Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 9847
Har ingen intensjon om å gjøre det selv for moralske årsaker men har en kompis som vurderer svindle pc på finn til 9k, åltså sende steiner istedenfor pc
Hvilken straff venter han vis han blir dømt å ha gjort det?
Å det er vell relativt sannsynlig han kommer unna med det siden det er umulig bevise?
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av SjeldenSmart Vis innlegg
Å det er vell relativt sannsynlig han kommer unna med det siden det er umulig bevise?
Vis hele sitatet...
Hei Petter Smart!
Hvordan er det umulig å bevise?
Sist endret av Adeith; 3. juni 2022 kl. 22:39.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd. Du slipper kanskje unna med tanke på straffesak, men orker du å være utestengt fra finn.no resten av livet? Umulig for deg å finne kontaktinformasjon for fremtidige selgere uten å logge inn vet du…. Og for å få en verifisert konto, bekrefter du med BankID….

For to måneder siden fikk jeg en mulighet til å få åpnet den permanente utestengelsen, og jeg benyttet meg av den. Jeg skal aldri mer lage noe tøys på finn.no, spesielt fordi det er et marked jeg selv har behov for å besøke andre ganger.
Anonym bruker
"Taktløs Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har holdt på med finn svindel i tre-fire år. Og jeg kan si det slik: Du blir tatt.
Som han over meg skriver, man blir brått avhengig av finn.no - og ikke minst Vipps. Var uten vipps i et år, og visst venner sa de kunne vippse meg eller omvendt, så var det kleint å si at du ikke har Vipps, spesielt når de har vippset til deg før.

Eneste muligheten for å slippe unna er å benytte en annens person sin vipps.
Bor du i en storby som for eksempel Oslo eller Bergen? Da kan du fint svindle 2-3 stykker og få sakene henlagt, men til flere man svindler til flere anmeldelser får man, og da bygger politiet sak.
Hvis man betaler med kontant så hadde det kanskje gått, men når det kommer til bank overføring eller vipps vil jeg tenke det ikke blir vanskelig å ta deg.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kommer kanskje unna med det en liten periode om du svindler for 200 kr her og der og ikke sender en lue du har solgt, men svindler du for flere tusen blir du tatt før eller senere. Sannsynligvis av en som vil knuse skallen på deg før politiet får deg
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Bare å prøve seg, å håpe at du ikke svindler noen som møter opp på døra di å gir deg juling og tar det de finner av verdier i leiligheten din �� har selv verdt vitne til mye rart ifb. svindel, ønsker deg med dette lykke til.
For ett merkelig og interessant forum dette er. Fra voldtekt av hjerneskadde til svindel - så mye rart jeg lærer. Godt å se at det er en slags anger bak mange av disse tingene også.
Det er ikke umulig å bevise en åpenbar svindel. Prøv å se hvordan det går
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble svindlet på Finn. Hun ble tatt, det ble rettsak og jeg fikk pengene tilbake.
Anonym bruker
"Sjuk Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville ikke svindla noen på finn for er for lett og bli tatt, men det jeg har gjort i trange tider er og gå på finn ønskes kjøpr og så finner du noen som vil kjøpe noe som er lett og stjele. Stjel det de ønsker og kjøpe og så sender du varen til dem.
Jeg svindlet en gang en fyr for 1300 det ble et helvetes spetakkel, anmeldelse og avhør, han trakk anmeldelsen når jeg betalte pengene tilbake. Dont do it.
Hvorfor sier dere til han at han ikke burde gjøre det? Når man først er så dumt å tror at dette er en god idè så bare la personen gjennomføre det.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hvorfor sier dere til han at han ikke burde gjøre det? Når man først er så dumt å tror at dette er en god idè så bare la personen gjennomføre det.
Vis hele sitatet...
Det vil vel si det samme som at når folk spør om heroin er en bra ting å skyte så skal vi bare jatte med å si kjør på? Jaja.
Jeg er blitt svindlet på finn og kontaktet finn, anmeldte og hadde jo navn, adresse, konto# osv og likevel ble det henlagt. Var endel tusen kr og veldig sur opplevelse. Skjedde ikke en dritt med svindleren, ikke engang konto ble stengt og siden har jeg ikke brukt finn.no
BRAND ∞ STRONG
FINN Svindlere er de laveste av de lav.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjøpte en jakke på finn.

