Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4563
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har noen litt autistiske trekk som gjør at mange sosiale ting er vanskelige å forstå. Jeg stoler ikke lett på folk av erfaring og er ofte veldig redd for å gjøre sosiale ting feil og drite meg ut.

Jeg kjenner en fyr gjennom et sted jeg jobbet. Vi slumpet til å snakke om rusmidler og han har hjulpet meg med å skaffe litt forskjellig noen ganger, og vi har ikke hatt veldig mye kontakt utenom det. Han har ikke tatt mye kontakt, men det har ikke jeg heller på den andre siden. Jeg vet mine grunner, men ikke hans.

Hvordan vet jeg eller kan finne ut hvilken type forhold vi har?

Hvis han vil være kompis, er jeg glad til. Jeg trenger sannsynligvis flere av dem. Hvis han ikke vil, er det greit nok for meg. Jeg er vant til det. Men usikkerheten plager meg. Hvis han vil være kompis har ikke jeg lyst til å bare spørre om diverse ulovlig i ny og ne. Hvis ikke har ikke jeg lyst til å klenge.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har noen litt autistiske trekk som gjør at mange sosiale ting er vanskelige å forstå. Jeg stoler ikke lett på folk av erfaring og er ofte veldig redd for å gjøre sosiale ting feil og drite meg ut.

Jeg kjenner en fyr gjennom et sted jeg jobbet. Vi slumpet til å snakke om rusmidler og han har hjulpet meg med å skaffe litt forskjellig noen ganger, og vi har ikke hatt veldig mye kontakt utenom det. Han har ikke tatt mye kontakt, men det har ikke jeg heller på den andre siden. Jeg vet mine grunner, men ikke hans.

Hvordan vet jeg eller kan finne ut hvilken type forhold vi har?

Hvis han vil være kompis, er jeg glad til. Jeg trenger sannsynligvis flere av dem. Hvis han ikke vil, er det greit nok for meg. Jeg er vant til det. Men usikkerheten plager meg. Hvis han vil være kompis har ikke jeg lyst til å bare spørre om diverse ulovlig i ny og ne. Hvis ikke har ikke jeg lyst til å klenge.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en dårlig person å bli venn med. Når hovedgreien dere bygger vennskapet på er dop, så går det fort gale veien. Ville sagt hold deg vekke, finn noen andre
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Spør direkte, da får du ihvertfall et svar du kan velge å mistro, eller å akseptere.
Anonym bruker
"God Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som en person som hjelper deg med å skaffe rusmidler i ny og ne, intet mer intet mindre. Hadde nok blitt rart å plutselig bli nære venner
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han har ikke tatt mye kontakt, men det har ikke jeg heller på den andre siden. Jeg vet mine grunner, men ikke hans.

Hvordan vet jeg eller kan finne ut hvilken type forhold vi har?
Vis hele sitatet...
Hans grunn er nok at han prater med deg når du tar kontakt og vil snakke business
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jord, hvordan kan du si at dette er en dårlig person å bli venn med? Hva vet du om det? Snakk om å være fordomsfull.
TS: Hvis jeg var deg, ville jeg sagt at jeg sliter litt med å forstå sosiale settings og at du lurer på om dere faktisk er venner. De aller fleste, også de som selger dop, ville satt stor pris på det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jord, hvordan kan du si at dette er en dårlig person å bli venn med? Hva vet du om det? Snakk om å være fordomsfull.
TS: Hvis jeg var deg, ville jeg sagt at jeg sliter litt med å forstå sosiale settings og at du lurer på om dere faktisk er venner. De aller fleste, også de som selger dop, ville satt stor pris på det.
Vis hele sitatet...
Når det eneste to personer har til felles er dop så er dette et dårlig utgangspunkt for et godt og varig vennskap.
Det å skrive "en dårlig person å bli venn med" må leses i konteksten det er skrevet, det er ikke ment personlig men mer abstrakt om individet, cry me a river.

