Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 9792
Ja fru freaks, kva syntes dokk om å erstatte Noregs flagg med det Ukrainske denne 17. mai i solidaritetens navn?

https://www.nettavisen.no/norsk-poli.../s/5-95-437100

«Grunnlovsdagen er ikke bare en feiring av landet vårt, det er også en feiring av verdier og rettigheter som deles av mennesker over hele verden, enten de er født i Moss eller i Mariupol. Derfor oppfordrer jeg til å markere støtte til Ukraina 17. mai i år», skriver Trædal på Twitter.
Vis hele sitatet...
E det innafor eller over streken?
Det er ikke snakk om å erstatte norgesflagg men å tilltate utenlandske flagg. En årlig debatt, like sikker som våren hvert bidige år dette.
Personlig synes jeg det er helt totalt patetisk at folk skal vifte med Ukrainske flagg for så å rusle hjem igjen å spise kake å drikke champagne.
Det var nylig et visst internasjonalt skiarrangement med noen ukrainske flagg og blågule kinn, spesiell seanse.
Kunne ikke brydd meg mindre hvilket flagg du veiver med.

Har det noe å si....
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Kunne ikke brydd meg mindre hvilket flagg du veiver med.

Har det noe å si....
Vis hele sitatet...
Enig.
Jeg vil gå så langt som til å si at vi kunne blitt en bedre verden uten flagg.
At det er krig i ukraina endre faen ikke på at det er norges nasjonaldag som vil si at Norge skal feire sin egen frihet, og å vifte rundt med det ukrainske flagg uansett hvor kjip de har det nedi der vil bare vise til verden a vi ikke syns vårt eget er noe verdt å feire. det hjeper ikke ukrainerne i hvertfall, de har større behov for kuler og krutt enn at en haug med nordmenn skal vralte rundt med en stoffbit preget i deres farger.
Hvor mange ukrainere hadde flydd Norske flagg var d vi som ble invandert? Hvorfor flydde vi ikke Palestina flagg eller BLM eller hva enn aent hvite tenåringsjenter hadde i instagram bio-en sin på den tid? Folk kan si og mene hva dem vil men alle vet til siste slutt det er Norge sin dag og det forblir det.
Mine to øre:

Å erstatte det norske flagg med et annet flagg - når man feirer Norge - gir ingen mening.

Å bære andre flagg i tillegg til det norske flagg, gir mer mening. Spesielt om flaggene man heiser i tillegg til det norske, representerer andre nasjononer/folk ("Sovereign states") som også har folkestyre, likhet for loven og slike (forsamlings- og ytrings-) friheter som Grunnloven sikrer i Norge.

17. mai er tross alt Grunnlovsdagen - så å feire at "Vi er en nasjon, vi med", som Henrik Wergeland sier, og samtidig vise solidaritet til andre nasjoner med lignende grunnlover - må værra innafor.

Sitat av fustercluck Vis innlegg
17. mai er tross alt Grunnlovsdagen - så å feire at "Vi er en nasjon, vi med", som Henrik Wergeland sier, og samtidig vise solidaritet til andre nasjoner med lignende grunnlover - må værra innafor.:
Vis hele sitatet...
Vanskelig og tåpelig å krangle mot slike argumenter. Ingen er i mot Norge.
Det jeg prøvde å si var at grenser, eiendomsrett eller vi mot de, ikke er verdens beste retning hvis skal samarbeide
eller bli en verden. Hadde ikke det vært fint, en verden?
Er det ikke sånn at vi lever i et fritt land, da?
Hvilken rolle spiller det for deg?
Om det er et par stykker som vifter med blå og gule flagg er det vel ganger tusen flere norske flagg i vinden uansett..

