Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3473
Hver gang jeg blir kjent med noen som røyker så røyker de som oftest J.
Sånnsett er det mye smartere for halsen, men du får mye mere av shitte ditt om du ordner mekk.

Det må nok være flere som lager mekk her ja?

Hvordan mekker dere? noen som har tips?

Sånn gjør jeg det.
2 sig, helst lucky strike.
Fjern nikotin fra siggene
smelter 0,4g-0,5g og blander med tobakken.

Har ikke peiling på hvilken måte som er mest effektivt, men om du roaster sigen bra så er måten jeg gjør det på very nice
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fjerner nikotin fra siggene?Hvordan gjør du det?
Jeg tørker en Marlboro gold 100s ved å la den ligge på bordet.
Så toastes den godt, åpnes, og innholdet knuses.

Resultatet er tobakkspulver.
Deretter bruker jeg risting og tyngdekraft for å få de større partiklene til bunnen. Disse går i søpla, og kun det fineste pulveret brukes.

Varmer så forsiktig opp ca 0,3g, til den er så varm at det ikke blir noen klumper i mekket.

Gir 4-5 små bongtrekk.
Hvert trekk kicker så hardt at det holder med ett trekk etter jobb.
K23tamin3
PerGotTheStashh's Avatar
Trådstarter
38 2
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fjerner nikotin fra siggene?Hvordan gjør du det?
Vis hele sitatet...
Ta en sig, sleik over hele hvite delen av sigen. (for at sigen ikke skal brenne.) Så tar du en lighter, lighter den under sigen og flytter flammen kontrollert høyre og til venstre, frem og tilbake på sigen. Når sigen er helt mørk og du har fått det til ordentlig, da er all nikotin ute fra sigen
Sitat av PerGotTheStashh Vis innlegg
Ta en sig, sleik over hele hvite delen av sigen. (for at sigen ikke skal brenne.) Så tar du en lighter, lighter den under sigen og flytter flammen kontrollert høyre og til venstre, frem og tilbake på sigen. Når sigen er helt mørk og du har fått det til ordentlig, da er all nikotin ute fra sigen
Vis hele sitatet...
Hva du tror du skjer når personer som røyker tenner en sigarett?
Skjønner ikke hvordan du tenker her..

Du fjerner jo på ingen måte niktotin ved å riste tobakken
K23tamin3
PerGotTheStashh's Avatar
Trådstarter
38 2
Riste tobakken? det var det aldri snakk om. Man bruker lighteren for å svi papiret utenfor sigen, noe som brenner av lag av nikotinen og gjør tobakken tørr og pulver aktig.
Anonym bruker
"Halvfylt Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
2 hele sig på 0.5 bønne? Makan til mengde tobakk... Syns tobakk på bong ødelegger hele greia. Kanskje en ørliten klype i mekket av og til, men utrolig mange som bare blir hekta på det jævla nikotinkicket fra siggen. Ikke interessant for meg hvertfall.
K23tamin3
PerGotTheStashh's Avatar
Trådstarter
38 2
Derfor roaster jeg sigen så nikotinet forsvinner. Gjør det lettere å hitte fra bongen
Sitat av PerGotTheStashh Vis innlegg
Riste tobakken? det var det aldri snakk om. Man bruker lighteren for å svi papiret utenfor sigen, noe som brenner av lag av nikotinen og gjør tobakken tørr og pulver aktig.
Vis hele sitatet...
Sitat av PerGotTheStashh Vis innlegg
Derfor roaster jeg sigen så nikotinet forsvinner. Gjør det lettere å hitte fra bongen
Vis hele sitatet...
Det å riste tobakken = det å "roaste" tobakken. Dette fjerner ikke nikotin. Gjør det lettere å mekke/trekke (og mulig det gjør tobakken mindre potent) - men det vil fremdeles være niktotin tilstede.
Sist endret av Uten Agenda; 27. februar 2022 kl. 11:54.
K23tamin3
PerGotTheStashh's Avatar
Trådstarter
38 2
Tror nok bare gud greier å fjerne absolutt alt av nikotin, men å roaste sig fungerer bra for å få fjernet store deler av den. Tro meg, jeg har røyka rein tobakk blandet m hasj, ikke gjør det på tom mage lol. Et parr raske bowls da så får du nikosjokk som faen haha
Har du prøvd mildere sigg som f.eks. Kent white ?
K23tamin3
PerGotTheStashh's Avatar
Trådstarter
38 2
Nope, har røyka mekk såpass lenge nå at hvilken tobakk det er påvirker meg ikke. Men aldri kjøp Paramount, sånn helvetes papprøyk��
Bruker rullings, men samme hva egentlig, ingen mål, men liker godt med tobakk i bongen, men si 1 del bønne til 2 deler tobakk syntes jeg funker ganske greit, 50/50 å for den del, men en grei klype tobakk og 0,3g bønne er ganske standard her
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nikotin har et kokepunkt på 247°C.
Papiret på sigaretten brenner lenge før du når noe i nærheten av den temperaturen.
K23tamin3
PerGotTheStashh's Avatar
Trådstarter
38 2
Serr? muligens sant det, men jeg er rimelig sikker på at store deler av nikotinen blir fjernet eller vertfal dempet.
Har flere ganger vært nesten tom for lighter gas og dret i å roaste. Uten å roaste ordentlig får man nikkosjokk om man ikke snuser eller røyker til vanlig da
Sitat av PerGotTheStashh Vis innlegg
Serr? muligens sant det, men jeg er rimelig sikker på at store deler av nikotinen blir fjernet eller vertfal dempet.
Har flere ganger vært nesten tom for lighter gas og dret i å roaste. Uten å roaste ordentlig får man nikkosjokk om man ikke snuser eller røyker til vanlig da
Vis hele sitatet...
Jeg også roaster siggen, men at du får ut all niktotin er bare tull, du får ikke bort noe av betydelig mengde. Det er ikke nikotinen som gjør sigg jævlig å trekke ned, men alt det andre dritten i en sigg.
K23tamin3
PerGotTheStashh's Avatar
Trådstarter
38 2
Hvorfor får jeg ikke nikkosjokk når siggen er roasta da? får det hver gang tobakken er ujustert
Sitat av PerGotTheStashh Vis innlegg
Hvorfor får jeg ikke nikkosjokk når siggen er roasta da? får det hver gang tobakken er ujustert
Vis hele sitatet...
Ingen aning, når jeg får nikotinsjokk er det helt tilfeldig selv om jeg alltid roaster. Jeg svir mekket veldig mye når jeg lager bongtrekk, tobakken blir som smuler.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av PerGotTheStashh Vis innlegg
Riste tobakken? det var det aldri snakk om. Man bruker lighteren for å svi papiret utenfor sigen, noe som brenner av lag av nikotinen og gjør tobakken tørr og pulver aktig.
Vis hele sitatet...
Hahahæ?! Nikotin sitter ikke i papiret utenfor tobakken og har ikke noe lag med nikotin. Å roaste siggen fjerner ikke nikotin lol
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av PerGotTheStashh Vis innlegg
Hvorfor får jeg ikke nikkosjokk når siggen er roasta da? får det hver gang tobakken er ujustert
Vis hele sitatet...
Nikotin sjokk eller hoster? Fuktig tobakk kan være litt råere å trekke inn ellers er det nok placebo du merker.
K23tamin3
PerGotTheStashh's Avatar
Trådstarter
38 2
Hele poenget med å roaste en sig er jo å gjøre tobakken tørr, så at den er fuktig er nok ikke svaret nei

