Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 9861
Går jo ann å ha et åpent sinn, hvor en ikke direkte tror på "ånder" eller "gjenferd" etc.. men er åpen for at det er mye vi rett og slett ikke forstår enda og kanskje aldri vil forstå. Alt kan forklares vitenskapelig om en bare går dypt nok, så mye ligger vel i "hva" man ser på som overnaturlig.
Kroppen vår er jo full av energi på flere måter (elektrisk, biologisk, etc) og energi kan som kjent ikke skapes eller brukes, men bare skifte form.
Hvis man leker litt med tanken, så kan det gi flere mulige forklaringer på både gjenferd og ånder. For å ta et dårlig eksempel i farta, så kan du f.eks kjenne på komfyren etter noen har laget mat.. "overnaturlig" varm selv om den ikke lengere er påskrudd :P

Hvis du ser på et menneske gjennom et varmekamera, så ser man ofte en "aura" rundt personen, og for alt vi vet kan det jo tenkes at denne "auraen" kan bli gjenskapt på samme måte som en Nitinolwire.. (også kalt memory wire).

Personlig er jeg mer nyskjerrig på dejavuu og (aner ikke hva det heter, men tenker på noen som kan se enkelte hendelser i nær framtid og beskrive hendelsen i detaljer før det skjer). Grunnen til det er at jeg har opplevd det en gang selv. Drømte en hendelse i detalj dagen før den skjedde. Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg, men når det faktisk skjedde, så fikk jeg først en følelse av dejavuu, og så husket jeg at jeg hadde opplevd dette før, og bare minutter før ting skjedde, sa jeg det til de 2 jeg da var med og fortalte hva som skulle skje fortløpende og _veldig_ detaljert. Alt stemte ned til hver minste detalj, og det var absolutt ingen måte at jeg kunne ha "gjettet" meg fram til alle de hendelsene og detaljene. Desverre har jeg ikke opplevd dette med lottotall eller slikt :P Men den opplevelsen overgår alt annet jeg har opplevd uten tvil. Men er ikke ofte jeg gidder fortelle dette da folk tror man lyver, selv med 2 vitner. Hvis noen vet hvor jeg kan finne ut mer om slikt, gjerne send meg en pm
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Men deja vu kan jo oppstå selv for ting man absolutt aldri kan ha opplevd. På mange måter er det definisjonen, ellers kaller man det jo "ting jeg opplevde to ganger".

Jeg har også hatt deja vu et par ganger, det er tross alt veldig vanlig. Det virker veldig mye mer logisk å anta at det er en psykologisk "glitch" med en naturlig forklaring, heller enn noe overnaturlig. Mennesker har generelt mangelfull hukommelse, en lang rekke kjente tankefeil, veldig lang historie med å kalle ting overnaturlige for så å faktisk finne ut hva som er greia, osv.

Kickeren når det gjelder deja vu er at visse områder i hjernen forbindes med den typen følelse av "kjenthet" eller å ha sett noe før, og man ser det påfallende ofte hos folk med epilepsi, gjerne med anfall som er avgrenset til de delene av hjernen.

Det du sier om sanndrømmer og profeti er jo... eh, mildt sagt suspekt også. Selv i ditt tilfelle har man nokså rasjonelle forklaringer: de jeg nevnte over holder egentlig lenge. Skal man påstå noe annet, bør man diske opp med bevismateriale.

Resten av innlegget vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke. Varme? Biologisk energi? IR-kameraer? Vi vet vel nært sagt alt om hvordan dette fungerer?
Jeg vil kanskje kalle det en form for dejavu, men i flere rare tilfeller i løpet av tiden har jeg opplevd å synge på en låt i hode som en enkelt person i min nærhet har så begynt å synge på. Og det kan godt hende denne sangen gikk på radioen denne tiden, men det var ingen musikk til stede når det har skjedd. Lenge siden det nå da.

En annen ting;

Albert Einstein har atombomben og mye annet kalkulert på hvordan ting fungerte, fra det å lære kompass som barn til det å finne ut av hvordan galaxen fungerer lenge før vi kunne se det idag. Fakta om galxen er at det finnes 200milliarder forskjellige galaxer som vi er i, Melke veien. Han mente at ihvertfall at religion er for masse kontroll av mennesker for å si det enkelt. Og at det finnes muligens en gud, men at straff og synd er menneskeskapt. Når vi døde mente han vi forlot den døde kroppen og gikk slags videre i livet med vår energi. Og de energiene som blir igjen er ikke klar over at de er døde.

Det at du kan tenke på om du drømmer eller at du tenker at du tenker, Beviser at du lever å ikke drømmer.
Sist endret av 2pacolypse; 9. juli 2021 kl. 01:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.