Kunne ikke noe om svindel fra før av. Men nå har jeg skjønt at om de ikke har egen vipps, og ønsker at jeg skal vippse noen andre, så er det et stort rødt flagg.

Fikk tak i moren hans som reise dit han befant seg og ryddet opp i svindelen.

Litt pinlig, men glad det ordnet seg.

Han som svindlet var tydligvis en rusmissbruker.
Hvorfor i alle dager skulle du ønske å svindle noen andre for 9k? Dette er lavmål...
Jeg ble svindlet for 6000,- på finn. Sendte melding til alle som likte profilbilde hans på facebook. Ringte foreldre og besteforeldre. Fikk tilslutt penger av besteforeldre som ikke ønsket at personen skulle bli anmeldt. Anmeldte naturligvis likevel, ønsket ikke at personen skulle fortsette med svindel. Personene ble dømt flere finn svindelsaker. Jeg fikk selvfølgelig ikke dobbelt opp med penger.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke vær så jævla dust, a. Bare drit i det. Du trenger ikke den nyeste Iphonen eller hva faen for noe dritt det er du skal bruke penga på.
Bytte ut laptop med å sende steiner istede ja

Forvent å få den steinen tilbake med kraft i hodeskallen din
Vis du trenger raske penger fins det mye bedre måter
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg logget meg inn på en annens konto som var BankID verifisert med uhell, hva jeg gjorde var at jeg tilfeldigvis søkte opp brukernavnet hans på Google, og jammen var det første treffet en Pastebin link med passordet hans. Jeg bare puttet det inn for gøy for å se hva som skjer, det var absolutt ingenting som stoppet meg fra å logge inn på kontoen hans, jeg kunne også bytte navn på kontoen til hva som helst og fortsatt være BankID verifisert. Så la oss si jeg prøvde å kjøpe krypto med Vipps, bytte navn til personen jeg egentlig skal betale til på Vipps for så å påstå at jeg er den personen på Finn, da skal det kanskje en del til for å bli tatt hvis du attpåtil har brukt VPN og hjernen din.

Det finnes nettsteder hvor du kan betale en liten sum for å søke opp i lekkede databaser, da er det ingen sak å få tak i Finn kontoer med historikk. Håper jeg ikke ga altfor gode idéer her, ville bare informere om at Finn er søppel.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har svindlet noen ganger:

En gang som barn, haha - solgte playstationen min, glemte det og solgte den igjen (det var mamma som sendte den). Sa bare at pakken måtte ha kommet bort i posten (nå har man jo sporing på en del pakker, men samtidig… Det har jo til og med vært dokumentarer om at det kommer bort så mye i posten, både postnord og helthjem har jeg sett om… Så).

Så har jeg solgt småting i voksen alder også hvor jeg enten har glemt det og solgt igjen og ikke turt/orket å si noe (jaaaaa jeg vet!!! Ehehe, ikke bra!!!), eller at tingen har blitt ødelagt eller kastet også bare skyldt på at pakken må ha forsvunnet i posten… Sendt bilde av feil kvittering/laget falsk i photoshop, ikke fått med hele sporingsnummeret der det har vært, blokket personen etter en stund, sagt jeg har vært på sykehus lenge og ikke husker og sånt noe.

Hehhehehe høres jo helt gale ut!!! Ikke bra, jeg vet!!! Men jeg har iallefall ikke blitt tatt for noe. Har maks stjerner på finn og greier. Hehehe.

Vurdert forsikringssvindel (lavskala) evt? Har funket greit for meg det også.

Herregud, skal virkelig ta meg en time i skammekroken nå. For et elendig menneske jeg er!
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
PS: Glemte det jeg egentlig svarte for å si: IKKE send stein! Da er bortkommet pakke mye bedre. Sender du stein ee det jo som å si «her er svindel» pluss du kaster bort penger på å betale for å sende stein (WTF) og du gir noen noe å etterforske. Idiotisk.
Er jo en del som blir finnsvindla som gjør lite eller ingenting med det, og så har du den motsatte kategorien som gjør det til en prinsippsak og lager et helvete.

