Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1542
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som overskriften sier: kan noen omtrent slippe å få abstinenser?

Jeg har selv gått på større doser benzo over tid uten å merke noe særlig abstinenser etter stopp.

Samme med subutex, men jeg er litt usikker der. Kan man hoppe av på 4 mg og slippe ganske greit unna abstinenser?
Anonym bruker
"Uenig Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en far som kunne gå cold turkey på oxycontene når han misbrukte medisinene sine uten noen form for abstinenser. Jeg var ikke like heldig når jeg fikk "låne" av medisinene hans
Jeg som tidligere heroinist har inntrykk av at det var mye lettere for meg å gå av heroin en mange andre, men jeg var ikke immun mot abstinenser.

Mye av det handlet antageligvis om erfaring og holdning.
Jeg har gått mye coldturkey, vet hva jeg kan forvente og hva som hjelper + jeg synes det er spennde å utfordre meg selv og gjøre ekstreme ting.

Hvor abstinent man blir har høy sammenheng med hvilken toleranse man har opparbeidet seg og hvor lenge man har vært på uten større avbrekk.
Sist endret av DrPerception; 27. juli 2022 kl. 14:01.
For min del kan jeg også gå på benzo over en tidsperiode på kanskje 2-3 mnd, uten noen tegn til abstinenser etter slutt bortsett fra litt dårlig søvn og littegranne angst men ingenting alvorlig i det heletatt, da kanskje 2mg om dagen, 3-4mg på det verste. Brukte også en del Imovane under denne perioden. Har også gått på en smell med store mengder Imovane og xanax kombinert over en lengre tidsperiode uten at noe har skjedd, bare litt urolig de første dagene som man alltid blir etter en periode med dårlig hukommelse der man ikke skjønner en dritt annet en at man har fucka det til, men det går seg nå til ettersom man pusler bitene sammen igjen. Tror absolutt det er store forskjeller på folk når det kommer til abstinenser, også benzodiazepiner som skal være versten. Mulig jeg ikke har vært lenge nok på, men vet uansett at folk har fått rimelig greie abstinenser på sånne doser over en slik tidsperiode.

Men en ting er sikkert, tar man det lenge nok så vil alle og en enhver oppleve abstinenser, ingen slipper unna der.
Sist endret av itschaaaboyyy; 27. juli 2022 kl. 15:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan bruke benzo 3-6 mnd med lite abstinenser, gikk på 7mg xanor for dagen i 6 mnd. Sluttet, litt angst, litt rar følelse i kroppen, utenom det ingenting. Kjenner flere som har fått krampeanfall av 6mnd fast bruk.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror det et mer vanlig å slippe billig unna benzo abstinenser enn opiod abstinenser
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tror det et mer vanlig å slippe billig unna benzo abstinenser enn opiod abstinenser
Vis hele sitatet...
Opiat abstinenser fikk jeg etter bare 5 dager bruk av oxy. Forstoppelse, angst, kvalme, ubehag generelt i kroppen, dette varte heldigvis kun 3 dager. Men ubehaget i kroppen var skikkelig ille, trodde jeg skulle dø.


Men brukte tramadol et halvt år, sluttet på dagen uten noe problem. Dette var kun 50-200mg dagen da, og tramadol er relativt svakt.
Jo flere ganger du avruser deg jo enklere blir det. For meg som har svrusa meg en 10-15 ganger er det som en ferie. Dette er ikke uten unntak, jeg hekta meg på høye doser dolcontin (dvs 1000-1200mg IV) og det var det Værste abstinensene jeg har et igjennom. Når det Værste spasmene i senga og spying og drifting var over etter 5-6 dager, fulgte 10-15 dager med restlesslegs. Vi narkomane får jo ikke no smertestillende selv om det ikke er det preparatet vi har rusa oss på så det var mildt sagt grusomt.

Tips til andre: ALDRI helt dere på dolcontin.
Har forresten samme erfaring med alkohol, hadde en periode hvor jeg drakk heavy i et år (samme tidsrom som benzobruket), flere ganger i uken var det brennvin og xans, kanskje et par dager i uken var det øl men synes det ble for kjedelig, ingen verdens abstinenser, får verre abstinenser av cannabis. Egentlig ganske interessant dette, vet ikke om det er for at jeg har røyka meg en på null toleranse. Men uansett håper jeg det kommer flere med sin egen erfaring
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring er helt motsatt. Første gang jeg hoppet av heroinen gikk abstinensene lett som bare det. For hver gang etter det ble det bare jævligere å jævligere.

Var rusfri i 14 år så hektet jeg meg på subutex igjen, brukte kun 2 mnd daglig, hadde 6-8 uker med abstinenser før jeg begynte å bli bra.

Så det med at abstinenser er en ferie når du blir "vant" til det tror jeg er veldig unik erfaring du har @Sondre
Sitat av Sondre Vis innlegg
Jo flere ganger du avruser deg jo enklere blir det.
Vis hele sitatet...
Ikke helt riktig. Når du går av bedøvende stoffer flere ganger blir det verre og verre på grunn av det som heter kindling-effekten.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kind...tic_withdrawal)

Det gjelder hovedsakelig Benzo og Alkohol. Ting som regulerer GABA.

"Each withdrawal leads to more severe withdrawal symptoms than in previous episodes. Individuals who have had more withdrawal episodes are at an increased risk of very severe withdrawal symptoms, up to and including seizures and death."
Sist endret av krystallkongen; 27. juli 2022 kl. 20:12.