Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3623
Jeg har over en god stund observert at dere har blitt svært lette på avtrekkeren i forhold til sletting av tråder. Jeg kan forstå at tråder som utvikler seg til et endeløst munnhuggeri stenges, men for hver tråd som slettes så inviterer dere til en endeløs sirkel av at de samme type tråder opprettes på nytt og på nytt.

Ett eksempel er tråden som ble slettet i går, hvor trådstarter insinuerte en konspirasjon ift. medier og covid-vaksine. Dette er en type tråd dere river dere i håret over, samtidig som dere indirekte inviterer til ved å slette. I denne tråden så ble et konspiratorisk spørsmål stilt (ja, det er lov å frustrere seg over), men det som gjorde at tråden fortjente å leve var at spørsmålet ble besvart. Dette kunne ha vært en tråd som påvirket en som i økende grad har strekt seg mot det konspiratoriske, til å faktisk se det rasjonelle. Forstår dere ikke at dere ved å slette disse trådene praktisk talt ber om bråk?

Et annet aspekt er at dere ikke bare overkjører trådstarter når dere sletter disse trådene, dere overkjører også alle brukerne som har tatt seg tid til å besvare innlegget. Hvorfor skal folk i det hele tatt gidde å ta seg tid til å prøve å tilføre verdi til en tråd når innsatsen til stadighet utviskes? Dersom man vender seg til at alt man skriver kan forsvinne så vil det uungåelig gå utover kvaliteten på innleggene.

Hvordan kan dere i den ene vendingen bokstavelig talt syte over tråder som opprettes, og i andre vending garantere at det gjentar seg ved å slette tråden?

Jeg er også nysgjerrig på hvorfor dere slettet en tråd i dag som handlet om en person som lurte på hvordan han kunne skåne pårørende ved et eventuelt selvmord? Ingen av svarene i tråden talte i favør av selvmord, heller tvert imot - så hvorfor ble den slettet?

Når det er sagt, all ære til dere moderatorer her inne, virkelig. Jeg vet at dette er et ganske så utakknemlig dugnadsarbeid, og jeg vet at dere har en brukermasse som dekker det komplette spekter av personligheter. Jeg tror imidlertid at både dere og brukerne her inne kan tjene på litt bedre kommunikasjon i de tilfeller dere sletter tråder, spesielt tråder hvor flere brukere har engasjert seg.
Om vi sletter, stenger eller bare lar tråder stå har i praksis ingen betydning for om en tråd dukker opp på nytt eller ei (de færreste benytter søkefunksjonen), unntaket er når trådstarter fortsetter å opprette same tråd om og om igjen, men vi har løsninger for det også.
Vaksinetråder har vi flere av og felles for de alle er at det kommer noen drassende med svær dårlig/ikke dokumenterte påstander, ev. totalt feiltolkning av data og statistikk. Et annet fellestrekk er at folkene som komme med disse ville påstandene ikke ser ut til å ha noe som helst interesse for å ta til seg informasjon, da blir en diskusjon veldig fort helt meningsløs.
Sist endret av Veggen; 26. juni 2022 kl. 01:07.
stepry's Avatar
Trådstarter
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Om vi sletter, stenger eller bare lar tråder stå har i praksis ingen betydning for om en tråd dukker opp på nytt eller ei (de færreste benytter søkefunksjonen), unntaket er når trådstarter fortsetter å opprette same tråd om og om igjen, men vi har løsninger for det også.
Vis hele sitatet...
Og dette har dere bare akseptert? Dersom det er èn ting jeg hadde hatt forståelse for, så var om dere hadde vært strenge på akkurat denne delen, fordi nåværende "løsning" med kontinuerlig sletting av tråder er svært lite hensiktsmessig på flere måter. Det finnes flere tiltak man kan gjøre, men ett enkelt steg kunne ha vært en confirmation-prompt som dukker opp når man oppretter en tråd, med tydelig og sterk advarsel/oppfordring til å søke før man bekrefter publisering. Man kunne også ha gjort et autosøk som leter etter lignende tråder basert på trådtittel som hadde blitt presentert i confirmation-prompten (dette blir gjort mange steder).

