Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4804
Folk ruser seg på absolutt alt som kan ha en effekt. Hva vil du rangere som de mest dustete ting å ruse seg på? Med skadevirkninger, ruseffekt osv tatt i betraktning. Tilgjengelighet ikke relevant.

Her er min kjapt sammenraskede, uoppfinnsomme liste, tipper den endrer seg ettersom forslagene kommer utover i tråden:


1. Krokodil, dette søplete russerdopet virker som noe av det aller verste innen rusmidler.

2. Bensin. Jævlig farlig, ikke en rus som er verdt det (tror jeg).

3. Muskatnøtt. Shitty rus.

4. Whippets/lystgass. Har ikke prøvd men virker som ganske dårlige rus og det er ikke ufarlig.

5. Heroin eller meth. Sikkert digg rus men med den kommer en garanti for å fucke opp livet sitt.


Noen bedre forslag?
Rip 8-4-23
1. Jenkem
2.bensin
3. Belladonna
4. Lightergass
5 kremdispenser
Syntetiske varianter av de klassiske drogene kommer høyt på den lista.

Løsemidler
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Datura.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Løsmidler.
Syntetisk cannabis
Ingen spesiell rekkefølge - bare de fem verste rusmidlene jeg vet. Og jeg har omfattende erfaring med misbruk av alle fem.

1. Benzodiazepiner. Du blir sosiopat. Mister deg selv og driver vekk alle som bryr seg. Manipulerende, hemningsløs og aggressiv oppførsel. "Uovervinnelig" idiot.

2. Alkohol. Skadelig (bakrus osv) tungt for kroppen + kalorier.

3. Opiater. Avhengighet(!!!), sosial isolering, sexlyst forsvinner.

4. MDMA. Jevnlig bruk knuser deg psykisk. Og du blir en nevrotisk, deprimert, kjip person. Plagsomt glad og falsk under påvirkning.

5. Kokain. Dyrt, skadelig og du blir et jævla rasshøl. Overvurdert rus kontra skader og hvor fett det egentlig er. Fucker opp psyken.

Honorable mention: Sniffe løsemidler. Du ødelegger hjernen din og nervesystemet ditt, bokstavelig talt.
Sist endret av krystallkongen; 10. juni 2022 kl. 19:25.
Anonym bruker
"Stø Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. Salvia, bare et hælvete med intens frykt og så jævla kjapp onset at du glemmer at du akkurat røyka det og forsvinner inn i dine mareritt.

2. Løsemidler, garantert skadelig hver eneste gang

3. Muskatnøtt, blir med den ene gangen.

4. SSRI, farlig og meget ubehagelig..

5. høydoseneuroleptikum, apedop kalles det med god grunn.

Bonus, alle RC
Sitat av UncleSam Vis innlegg

4. Whippets/lystgass. Har ikke prøvd men virker som ganske dårlige rus og det er ikke ufarlig.
Vis hele sitatet...
Synes personlig denne er rimelig grei. Og med trygg bruk er det tungt forsket på, og det er bemerkelsesverdig lite skadelig, og er allment brukt til gravide kvinner og barn i tannlegestoler over hele verden. Faren er feilbruk, for hyppig fører til vitamin b12 mangel, og eventuelt om man kun puster lystgass og ikke puster noe luft.

Er enig i at det er en forholdsvis tam rus. Og kjipere enn mye annet man kan bruke pengene på. Men det er fremdeles chill å sluke noen patroner synes jeg. I dag har jeg patta på lystgass en stund. Ferdig nå, men var fyllesjuk så det hjalp en del. Skal visst ha en viss korrelasjon også: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2429646/

Ellers er jeg enig i mye på lista di.

1. Løsemidler. - stor fare for plutselig død, og stor skadelighet av hjerne og nerver.

2. injisere piller - meningsløst, fare for å tette kappilarer i lungene.

3. poppers - av en eller annen grunn betraktet som rusmiddel. For meg er det brenning i trynet, hostekule og svimmelhet i et minutt.

4. muskatnøtt - synes ikke det kan kalles en rus. Angst, hjertebank og en mild steinhet, usunt og skikkelig hangover.

