Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1548
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jævlig lyst og teste Phenibut, men det at folk blir sykt avhengige skremmer meg litt. Og visstnok grufulle absistenser når man hopper av. Er det verdt det? Har så jævlig angst til tider, eneste som hjelper alkohol. Har prøvd nesten alt av kostilskud. Og ja, jeg trener.

Tar gjerne imot andre tips som har hjulpet for dere.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jævlig lyst og teste Phenibut, men det at folk blir sykt avhengige skremmer meg litt. Og visstnok grufulle absistenser når man hopper av. Er det verdt det? Har så jævlig angst til tider, eneste som hjelper alkohol. Har prøvd nesten alt av kostilskud. Og ja, jeg trener.

Tar gjerne imot andre tips som har hjulpet for dere.
Vis hele sitatet...
Har bare erfaring med alkohol og kola. Aldri vært borti benzo osv, kanskje like greit, eller? Det hjelper jo som faen på angsten da.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
La oss si jeg tar phenibut en gang i uka, kan det funke? På spesielle anledninger?
Benzo er noe av det mest avhengighetsskapende middelet som finnes. Og det som er skummelt er at du merker ikke abstinensene før du har gått 2-3 dager uten, dvs at hvis du bare tar litt hver dag kan du sakte men sikkert bli ganske avhengig uten at du har anelse om noen ting. Abstinensene utfolder seg med angst X100, hjertebank, svetting. Det er også det middelet med lengst avstinensperiode. Vi snakker mange uker om ikke måneder avhengig av dose og varighet. Vær forsiktig. Å ta pauser på 4-5 dager er viktig da 2dager som regel ikke er nok til å merke at man blir abstinent.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jævlig lyst og teste Phenibut, men det at folk blir sykt avhengige skremmer meg litt. Og visstnok grufulle absistenser når man hopper av. Er det verdt det? Har så jævlig angst til tider, eneste som hjelper alkohol. Har prøvd nesten alt av kostilskud. Og ja, jeg trener.

Tar gjerne imot andre tips som har hjulpet for dere.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er du?
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor gammel er du?
Vis hele sitatet...
23.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sondre Vis innlegg
Benzo er noe av det mest avhengighetsskapende middelet som finnes. Og det som er skummelt er at du merker ikke abstinensene før du har gått 2-3 dager uten, dvs at hvis du bare tar litt hver dag kan du sakte men sikkert bli ganske avhengig uten at du har anelse om noen ting. Abstinensene utfolder seg med angst X100, hjertebank, svetting. Det er også det middelet med lengst avstinensperiode. Vi snakker mange uker om ikke måneder avhengig av dose og varighet. Vær forsiktig. Å ta pauser på 4-5 dager er viktig da 2dager som regel ikke er nok til å merke at man blir abstinent.
Vis hele sitatet...
Ja det jeg tenkte ja. Phenibut er sikkert like ille som Benzo. Noe annet du anbefaler som er "mildere"?
Jeg vet helt ærlig ikke hva Phenibut er.

Mot angst blir Sobril mye brukt da det ikke er fullt så lett å bli avhengig på. For den bruken du skal bruke det til. Altså en gang i uken ved anledninger der angst er et problem hadde nok en lav dose Sobril vært ok. Hvis du ikke er "registrert" med rusproblem burde det ikke være forferdelig vanskelig å snakke med en lege om dette. Jeg ville uansett ha anbefalt å rådføre deg med en lege. Mye piller kjøpt på det svarte markedet blir solgt som en ting og inneholder noe helt annet.

Problemet er om det allerede er registrert i journalen din at du har et rusproblem. Da kan du se langt etter å få medisinsk hjelp av legen din.

Uansett burde du nok gå til legen å høre hva h*n sier først.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man følger et pakningsvedlegg fra resept-phenibut skal det en del til for å bli avhengig, kan ikke gi doser osv men mindre er mer for meg, og jeg har aldri opplevd abstinenser av mitt bruk.

Hvis du skaffer deg Phenibut HCL pulver bør du putte dem i kapsler da det er dårlig for tennene.

Bedre å få noe av legen tenker jeg, om du skal bruke phenibut må du ha en god protokoll.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis man følger et pakningsvedlegg fra resept-phenibut skal det en del til for å bli avhengig, kan ikke gi doser osv men mindre er mer for meg, og jeg har aldri opplevd abstinenser av mitt bruk.

Hvis du skaffer deg Phenibut HCL pulver bør du putte dem i kapsler da det er dårlig for tennene.

Bedre å få noe av legen tenker jeg, om du skal bruke phenibut må du ha en god protokoll.
Vis hele sitatet...
Hva tenker du om sobril? Det kanskje mildere?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jævlig lyst og teste Phenibut, men det at folk blir sykt avhengige skremmer meg litt. Og visstnok grufulle absistenser når man hopper av. Er det verdt det? Har så jævlig angst til tider, eneste som hjelper alkohol. Har prøvd nesten alt av kostilskud. Og ja, jeg trener.

Tar gjerne imot andre tips som har hjulpet for dere.
Vis hele sitatet...
I hvilke anledninger ser du for deg å bruke Phenibut? Hvis du håper på å hanskes med angst i hverdagen så tror jeg det er en ekstremt dårlig ide.