Vift med det flagget dere ønsker, mener jeg.
.. kanskje prøv å unngå de med swastika.
Har det egentlig vært ulovlig å flagge med andre lands flagg på 17. Mai?
Dette virker som en storm i et vannglass. Hva er vi redde for, å miste den norske identiteten?
Sist endret av Bothrops; 6. april 2022 kl. 16:59.
Sitat av lokomokokoko Vis innlegg
Ja fru freaks, kva syntes dokk om å erstatte Noregs flagg med det Ukrainske denne 17. mai i solidaritetens navn?

https://www.nettavisen.no/norsk-poli.../s/5-95-437100

E det innafor eller over streken?
Vis hele sitatet...
Det synes jeg er noe ordentlig tull
Solidaritet og solidaritet. Sikkert støtende på mange dette her, men hva én person i Russland gjør, skal ikke diskriminere resterende russere på denne jord. Å veive med det ukrainske flagget støtter jeg ikke i det hele tatt. Vesten bør stoppe å blande seg i alt, og leke et slags moralpoliti - tror det ville gjort verden til et bedre (ikke godt) sted.
Blir bare teit, - nok en måte å overbevise andre om hvor gode verdier man har, uten å bidra med en dritt...
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Blir bare teit, - nok en måte å overbevise andre om hvor gode verdier man har, uten å bidra med en dritt...
Vis hele sitatet...
Det er den følelsen jeg sitter igjen med i munnen også. Det føles så jævlig falskt ut å skulle vise solidaritet ved å veive med et flagg, endre profilbilde eller andre lignende handlinger.

Vil man hjelpe, så kan man heller hjelpe ordentlig ved å gi økonomisk støtte, mat eller andre ting de kan trenge tenker jeg. Thoughts and prayers hjelper ikke en dritt.
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Hva menes med dette?
Vis hele sitatet...
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Å veive med det ukrainske flagget støtter jeg ikke i det hele tatt.tror det ville gjort
verden til et bedre (ikke godt) sted.
Vis hele sitatet...
Hva menes med dette?
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Thoughts and prayers hjelper ikke en dritt.
Vis hele sitatet...
Et godt eksempel til din retorikk her er at snillhet ikke kurerer kreft; å pumpe kroppen full av gift derimot, kan kurere kreft. Men skulle snillhet kurert kreft, vil jeg ikke si at prognosen for øvrig hadde vært god sett hen til befolkningen generelt
MASKIN
lokomokokoko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
En årlig debatt, like sikker som våren hvert bidige år dette.
Vis hele sitatet...
En årleg debatt som hover inn penger fra folks emosjonelle utbrudd. Jaui, folk ger på den samme fella igjen og igjen og igjen

Sitat av Dough Vis innlegg
Personlig synes jeg det er helt totalt patetisk at folk skal vifte med Ukrainske flagg for så å rusle hjem igjen å spise kake å drikke champagne.
Det var nylig et visst internasjonalt skiarrangement med noen ukrainske flagg og blågule kinn, spesiell seanse.
Vis hele sitatet...
Men kjære dig vi må jo mjølka denne situasjonen så mykje vi kann!



Interessen e skyhøy og det er mer spenn å tjen!

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Enig.
Jeg vil gå så langt som til å si at vi kunne blitt en bedre verden uten flagg.
Vis hele sitatet...
Det e jo det vi alle low key strever fer, men det er en lang veg til ei slik verda og er ikkje sikkert om vi nogen gang komm til å nå det heller. Maktsykhet e en sykdom som preger alle til en viss grad.
Sist endret av lokomokokoko; 6. april 2022 kl. 18:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av lokomokokoko Vis innlegg
Maktsykhet e en sykdom som preger alle til en viss grad.
Vis hele sitatet...
Unntakene bekrefter regelen, så "alle" er vel en overdrivelse
MASKIN
lokomokokoko's Avatar
Trådstarter
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Unntakene bekrefter regelen, så "alle" er vel en overdrivelse
Vis hele sitatet...
Makt ger folk muligheten til å kontrollere seg sjølv og sitt miljø. Denne kontrollen regnes som et grunnleggande menneskelig behov.
Sitat av lokomokokoko Vis innlegg
Makt ger folk muligheten til å kontrollere seg sjølv og sitt miljø. Denne kontrollen regnes som et grunnleggande menneskelig behov.
Vis hele sitatet...
Så er det ikke alle som har oppfylt de behovene som befinner seg under selvutfoldelse i Maslows behovspyramide. Kanskje ha det in mente
Jeg har aldri helt forstått hvorfor folk faktisk bryr seg om hvordan andre folk feirer 17. mai. Om noen ønsker å feire med å flagge med det norske flagget, svenske flagget, ukrainske flagget, pride flagget eller ikke flagge i det hele tatt. Så tenker jeg at det påvirker jo ikke meg. Hadde vært noe annet om man tok frem et flagg som er direkte provoserende (som f.eks. nazisitisk flagg).

