pack om dagen, men skjønner greia. Jeg gikk til psykolog som hengte seg opp i at jeg røyka hasj for 3-5 mnd siden et par ganger og ville ha meg på pisseprøver. Så fortalte jeg at jeg drakk meg smådritings vær dag mandag-fredag. Men det ville ikke hun legge seg borti, det er jo tross alt ikke ulovlig sa hun. Snakk om forlengelse av lovens lange arm.
Anonym bruker
"Irritert Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter å ha vært i nogenlunde samme situasjon, velger jeg kun å røyke fredag/lørdag også la være å kjøre bil før jeg skal på jobb mandag. Om politiet mener jeg er for rusa til å håndtere en bil hele 2 døgn etter en joint, så er det åpenbart en ruspolitikk/testmetode som er out of date.