Selv hører jeg til siste kategori.
Ble svindla for 1500,- for et par år siden. Fyren brukte falskt navn ved betaling til konto.

Opprettet konto i samme bank som svindleren og førte over ei krone. Fant da riktig navn.

Kontaktet banken med dokumentasjon om svindelen.
Fant Facebook profilen som var åpen og kommenterte samtlige innlegg med dokumentasjon på svindelen. Lagra vennelista og sendte en haug med PM til random venner med dokumentasjon på svindelen.

Gikk rundt ei uke før svindleren ringte og tryglet meg om å slutte.

Fikk pengene tilbake. Siste jeg hørte var at han sendte meg bilde av brevet han hadde fått fra banken om at de hadde sagt opp kundeforholdet
Bra jobba Beron. Det må jeg si.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vi har et politi i Norge som henlegger alt av saker, til og med når de får bevis servert på gullfat. Typisk tilfelle er disse Finn-svindlerene. Jeg oppfordrer såklart alle å anmelde uansett, slik det blir en del av statistikken, og politiet gjør svært lite med mindre de får en god del anmeldelser av samme person. Da har vel kanskje svindleren allerede gjennomført 100+ salg / svindler.

Hva gjør man i slike tilfeller? Man må ta saken i egne hender. Dette med terrorisering av sosiale medier som flere i tråden har nevnt er jo en uting, men i slike tilfeller er det absolutt forståelig at folk gjør dette. Det er en klassisk bygde-teknikk, og man ødelegger ryktet til vedkommende. Det er tross alt bedre enn å møte opp og knekke kneskålene til personen, men det finnes folk som gjør det også (noen av svindlerene hadde kanskje til og med foretrukket dette ovenfor karakterdrap).

Ikke for å kapre tråden, men problemstillingen er relevant. Dette med et politi som bare henlegger nesten alt av saker, har det alltid vært like problematisk som nå? Har det vært bedre før? Det føles ut som det har blitt verre, men jeg mistenker man bare hører mer om dette nå grunnet internett og sosiale medier, og at det kanskje alltid har vært problematisk.

Om vi ikke har et fungerende politi, så vil vel konsekvensene bli at folk tar sakene i egne hender. Blir det ikke bedre fremover, tenker jeg vi ser mer av dette, og kanskje flere eskaleringer til vold/drap.

Er det normalt i andre velfungerende land at om man f.eks anmelder innbrudd, har overvåkningsbilder og bevis, at politiet ikke gidder å møte opp og bare henlegger uten videre?


At eneste grunn til at man anmelder innbrudd eller tyveri for å få igjen på forsikring?

https://statistikk.politiet.no/statistikk/

Ser man statistikk de siste årene har antall anmeldelser gått ned, og oppklaringsprosent gått mindre opp. (Det er ikke nødvendigvis bra å måle etter ren oppklaringsprosent mtp. insentivet til politiet å gå etter narkotikabrukere etc, for å lett øke den statistikken.)
Men dette er konkrete tall som går fra 2017. Jeg har lett litt og etter litt googling, så er dette statistikken fra 2021 tilbake til 2011:

2021 = 48,8%
2020 = 49,4%
2019 = 50,9%
2018 = 52,3%
2017 = 52,3%
2016 = 53%
2015 = 54%
2014 = 52%
2013 = 50%
2012 = 50%
2011 = 50%

Hentet fra politiets egne tall (STATRAK 2018-2021, og offisielle årsrapportene fra 2015 og 2016)
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Beron Vis innlegg
Er jo en del som blir finnsvindla som gjør lite eller ingenting med det, og så har du den motsatte kategorien som gjør det til en prinsippsak og lager et helvete.

Selv hører jeg til siste kategori.
Ble svindla for 1500,- for et par år siden. Fyren brukte falskt navn ved betaling til konto.

Opprettet konto i samme bank som svindleren og førte over ei krone. Fant da riktig navn.