Så jeg tenker folk får gjøre som de vil og om andre lar seg provosere av noe så uskyldig som at noen flagger med "feil" flagg så får det være deres problem.
Så lenge de ikke erstatter det norske flagget, men har det Ukrainske flagget i tillegg så er det inget problem.
Ser jeg der i mot et russisk flagg, så ville jeg blitt kraftig provosert.
Kan også være enig i hva flere skriver om litt bismak fra alle de Ukrainske flaggene rundt om. I vindu på 7/11 har de feks en svær tv med et animert Ukrainsk flagg som blåser i vinden. Har 7/11 donért penger til Ukraina? Er pølsebrødet laget av Ukrainsk korn? Hva har Ukraina og en international kiosk-kjede i Norge til felles?

Eller bedriver 7/11 rein 'dygdsignalisering' (virtue signalling)?
Jeg leste en artikkel her i lokalavisen for en kort tid siden.
Det handlet om en Ukrainsk mor med barn som hadde kommet til Norge som følge av krigen. Hun ante ikke hva synet til det norske folk var på krigen, om folk flest er pro Russland eller motsatt. Det var først da hun så de ukrainske flaggene som henger på en bro utenfor Råde hun viste at det generelt var støtte for hennes land.

Nå aner jeg ikke om de som har hengt opp flaggene også har gitt penger til Ukraina, men det er likegyldig så lenge de som har kommet hit på grunn av krig kan føle en trygghet ved å se at det er støtte for deres sak og nasjon.
Det er 1 dag i året vi virkelig hyller Norge med norske flagg. Hvorfor må du på død og liv flagge med ukrainsk flagg akkurat denne dagen? Kan du ikke stikke ut å flagge for Ukraina i dag feks? Eller i morgen? Hvorfor vente akkurat til 17. mai?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Det er 1 dag i året vi virkelig hyller Norge med norske flagg.
Vis hele sitatet...
Opprettelse av den norske grunnloven. Det er det du feirer.

Du stå forøvrig fritt til å flagge det norske (og ukrainske eller russiske) flagget hvilken som helst annen dag av året også.
Sist endret av nso; 7. april 2022 kl. 10:10.
Hysterisk den propoganda krigen har blitt, tror vi virkelig at Ukraine er så "uskyldig"? Ukraine gjør masse forferdelige handlinger mot russiske soldater, det gjør også russiske mot ukrainske soldater.

Min mening er at vi i Norge bør satse på å være nøytral, litt som Svergie under andre verdenskrig.

Nei, Ukrainske flagget har ingenting å gjøre i 17mai toget!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Hysterisk den propoganda krigen har blitt, tror vi virkelig at Ukraine er så "uskyldig"? Ukraine gjør masse forferdelige handlinger mot russiske soldater, det gjør også russiske mot ukrainske soldater.
Vis hele sitatet...
Dette er teit.

Russland angreip Ukraina. Russiske soldatar er der som invasjonsstyrke. Sjølvforsvar er lov. Angrepskrig er brot på folkeretten. Kort fortalt er det ikkje Ukraina sin feil at dei må skyte på russiske styrkar.

Viare så har Ukraina indikert at dei har planar om å etterforske og straffe ukrainske soldatar som begår krigsforbrytelsar. Russland har indikert at dei har ingen intensjoner om å bry seg. Viare så er det åpenbart at Russland drep sivile. Dei skyt folk på åpen gate. Dei bomber ukritisk byar. Det er krigsforbrytelsar. I tillegg til angepskrig, då...
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Min mening er at vi i Norge bør satse på å være nøytral, litt som Svergie under andre verdenskrig.
Vis hele sitatet...
Å vere nøytral i denne konflikta er ikkje å vere nøytral. Det er å ignorere brot på FN-pakta og folkeretten, og godta at Russland kan angripe naboland. Påstått nøytralitet er i realiteten solid støtte til Russland.