sa aldri det var i papiret, vetjo at det er i tobakken ofc.
Sist endret av PerGotTheStashh; 27. februar 2022 kl. 15:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av PerGotTheStashh Vis innlegg
Hele poenget med å roaste en sig er jo å gjøre tobakken tørr, så at den er fuktig er nok ikke svaret nei

sa aldri det var i papiret, vetjo at det er i tobakken ofc.
Vis hele sitatet...
Du spørte om hvorfor du ikke får nikotinsjokk når siggen er roasta som betyr at du mener du får en annen reaksjon når siggen ikke er roasta, og jeg svarte at det er ikke nikotinreaksjon men kanskje du tror det pga uroasta altså mer fuktig tobakk er rawere å trekke inn. Å roaste sigg fjerner ikke nikotin og hvis du innbiller deg det så er det placebo
Poenget med å toaste siggen er for å gjøre den mildere i smaken. Lucky strike er vel toasted i fra fabrikk? Da henges tobakkbladene opp i taket på låver, også fyres det som faen med ved på gulvene for å tørke og cure tobakken så den skal få en god smak.

Jeg tror det er litt vanesak og hva man foretrekker selv.
Selv liker jeg å toaste siggen, liker lukten og det er liksom blitt litt mekketradisjon... Jeg bruker som regel 0,5 med bønne på en sigg.

Egentlig skulle jeg ønske jeg aldri hadde begynt å mekke med sigg. Jeg er den dag i dag usikker på hva jeg liker best med røykinga, tabakken eller cannabassen. Det er en ting som er sikkert, og det er at jeg ikke foretrekker rent hverken av tobakk eller cannabis. jeg må ha mix... og jeg må som regel ha påfyll etter en halvtime ish, uansett hvor fjern jeg er. Da samsvarer det litt med nikkoabstinenser og får meg til å tenke meg om...
K23tamin3
PerGotTheStashh's Avatar
Trådstarter
38 2
Mye smartere å toaste sånn sett også, synes selv jeg blir mye fjernere på kortere tid med mekk fra bongen, istedenfor en j.
Har ikke alle hørt at å toaste siggen skal fjerne giftstoffer? Det ble sagt når jeg var kid og starta å røyke hasj og.