Kontaktet banken med dokumentasjon om svindelen.
Fant Facebook profilen som var åpen og kommenterte samtlige innlegg med dokumentasjon på svindelen. Lagra vennelista og sendte en haug med PM til random venner med dokumentasjon på svindelen.

Gikk rundt ei uke før svindleren ringte og tryglet meg om å slutte.

Fikk pengene tilbake. Siste jeg hørte var at han sendte meg bilde av brevet han hadde fått fra banken om at de hadde sagt opp kundeforholdet
Vis hele sitatet...
Unnskyld at jeg spør, men kunne du trengt en hobby?

Må si at om jeg så noe slikt på noens facebook eller fikk en slik melding hadde jeg tenkt du var tungt psykisk syk eller en skrulle…

Hilsen meg som har lånt en person her inne over 40.000 kr uten å få igjen en krone, men jeg har ikke engang vurdert noen type tiltak av din sort engang… Og nei; det er ikke at jeg har for mye penger. Jeg er ufør, det er over 2 mnds utbetaling for meg og jeg måtte nettopp selge en leilighet og flytte i en betydelig «dårligere» for å få ut litt kapital fordi jeg ikke har hatt råd til mat og medisiner liksom. Eheh.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Unnskyld at jeg spør, men kunne du trengt en hobby?

Må si at om jeg så noe slikt på noens facebook eller fikk en slik melding hadde jeg tenkt du var tungt psykisk syk eller en skrulle…

Hilsen meg som har lånt en person her inne over 40.000 kr uten å få igjen en krone, men jeg har ikke engang vurdert noen type tiltak av din sort engang… Og nei; det er ikke at jeg har for mye penger. Jeg er ufør, det er over 2 mnds utbetaling for meg og jeg måtte nettopp selge en leilighet og flytte i en betydelig «dårligere» for å få ut litt kapital fordi jeg ikke har hatt råd til mat og medisiner liksom. Eheh.
Vis hele sitatet...
Om du mener det er greit å bli svindlet for 40.000 uten å gjøre noe er det vel ikke Beron det er noe galt med?
Sitat av vurezo Vis innlegg
Jeg logget meg inn på en annens konto som var BankID verifisert med uhell, hva jeg gjorde var at jeg tilfeldigvis søkte opp brukernavnet hans på Google, og jammen var det første treffet en Pastebin link med passordet hans. Jeg bare puttet det inn for gøy for å se hva som skjer, det var absolutt ingenting som stoppet meg fra å logge inn på kontoen hans, jeg kunne også bytte navn på kontoen til hva som helst og fortsatt være BankID verifisert. Så la oss si jeg prøvde å kjøpe krypto med Vipps, bytte navn til personen jeg egentlig skal betale til på Vipps for så å påstå at jeg er den personen på Finn, da skal det kanskje en del til for å bli tatt hvis du attpåtil har brukt VPN og hjernen din.

