Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2540
tok ein tilfeldig urintest tidligere i dag på jobb. jeg røyket hasj for ca 1,5 uke siden sist og har røyket en del av og på i flere måneder. fikk vite 3 timer i forkant at jeg skulle pisse, så jeg chugget og drakk veeeeldig mye vann og pisset sikkert 7 ganger med helt gjennomsiktig urin før jeg tok testen.
har bare 3 turer igjen, som vil si ca 3 uker til sammen igjen med jobb før jeg tar fagprøven. så ja, det er ganske krise hvis jeg slår ut og mister lærlingplassen rett før jeg er ferdig som lærling
Lurer på om noen her har vært i samme situasjon, eller lignende? og om det går ann å få snakke seg til å få en løsning på dette med arbeidsgiver, eller om jeg rett og slett er fucked?

ps: urintesten blir sendt til Lab i London så venter bare på svar.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Spørs hvor hyppig du røyket før 1,5 uke siden. Hvis det bare var en gang, så er du safe.
Røyket du daglig, da blir det litt vanskeligere...

https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidle...er-blodprover/
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du e nok fucked. Men du kan jo prøve å snakke med arbeidsgiver. Vis det er en fiskebåt du jobber på så er det nok ikke første gangen noen tester postiv før å si det sån. Vis du bare er ærlig så kan jo arbeidsgiver kanskje sende deg i møtter før å snakke om ditt "rusproblem"
Er litt 50/50.

Mange faktorer som har noe å si. Hvor store mengder, hva er "av og på" og også endel faktorer som det er vanskelig å ha fasit på.

Er en sjanse for at det går dårlig, men kan også ha flaks og slippe unna her.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ved et par tilfeller pisset rent etter under 7 døgn. Da er dette under perioder jeg ikke røyker daglig og hvor jeg har røyket lite da jeg først har røyket (når jeg pisset en gang i uken røyket jeg gjerne samme kveld som jeg hadde pisset).

Så det kan gå bra. Lykke til!
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ymbSlim5538 Vis innlegg
..og har røyket en del av og på i flere måneder.
Vis hele sitatet...
Dette avhenger mest av hva du legger i "en del av og på i flere måneder" Langvarig bruk kan sitte lenge i, opptil flere mnd.
Hvis det bare hadde vært den ene gangen for 1,5 uke ville det kunne gå greit. Her er en liten guide. Print og heng over sengen din.
Blir du tatt, så har vel dette uansett skjedd på fritiden din, av båten?

Du er nok ikke den eneste som jobber på sjøen som tar seg en spliff når de er hjemme i friperioden.
Her må du bare presisere at dette er noe du har prøvd noen få ganger, men aldri på jobb.
Sist endret av SkammeligNykter; 11. april 2022 kl. 19:02.
Ja, eller bare si at du ikke forstår hva som har slått ut positivt. THC? Cannabis? Hæ?
«oi, har jeg fått i meg narkotika? Altså mens jeg jobbet på båten? Hvordan kan det ha skjedd??? Bra dere oppdaget det nå, hvordan skal vi unngå at dette skjer igjen? Nei, jeg røyker absolutt ikke hasj, er det det som er cannabis? Er thc farligere enn cannabis? Og er hasj farligere enn cannabis? Nå kom jeg på at jeg var på fest forrige helg, og da prøvde jeg en sånn rullesigar, men jeg hostet som faen av den så jeg nektet å røyke mer etterpå.»
Si at du var i Amsterdam eller Tyskland der er det lov
New generation
colakork's Avatar
Om den slår ut så nekter du på at den kan være rett og krever en ny prøve
Sist endret av colakork; 11. april 2022 kl. 21:11.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk at vekt og metabolisme har noe å si. Jeg røyka 1 g om dagen i 3 år i strekk og måtte plutselig på urinprøve. Ble clean på 8 dager. Nå røyker jeg sjeldent, og blir clean etter 3 dager. Veier 52 kg og er 166 høy.