Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3519
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Har alltid hatt lyst til å kjenne hvordan cannabisrusen er, men har aldri hatt muligheten før jeg fikk tak i noe brunt for noen uker siden.

Testet det to ganger, første gang blandet med tobakk. Hadde ca 1g, så delte den i 10 deler å hadde ca 2 i jointen. Startet rolig, å kjente egentlig ikke noe særlig annet enn at jeg fikk type småkramper i føttene som jeg ikke klarte å kontrollere.

Andre gangen tenkte jeg å ha i litt mer for å få effekt, så tok ca 3 deler i jointen.

Denne gangen trakk jeg ned ca 3 ganger å la den fra meg, etter 10 minutter begynte jeg å kjenne noe virkning, klarer ikke helt forklare, men kanskje litt "spaca". Satt ved pcen, å fikk latterkrampe av de merkeligste ting, så regnet med at effekten begynte å vise seg.

Så.. Etter kanskje en halvtime tok det en helt annen vending. Fikk en veldig rastløshet i føttene, å tok meg i å riste veldig, fikk også den følelsen man før når man slår albuen å får heksehyl, men dette fikk jeg fra tærne og opp til hofta, støtvis.

Begynte på dette tidspunktet å bli litt bekymret, samtidig merket jeg at jeg frøs noe så inni helvete, selvom jeg kjente at kroppstemperaturen var normal (altså jeg var ikke kald), pakket meg inn i pledd.

Etter kanskje 10 minutter med skjelving tok det helt av, hjertet DUNDRET. Føltes ut som det var dobbelt i størrelse og på tur ut av brystkassen. Fikk rinelig panikk, å det ga seg ikke. Ett skikkelig trykk i brystkassen, og jeg var overbevist om at hjertet skulle stoppe, hjerteinfarkt var det som gikk i hodet på meg nå.

Fikk også kramper i hender og føtter. Det med hjertet gikk over etter kanskje 5 minutter, men kom og gikk i det jeg følte var evigheter.. Tilslutt gikk jeg å la meg, sovnet heldigvis og dagen etter følte jeg meg normal, men hadde en frykt at jeg har tatt noen skader på en måte.

Veldig rotete innlegg, beklager det, men har i ettertid tenkt på hva faen dette var. Det var iallefall ikke normalt. Røyket jeg for mye? Som sagt tok 3-4 trekk før den ble lagt bort. Røyker tobakk til vanlig, så noe nikotinsjokk tviler jeg på at det var.

Har etter dette en frykt for å nyte noe form for rusmiddel igjen.. Tar av og til mdma (par ganger i året), men etter denne opplevelsen vet jeg ikke om jeg tør, noe som selvfølgelig er kjipt.

Noen som har vært borti dette? Som sagt var de krampene helt jævlig samt hjertet som jeg var overbevist om skulle ta kveld.

Tilslutt, hasjen var litt hard, men lukten som hasj, fått det hos en kar som selger til andre som igjen ikke har gitt noen tilbakemeldinger på at dette var buff.
Den/de første gangene kan gi mange individuelle reaksjoner.
Det er heller ikke alle som digger hasjrusen - noe som er fullt 'lovlig'.

Jeg er dog rimelig sikker på at du ikke har pådratt deg noe mer enn en ubehagelig erfaring.
Ja, du røykte for mye. En grei måte å bli kjent med cannabis sin rene virkning er å f.eks ta biter på størrelse med fyrstikkhoder og røyke/vape det reint på pipe e.l.
Du beskriver å ha brukt 0.2-0.3g i jointene dine, som var standard dose for meg når jeg røykte på mitt tyngste.

Har opplevd mye angst og hjertebank selv. Det er rett og slett bare at man tar for mye og tweaker ut. Min erfaring er at høyt thc-innhold lettere fører til dette.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
Den/de første gangene kan gi mange individuelle reaksjoner.
Det er heller ikke alle som digger hasjrusen - noe som er fullt 'lovlig'.

Jeg er dog rimelig sikker på at du ikke har pådratt deg noe mer enn en ubehagelig erfaring.
Vis hele sitatet...
Tror ingen hadde likt denne opplevelsen hvis det var sånn den var synes bare det er rart jeg skulle få slike kroppslige reaksjoner. Har jo hørt at man kan "grønne" ut, men etter det jeg forstår er det at man rett å slett blir dårlig, noe jeg ikke ble.
Frøs så jævlig, på samme måte hvis du hadde sittet ute i snø uten klær på, var helt sykt. Noiaen over at dette ikke var hasj, men noe helt annet var jo med å forverre panikken selvsagt.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Ja, du røykte for mye. En grei måte å bli kjent med cannabis sin rene virkning er å f.eks ta biter på størrelse med fyrstikkhoder og røyke/vape det reint på pipe e.l.
Du beskriver å ha brukt 0.2-0.3g i jointene dine, som var standard dose for meg når jeg røykte på mitt tyngste.