Det finnes nettsteder hvor du kan betale en liten sum for å søke opp i lekkede databaser, da er det ingen sak å få tak i Finn kontoer med historikk. Håper jeg ikke ga altfor gode idéer her, ville bare informere om at Finn er søppel.
Vis hele sitatet...
Det som er hysterisk morsomt med sånne spørsmål som dette er at du nå prevantivt og effektivt har opprettet et spor til den potensielle saken din.
Sist endret av Hilbert; 5. juli 2022 kl. 12:38.
Skal du ha politiet til å gjøre noe med saken så er det bare å nevne at du mener han/hun pusher dop eller noe da. Da ere full utrykking
Spørs vel litt hvem han svindler også? Jeg skulle gladelig kjørt landet på kryss og tvers for å stappe en komplett gaming-pc med 34’’ skjerm opp i rasshølet på kompisen din i hvert fall.
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Det som er hysterisk morsomt med sånne spørsmål som dette er at du nå prevantivt og effektivt har opprettet et spor til den potensielle saken din.
Vis hele sitatet...
Prevantivt og effektivt gjort svindelen ugjennomførbar for min del samt spart skattebetalerne penger som ellers ville gått til etterforskning
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Yochi Vis innlegg
Om du mener det er greit å bli svindlet for 40.000 uten å gjøre noe er det vel ikke Beron det er noe galt med?
Vis hele sitatet...
Mener selvfølgelig ikke det er greit, men jeg syns det han gjorde er skrullete. Ubehagelig og respektløst av han å blande inn folk rundt vedkommende (nære/fjerne som kan være på folks facebooker, de har da ikke noe med hva personen gjør i privatlivet sitt heller… For meg er det like relevant som å skulle sende kinks du har til alle som har likt profilbildet ditt på FB) som ikke har noe med saken å gjøre også.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mener selvfølgelig ikke det er greit, men jeg syns det han gjorde er skrullete. Ubehagelig og respektløst av han å blande inn folk rundt vedkommende (nære/fjerne som kan være på folks facebooker, de har da ikke noe med hva personen gjør i privatlivet sitt heller… For meg er det like relevant som å skulle sende kinks du har til alle som har likt profilbildet ditt på FB) som ikke har noe med saken å gjøre også.
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg det er betryggende å vite hvilke mennesker jeg ikke kan stole på.
Anonym bruker
"Klok Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det normalt i andre velfungerende land at om man f.eks anmelder innbrudd, har overvåkningsbilder og bevis, at politiet ikke gidder å møte opp og bare henlegger uten videre?
Vis hele sitatet...
Jepp, innbrudd utført av omreisende profesjonelle er ekstremt vanskelig å oppklare av ganske opplagte grunner. De er på andre sia schengen innen folk er hjemme fra ferie.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Unnskyld at jeg spør, men kunne du trengt en hobby?

Må si at om jeg så noe slikt på noens facebook eller fikk en slik melding hadde jeg tenkt du var tungt psykisk syk eller en skrulle…

Hilsen meg som har lånt en person her inne over 40.000 kr uten å få igjen en krone, men jeg har ikke engang vurdert noen type tiltak av din sort engang… Og nei; det er ikke at jeg har for mye penger. Jeg er ufør, det er over 2 mnds utbetaling for meg og jeg måtte nettopp selge en leilighet og flytte i en betydelig «dårligere» for å få ut litt kapital fordi jeg ikke har hatt råd til mat og medisiner liksom. Eheh.
Vis hele sitatet...
Hobbyer har jeg i rikt monn, men har også prinsipper. Ett av dem er at det skal lønne seg dårlig å svindle meg.

Mange seriesvindlere holder på i årevis og har svindel nærmest som en levevei. Hovedgrunnen til det tror jeg er at de blir vant til at det ikke får følger. I tillegg forsøkte "min" svindler å fremstå omtrent med englevinger på sosiale media.

Om du eller andre regner det som et tegn på tung psykisk sykdom å ta harde ikkevoldelige grep for å flame svindlere er meg ærlig talt knekkende likegyldig.

Du selv virker jo å fremstå som rene drømmemålet for svindlere når du med uføretrygd svelger ned et tap på 40 000 uten å ta skikkelig grep
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Beron Vis innlegg
Hobbyer har jeg i rikt monn, men har også prinsipper. Ett av dem er at det skal lønne seg dårlig å svindle meg.

Mange seriesvindlere holder på i årevis og har svindel nærmest som en levevei. Hovedgrunnen til det tror jeg er at de blir vant til at det ikke får følger. I tillegg forsøkte "min" svindler å fremstå omtrent med englevinger på sosiale media.

Om du eller andre regner det som et tegn på tung psykisk sykdom å ta harde ikkevoldelige grep for å flame svindlere er meg ærlig talt knekkende likegyldig.

Du selv virker jo å fremstå som rene drømmemålet for svindlere når du med uføretrygd svelger ned et tap på 40 000 uten å ta skikkelig grep
Vis hele sitatet...
Jeg har snakket med politiet om å anmelde, som er det som blir aktuelt i så tilfelle.
Kjenning ble svindlet på finn, politiet ringte han opp før han fikk anmeldelt det.

Da spurte de om han hadde kjøpt noe på finn i det siste, og om han hadde fått gjenstanden han hadde betalt for.

Han fikk utfylt anmeldelse over telefon og en liten uke etterpå ble personen dratt inn på en liten ferie hos onkel blå.