Det samme var tilfelle under WWII; Sverige var aldri nøytrale. I starten støtta dei relativt åpent Tyskland, og ettersom krigen snudde tona dei ned det og gjekk over til å støtte dei allierte i det stille.

Det er tenkjeleg du bør jobbe litt med kva kjelder du bruker, for du har over tid markert at du har eit mildt sagt tvilsomt verdsbilete.
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Min mening er at vi i Norge bør satse på å være nøytral ...
Vis hele sitatet...
Er nok for seint for Norge å være nøytral, regjeringa har overlevert 4 000 norskproduserte anti-tank-raketter til Ukraina.

Sitat av MartinB Vis innlegg
Nå aner jeg ikke om de som har hengt opp flaggene også har gitt penger til Ukraina, men det er likegyldig ...
Vis hele sitatet...
Kan være enig når det gjelder privatpersoner. Så lenge de sparer seg for å stå ved siden av flagget og selge pølser slik som 7-11.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Hysterisk den propoganda krigen har blitt, tror vi virkelig at Ukraine er så "uskyldig"? Ukraine gjør masse forferdelige handlinger mot russiske soldater, det gjør også russiske mot ukrainske soldater.

Min mening er at vi i Norge bør satse på å være nøytral, litt som Svergie under andre verdenskrig.

Nei, Ukrainske flagget har ingenting å gjøre i 17mai toget!
Vis hele sitatet...
Ah, så man skal bare se bort i fra alt Russiske soldater gjør med helt uskyldige sivile?

Jeg lurer virkelig på hvor store skylapper du har for å totalt ignorere det?

Og faktum at Russerne invaderte landet deres.. altså det her blir så tåpelige at jeg lurer nesten på om du bare er her for å spre russisk propaganda: Stakkars Russiske soldater som får motstand når de kommer for å ta landet, utviske Ukrainsk kultur og voldta befolkningen.
Sist endret av Dodecha; 7. april 2022 kl. 13:35.
Sitat av nso Vis innlegg
Opprettelse av den norske grunnloven. Det er det du feirer.

Du stå forøvrig fritt til å flagge det norske (og ukrainske eller russiske) flagget hvilken som helst annen dag av året også.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Den norske grunnloven. Ikke den ukrainske. Så hvorfor skal man på død og liv flagge med ukrainaflagg akkurat denne dagen? Gjør det heller i morra da. Eller til helgen.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Nettopp. Den norske grunnloven. Ikke den ukrainske. Så hvorfor skal man på død og liv flagge med ukrainaflagg akkurat denne dagen? Gjør det heller i morra da. Eller til helgen.
Vis hele sitatet...
Tja-nå myrdes og voldtas uskyldige mennesker i Ukraina av vårt naboland nettop for at de ønsker være selvstendige med egen grunnlov-kanskje gjøre et unntak for ukrainske flagg denne 17 mai da?
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Nettopp. Den norske grunnloven. Ikke den ukrainske. Så hvorfor skal man på død og liv flagge med ukrainaflagg akkurat denne dagen? Gjør det heller i morra da. Eller til helgen.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det Norske flagget kommer til være i mindretall 17 Mai.
Mange bruker den dagen også til å tenke over hvor heldige vi er som bor i et fritt og demokratisk land. Da er det vel ikke så rart
å samtidige tenke på Europeiske brødre som akkurat nå mister landet sitt.
Jeg flagger med norsk og ukrainsk flagg i år da det er ukrainske flyktninger i området jeg skal feire.

Generelt sett synes jeg det er fint å se andre flagg på 17. Mai. Jeg tolker det som at vi er med dere for å feire deres dag.
Sist endret av skrpappa; 8. april 2022 kl. 16:50.
Jeg synes ikke noen andre flagg enn Norske hører hjemme på 17 mai. Er tross alt Norge som feier. Og politikk og meninger kan man ta andre steder. Synd med krig , men Ukraina har alltid vært gjennomsyra av korrupsjon og høyrekstremisme. Så å veie med flagget deres gjør jeg aldri
I anledning 9. April, hvor glad jeg er for å bo i et trygt land og med tanke på hvordan barn, kvinner og menn andre steder
i Europa har det akkurat nå siterer jeg deler av Arnulf Øverlands dikt «Du må ikke sove»

"Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!
Jeg roper med siste pust av min stemme:
Du har ikke lov til å gå der og glemme!"
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Jeg flagger med norsk og ukrainsk flagg i år da det er ukrainske flyktninger i området jeg skal feire.