Har opplevd mye angst og hjertebank selv. Det er rett og slett bare at man tar for mye og tweaker ut. Min erfaring er at høyt thc-innhold lettere fører til dette.
Vis hele sitatet...
Kan hende, vet jo ikke styrken eller hvordan effekt jeg kan forvente siden jeg aldri har prøvd det før, men synes det er rart at det skal så lite til for at man får en flott kveld til at den blir helt jævlig I panikken kastet jeg resten, så har ikke mulighet til å teste på nytt med noe mindre mengde, men da får jeg heller prøve det ved en annen anledning.
Jeg kan si med en gang at du tok alt for mye. Da får man bare ubehagelige virkninger. 0,1 burde holde i massevis for en nybegynner.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I panikken kastet jeg resten, så har ikke mulighet til å teste på nytt med noe mindre mengde, men da får jeg heller prøve det ved en annen anledning.
Vis hele sitatet...
Kanskje like greit (:
Sist endret av Superspurv; 12. april 2021 kl. 14:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slapp av, sjansen for at du har pådratt deg noen skade er lik null. Høres bare ut som du røyket for mye og freaket deg selv ut. Fort gjort det, gjort det mange ganger sjæl. De kroppslige reaksjonene kan være på grunn av angst. Når man er fjern er det veldig fort gjort å begynne å hyperfokusere på hjerterytmen, jo mer du tenker på det desto verre blir det. ¨

"You know you’re on acid when you have to switch from autopilot breathing to manual breathing"

Dette er lsd, men mye av det samme kan skje når man røyker cannabis. Millioner har gått gjennom akkurat det der før deg. Cannabis kan gjøre deg hypersensitiv og oppleves som skremmende hvis det blir for mye av det gode. Selv hadde jeg full blown panikkangst i megafjern tilstand. Jeg var 100% sikker på at jeg kom til å dø, men etter 30-60 min var det over.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Godt å høre at det er en logisk forklaring på opplevelsen takk for gode råd. Er ikke noe storbruker av rusmidler, men kunne godt tenke meg å kunne ta en joint i lystig lag en gang i blant Prøver på nytt med mindre mengde neste gang!
Sånn kan det gikk:/
Alexboi2055's Avatar
15 6
Har røyket hasj veeldig mye, men syns ikke det er noe digg, så jeg slutta. Kan ærlig innrømme at jeg får litt noia av det også
Anonym bruker
"Forferdet Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja du fikk i deg for mye. Kalles å grønne over og er helt kjent fenomen men heftig ubehagelig ja.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde veldig dårlige opplevelser de første gangene jeg også prøvde. Har også en del venner som følte det samme. Tror det er relativt vanlig å ikke føle så mye/ få en dårlig opplevelse de første gangene man prøver det. Tror ikke det var før 3 eller 4 gangen jeg prøvde at jeg syntes det var digg.
Iskald makkapikk
Sannhet i posten over meg. Du ble bare veldig fjern. Hjernen hadde ikke noe sammenligningsgrunnlag på det som skjedde og gikk i panikkmodus.
New generation
colakork's Avatar
Å få den bedøvende følelsen i kroppen er nokså normalt til og med for meg som har røykt i flere år.

I begynnelsen av smoking-karrieren min så pleide vi å ta en sigg når highen dabbet ut, så ble vi gode og nummne i kroppen igjen.

Tobakk blandet med rus er veldig sterk tobakk.
Den hjertebanken blir du vant til så forsvinner den. Har fått det ganske ofte og om jeg får hjertebank etter å ha røyka så vet jeg at jeg kommer til å bli ganske fjern. Så jeg forbinder det med en god ting.
Dette er helt normalt for mange den første gangen. Har hørt en del lignende historier. Husker selv første gangen jeg røyka, det var fra bøtte. Ikke så lurt! Fikk omtrent de samme "symptomene" som du beskriver og sovna på en parkeringsplass.
Det er et nytt stoff som kroppen din ikke er vant til, men hasj venner du deg til ganske fort. Andre og tredje gangen går det nok mye bedre, men ikke røyk like mye som du gjorde nå.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første gangen jeg prøvde var også helt jævlig, trodde det bare var rulletobakk først.
Senest 1min etter siste trekk så begynte alt å spinne rundt, ble dritkvalm og måtte spy.
Satt over dassen i det som føltes ut som flere dager men egentlig bare var 2-3 timer, spruta ut fra begge ender.
Prøvde likevel igjen noen dager senere, tok mindre trekk og så an formen og da gikk det helt fint.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det høres nok ut som en overdose ja som resulterte i panikkanfall.