Uansett tenkte litt mer på det og dette er en dopdealer som selger til en med autisme og har ikke noen kontakt med TS utennom, jeg putter gledelig pengene mine i potten på at dette kan være en dårlig person, personlig ment.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jord, hvordan kan du si at dette er en dårlig person å bli venn med? Hva vet du om det? Snakk om å være fordomsfull.
TS: Hvis jeg var deg, ville jeg sagt at jeg sliter litt med å forstå sosiale settings og at du lurer på om dere faktisk er venner. De aller fleste, også de som selger dop, ville satt stor pris på det.
Vis hele sitatet...
Nå håper jeg du kødder. Er det noen som driter i det så er det en dealer. Han vil ha penga sine og så vil han komme seg til helvete vekk derfra. Tror du en dealer med paranoia mtp overvåking, purk osv er veldig keen på å sitte på kaffeslaberas hos kundene sine, eller henge rundt med de på fritida?? Nei du...nå får du våkne opp her. Og ts: glem det. Skaff deg ordentlige venner.
Sist endret av Hidden_sniper; 19. oktober 2021 kl. 23:11.
Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
Nå håper jeg du kødder. Er det noen som driter i det så er det en dealer. Han vil ha penga sine og så vil han komme seg til helvete vekk derfra. Tror du en dealer med paranoia mtp overvåking, purk osv er veldig keen på å sitte på kaffeslaberas hos kundene sine, eller henge rundt med de på fritida?? Nei du...nå får du våkne opp her. Og ts: glem det. Skaff deg ordentlige venner.
Vis hele sitatet...
Ehm, relativt vanlig i mine kretser å jatte en liten stund for ikke å vekke altfor stor mistanke mtp trafikk og dealere er som oftest som folk flest
Sitat av 420master Vis innlegg
Ehm, relativt vanlig i mine kretser å jatte en liten stund for ikke å vekke altfor stor mistanke mtp trafikk og dealere er som oftest som folk flest
Vis hele sitatet...
EHM, var vel ikke akkurat det jeg skrev heller? Forskjell på å ikke vekke mistanke og det være bestekompis med narkokunden sin som trådstarter ønsker
Anonym bruker
"Imponert Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er bare å prøve seg fram med et spørsmål i ny og ned som ikke angår rus/rusmidler, og ikke er altfor personlige. Trenger jo ikke være noen drittsekk fordi om vedkommende skaffer ting.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg sa jeg har noen litt autistiske trekk. Er ikke Rain Man. Skal jeg være avholds for det eller?
Jeg har ikke snakket om å være bestevenner, jeg vil passe på at jeg ikke driter meg ut fordi det gir meg noia.

Fyren er oppegående, og har hjulpet meg med å skaffe noe å røyke. Han er ikke en drittsekk. Hvorfor skulle jeg brydd meg om noe vennskap hvis han var drittsekk?
Anonym bruker
"God Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
TS: Hvis jeg var deg, ville jeg sagt at jeg sliter litt med å forstå sosiale settings og at du lurer på om dere faktisk er venner. De aller fleste, også de som selger dop, ville satt stor pris på det.
Vis hele sitatet...
De aller fleste, også spesielt de som selger dop ville sagt jaja seffern men ser deg ikke som annet enn en inntekt og når man slutter å kjøpe dop bryr de seg ikke om noe "vennskap". Det er et spill og noe sier meg at hvis ts er så sosialt usikker vil hun legge mye mer i dette enn han og ende opp med å bli skuffa den dagen hun skjønner at hun ikke er betyr mer for han enn de hundrelappene hun handler for.
Vi vet litt for lite om konteksten av deres bekjentskap til å egentlig kunne gi noen veldig klare svar her. Dere har nesten ikke tatt kontakt med hverandre sier du, men hvilken kontakt er det isåfall snakk om når dere først har det?
Hvis det f.eks bare er sms med "jeg har drugs nå, vil du kjøpe?" så kan jo det tyde på at det er mest interessant for han å bare ha deg som kunde. Hvis han er interessert i å være sosial med deg, ville han vel invitert deg med på ting, som å ta en øl, game litt, se fotballkamp eller whatever folk gjør for å være sosiale med hverandre. Stikkord her er vel felles interesser/engasjement.

Mest sannsynlig ville det vært mye mer kontakt mellom dere om noen av dere hadde en sterk interesse av å bli bedre kjent med hverandre. Det trenger ikke å være en dårlig ting at han/hun ikke har gjort det, men helt tilfeldig.
Kanskje er han for opptatt? Jobber mye, eller lignende. Kanskje han bare sitter inne og gamer når han har fri, og ikke henger med så mange andre venner ellers heller. Poenget er at du ikke nødvendigvis trenger å ta det veldig personlig om vedkommende ikke vil være bestevenn med deg, liksom. Noen vennskap er jo også ganske tilfeldig, og ikke alltid veldig "sterke", om det gir mening. F.eks en nabo, venn av en annen venn du har, osv. Kan være folk du syns er hyggelig å slå av en liten prat med, men som du kanskje ikke ville savnet utrolig mye om du aldri møtte igjen.

Hvis du er likegyldig til å ha et vennskap eller ikke med denne personen, så er det jo ikke så viktig å stille spørsmålet heller, tenker jeg da? Om han ønsker mer kontakt med deg, tar han jo sikkert mer kontakt i åpenbar sosial form? F.eks invitasjoner til å henge sammen, småprat og samtaler om ting og temaer som interesserer dere (felles interesser? tenker da andre ting enn bare drugs også).

Jeg prøver å leve meg inn i, og se for meg hvordan det er å slite med sosiale situasjoner som du beskriver, men det er vanskelig.

Er du nervøs for at du har gått glipp av noen signaler fra vedkommende, og at han evt har blitt fornærmet fordi du ikke har plukket opp på de?
Hvis du har fått mange invitasjoner eller oppfordringer til å bli med på ting, så kan det jo hende han syns du er ålreit. Men du har ikke sagt noe særlig mer om dette, så det er vanskelig å vite.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Vi vet litt for lite om konteksten av deres bekjentskap til å egentlig kunne gi noen veldig klare svar her. Dere har nesten ikke tatt kontakt med hverandre sier du, men hvilken kontakt er det isåfall snakk om når dere først har det?
Hvis det f.eks bare er sms med "jeg har drugs nå, vil du kjøpe?" så kan jo det tyde på at det er mest interessant for han å bare ha deg som kunde. Hvis han er interessert i å være sosial med deg, ville han vel invitert deg med på ting, som å ta en øl, game litt, se fotballkamp eller whatever folk gjør for å være sosiale med hverandre. Stikkord her er vel felles interesser/engasjement.

