Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 610
Fuck Mr. Plod!
Hei, har fått henda på noe virola Resin.

Detter er ett stoff fra ett tre, resin fra dette treet er ekstrahert og inneholder N,N-DMT- and 5-MeO-DMT.

Noen som vet hvordan dette skal konsumeres?

Kan jeg bare brenne/koke det i en pipe? Eller legger jeg litt i en røyk?

Hvis noen har noen erfaringer, så del gjerne
Jeg tror, forøvrig helt uten egenerfaring, at du skal sniffe det. Det kan etter hva jeg har hørt også røykes, men da tilbredes det på samme måte som når det sniffes. Resinen varmes til den er tørr og blir deretter pulverisert. Dette kan deretter sniffes eller røykes.

Den tyske entologen Theodor Koch-Grünberg har skrevet om flere spennende urter. I boka "Two years among the Indians. Travels in North-West Brazil" fra 1909 beskriver han blant annet bruk av Virola calophylloidea:

"Of an especial magical importance are cures, during which the witch-doctor inhales hakúdufha. This is a magical snuff used exclusively by witch-doctors and prepared from the bark of a certain tree which, pounded up, is boiled in a small earthenware pot, until all the water has evaporated, and a sediment remains at the bottom of the pot. This sediment is toasted in the pot over a slight fire and is then finely powdered with the blade of a knife. Then the sorcerer blows a little of the powder through a reed...into the air. Next, he snuff, s, whilst, with the same reed, he absorbs the powder into each nostril successively. The hakudúfha obviously has a strongly stimulating effect, for immediately the witch-doctor begins singing and yelling wildly, all the while pitching the upper part of his body backwards and forwards."
Vis hele sitatet...
Jeg har selv meget begrenset kunnskap om dette - men mener å ha hørt at resin av Virola kalles Yakee.