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Vaksinetråder har vi flere av og felles for de alle er at det kommer noen drassende med svær dårlig/ikke dokumenterte påstander, ev. totalt feiltolkning av data og statistikk.
Vis hele sitatet...
Helt enig i at det kommer uheldige påstander med dårlig dokumentasjon, men når disse avkles i offentligheten så er det faktisk av verdi. Selv om man kanskje ikke klarer å "konvertere" trådstarter, så kan man kanskje påvirke andre lesere. I tillegg så skal man ikke undervurdere verdien av å kunne referere til disse trådene fremfor å i uendelighet måtte argumentere med blanke ark.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Et annet fellestrekk er at folkene som komme med disse ville påstandene ikke ser ut til å ha noe som helst interesse for å ta til seg informasjon, da blir en diskusjon veldig fort helt meningsløs.
Vis hele sitatet...
Jeg har tidligere blitt oppfattet som en person som ikke er villig til å ta til seg informasjon, men det har vært en misoppfattelse. Jeg er klar over at det er mange som er såpass langt over grensen at selv jeg kan erkjenne at man vanskelig kan håpe på å påvirke de, men alle med ustabile meninger faller ikke innunder denne paraplyen. Det kan kanskje også være verdt å merke seg at jeg synes de fleste forsøkene på å kommunisere med disse "idiotene" har vært ganske dårlige, man endrer sjeldent noens mening ved å være nedlatende.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg kan svare for trådene gjeldende selvmord. På generell praksis så ønsker vi å slette tråder nært knyttet mot emnet av den grunn av effekten slike tråder kan ha. Fra vår egen erfaring later det også til at denne typer tråden har den egenskapen å tilsynelatende formere seg.

Ved varsel av slike dårlige engasjement er vi pliktig til å melde i fra til myndighetene og det setter oss i den situasjonen at vi samtidig ønsker ivareta GDPR; kun dersom det foreligger rettslig kjennelse så kan eier hente ut ip-adresse eller e-post og utlevere dette. Det er til syvende og sist en sak for helsepersonell, og vi har ikke muligheter til å bekrefte eller avkrefte, utlevere eller korrekt melde.

Dette totalt leder mot konklusjonen at vi sletter de.
Sist endret av m0b; 27. juni 2022 kl. 05:46.
Sitat av stepry Vis innlegg
Helt enig i at det kommer uheldige påstander med dårlig dokumentasjon, men når disse avkles i offentligheten så er det faktisk av verdi. Selv om man kanskje ikke klarer å "konvertere" trådstarter, så kan man kanskje påvirke andre lesere. I tillegg så skal man ikke undervurdere verdien av å kunne referere til disse trådene fremfor å i uendelighet måtte argumentere med blanke ark.


Jeg har tidligere blitt oppfattet som en person som ikke er villig til å ta til seg informasjon, men det har vært en misoppfattelse. Jeg er klar over at det er mange som er såpass langt over grensen at selv jeg kan erkjenne at man vanskelig kan håpe på å påvirke de, men alle med ustabile meninger faller ikke innunder denne paraplyen. Det kan kanskje også være verdt å merke seg at jeg synes de fleste forsøkene på å kommunisere med disse "idiotene" har vært ganske dårlige, man endrer sjeldent noens mening ved å være nedlatende.
Vis hele sitatet...
Greia er at det er gjort utallige forsøk på å legge frem saklig argumentasjon med skikkelige kilder som forklarer hvorfor disse grunnløse påstandene er feil, men de som hadde hatt mest nytte av å lese disse kildene gjør det ikke. I stedet kommer bare nye grunnløse argumenter og påstander og da gjerne de samme påstandene som allerede er tilbakevist en rekke ganger allerede.

Så la meg spørre deg, hvor mange ganger synes du det er rimelig å f.eks. argumenter for og bevise hvorfor det er tull å påstå at Jorda er flat, når kan man sette en strek å si at «Nei, nå er dette temaet utdebattert, det er ikke lenger noe å diskutere»?

