Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3394
Jeg ser flere steder ikke lar deg bruke åpent kjøp på Ørepropper/in-ear hodetelefoner (365 dager).

Hvordan er det med å bruke 14 dagers angrett iht. lovverket?
Er det en lost case eller kan jeg få returnert de?

Volumet er så ekstremt lavt at de er helt ubrukelige. Gjelder clas ohlson.
Husker jeg fikk såvidt bytta øreklokker/headphones fra Clas ohlson i fjor dagen etter jeg testa de en gang.

De spørte om jeg hadde hatt de på hodet inntil ørene. Så sa jeg nei (tenkte at hvis jeg sa ja får jeg ikke bytta pga korona).
Så fikk jeg bytte da... Såvidt. Vet egentlig ikke hvem som hadde rett, angreretten derimot..såvidt jeg fikk bytta. Sur selger, ikke greit

Ta med kvittering, si du vil bytte pga feil merke.
Sist endret av yomomma; 16. juli 2021 kl. 00:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
legger ved et sitat fra forbrukerrådet, som er det første som kommer opp når jeg søker på angrerett på google.


Når du handler i vanlig butikk, er du prisgitt butikkens bytteregler. Du har kun angrerett når du handler utenfor fast utsalgssted, slik som internett og dørsalg.
Vis hele sitatet...

om lyden er ubrukelig lav. så tror jeg at du bør først prøve å bytte varen i ny. det kan jo være en feil på de.
Sist endret av DSlhm; 16. juli 2021 kl. 07:09.
Sikker på at det ikke er en instilling på telefonen du kan justere? Jeg måtte endre skalaen på noen ørepropper jeg kjøpte siden selv 2 streker var for høyt volum.
14 dagers agrerett gjelder ved kjøp på nett/telefon osv. i tillegg må produktet være uåpnet og ubrukt. Sålenge du ikke åpner embalasjen kan du benytte deg av den
Sist endret av iColdman; 16. juli 2021 kl. 09:09.
Som flere er inne på her er nok ikke angrerett et tema her. Angrerett vil ikke gjelde ved brukte produkter (når produktet ikke kan leveres tilbake i tilsvarende stand) spesielt ikke ved «intim» produkter.

Hvis produktet har en mangel (feil) er dette en klar reklamasjon. Altså hvis lyden er lavere enn normalt / hva man kan forventet. Hvis den bare er lavere enn du liker, men innenfor «normalen» har du nok ikke mye til sak her.
Angreretten gjelder for uåpnet og ubrukt produkt. Tror du vil slite med å få bytta de men du kan prøve å reklamere på de. Da vil du få nytt produkt om det er noe feil med disse eller få beskjed om at det ikke er noe feil med de, at lyden er sånn. Det er lurt å lese reviews om produkter før man kjøper sånt ellers så må man ta den risken om at det kan være dårligere lyd enn man håper på.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av celtseus Vis innlegg
Angreretten gjelder for uåpnet og ubrukt produkt. Tror du vil slite med å få bytta de men du kan prøve å reklamere på de. Da vil du få nytt produkt om det er noe feil med disse eller få beskjed om at det ikke er noe feil med de, at lyden er sånn. Det er lurt å lese reviews om produkter før man kjøper sånt ellers så må man ta den risken om at det kan være dårligere lyd enn man håper på.
Vis hele sitatet...
Nei.

Angreretten gjeld så lenge du kan levere produktet tilbake i vesentleg samme mengde og stand. Dvs. at du må behandle det pent, men du kan prøve produktet. Det er heile poenget med angreretten.
Som vidarlo allerede har sagt, så trenger ikke produktet være uåpnet og ubrukt. Men angreretten gjelder kun hvis du har kjøpt de fra Clas Ohlson på nett (og betalt på nett, ikke betalt i butikk). Hvis du har betalt for øreproppene i fysisk butikk så gjelder ikke Angreretten i dette tilfellet i det hele tatt (og hvis jeg måtte vedde så hadde jeg veddet på at et Clas Ohlson kjøp ble gjort i fysisk butikk, de tilbyr netthandel og sending av varen, men det er ikke akkurat hva de er kjent for).
Er ihvertfall 30dagers angrerett om du lever det i butikk. Selv i brutt emballasje. Kan være miss informasjon av selger under salg etc. Men det skal selvfølgelig ikke være ett stygt produkt du lever tilbake. Og med eske div du fikk med.
Sitat av 2pacolypse Vis innlegg
Er ihvertfall 30dagers angrerett om du lever det i butikk. Selv i brutt emballasje. Kan være miss informasjon av selger under salg etc. Men det skal selvfølgelig ikke være ett stygt produkt du lever tilbake. Og med eske div du fikk med.
Vis hele sitatet...
Hva mener du her? Hvilken butikk er det som gir 30 dagers angrerett for brukte hygieneprodukter? Ingen jeg vet om, men mulig noen velger å gå så langt?

Etter lovverket har du i alle fall ingen angrerett på varer kjøpt i butikk…
Shooting expert
BrageP's Avatar
Angrerett gjeld berre viss du kjøper på nett, på gata eller annan stad utanom butikk. Då skal du også få informasjon om 14 dagars angrerett. Viss du ikkje får informasjon om angrerett, har du eitt års angrerett.

Somme butikkar reklamerer for ope kjøp, "prøv i 30 dagar" eller liknande, men dette er noko dei ikkje er forplikta til etter lova. Det seier seg sjølv at dei ikkje har lyst til å tilby slikt for somme produktgrupper, som til dømes intimprodukt, og du kan difor ikkje etter lova krevje å byte slike produkt fordi det er ope kjøp.

Viss det er noko gale med produktet som gjer at det ikkje fungerer slik det skal, er dette ein reklamasjon - to eller fem år. (Billege øyreproppar har vel nesten garantert to års reklamasjonsrett.) Dette er ein rett du har etter lova. Då spelar det inga rolle om dei er brukt/fulle av øyrevoks.
Sist endret av BrageP; 19. juli 2021 kl. 11:53.
Besides så er øreplugger under same regler som hygieneprodukter på clas så det skal mye til for å få bytta de egentlig
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
For ordens skyld, så har flere modeller egen volumkontroll. Mine (buds pro) var ekstremt lave frem til jeg assigna volumkontroll til touch-styringen og skrudde de opp på selve enheten, ikke bare på telefonen.

Som resten sier, så kan du levere tilbake innen to uker såfremt de er handlet på nett. Er de kjøpt i butikk er det hit and miss.
Sitat av user22 Vis innlegg
Jeg ser flere steder ikke lar deg bruke åpent kjøp på Ørepropper/in-ear hodetelefoner (365 dager).

Hvordan er det med å bruke 14 dagers angrett iht. lovverket?
Er det en lost case eller kan jeg få returnert de?

Volumet er så ekstremt lavt at de er helt ubrukelige. Gjelder clas ohlson.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk levert tilbake på komplett fordi mine ikke passa og det var da koronaen sto på ganske greit.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei.

Angreretten gjeld så lenge du kan levere produktet tilbake i vesentleg samme mengde og stand. Dvs. at du må behandle det pent, men du kan prøve produktet. Det er heile poenget med angreretten.
Vis hele sitatet...
Snakker du om netthandel eller butikk nå? I fysisk butikk så har man ikke rett på noe som helst av retur så fort kortet er tæppet og "godkjent" vises på bankterminalen. Produktet kan kun leveres tilbake dersom det er snakk om reklamasjon. Så er det selvsagt mange butikker som opererer med fornøyd-garanti og egne bytteregler.

Snakker du om netthandel, har du naturligvis helt rett 😊