Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1685
Har tenkt å gro ute et sted uti naturen til neste år når det er best sesong og prøver å lære så mye jeg kan om det før jeg begynner. Jeg har tenkt å bruke potter. Det jeg ikke helt skjønner er hva slags jord jeg skal bruke. Kan jeg bruke jord man kjøper på vanlige butikker? Hvordan planter jeg frøet på rett måte? Jeg har massevis av frø.

Har lest mye på flere sider men det står så mye forskjellig og forvirrer meg mer enn det hjelper meg.
Jeg er absolutt ingen ekspert så du får ta det jeg sier med en klype salt, når det er sakt så vil jeg begynne med å si at hvis du skal dyrke ute så er potter det minst brukbare jeg ville heller gått for å grave hull eller grøft. Angående jord så er det enkleste å finne et sted med god jord så slipper du å legge til så mye selv og trenger muligens ikke tenke på næring og vanning i det hele tatt men om du skal kjøpe jord så er helt vanlig plantasjen jord blandet med kukompost helt okei, frøet burde helst plantes inne så planten får etablert seg litt før du setter ut men du kan også direkteså hvis det er eneste mulighet men da må du forvente at ikke alt klarer seg og at de som overlever kanskje ikke får en veldig bra start også er det veldig viktig å ikke plante ut frøa for tidlig av diverse årsaker lurer du på mer kan du gjerne sende dm
Har du rett frø?Du må ha auto om du skal dyrke ute.
Luzid's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bruker Brukesen Vis innlegg
Har du rett frø?Du må ha auto om du skal dyrke ute.
Vis hele sitatet...
Så jeg har ikke helt lært hva det er enda men de siste dagene har jeg hatt frø som jeg satt inni vått papir or hvite haler har vokst ut av 2 av de nå. Min kompis gå meg en god del til frø og vi har ganske mange som vi har samlet på forever.

De frøene som vokste ut den hvite halen har jeg dyrket nedi jord i en potte nå.

Men nå gjør jeg det mer for gøy og vil gjøre det mer serriøst når det faktisk er sesong. Det er ingen steder for meg å kunne gro inne.

Sitat av Bruker Brukesen Vis innlegg
Har du rett frø?Du må ha auto om du skal dyrke ute.
Vis hele sitatet...
Sitat av Luzid Vis innlegg
Så jeg har ikke helt lært hva det er enda men de siste dagene har jeg hatt frø som jeg satt inni vått papir or hvite haler har vokst ut av 2 av de nå. Min kompis gå meg en god del til frø og vi har ganske mange som vi har samlet på forever.

De frøene som vokste ut den hvite halen har jeg dyrket nedi jord i en potte nå.

Men nå gjør jeg det mer for gøy og vil gjøre det mer serriøst når det faktisk er sesong. Det er ingen steder for meg å kunne gro inne.
Vis hele sitatet...
Men jeg bare gjør jeg nå for å lære meg så mye som mulig før jeg kan faktisk gro noe bra og har mer erfaring
Sist endret av Luzid; 2. juli 2021 kl. 05:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.