5. Benzodiazepiner. - Veldig for gjort å gjøre seg til idiot på de, og enormt vanskelige fysiske abstinenser.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
1. Krokodil, dette søplete russerdopet virker som noe av det aller verste innen rusmidler.
Vis hele sitatet...
Selve virkestoffet - desomorfin - er ikke verre enn ren morfin eller heroin. Grunnen til at stoffet har fått så dårlig rykte er fordi det blir produsert på kjøkkenet av fullstendige amatører. Da ender man opp med en gugge som inneholder desomorfin og en masse forskjellige reststoffer fra syntesen som ikke blir fjernet pga. manglende kompetanse/ork. Det er disse reststoffene som raserer kroppen.

Min liste av mongostoffer å ruse seg på (uten at jeg har personlig erfaring med de aller øverste):

1) Løsemidler/lim/bensin.

2) Dust-off gass som brukes for å rengjøre tastatur o.l. Aerosoler generelt, sånne som Glade.

3) MDMA-misbruk.

4) Metamfetamin pga. lang halveringstid (enklere å skli ut i psykose fordi man får faen ikke sove uansett) og nevrotoksisitet, samt større serotonin-utløsning enn med vanlig amfetamin (så man fucker til hjernen litt på samme måte som med MDMA).

5) Muskatnøtt, LSA-frø, rød fluesopp - all slags lovlige "rusmidler". Piss hele greia.
Datura Stramonium frø (Piggeple)

Flesteparten som prøver føler seg aldri bra eller normale igjen etter én trip.
Uten at jeg kan si at jeg har kompetanse på idiotrus så kommer jeg på følgende:

1: Bensin sniffing
2: Lim sniffing
3: Muskatnøtt
4: Dust-off (som allerede nevnt av Stray Wanderer).
?: Alle andre former for butikkvarer som er enten farlige, gjør deg kvalm eller har ræva rus. Type biltema rødsprit.
5: Alt man ikke har gjort research for eller vet hva er.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av abraham66zen Vis innlegg
Datura Stramonium frø (Piggeple)

Flesteparten som prøver føler seg aldri bra eller normale igjen etter én trip.
Vis hele sitatet...
Kjenner du noen som har prøvd? Alt jeg leser og har lest om datura virker til å være helt jævlig, både farlig og psykisk kort og langtidsvirkende
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av abraham66zen Vis innlegg
Datura Stramonium frø (Piggeple)

Flesteparten som prøver føler seg aldri bra eller normale igjen etter én trip.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det ifra at folk ikke føler seg bra eller normale igjen?
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner du noen som har prøvd? Alt jeg leser og har lest om datura virker til å være helt jævlig, både farlig og psykisk kort og langtidsvirkende
Vis hele sitatet...
Jeg vet om noen som har prøvd. Var litt funky business det, da det virkelig er et heftig delirium. Men han ble normal såfort stoffet var ute av kroppen hans. Men han sammenligna følelsen etterpå med å sitte igjen med minner fra en heftig psykose.
Dette spørsmålet blir vel veldig individuelt da det avhenger helt av hvem man spør.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Sæd Vis innlegg
1. Jenkem
2.bensin
3. Belladonna
4. Lightergass
5 kremdispenser
Vis hele sitatet...
Faen jeg hadde akkurat fått Jenkem ut av hodet sist noen andre nevnte det og nå sitter jeg og brekker meg igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1. Salvia, bare et hælvete med intens frykt og så jævla kjapp onset at du glemmer at du akkurat røyka det og forsvinner inn i dine mareritt.

2. Løsemidler, garantert skadelig hver eneste gang

3. Muskatnøtt, blir med den ene gangen.

4. SSRI, farlig og meget ubehagelig..

5. høydoseneuroleptikum, apedop kalles det med god grunn.

Bonus, alle RC
Vis hele sitatet...
Finnes det folk som ruser seg på SSRI, og er det i heletatt mulig?
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Finnes det folk som ruser seg på SSRI, og er det i heletatt mulig?
Vis hele sitatet...
Salvia finnes det folk som liker.