Generelt sett synes jeg det er fint å se andre flagg på 17. Mai. Jeg tolker det som at vi er med dere for å feire deres dag.
Vis hele sitatet...
Feire hva da? At det er krig i hjemlandet og de måtte flykte med 2 bæreposer med klær? Det er ikke ukraina vi skal feire på 17 mai. Ta gjerne med flagget deres på 1 mai. Ta gjerne med flagget alle andre dager i året. Men 17 mai, er vår dag.
Sitat av 420master Vis innlegg
Men 17 mai, er vår dag.
Vis hele sitatet...
Men tror du ikke Ukrainere som er i gatene den dagen sammen med oss, med sitt, det norske flagget eller begge er der mest
fordi de er glade for å ha kommet hit. At de gjennom å signalisere hvem de er ønsker å vise oss at de feirer med oss?

Og likeledes at nordmenn med begge flagg ønsker å vise solidaritet og inkludering?
Vi har etter hvert blitt et land med mennesker fra mange nasjoner. Jeg tror de er mest av alt ønsker å feire den dagen
sammen med oss, ikke seg selv.
Sist endret av vindaloo; 9. april 2022 kl. 11:00.
Den "vår" og "deres" holdningen som alltid dukker opp i debatter som denne virker så ureflektert og gammeldags i mine øyne. Er det ikke akkurat en slik tankegang som er med på å skape en verden med mer uro, krig, vold og fordommer?

Hvem er vi, og hvem er dem? Hvorfor spiller det noen rolle om "andre" flag også er tilstede under 17.mai?
Og hvor setter en grensene? Er det greit med det amerikanske, britiske, canadiske flagg under 17.mai? Uten de allierte under andre verdenskrig kunne vi trolig glemt hele feiringen. Hva med alle de afrikanske og asiatiske land som ofret tusener i kampen mot aksemaktene? Skal vi tillate disse?

Hva med hundretusener av øst-europeere som jobber og bokstavelig talt bygger landet? Som har bodd her i 6-7 år og anser Norge som sitt andre hjemland? Skal de kunne vise sin begeistring ved å flagge både norske og øst-europeiske flagg?
Sist endret av Dibsent; 9. april 2022 kl. 13:28.
Sitat av 420master Vis innlegg
Feire hva da? At det er krig i hjemlandet og de måtte flykte med 2 bæreposer med klær? Det er ikke ukraina vi skal feire på 17 mai. Ta gjerne med flagget deres på 1 mai. Ta gjerne med flagget alle andre dager i året. Men 17 mai, er vår dag.
Vis hele sitatet...
Vi feirer vår nasjonal dag. Samtidig som jeg viser støtte til de som observerer eller deltar i vår feiring. Siden det er vår dag så kan jeg som nordmann feire akkurat som jeg vil, eller?

Også synes jeg det er en fin bonus at enkelte blir irritert over det ukrainske flagget jeg skal drasse rundt på.
Sist endret av skrpappa; 9. april 2022 kl. 14:40.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Vi feirer vår nasjonal dag. Samtidig som jeg viser støtte til de som observerer eller deltar i vår feiring. Siden det er vår dag så kan jeg som nordmann feire akkurat som jeg vil, eller?

