Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2355
Anonym bruker
"Selvforsynt Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Si at man har byttet forsikringsselskap på bilen, og har ett lite uhell i oppsigelsestiden som man bruker kaskoforsikringen på. Da vil jo det gamle forsikringsselskapet dekke skaden og trekke noe bonus. Vil forsikringsselskapet man skal bytte til bli informert om bonusendring og det som har skjedd? Eller plikter man til å fortelle dette selv?
Ved bytte av selskap vil nytt selskap innhente bonus info fra gamle selskapet.. Så hvis dette har skjedd etter at du har inngått ny avtale burde ikke bonusen bli fratrekt på ny avtale..
Dette skjer automatisk så ingen vits å informere
Jeg er redd for at det nye forsikringsselskapet skal trekke bonus selv om jeg utarbeidet avtale med dem før uhellet. Jeg tenker jo i utgangspunktet også at dette er noe det nye forsikringsselskapet bør finne ut av selv.. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre her. Har spart opp bonus i nesten 7-8 år uten uhell, så dette er jo veldig typisk.
Sist endret av maxfit1; 24. mars 2022 kl. 12:44.
Uvaksinert 👍
Bonusen blir sjekket mot det gamle selskapet når forsikringen overføres. Har selv opplevd det da jeg ikke husket hvor mye jeg hadde når jeg tegnet avtale, noen dager etter at den var aktiv på nytt selskap så fikk jeg info om at bonusen faktisk var høyere enn det jeg hadde oppgitt.
Sitat av maxfit1 Vis innlegg
Jeg er redd for at det nye forsikringsselskapet skal trekke bonus selv om jeg utarbeidet avtale med dem før uhellet. Jeg tenker jo i utgangspunktet også at dette er noe det nye forsikringsselskapet bør finne ut av selv.. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre her. Har spart opp bonus i nesten 7-8 år uten uhell, så dette er jo veldig typisk.
Vis hele sitatet...
Du får den bonusen selskapet du er i pr i dag kan avgi. Har du hatt skade som gir bonustap så drar du med deg detter til nytt selskap. Ingen vei utenom her gitt