Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4370
Bestilte en telefon-lommebok fra Amazon 8.juli (laaaaang leveringstid, Amazon skisserte mellom 3.Aug-19.Aug en gang).
Fikk telefonen av Elkjøp 22.Juli og fant ut at eg måtte returnere den, og fikk den byttet ut i et helt annet merke, ergo ville ikke telefon-lommeboken fra Amazon passe min nye.
Gikk inn på Amazon og trykket "My orders", under der var det en knapp som het "ett eller annet eg ikke husker(refund?)". Noen alternativer kom opp; deficit product, bla bla bla, no longer needed, ..., eg trykket "no longer needed". Og det funket, veldig rart tenkte eg. No return needed, sto det, super rart tenkte eg, kan vel ikke være riktig.
Idag gikk eg inn på Amazon igjen, og der sto det under "My orders" at produktet var "refunded og no return needed", gikk inn på nettbank og riktig nok der sto det at eg hadde fått tilbake de 197 krononene som -telefon-casen hadde kostet:

ORDER PLACED
July 8, 2022
TOTAL
$19.15
SHIP TO

ORDER # 112-5642123-6663442
View order details View invoice
Refunded
There's no need to return your item. Your refund has been issued.
When will I get my refund?
Mobile Phone Flip Case Compatible with Xiaomi Redmi 9C Wallet Phone Case Folding Stand Wallet Protective Case Magnetic Slot Phone Case Flip Phone Case Compatible with Xiaomi Redmi 9C Case Cover
Mobile Phone Flip Case Compatible with Xiaomi Redmi 9C Wallet Phone Case Folding Stand Wallet Protective Case Magnetic Slot Phone Case Flip Phone Case Compatible with Xiaomi Redmi 9C Case Cover

Sbanken:
28.07*1288 27.07 Nok 197.87 Amzn Mktp Us Kurs: 1.0000197,87
11.07.22 Visa *1288 09.07 Nok 197.87 Amzn Mktp Us*......


Torsdag for to dager siden kom telefon-casen i posten, (fra Vestby i Sverige, MGG shipper) så den har eg mottatt.


Hva er dette ? Kan vel ikke bare uten grunn avbestille noe man har kjøpt og så på toppen av dette beholde produktet man har fått tilbake pengene for ?
Sist endret av BigFigWasp; 30. juli 2022 kl. 10:55. Grunn: glemte noe
Mistakes was made…det går vel litt i surr for dem når man bestiller fra utenfor statene.
Er du sikker på at de har sendt det? Har sikkert noe med prisen å gjøre, koster vel mer for dem å håndtere returen enn varen er verdt..
En i familien "lever" av det her.. Bestiller masse drit fra wish, ringer og sier det ikke passa, var ikke det han så for seg osv.. Får pengene tilbake på konto og beskjed om å beholde varen da returen koster de mer enn produktet..

Tar i når jeg sier lever av, men sikkert fått bortimot 5000 i mnd på det meste.
Sitat av plexern Vis innlegg
En i familien "lever" av det her.. Bestiller masse drit fra wish, ringer og sier det ikke passa, var ikke det han så for seg osv.. Får pengene tilbake på konto og beskjed om å beholde varen da returen koster de mer enn produktet..

Tar i når jeg sier lever av, men sikkert fått bortimot 5000 i mnd på det meste.
Vis hele sitatet...
Får vel ikke mer enn man har betalt. Så da må man vel eventuelt selge driten for å tjene på det
Selger har sikkert ikke sendt det enda
Eg har mottatt produktet ja, så eg har både produktet og pengene tilbake.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Eg har mottatt produktet ja, så eg har både produktet og pengene tilbake.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som dårlig butikk for selger.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det høres ut som dårlig butikk for selger.
Vis hele sitatet...
Ikke om du ser det fra det økonomiske perspektivet.
Koster kanskje ett par cent maks å produsere de og de selges for langt over innkjøpspris.
Kjøp en eske med slike cover direkte fra produsent og du tjener nesten inn hele esken igjen på å selge 2-3 stk.

Det kan sammenlignes litt med samme måte mange sjapper tjener på å selge rullepapir for 50kr pakka når hele esken med 52 pakker ellernoe koster 100-200kr på alibaba, aliexpress, wish osv.
Fuck Mr. Plod!
Dette skjer hele tiden. Er også folk som lever på å bestille ting og få refund for å så selge produktene videre, telefon, klær osv osv.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Dette skjer hele tiden.
Vis hele sitatet...
Ja, har forstått det på deg og flere andre som skriver her i tråden.

Men hvorfor ?

Vi har alle hørt hvor kyniske Amazon er, eller hvor kyniske enkelte media (nrk/vg/bbc ??? husker ikke) fremstilller Amazon. ORdet slavearbeid har vært nevnt.

Hvorfor gjør de dette i det hele tatt mulig å gjøre/utnytte ?
Altså, de må ha gjort noe i data-programmeringen på sidene deres for i det hele tatt gjøre slikt teknisk mulig å gjøre/gjøre forespørsel om, for så å få godkjenning.

Tom "Åpent kjøp" hos Elkjøp ikke er i nærheten av å godta "eg vil kansellere kjøpet for ingen grunn".
Her er min tanke, ved å "reklamere" for fri retur gjør de det mer attraktivt for kunder å ta en sjans, " satse på den at passer" og lignende fordi de vet at folk flest aldri gidder å benytte seg av det, og heller bare kaster eller selger videre. Sånn sett selger de mer. Kvantitet over kvalitet er vel mye som går inn. Tviler på at Norrøna lar deg beholde dunjakka til 9k bare fordi du ikke liker fargen..