Også synes jeg det er en fin bonus at enkelte blir irritert over det ukrainske flagget jeg skal drasse rundt på.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke holde av en dag til norge da? Joda, det er okke forbudt men det burde søren meg vært ulovlig med andre flagg på 17 mai. Pride er greit, men ellers skal Norges flagget flakse i vinden. Spander heller en ekstra kroneis på våre ny ankomne flyktinger fra Ukraina det er mange måter å vise støtte på enn å dra frem flagget deres på vår nasjonaldag
Sitat av 420master Vis innlegg
Kan du ikke holde av en dag til norge da? Joda, det er okke forbudt men det burde søren meg vært ulovlig med andre flagg på 17 mai. Pride er greit, men ellers skal Norges flagget flakse i vinden. Spander heller en ekstra kroneis på våre ny ankomne flyktinger fra Ukraina det er mange måter å vise støtte på enn å dra frem flagget deres på vår nasjonaldag
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg kan sikkert spandere en krone-is også.
BRAND ∞ STRONG
En Ukrainske folkedrakt da 420master, er det mulig for deg å svelge eller blir det som å spytte på bunaden?
For eksempel denne drakten.
Sist endret av vindaloo; 10. april 2022 kl. 12:02.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Og likeledes at nordmenn med begge flagg ønsker å vise solidaritet og inkludering?
Vi har etter hvert blitt et land med mennesker fra mange nasjoner. Jeg tror de er mest av alt ønsker å feire den dagen
sammen med oss, ikke seg selv.
Vis hele sitatet...
No tenker eg at folk kan vere så historielause som dei vil, men 17. mai handlar altså om den norske grunnlova. Det ville t.d. aldri falle meg inn å hoie med eit norsk flagg på 4. juli i USA eller andre stader på nasjonaldagen deira: Eg tenker at det er skamlaust.

Menneskerettar og fråvær av diskriminering er allereie ein del av grunnlova. Viss du vil flagge for internasjonal solidaritet, vil eg tilrå 1. mai. Kva med å bruke 17. mai til å feire felles verdiar som menneskerettar, demokrati og ytringsfridom? Utan felles verdiar er Noreg berre eit internasjonalt område.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av BrageP Vis innlegg
..men 17. mai handlar altså om den norske grunnlova.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over det.

Sitat av BrageP Vis innlegg
Kva med å bruke 17. mai til å feire felles verdiar som menneskerettar, demokrati og ytringsfridom?
Vis hele sitatet...
Absolutt enig.
Det jeg har sakt er at jeg ønsker alle velkommen til feire den dagen med oss. Tror også at mange med fordommer kunne hatt
nytte av å se
hvor mange ikke etnisk norske som feirer med hvis de gjennom symbol bruk som f.eks flagg eller nasjonal drakter
viste oss at det var til stede.

For meg handler ikke dette om å erstatte eller gi slipp på noe av det norske, men snarere å inkludere flere inn i samfunnet
og å feire Norge sammen med de.
Sist endret av vindaloo; 10. april 2022 kl. 18:28.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Eg er heilt einig. Det er vel ingen som prøver å hindre folk som ikkje er etnisk norske i å feire nasjonaldagen vår. Tvert om, det hadde vore fint om alle kunne vise lojalitet til grunnlova éin dag i året.

Å gjere 17. mai til ei slags internasjonal feiring av Noreg, kan eg ikkje støtte. Målet med 17. mai er ikkje nasjonalisme eller patriotisme, men idéar om folkesuverenitet, menneskerettar, m.m. Desse idéane viser du at du støttar ved å bruke det norske flagget. Ved å bruke andre flagg, viser du at du i verste fall at du avviser dei. I beste fall er ein skamlaus.
Sist endret av BrageP; 10. april 2022 kl. 19:08.
BRAND ∞ STRONG
Jeg har tatt til ordet for inkludering, felleskap og forståelse. Du har også en plass i den tanken BrageP.
Ønsker ikke å presse deg eller andre til feire på noen annen måte en det dere er komfortable med.

Personlig blir jeg glad når jeg ser andre flagg og at de feirer med oss.
God Påske!
Sitat av 420master Vis innlegg
Kan du ikke holde av en dag til norge da? Joda, det er okke forbudt men det burde søren meg vært ulovlig med andre flagg på 17 mai. Pride er greit, men ellers skal Norges flagget flakse i vinden. Spander heller en ekstra kroneis på våre ny ankomne flyktinger fra Ukraina det er mange måter å vise støtte på enn å dra frem flagget deres på vår nasjonaldag
Vis hele sitatet...
Jeg for min del er GLAD for at vi ikke er NAZISTER alle mann.. Og jeg liker Russland som var dem som befridde oss fra nazityskland.. Så for min del er det mye mer naturlig å flagge med et Russisk flagg enn et Ukrainsk flagg dersom jeg ikke skal flagge med et norsk et.