Og som du selv skriver, moderering av forumet forgår i dugnadsånd på helt frivillig basis, vi som modererer mottar ingen ytelser for jobben vi gjør. Vi er heller ikke så fryktelig mange som modererer, derfor skjer det at tråder får stå lenger enn ønskelig, noen ganger skjer det også at vi ser an utviklingen i en tråd.
Dersom du synes det er kjedelig å bruke tid på å poste i en tråd som blir slettet, er det fullt mulig å se an tråden å tenke seg til at dette kan være en tråd som vil bli slettet og heller rapportere tråden, fremfor å svare i tråden.
Sist endret av Veggen; 27. juni 2022 kl. 17:46.
stepry's Avatar
Trådstarter
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Greia er at det er gjort utallige forsøk på å legge frem saklig argumentasjon med skikkelige kilder som forklarer hvorfor disse grunnløse påstandene er feil, men de som hadde hatt mest nytte av å lese disse kildene gjør det ikke. I stedet kommer bare nye grunnløse argumenter og påstander og da gjerne de samme påstandene som allerede er tilbakevist en rekke ganger allerede.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår veldig godt hvor du kommer ifra, men i realiteten så er det ikke sånn at alle som blir oppfattet som denne type mennesker faktisk er det. To personer som ytrer en idiotisk mening er ikke like, den ene kan befinne seg helt på enden av spekteret - den andre kan ha et genuint ønske om å forstå hvorfor han tar feil. Jeg er redd frustrasjonen over denne type mennesker har vokst til en så stor grad at det ikke lenger finnes tålmodighet til de som faktisk kan påvirkes. Jeg mener at filteret for bullshit har blitt så sensitivt at det skal veldig lite til for å bli kategorisert helt på enden av en særdeles negativ stereotype, og dersom en person feilaktig blir tilordnet denne stereotypen så vil "utfrysningen" føre til at man gradvis mister muligheten til å faktisk kunne påvirke denne personen.

Jeg har all forståelse for frustrasjonen over enkelte som er totalt blottet for evne til å ta til seg informasjon, og som fortsetter å spy ut feilinformasjon i det uendelige - men mange som blir plassert i denne båsen blir gjort det på et urimelig grunnlag. Jeg synes absolutt det er fair å sette ned foten når det helt innlysende at en person kontinuerlig ignorerer informasjon, men dersom en person stiller dumme spørsmål og sliter med å forstå - så betyr ikke dette nødvendigvis at han ikke genuint prøver.

Uavhengig om du synes jeg maler et idealistisk bilde eller ikke, så vil ikke denne problemstillingen forbedres ved å kontinuerlig slette tråder som utvikler seg i en uheldig retning.

Men det muligens viktigste poenget er at selv om tråder utvikler seg i en uheldig retning, så vil alle som bidrar med god informasjon tilføre verdi til tråden. De som aktivt deltar i en tråd representerer ikke alle som blir påvirket av en tråd, så det er garantert brukere som har blitt påvirket i positiv retning av de som forsøker å argumentere rasjonelt i en "søplete" tråd med sylskarpe kontraster. Steng tråden, det er greit - men dersom tråder slettes så bør det være med god grunn.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Så la meg spørre deg, hvor mange ganger synes du det er rimelig å f.eks. argumenter for og bevise hvorfor det er tull å påstå at Jorda er flat, når kan man sette en strek å si at «Nei, nå er dette temaet utdebattert, det er ikke lenger noe å diskutere»?
Vis hele sitatet...
Dersom noen mot formodning skulle ha stilt et spørsmål som ikke er stilt tidligere og utviser vilje til å ta til seg informasjon, så er det fint hvis noen tar seg bryet med å leie de i hånden. Det er fortsatt mange som er sårbare for å kunne påvirkes av slike konspirasjonsteorier, så hvis man kan "redde" disse fra å falle utfor stupet så er det noe vi alle er tjent med. Nå har imidlertid ikke jeg sett at dette har vært noe stort tema her inne, men dersom det hadde vært det så hadde det sikkert vært hensiktsmessig å samle dette i èn tråd som kunne ha levd til tålmodigheten fra brukere hadde rent ut - da kunne den ha blitt stengt, og nye tråder kunne ha blitt referert til "hovedtråden".