Personlig har jeg et relativt sunt forhold til Phenibut (kan sikkert diskuteres), og tar det 1-3 ganger i måneden. Her er mine bruksområder:
1. Jeg skal ut å fly (som jeg hater intenst).
2. Jeg skal gjøre noe ut av det vanlige hvor jeg både må prestere og forventer å bli veldig nervøs.
3. Vil kose meg en helg eller ha en natt med fantastisk søvn.
4. Kombo med psykedelika.

Har aldri hatt abstinenser, men jeg tar aldri mer enn to ganger i løpet av en uke. Har også satt en regel at jeg ikke under noen omstendigheter kan overstige dosen 1.75g. Videre er timing av dose viktig. Du blir helt utrolig utmattet på nedturen. Det er ikke ubehagelig, men ikke optimalt i en situasjon hvor du må prestere eller skal få noe gjort.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva tenker du om sobril? Det kanskje mildere?
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd Sobril eller en annen benzo, men med tanke på at Phenibut er en gabapentinoid og Sobril er en benzodiazepin vil jeg tro at phenibut er noe svakere. Phenibut har en grense hvor det blir ubehagelig og de positive effektene ikke øker, når det kommer til benzo kan man spise mange piller som fort fører til blackout. Sikkert noen her som vet mer om det enn meg.

Både Lyrica (en norsk gabapentinoid forskrevet mot angst) og Sobril er B-preparater, de er ikke enkle å få forskrevet, selv om de er svakere enn andre legemidler er det folk som misbruker de og abstinensene kan være helt forferdelige, jeg sier igjen at man må ha god kontroll om man skal dra nytte av de.

Det finnes også enda mildere beroligende/angstdempende, legen vil komme til sin egen konklusjon uansett så man må regne med å få tilbud om noe svakere i første omgang selv om du har daglige panikkanfall, for eksempel. Det er den beste løsningen selv om det kan ta en stund før man finner noe som hjelper.
Ble så inni helvete irritabel, sinneutbrudd osv når jeg slutta på phenibut. Brukte i en uke eller noe. Merker lite på benzoslutt. Så vil si phenbit er heftigere abstinenser enn benzo, men kortere varighet
Hvis det er det samme som Lyrica kan jeg gi noen tips. For at det skal ha noe ruseffekt må du bare ta det annenhver dag. Tar du det hver dag må du doble dosen for å få samme effekt. Du kommer da opp i hysteriske doser etterhvert. Det er dette som gir abstinenser. Har selv fått Lyrica utskrevet i 5år. Har tatt 450mg annenhver dag hele perioden. Jeg har aldri hatt lyricaabstinenser. Det har en halveringstid på ca 6 timer. Så det er rimelig raskt ute. Det er først når du begynner å ta mer for å få effekt at du er ute å sykler.
Phenibut, spesielt i kombinasjon med hasj gir en euforisk følelse. Musikk blir fantastisk og styrketrening kan gi tilnærmet konstant "runners high". Dette samtidig en lørdag morgen = en veldig bra dag! I tillegg er det veldig kjekt å blande med et stort antall andre rusmidler - spesielt stimulanter og psykedelia.

Er nok ikke noe som burde brukes mer enn maks en gang i uken grunnet det ekstreme avhengighetspotensialet. Her har mange brent seg.
Hold det til rekreasjonell bruk en sjelden gang!
Sitat av Sondre Vis innlegg
Hvis det er det samme som Lyrica kan jeg gi noen tips. For at det skal ha noe ruseffekt må du bare ta det annenhver dag. Tar du det hver dag må du doble dosen for å få samme effekt. Du kommer da opp i hysteriske doser etterhvert. Det er dette som gir abstinenser. Har selv fått Lyrica utskrevet i 5år. Har tatt 450mg annenhver dag hele perioden. Jeg har aldri hatt lyricaabstinenser. Det har en halveringstid på ca 6 timer. Så det er rimelig raskt ute. Det er først når du begynner å ta mer for å få effekt at du er ute å sykler.
Vis hele sitatet...
Phenibut har noen fellestrekk med Lyrica, Neurontin, GHB og benzo, men den er fortsatt noe for seg selv. Farmakologien er finurlig og rusen er ikke helt lik noen av de stoffene som jeg nevnte ovenfor. Toleransen utvikler seg ikke like fort som f.eks. med Lyrica, men fortsatt ganske fort.

Enkelte folk takler ikke phenibut i det hele tatt, får paradoksale effekter. Det har vært rapportert anekdoter om permanente endringer (søvnproblemer, høy angstnivå) etter litt langvarig bruk - noen påstår at det er en slags permanent GABA-B downregulation på gang. Phenibut er en fullagonist av GABA-B reseptorer i motsetning til benzo og andre, mer brukte, legemidler. Samtidig er det også mange tilfeller av langvarig bruk uten varige men og abstinenser. Uansett er det et stoff man skal være veldig forsiktig med.

Og ja, phenibut er fantastisk i kombinasjon med det aller meste (utenom alkohol, opioider og andre downers - blir bare mer døsig og risikerer livet). Jeg har prøvde det sammen med DMT og det var en fin opplevelse, nærmest uten engstelse, men også ganske særegen (mer personlig) og veldig tydelig. Phenibut demper ikke psykedelika og påvirker ikke hukommelsen ved fornuftige doser.

Det å bruke phenibut for å takle angst er for fristende, etter mitt syn. Lett å havne utpå kjøret. Det kan også virke som phenibut, hos enkelte, gir en sterkere rebound angst enn både benzo og gabapentinoider. Ergo - lettere å fortsette å bruke det.