Men virker meget variert på hva og hvem politiet etterforsker/oppretter sak mot.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av superwhite Vis innlegg
Det vil vel si det samme som at når folk spør om heroin er en bra ting å skyte så skal vi bare jatte med å si kjør på? Jaja.
Vis hele sitatet...
Rly? På finn ødelegger man for andre. Heroin går vel ut over deg selv? Slutt å krisemaksimer alt.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Rly? På finn ødelegger man for andre. Heroin går vel ut over deg selv? Slutt å krisemaksimer alt.
Vis hele sitatet...
Og det er en verden av forskjell på handlinger som kun går ut over deg selv og handlinger som går ut over andre.

Førstnevnte burde egentlig ingen legge seg særlig opp i, med visse unntak.

Sistnevnte, det at man med vilje handler på et vis som påvirker andre negativt uansett om det er for egen vinning eller ikke er alltid gærent.
Bør gjøres noe med, uansett hvem som gjør noe med det. Det betyr ikke at man i rettferdighetens navn kan drepe en som svindler på finn, men dere skjønner tegninga.
Om snuten ligger på latsida og henlegger må man finne på noe på egenhånd.

Det er hvertfall sånn jeg, basert på mine prinsipper, tenker.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anmeldelse og eventuellt juling.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen her som har testa "smidig handel" på finn?
Sist endret av NokErNok; 31. mai 2023 kl. 21:59.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mener selvfølgelig ikke det er greit, men jeg syns det han gjorde er skrullete. Ubehagelig og respektløst av han å blande inn folk rundt vedkommende (nære/fjerne som kan være på folks facebooker, de har da ikke noe med hva personen gjør i privatlivet sitt heller… For meg er det like relevant som å skulle sende kinks du har til alle som har likt profilbildet ditt på FB) som ikke har noe med saken å gjøre også.
Vis hele sitatet...
Hadde vært jackpot å svindle deg. Kan jeg låne 20.000kr?
BRAND ∞ STRONG
Den trettenåringen som brukte alle sparepengene sine på mobilen du hadde lagt ut for salg og fikk nada i posten, jeg håper
han aldri glemmer, finner ut hvem du er og gror et sinne så heavy at han klarer å kjøre hodet ditt inn i ditt eget rasshøl.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
PS: Glemte det jeg egentlig svarte for å si: IKKE send stein! Da er bortkommet pakke mye bedre. Sender du stein ee det jo som å si «her er svindel» pluss du kaster bort penger på å betale for å sende stein (WTF) og du gir noen noe å etterforske. Idiotisk.
Vis hele sitatet...
Send heller dry ice, da blir pakken registrert med vekt x også blir pakken levert uten noe innhold. Pakk riktig så blir ikke hele esken full av rim
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Det som er hysterisk morsomt med sånne spørsmål som dette er at du nå prevantivt og effektivt har opprettet et spor til den potensielle saken din.
Vis hele sitatet...
Bra for meg, for nå har jeg 0 incentiver til å gjøre det. Har dog blitt svindlet et par ganger på Finn, tok politianmeldelse og ca. 1 år før jeg fikk pengene fra statens innkrevningssentral, annen person hadde jeg sendt faktura til og holdt på å kreve inn 1.000kr,- av prinsipp, midt i saken tenkte jeg å ringe han, han sendte 1.500kr,- på stedet, hadde aldri fått noe fra "fakturert.no" som jeg brukte, dog et tapsprosjekt da de sende faktura for kansellering av inkasso via epost (de har ALLTID sendt i brevform tidligere) og det gikk rett i søppelpost. Jævlig useriøst firma + de skal ha jævlig mye for å bedrive inkasso.

Edit: 50% av gangene jeg har blitt svindlet er det noen som svindler rett før de flytter til ny adresse, var en kid som solgte meg en Xbox med ødelagt nettverkskort, kunne ikke fullføre setup wizard uten nettverk, han hadde flytta rett etterpå, så da måtte jeg besøke mora istedet og hun fikset tilbakebetaling med en gang
+ en dude som solgte en gaming stol til 1000kr frakt inkl. (lol) og flytta rett etterpå ...
Sist endret av vurezo; 1. juni 2023 kl. 22:53.