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Dersom du synes det er kjedelig å bruke tid på å poste i en tråd som blir slettet, er det fullt mulig å se an tråden å tenke seg til at dette kan være en tråd som vil bli slettet og heller rapportere tråden, fremfor å svare i tråden.
Vis hele sitatet...
Dersom dere ønsker å begrense forumet til deres personlige preferanser i forhold til innhold så er det deres fulle rett, men jeg argumenterer med utgangspunkt i hva slags type forum freak har vært igjennom årene. Det eneste jeg prøver er å legge frem et argument om at dersom dere ønsker å gjøre et forsøk på å forbedre forumet, så er det relativt enkle grep som kan prøves. Men det kan jo hende dere har tenkt på noe jeg ikke har tenkt på, så la meg spørre; hva er argumentet for å slette fremfor å stenge tråder?
Sist endret av stepry; 28. juni 2022 kl. 17:17.
I en drømmeverden så hadde vi hatt ubegrenset med brukere som aldri gikk lei av å svare på de samme grunnløse påstandene gang på gang på gang, men...
Realiteten er at for hver bruker som bruker masse tid på å formulere skikkelige innlegg med kildehenvisninger basert på forskning, finnes det drøssevis av brukere som slenger ut påstander over en lav sko, gjerne med youtube-lenker som "kilde".
Å slenge ut en påstand eller tre er enkelt og fort gjort, å formulere et skikkelig svar med kildehenvisninger tar betraktelig leger tid.
Synes du virkelig at det er rart at folk går lei?

Her er noen tråder som tar for seg covid og/eller vaksine: 1, 2, 3, 4, 5, 6 og til og med denne.

Det er flere tråder om du søker, disse er foreløpig ikke stengt, men vi har også noen som er stengt, uten at det hindrer at nye tråder rundt samme tema dukker opp: 1, 2 og 3

At vi kun tillater innhold som stemmer med våre personlige preferanser er stråmansargumentasjon av så lavmål at jeg ikke gidder å bruke mer tid på svare deg.
Sist endret av Veggen; 28. juni 2022 kl. 19:39.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg forstår veldig godt hvor du kommer ifra, men i realiteten så er det ikke sånn at alle som blir oppfattet som denne type mennesker faktisk er det.
Vis hele sitatet...
Jeg er også veldig fan av å gi fordelen av tvil: Mange ting kan virke fiendtlig som bare skjer på grunn av ignoranse. Jeg føler dog ikke at det fungerer i diskusjoner med mennesker som virker til å lese "alternative sannheter".

Sitat av stepry Vis innlegg
To personer som ytrer en idiotisk mening er ikke like, den ene kan befinne seg helt på enden av spekteret - den andre kan ha et genuint ønske om å forstå hvorfor han tar feil. Jeg er redd frustrasjonen over denne type mennesker har vokst til en så stor grad at det ikke lenger finnes tålmodighet til de som faktisk kan påvirkes. Jeg mener at filteret for bullshit har blitt så sensitivt at det skal veldig lite til for å bli kategorisert helt på enden av en særdeles negativ stereotype, og dersom en person feilaktig blir tilordnet denne stereotypen så vil "utfrysningen" føre til at man gradvis mister muligheten til å faktisk kunne påvirke denne personen.
Vis hele sitatet...
Jo, men når den som ytrer en idiotisk mening, gang på gang ignorerer og i grunn slenger hele boka med skitne triks: Stråmannsargumentasjon, flytte målene etc, så mener jeg at man med godt overlegg kan anta at personen er vrang for å gjøre sport ut av det, altså et troll: Et særdeles velkjent fenomen på alle slags kommunikasjonsplattformer, eller en idiot som heller tror på facebook poster enn hva offentlige etater informerer om: Disse er også særdeles overbevist om at de "vet noe endel andre ikke vet" og at oss resten som hører på "media" er del av en saueflokk som staten kan utnytte for onde planer etc.

Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg har all forståelse for frustrasjonen over enkelte som er totalt blottet for evne til å ta til seg informasjon, og som fortsetter å spy ut feilinformasjon i det uendelige - men mange som blir plassert i denne båsen blir gjort det på et urimelig grunnlag. Jeg synes absolutt det er fair å sette ned foten når det helt innlysende at en person kontinuerlig ignorerer informasjon, men dersom en person stiller dumme spørsmål og sliter med å forstå - så betyr ikke dette nødvendigvis at han ikke genuint prøver.

Uavhengig om du synes jeg maler et idealistisk bilde eller ikke, så vil ikke denne problemstillingen forbedres ved å kontinuerlig slette tråder som utvikler seg i en uheldig retning.

Men det muligens viktigste poenget er at selv om tråder utvikler seg i en uheldig retning, så vil alle som bidrar med god informasjon tilføre verdi til tråden. De som aktivt deltar i en tråd representerer ikke alle som blir påvirket av en tråd, så det er garantert brukere som har blitt påvirket i positiv retning av de som forsøker å argumentere rasjonelt i en "søplete" tråd med sylskarpe kontraster. Steng tråden, det er greit - men dersom tråder slettes så bør det være med god grunn.
Vis hele sitatet...
Helt ærlig, så føler jeg du spiller for orkesteret nå, jeg leser hva du skriver, men jeg har særdeles liten tillit til at du skjønner omfanget av misinformasjon vi har sett her under COVID.
For meg virker det som om du oppriktig tror vi har en agenda om å på ett eller annet vis sensurere informasjon.

