Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3076
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, begynte å gruble litt på det her idag tidlig. Ruser meg hver dag på hasj. Har egentlig ingen begrensninger, untatt at jeg har lovet megselv å aldri prøve heroin eller meth.

Som sagt, røyker hasj hver dag. Før skolen, på skolen, etter skolen og på fritiden med venner. Hadde en periode hvor jeg tok sopp 3-4 ganger i uka for et par mnd siden, dette varte i rundt 5-6 uker. Har nå ikke tatt sopp på lenge, men har begynt å ta mye molly eller x nå i det siste. Har hatt molly eller x fler ganger enn jeg kan huske de siste ukene som har vært. Nesten hver helg. Får ofte tilbudt gratis speed, så blir ofte litt der i helgene også. Pleier ikke blande speed og mdma.

Ville jo ikke kalt megselv avhengig. Gjør det jo bare fordi jeg føler at jeg er ung, og vil utnytte de siste årene jeg har igjen før jeg må starte å jobbe. Mindre fri osv.

noen av de folka jeg henger med tar det jo også ganske ofte. Om ikke mer.

Er det normalt for en 19 åring å ruse seg så mye som jeg gjør? Eller burde jeg kutte ned forbruket?
Ja, du bør kutte ned forbruket, aller helst slutte en lengre periode. Enough said.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke normalt i det hele tatt
Tja, hva som er vanlig bestemmes vel av omgangskretsen osv. Men jeg syns ikke det å ta mdma så ofte som du skriver om er vanlig. Ihvertfall ikke i min generasjon.

Det å ta sopp så ofte er heller ikke meninga.

Av alle tinga du har ramsa opp så er hasj hver dag minst uvanlig.

Røyker du så ofte av en bestemt grunn eller bare for å bli fjern ? Nysgjerrig
Rusbruken din er ganske "heavy", men jeg ser ikke på den som spesielt unormal da både jeg og mange i omgangskretsen gjorde det samme på din alder. De fleste er nå enten i fengsel, psyken eller døde.

Du virker reflektert og smart nok til å skjønne at du burde stoppe, og heller fokusere på helse og karriere.
Det er enkelt- men det krever som regel at du også slutter å omgås med de folka du nevner. That's the hard part.

Lykke til!
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bruker mye. Mer enn de fleste jeg kjente som brukte mest på den alderen, men i noen miljøer er det nok ikke unormalt. Det er nok ikke sunt for deg, selv om du ikke ser noen problemer nå. Misbruk av MDMA (mer enn én gang hver 3. mnde) kan være direkte helseskadelig. Det andre er gjerne mer individuelt, men du bygger fort opp noen vaner som kan være vanskelig å bli kvitt. Jeg vil anbefale deg å roe ned ganske betraktelig, før du går fra å kunne si at du ikke føler deg avhengig til å ha gått for langt. Jeg tenkte aldri at jeg hadde noe problem av å røyke weed, men når jeg ser tilbake på det har det ikke vært noe annet enn bortkastet tid og penger, og det tok vel bare et lite år før det var mer en vane enn noe annet. Du tjener på å ta pauser, enkelt og greit.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Tja, hva som er vanlig bestemmes vel av omgangskretsen osv. Men jeg syns ikke det å ta mdma så ofte som du skriver om er vanlig. Ihvertfall ikke i min generasjon.

Det å ta sopp så ofte er heller ikke meninga.

Av alle tinga du har ramsa opp så er hasj hver dag minst uvanlig.

Røyker du så ofte av en bestemt grunn eller bare for å bli fjern ? Nysgjerrig
Vis hele sitatet...
Røyker vell somregel fordi jeg syntes det er digg å bli avslappet og fjern. Røykinga mi går heller ikke utover skolen. Får bedre karakterer nå enn før, mindre fravær osv. Vil nesten si røykinga har hjulpet ganske mye det halvåret her på vgs. Er lettere for meg å våkne opp når jeg vet jeg skal røyke før jeg går på skolen feks.
Kan jeg spørre deg hvordan du finansierer bruken din?
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Blastabel Vis innlegg
Rusbruken din er ganske "heavy", men jeg ser ikke på den som spesielt unormal da både jeg og mange i omgangskretsen gjorde det samme på din alder. De fleste er nå enten i fengsel, psyken eller døde.