Finnes også RC preperater som jeg vil prestere å si ikke er så helsefarlige som andre droger som ikke er RC. 2CB f.eks.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Finnes det folk som ruser seg på SSRI, og er det i heletatt mulig?
Vis hele sitatet...
Spist ssri en eneste gang i livet. Med noe uhell. Slukte i meg 300mg venalafaxin(?) i fylla. Våknet dagen etter, kninkekuleøyne, var kvalm, og følte meg svimmel. Følte også på litt sånn uggenhet. Var dessuten impotent i 3 dager. Når det gikk over følte jeg meg utrolig deppa i en uke. Så nei, trur ikke det er noe å ruse seg på!
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Spist ssri en eneste gang i livet. Med noe uhell. Slukte i meg 300mg venalafaxin(?) i fylla. Våknet dagen etter, kninkekuleøyne, var kvalm, og følte meg svimmel. Følte også på litt sånn uggenhet. Var dessuten impotent i 3 dager. Når det gikk over følte jeg meg utrolig deppa i en uke. Så nei, trur ikke det er noe å ruse seg på!
Vis hele sitatet...
Jeg brukte ikke langt unna 300mg venlafaxin før og man blir impotent men det går over, har heller ikke noe erfaring med at det gir rus..
Får klinkiser av det meste av anti-dep selv.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Faen jeg hadde akkurat fått Jenkem ut av hodet sist noen andre nevnte det og nå sitter jeg og brekker meg igjen.
Vis hele sitatet...
Heldigvis er ikke jenkem en reell greia, bare et påfunn. Får jo ikke rus av å sniffe gasser som dannes ved nedbrytning av avføring, muligens "oksygenmangelrus", men da kan man like så godt bare puste samme luft fra en ballong om og om igjen til man blir helt forvirret (og muligens redd pga. CO2-opphopning i blodet). Bare en myte hele jenkem.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Salvia finnes det folk som liker.

Finnes også RC preperater som jeg vil prestere å si ikke er så helsefarlige som andre droger som ikke er RC. 2CB f.eks.
Vis hele sitatet...
2C-B kan knapt kalles en RC lenger, den har nå en lang historie med omfattende bruk av alle slag. Lite vitenskapelig studert, men man kan trekke noen konklusjoner ut ifra hva folk har rapportert om virkninger og bivirkninger, samt potensielle faremomenter. Alt dette, vil jeg påstå, er rimelig godt kartlagt takket være millioner av prøvekaniner gjennom flere tiår. Den er like RC som MDMA omtrent.
Sist endret av Stray Wanderer; 11. juni 2022 kl. 00:24.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Heldigvis er ikke jenkem en reell greia, bare et påfunn. Får jo ikke rus av å sniffe gasser som dannes ved nedbrytning av avføring, muligens "oksygenmangelrus", men da kan man like så godt bare puste samme luft fra en ballong om og om igjen til man blir helt forvirret (og muligens redd pga. CO2-opphopning i blodet). Bare en myte hele jenkem.



2C-B kan knapt kalles en RC lenger, den har nå en lang historie med omfattende bruk av alle slag. Lite vitenskapelig studert, men man kan trekke noen konklusjoner ut ifra hva folk har rapportert om virkninger og bivirkninger, samt potensielle faremomenter. Alt dette, vil jeg påstå, er rimelig godt kartlagt takket være millioner av prøvekaniner gjennom flere tiår. Den er like RC som MDMA omtrent.
Vis hele sitatet...
MDMA er vell endel mere forska på, så det kan ikke helt sammenlignes med 2cb? Ikke at jeg har noen kunnskaper om noen av de annet en at noen ser medisinsk effekt mtp behandling osv med MDMA?
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
2C-B kan knapt kalles en RC lenger, den har nå en lang historie med omfattende bruk av alle slag. Lite vitenskapelig studert, men man kan trekke noen konklusjoner ut ifra hva folk har rapportert om virkninger og bivirkninger, samt potensielle faremomenter. Alt dette, vil jeg påstå, er rimelig godt kartlagt takket være millioner av prøvekaniner gjennom flere tiår. Den er like RC som MDMA omtrent.
Vis hele sitatet...
Går likevel under research chemicals per definisjon.
Sist endret av IW2022; 11. juni 2022 kl. 00:38.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Går likevel under research chemicals per definisjon.
Vis hele sitatet...
Hvilken definisjon? Når det gjelder ''Research chemicals'' fenomenet, og hvordan 2c-b vil passe inn i denne kategorien så har jeg noen tanker.