Sitat av stepry Vis innlegg
Dersom noen mot formodning skulle ha stilt et spørsmål som ikke er stilt tidligere og utviser vilje til å ta til seg informasjon, så er det fint hvis noen tar seg bryet med å leie de i hånden. Det er fortsatt mange som er sårbare for å kunne påvirkes av slike konspirasjonsteorier, så hvis man kan "redde" disse fra å falle utfor stupet så er det noe vi alle er tjent med. Nå har imidlertid ikke jeg sett at dette har vært noe stort tema her inne, men dersom det hadde vært det så hadde det sikkert vært hensiktsmessig å samle dette i èn tråd som kunne ha levd til tålmodigheten fra brukere hadde rent ut - da kunne den ha blitt stengt, og nye tråder kunne ha blitt referert til "hovedtråden".
Vis hele sitatet...
Ingen av de slettede trådene jeg har sett over nå viser noen som helst evne til å faktisk ville lære noe. Jeg står bak avgjørelsene til resten av moderatorene og crew, jeg kan ikke se noe overtråkk eller "triggerhappy" sletting.

Sitat av stepry Vis innlegg
Dersom dere ønsker å begrense forumet til deres personlige preferanser i forhold til innhold så er det deres fulle rett, men jeg argumenterer med utgangspunkt i hva slags type forum freak har vært igjennom årene. Det eneste jeg prøver er å legge frem et argument om at dersom dere ønsker å gjøre et forsøk på å forbedre forumet, så er det relativt enkle grep som kan prøves. Men det kan jo hende dere har tenkt på noe jeg ikke har tenkt på, så la meg spørre; hva er argumentet for å slette fremfor å stenge tråder?
Vis hele sitatet...
Dette avsnittet bare slår spikeren enda hardere ned i kisten din.
La oss gjøre det klinkende fuckings klart: Det er ikke "preferanse", fakta er fakta.
Og at Trump sin hærskare av PR rådgivere faktisk har klart å spikre inn ideen om at det finnes "alternative sannheter" er for meg begynnelsen på slutten.

Jeg vet saktens ikke om jeg orker å henge her lengre..
stepry's Avatar
Trådstarter
Som jeg har sagt, jeg forstår dere, jeg forstår hvor dere kommer ifra, jeg forstår hva dere mener. Prøv å forstå meg; Uavhengig hvor godt jeg forstår at folk går lei, så prøver jeg påpeke aspekter som eskalerer kilden til frustrasjon. Jeg har skrevet det jeg hadde på hjertet.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
At vi kun tillater innhold som stemmer med våre personlige preferanser er stråmansargumentasjon av så lavmål at jeg ikke gidder å bruke mer tid på svare deg.
Vis hele sitatet...
Jeg beklager, det var ikke ment som en fornærmelse, jeg burde ha skrevet at dere sletter innlegg basert på egen diskresjon. Men det at du slenger døra i ansiktet på meg ved første antydning til noe som kan oppfattes som en fornærmelse syntes jeg er lavmål.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av stepry Vis innlegg
Som jeg har sagt, jeg forstår dere, jeg forstår hvor dere kommer ifra, jeg forstår hva dere mener. Prøv å forstå meg; Uavhengig hvor godt jeg forstår at folk går lei, så prøver jeg påpeke aspekter som eskalerer kilden til frustrasjon. Jeg har skrevet det jeg hadde på hjertet.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke dette på noen fiendtlig måte; men du kan umulig forstå hvor vi kommer fra. Rett å slett for du har ikke moderert dette forumet i 10+ år.