Du virker reflektert og smart nok til å skjønne at du burde stoppe, og heller fokusere på helse og karriere.
Det er enkelt- men det krever som regel at du også slutter å omgås med de folka du nevner. That's the hard part.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for de fine ordene! Glemte å nevne i tråden at jeg og kompisene mine har tatt noen en ukers pauser her og der, fra all rus(untatt alkohol i helgen). Tror nok problemet ligger mer i hvor og hvilken fest vi drar på. Ellers er vi alle ganske skeptiske til vårt eget rusbruk. Blir ofte diskutert.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Blastabel Vis innlegg
Kan jeg spørre deg hvordan du finansierer bruken din?
Vis hele sitatet...
Eier av 2 forskjellige norske bedrifter. Fult lovlig, registrert i brønnøysundregistrene. Tjener ganske godt for min alder.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke normalt, men ikke uvanlig om man bare regner med de med rusmisbruk og høyt rusforbruk.
Du burde kutte ned før du ruser på deg psykisk sykdom..
Det mest skadelige du gjør er å ta MDMA så ofte. Har du lest deg opp på hva konsekvensene av det vil bli? For å si det sånn - det du gjør med hjernen din ved å ta MDMA flere ganger per uke i flere uker i strekk er på nivå med limsniffing og daglig inntak av metamfetamin. MDMA er det stoffet du absolutt ikke vil misbruke på den måten. Noen av de endringene som skjer er gjerne veldig langværende - årevis.

Problemer med humørregulering, tung depresjon, ødelagt hukommelse, impulsivitet og korttenkthet er bare noen av konsekvensene. Du mister "magien" i MDMA for alltid.

Ja, også er det å spise sopp altfor ofte kan føre til psykiske problemer - derealisering, angst, paranoia, personlig krise. Du kan trekke mange rare konklusjoner fra opplevelsene. Du forstår ikke hvor mye det påvirker deg før det plutselig er en del av livet ditt. Ha litt respekt, det her er sterke saker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har begynt å ta mye molly eller x nå i det siste. Har hatt molly eller x fler ganger enn jeg kan huske de siste ukene som har vært. Nesten hver helg.
Vis hele sitatet...
MDMA hver helg er fuckings idioti. Dette stopper du med umiddelbart, med mindre du ønsker å pådra deg serotonin syndrom.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Får ofte tilbudt gratis speed, så blir ofte litt der i helgene også.
Vis hele sitatet...
..også lærer du deg å bare kategorisk takke nei til speed på samme måte som du sier nei til heroin og metamfetamin. Så tror jeg du kommer til å klare deg veldig bra i livet.


Har selv møtt folk som røyker hver dag, og gjør en kjempe innsats på jobb/skole. Det samme kan jeg ikke si om bekjente som ikke klarer å Google seg frem til hva MDMA er, og hvordan man konsumerer det ansvarlig.
Unormalt? Nei.
Sunt? Nei.
Holdte også på sånn når jeg var 15-16-17 men har slutta helt nå.
Nokså normalt innenfor mine bekjente men ingen som gjør det hver dag fullførte vgs.

Dem jeg kjenner som sparer kapital til å bli grisefucked med gjengen en gang i måneden studerer derimot fortsatt, noen naver og andre er i full jobb.

Dem som det går best for har kuttet ut alt og fokuserer på damer og jobbjobbjobb.

Det som er kult med narkotika er at når du først stopper opp helt med det så har du "ingenting" å gjøre på. Noe som er gunstig om du får deg jobb og plutselig kan jobbe dagene vekk istedet.

Hvis du er smart så holder du en fot i miljøet og prøver å få en annen fot plantet i arbeidsmarkedet.

Da kan du trikse mye med penger, fikse masse gøy om noen år..
Jeg er 19 sjøl jeg. Jeg er trygda å skyter så å si opp alle penga jeg får av nav på speed, når jeg gikk lei så la jeg meg bare inn på behandling, absolutt verdt det til mitt formål, trengte kun en pause. Nå er det på'n igjen
Vet ikke nå det gjelder det andre, men når det kommer til daglig røyking av cannabis, så er nok det mer vanlig en man skulle tru. Jeg pleier å sitte stein hver dag i ca en mnd før jeg må ta T break. Ser på det som en slags cannabis kur som er godt både for kropp og sjel.
Hovedsakelig godt for betennelser i kroppen, men sikkert mye annet også. "neuro genesis" kanskje?

Så kan det gå leeeenge til neste gang, men visst jeg har liggende så er det umulig å ikke bruke når jeg først har røyka av det.
Hvis jeg ikke starter å bruke av det, så kan det bare ligge der til jeg glemmer av det. Null prob å ha det i huset.

Det blir litt sånn som å ta medisinen sin bare at man røyker den i stedet for
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er ute og kjører allerede. Sorry as! Ta deg sammen. Snakker av erfaring!
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hjernen din er ikke ferdig utvikla engang.