Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3327
Land fra Nord-Afrika, Midtøsten og Sør-Asia er helt avhengig av hvete import fra Ukraina som nå er stoppet opp pga krigen. Prisene av mat stiger og flere begynner å sulte der. Vil det lede til en massiv flyktnings krise på en skala verden har sett maken til? Isåfall, hva har det å si for oss i Norge. Hvordan kommer det til å påvirke oss?
De er faktisk ikke helt avhengige av hveteimport/eksporten. Så det går nok bra. Det har vært en misforståelse og blanding mellom produksjon og eksport/import, så mens alt blir dyrere, så dør ikke folk nødvendigvis av sult.
Om det skulle bli så dårlig tror jeg uansett det skal gå veldig fint her i Norge. Vi er jo ikke akkurat kjent for å ta inn masse flyktninger.
Med litt flaks så drar de til tyskland eller sverige i stedet for oss.
Har du noen kilder på at Norges Bank "printer" penger?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Den linken har ingenting med kvantitative lettelser å gjøre.
At vi bytter ut sedler er jo åpenbart.
Vis hele sitatet...
Kanskje han fleiper med at du skriver printer (selv om jeg ser du har satt det i anførselstegn) i stedet for å be om
en kilde på at de pøser ut penger som det ikke finnes en verdi bak.
Sitat av Sitronbrussomsm Vis innlegg
Penger vokser ikke på trær
Vis hele sitatet...
Korrekt, de skapes av bankene.
Sitat av RagnarGranKuk Vis innlegg
Med litt flaks så drar de til tyskland eller sverige i stedet for oss.
Vis hele sitatet...
Bør ikke Russland ta ansvaret for denne flyktningskrisen siden det er de som er aggressoren denne gangen? Eller er det slik at de truer med atomvåpen hvis ikke vest-Europa betaler for konsekvensene?
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Bør ikke Russland ta ansvaret for denne flyktningskrisen siden det er de som er aggressoren denne gangen?
Vis hele sitatet...
Jo selvsagt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Bør ikke Russland ta ansvaret for denne flyktningskrisen siden det er de som er aggressoren denne gangen? Eller er det slik at de truer med atomvåpen hvis ikke vest-Europa betaler for konsekvensene?
Vis hele sitatet...
Burde? Jo. De burde latt være å gjøre ca. alt Russland har tatt seg til av internasjonale handlinger noen gang, men jeg tror ikke det ligger i kortene.

De truer neppe med noe eksplisitt, de trenger ikke det. Det er bare å gi faen, skape kvalm, og la resten av verden ta opprydningen.
Sist endret av robhol; 26. mai 2022 kl. 15:52.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg tror nok den flyktningskrisen du snakker om heller skjer om 20-30 år når klimaeffektene begynner å kicke litt mer inn. Med ekstremvarme, tørke osv. Det er jo snakk om kloden blir ubeboelig for 1 millard av verdens befolkning om gradene fortsetter å stige.