Mest sannsynlig ville det vært mye mer kontakt mellom dere om noen av dere hadde en sterk interesse av å bli bedre kjent med hverandre. Det trenger ikke å være en dårlig ting at han/hun ikke har gjort det, men helt tilfeldig.
Kanskje er han for opptatt? Jobber mye, eller lignende. Kanskje han bare sitter inne og gamer når han har fri, og ikke henger med så mange andre venner ellers heller. Poenget er at du ikke nødvendigvis trenger å ta det veldig personlig om vedkommende ikke vil være bestevenn med deg, liksom. Noen vennskap er jo også ganske tilfeldig, og ikke alltid veldig "sterke", om det gir mening. F.eks en nabo, venn av en annen venn du har, osv. Kan være folk du syns er hyggelig å slå av en liten prat med, men som du kanskje ikke ville savnet utrolig mye om du aldri møtte igjen.

Hvis du er likegyldig til å ha et vennskap eller ikke med denne personen, så er det jo ikke så viktig å stille spørsmålet heller, tenker jeg da? Om han ønsker mer kontakt med deg, tar han jo sikkert mer kontakt i åpenbar sosial form? F.eks invitasjoner til å henge sammen, småprat og samtaler om ting og temaer som interesserer dere (felles interesser? tenker da andre ting enn bare drugs også).

Jeg prøver å leve meg inn i, og se for meg hvordan det er å slite med sosiale situasjoner som du beskriver, men det er vanskelig.

Er du nervøs for at du har gått glipp av noen signaler fra vedkommende, og at han evt har blitt fornærmet fordi du ikke har plukket opp på de?
Hvis du har fått mange invitasjoner eller oppfordringer til å bli med på ting, så kan det jo hende han syns du er ålreit. Men du har ikke sagt noe særlig mer om dette, så det er vanskelig å vite.
Vis hele sitatet...
Takk for reflektert kommentar. Jeg skjønner det ikke selv en gang. Signalfeil og fornærme folk er akkurat det jeg er redd for, for det skjer vist en del....

Vet ikke om jeg hadde sagt likegyldig men kommer til å overleve helt fint uten å bli bestekompis og. Tingen er at jeg ikke vil være dritsekk med vilje eller uhell, og ikke drite meg ut mer enn jeg må

Men regner med at dette går ok uansett.

Takk igjen folkens
Anonym bruker
"God Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tingen er at jeg ikke vil være dritsekk med vilje eller uhell, og ikke drite meg ut mer enn jeg må

Men regner med at dette går ok uansett.

Takk igjen folkens
Vis hele sitatet...
Ikke ovetenk dette. Så lenge du gir han pengene han skal ha og sier takk for handelen er du ikke drittsekk.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om all kontakten deres den siste tiden har vært at du ordner røykings gjennom han er det ingen grunn til å anta at dette er en person som vil ha kontakt utover dette.

I dine sko ville jeg for all del unngått å være pågående. Så finner du enkelt noen andre kompiser å henge og/eller røyke med

Hva får deg til å tenke at dette er en person du vil være venn med? Har dere god kompisvibe? I så fall skader det minimalt å høre om han vil ta noen trekk.
Om det ikke er noe som tilsier at han er noe annet enn dealeren din er det bedre å bare fortsette as is.
Anonym bruker
"Imponert Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg sa jeg har noen litt autistiske trekk. Er ikke Rain Man. Skal jeg være avholds for det eller?
Jeg har ikke snakket om å være bestevenner, jeg vil passe på at jeg ikke driter meg ut fordi det gir meg noia.

Fyren er oppegående, og har hjulpet meg med å skaffe noe å røyke. Han er ikke en drittsekk. Hvorfor skulle jeg brydd meg om noe vennskap hvis han var drittsekk?
Vis hele sitatet...
Skjønte at du mente at vedkommende er ok, og ikke en drittsekk. Det utsagnet var rettet mot de rådene du fikk om å holde deg unna, og som forhåndsdømte dealeren uten å kjenne personen. Formulerte meg uklart.
Kanskje personen liker at du utvider samtalene dere har var mitt egentlige forslag. Verdt a ta sjansen.
Vet ikke om det er nevnt, men særlig hvis det er bekjentskap igjennom jobben og ingen av dere er tørrlagte alkoholiker, spør om han vil bli med å ta seg en øl på byen da?
Bare spør om han er hypp på henge eller røyke en joint neste gang du møter han. Eller ta en øl som 420master foreslår...
Min faste dealer for 10 år siden er en av mine nærmeste venner idag. Han dealer ikke lengre og jeg er rusfri. At vennskapet starter med dop er ikke relevant. Kjør på.