Bare at da var vi så unge at vi ga faen i giftstoffene og toasta mer fordi man så kul og erfaren ut
Toaster ennå siggen om jeg ikke har tørka den på forhånd, men det er for å få tobakken tørr og god å mekke og trekke. Jeg har ikke stor tro på at noen nevneverdig mengde giftstoffer forsvinner..
K23tamin3
PerGotTheStashh's Avatar
Trådstarter
38 2
Sitat av Harek Vis innlegg
Har ikke alle hørt at å toaste siggen skal fjerne giftstoffer? Det ble sagt når jeg var kid og starta å røyke hasj og.

Bare at da var vi så unge at vi ga faen i giftstoffene og toasta mer fordi man så kul og erfaren ut
Toaster ennå siggen om jeg ikke har tørka den på forhånd, men det er for å få tobakken tørr og god å mekke og trekke. Jeg har ikke stor tro på at noen nevneverdig mengde giftstoffer forsvinner..
Vis hele sitatet...
Bare meg som brukte å røyke reint av brusboks/energidrikke? Følte meg som et geni når jeg greide å lage bong selv. Pfft... ung og dum
Kjøp en fersk pakke rullings, ta ut hele klædden med tobakk og skyld den i kaldt vann i vasken til vannet ikke er så misfarget lenger. Så spre det ut på bakepapir i stekeform på 50-75 grader til det er tørt igjen.

Bare en idé. Tenkt på den her i årevis men aldri gjort det.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Brukte vanlig rullings. Plukket ut de store flakene og blandet ca 50\50 til pipe og tjobb, brukte mer tobakk til joint. Syntes tobakken fra sigaretter ble for tørr når jeg pakket ett og ett "lite" trekk i pipa.
Har ikke sett noen toaste tobakken siden tenårene Husker mange hadde teorier om hva det gjorde, tror det var samme folka som røkte paracet og bananskall noen år tidligere.

Vi var kule ass >D
Sist endret av Bothrops; 2. mars 2022 kl. 07:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av PerGotTheStashh Vis innlegg
Hver gang jeg blir kjent med noen som røyker så røyker de som oftest J.
Sånnsett er det mye smartere for halsen, men du får mye mere av shitte ditt om du ordner mekk.

Det må nok være flere som lager mekk her ja?

Hvordan mekker dere? noen som har tips?

Sånn gjør jeg det.
2 sig, helst lucky strike.
Fjern nikotin fra siggene
smelter 0,4g-0,5g og blander med tobakken.

Har ikke peiling på hvilken måte som er mest effektivt, men om du roaster sigen bra så er måten jeg gjør det på very nice
Vis hele sitatet...

Hører flere sier at jonas er bedre for lunger etc. men er de virkelig det? En sigg og 0.15-0.25 er ca 6-8 trekk i bong for meg. Og kan vare 2-3 dager mens en joint varer KANSKJE i 2 dager hvis jeg virkelig sparer.

Sånn som jeg ser det så bør det være bedre for kroppen enn joint?
Anonym bruker
"Intolerant Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Hører flere sier at jonas er bedre for lunger etc. men er de virkelig det? En sigg og 0.15-0.25 er ca 6-8 trekk i bong for meg. Og kan vare 2-3 dager mens en joint varer KANSKJE i 2 dager hvis jeg virkelig sparer.

Sånn som jeg ser det så bør det være bedre for kroppen enn joint?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er relevant men kan man få betydelig mengde fukt på lungene med vannbong over lengre tid med hyppig bruk?
Mulig bong er hardere for du "presser" lunga mere med å ta større trekk. En jeg vet røyka bøtte hver dag i mange mange år og fikk blodpropp på lungene som han "påstod" var pga bøttetrekk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke om det er relevant men kan man få betydelig mengde fukt på lungene med vannbong over lengre tid med hyppig bruk?
Mulig bong er hardere for du "presser" lunga mere med å ta større trekk. En jeg vet røyka bøtte hver dag i mange mange år og fikk blodpropp på lungene som han "påstod" var pga bøttetrekk.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker kun pipe eller tørr bong. Og når jeg ser på hvor lite olje de papirfiltrene trekker til seg og hvor mye drit som ender opp i pipa og bongen og mengden man røyker at det nesten er bedre med bong. Sunt er det ikke uansett
Bruker alltid rullings. Gnir det gjennom en sikt, rettere sagt fronten av en bilhøytaler fordi jeg ikke har sikt. Da ligger pinnene igjen og fin tobakk drysser ned på en blekke under. Sånn kan jeg utbytte hele tobakken og få ut alle ørene. Syns det blir fyldigere røyk og at man blir littt mer knocka enn sigg
Sist endret av Bluesky_; 3. mars 2022 kl. 00:00.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1 sigg, fjerner ting fra tobakken jeg ikke ønsker.
Gnir inn hasj / vender inn weed etter grinding.
Ruller opp og fyrer på.

Hender av og til jeg roaster siggen litt med lighter først, men det er sjeldent.