Jeg skal prøve å argumentere litt dypere som svar på du skriver:
Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg forstår veldig godt hvor du kommer ifra, men i realiteten så er det ikke sånn at alle som blir oppfattet som denne type mennesker faktisk er det. To personer som ytrer en idiotisk mening er ikke like, den ene kan befinne seg helt på enden av spekteret - den andre kan ha et genuint ønske om å forstå hvorfor han tar feil. Jeg er redd frustrasjonen over denne type mennesker har vokst til en så stor grad at det ikke lenger finnes tålmodighet til de som faktisk kan påvirkes. Jeg mener at filteret for bullshit har blitt så sensitivt at det skal veldig lite til for å bli kategorisert helt på enden av en særdeles negativ stereotype, og dersom en person feilaktig blir tilordnet denne stereotypen så vil "utfrysningen" føre til at man gradvis mister muligheten til å faktisk kunne påvirke denne personen.
Vis hele sitatet...
Først, kan jeg applaudere at du skriver særdeles pedagogisk, men jeg er ikke i barnehagealder, så jeg må poengtere at måten du skriver på og kursivbruker er.. nedsettende og lite produktivt. Du beskriver særdeles elementære konsepter her: "Don't judge a book by its cover".
Du ser ut til å enten ignorere eller ikke få med deg hvor mange som faktisk forer de uvitende her med temmelig teskje-porsjonert informasjon. Her er Vidarlo et av de ubestridte mesterne, jeg tar av meg hatten for tålmodigheten hans, jeg vil egentlig foreslå at de som får svar av han faktisk LESER det han skriver, ikke som angrep (jeg vet nynorsk kan se skummelt ut) men som et oppriktig svar med korreksjon på ting som er direkte feil.

På samme måte som du sier "bullshit" filteret har blitt mer sensitivt så kan jeg på min side si at folk tåler ikke å bli korrigert lengre, man må pakke det inn pedagogisk. Om personen som blir svart, på noen som helst måte føler seg ubehagelig, så er det visst irettesetteren som blir angrepet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger f.eks Vidarlo har hjulpet/korrigert/stillt mer spørsmål slik han kan svare bedre og så få slengt "Gi deg da", "Slutt å vær så aggressiv" etc

Jeg synes du maler disse "alternative" brukerne som ganske uskyldige. For tro meg, jeg har klart å guide minst 2-3 panzermakkafriker her inne i min tid, men de brukerne av den "alternative fakta" bevegelsen er, for meg, umulig å rikke: Jeg har skrevet side opp og ned, henvist til kilder, prøvd å bruke enklere språk for å male et bilde av hvordan forskning faktisk fungerer og hvorfor du ikke skal tro på de "legene" på YouTube som påstår COVID er en liten influensa. Men neida, de vet bedre, mentalgymnastikken er mildt sagt imponerende når folk presterer å prøve å skaffe seg Ivermectin via forumet her.

Så jeg er helt uenig i observasjonen din; Disse brukerne TAR faktisk ikke informasjon til seg, vi har prøvd GJENTATTE ganger i flere forskjellige innpakninger uten hell. Det er enklere for meg å snakke fornuft til noen som er på en 6 måneders amfetaminbender, enn de som tror på COVID konspirasjonene.

Du nevner også noen konkrete eksempler med autosøk på emne og en beskjed om at brukeren bør virkelig lete før de starter ett nytt emne: Det fungerer ikke, nettopp fordi at de fleste brukerne som føler de skal starte en diskusjon vil ha sin egen tråd. Jepp, det er grunnen jeg og moderatorne ofte får "Ja men den tråden er gammel, jeg vil stille spørsmålet på min måte", og det kan være en tråd om ikke er eldre enn et par uker. Dette er også grunnen til at mange ikke bare "googler noe", for da må de søke igjennom mange svar selv, de vil ha et menneske som kan pakke informasjonen inn akkurat slik de vil, og kanskje stille noen oppfølgingsspørsmål.

Og det er dette jeg mener med at du ikke helt forstår hvor vi kommer fra, man for noen merkelige innblikk i hva forumbrukere gjør når man er moderator som jeg aldri hadde gjettet meg til på forhånd.

Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg beklager, det var ikke ment som en fornærmelse, jeg burde ha skrevet at dere sletter innlegg basert på egen diskresjon. Men det at du slenger døra i ansiktet på meg ved første antydning til noe som kan oppfattes som en fornærmelse syntes jeg er lavmål.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du viser lite forståelse for hva vi prøver å bidra, og jeg blir litt, irritert over at du tror du kan fikse dette "så lett".
Men slik er jo verden: Alt ser mye enklere ut fra utsiden, det er litt som med opposisjonspartiet FRP som vet hvordan de skal fikse alt men når de kommer i regjering så klarer de ikke en dritt.