RC stoffer, ''research chemicals'', betyr teknisk sett at det er et stoff, typisk relativt nylig syntetisert, som i all hovedsak benyttes i medisinsk eller generell forskning. Dette er egentlig en rimelig mismatch med 2c-b.

Det har vært enormt populært i mange år nå, og vi kjenner godt til farmakokinetikken, virkninger, skadevirkninger, senvirkninger og alt der imellom. Derav synes jeg ikke at 2c-b hører til i den stigmatiserte, kulturellt adopterte forståelsen av et RC drug ihvertfall.
Anonym bruker
"Villig Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner du noen som har prøvd? Alt jeg leser og har lest om datura virker til å være helt jævlig, både farlig og psykisk kort og langtidsvirkende
Vis hele sitatet...
Obligatorisk lesning (aka både morro og lærerikt) om Datura på freak: Zabbaths Tripprapport: Datura stramonium
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. Løsemidler / malingstynnere går i tynner dunst dagen lang hver dag, folk som kommer bort blir svimle, døsige og påvirket av den konstante lukta og gassene.
Vi merker selv hvor mye "dummere" vi begynner og bli samt veldig kort lunte og sinne ut fra en annen verden, 0 hukommelse osv etter mange år i løsemiddelgasser i et litt utsatt yrke.

2. Alkohol, vil jeg påstå er det verste, total blackout etter en-to drammer, gjør og sier helt syke ting, fyllesyk værre en heroin abstinenser og fyllenerver opptil hele påfølgende arbeidsuke..

3. Benzo. Kjenner ikke man er rusa men de rundt hører du står og snøvler og ser helt på trynet ut.

Opiater og amfetamin har jeg ikke noe negativt på annet enn at det kan være veldig vanskelig og slutte med. (Inntok heroin og amfetamin daglig i 10 år så vet hvordan den bråstoppen der er)

Fort gjort og overdosere på f.eks heroin men det er vel strengt tatt ikke ufarlig og ruse seg sånn generelt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol uten tvil. Rart hvordan folk bytter personlighet, ser deres sanne «jeg» kommer frem. Mister alt av kontroll
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Selve virkestoffet - desomorfin - er ikke verre enn ren morfin eller heroin. Grunnen til at stoffet har fått så dårlig rykte er fordi det blir produsert på kjøkkenet av fullstendige amatører. Da ender man opp med en gugge som inneholder desomorfin og en masse forskjellige reststoffer fra syntesen som ikke blir fjernet pga. manglende kompetanse/ork. Det er disse reststoffene som raserer kroppen.

Min liste av mongostoffer å ruse seg på (uten at jeg har personlig erfaring med de aller øverste):

1) Løsemidler/lim/bensin.

2) Dust-off gass som brukes for å rengjøre tastatur o.l. Aerosoler generelt, sånne som Glade.

3) MDMA-misbruk.

4) Metamfetamin pga. lang halveringstid (enklere å skli ut i psykose fordi man får faen ikke sove uansett) og nevrotoksisitet, samt større serotonin-utløsning enn med vanlig amfetamin (så man fucker til hjernen litt på samme måte som med MDMA).

5) Muskatnøtt, LSA-frø, rød fluesopp - all slags lovlige "rusmidler". Piss hele greia.
Vis hele sitatet...
Desomorfin er lett å lage ut av kodein, resten av ingrediensene er stoffer du finner lovlig i butikken og på nett.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Faen jeg hadde akkurat fått Jenkem ut av hodet sist noen andre nevnte det og nå sitter jeg og brekker meg igjen.
Vis hele sitatet...
Er ikke jenkem stort sett en myte?

Kilde
Rip 8-4-23
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Er ikke jenkem stort sett en myte?

Kilde
Vis hele sitatet...
Noen som tydligvis prøver å lage det

https://youtu.be/T4hsYFfN2aM
Oxycodone bør kanskje også på lista, i hvertfall hvis det brukes kun for rus
Opiater/Opioder, Benzo, datura, muskatt og kokain.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke lage en topp-fem liste, så skyter inn min nummer en: Axe body spray
Jeg tror utifra YouTube videoer at folk mister mest kontrollen på pcp, jeg hadde sikkert gjort det sjansen bød seg men det hadde nok gått skikkelig til helvete.