TS skriver at han først kjente på hjertebank, før han gikk over i panikkmodus.
Jeg tror panikken startet i det han kjente de første symptomene i beina. Å få panikk er en ond spiral hvor frykten for at noe er galt utløser ytterligere effekter. Den mest merkbare er hjertebanken og jeg vet hvordan det føles. Det kan komme selv om man er innrøyka hvis man røyker for mye eller for sterke saker.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for gode svar folkens! Har nok slått meg til ro med at det var for høy dosering samt panikk som tok helt over. Spesielt det med hjertebanken, den var helt syk, kan ikke forklares en gang Det eneste jeg har lurt på i ettertid er hvorfor jeg frøs så inni helvete. Hadde det varmt på rommet jeg var i samt pakket meg inn i ett tykt pledd, men alikevel var jeg på nippet til å hakke tenner, men igjen var dette bare en følelse jeg fikk, for når jeg kjente på kroppen fysisk kjente jeg jo at jeg faktisk var varm.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for gode svar folkens! Har nok slått meg til ro med at det var for høy dosering samt panikk som tok helt over. Spesielt det med hjertebanken, den var helt syk, kan ikke forklares en gang Det eneste jeg har lurt på i ettertid er hvorfor jeg frøs så inni helvete. Hadde det varmt på rommet jeg var i samt pakket meg inn i ett tykt pledd, men alikevel var jeg på nippet til å hakke tenner, men igjen var dette bare en følelse jeg fikk, for når jeg kjente på kroppen fysisk kjente jeg jo at jeg faktisk var varm.
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd dette noen ganger selv. Blir så kald at jeg sitter under to tepper og hakker tenner selv om det er varmt. Vet ikke helt hvorfor det skjer. Kan det ha noe med blodtrykksfall å gjøre?
Det er kjemien i hjernen som forandres som forårsaker det. Hvis jeg ikke har røkt på lenge og så prøver å røyke meg veldig høy på cannabis så ender det ikke bra. Som en skrekkelig bomtur på LSD.
Jeg tenker litt at hvis det føles kjipt å røyke, så må du vel ikke gjenta? Kanskje du er i et miljø hvor det er mye Cannabis, men jeg tror vennene dine vil akseptere ditt selskap uten at du røyker? Endel får negative psykiske ettervirkninger av Cannabis, og hvis du føler på dette nå tidlig i en brukerkarriære så er det vel ingen skam å la være?
Har ikke røykt så lenge selv, men har aldri fått panikk/hjertebank av cannabis og jeg har intatt noen sinnsyke doser. Har fått ett par ubehagelige opplevelser da...men ingen panikk. Tror man må være disponert for panikkangst for å få det. Har hatt angst så å si hele livet, altså generell angstlidelse, så forventet å reagere dårlig på cannabis men neida.
Jeg vil si, kun bruk cannabis til introspektive eller kreative formål. Det er min mening. Vanerøyking på hasjen blir bare noe herk. Koster mye, og en blir sløv, mister motivasjon. Og en blir bare liggende eller sittende der på sofaen med bongen. Også føler en seg deprimert når en ikke er høy, blæh! slik er det for meg i hvert fall.
Sist endret av Hans Høyhet; 17. april 2021 kl. 22:59.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Jeg tenker litt at hvis det føles kjipt å røyke, så må du vel ikke gjenta? Kanskje du er i et miljø hvor det er mye Cannabis, men jeg tror vennene dine vil akseptere ditt selskap uten at du røyker? Endel får negative psykiske ettervirkninger av Cannabis, og hvis du føler på dette nå tidlig i en brukerkarriære så er det vel ingen skam å la være?
Vis hele sitatet...

Ser hva du sier her, men jeg har ingen trang til å prøve igjen. Det er rett og slett bare nysgjerrighet som får meg til å ønske å prøve, for i alle år har jeg hørt og sett mennesker som røyker og har det helt fortreffelig. Det ser bare koselig ut har ingen stor vennekrets som røyker, så det er igrunn bare mitt eget ønske om å prøve noe nytt
Har vært der selv, kompis.

Mange reagerer forskjellig i hasjrus, noen kneler nesten fra latterkrampe, andre blir veldig rolig og får en følelse av at de kan ‘unwind’ fra alt, andre blir veldig opphengt i tanker og eksistensielle spørsmål også er det de som får panikkanfall, hjerteklapp, eller oppfører seg schitz.

Alt er relativt normalt og det handler mest om hvor mye du inntok kontra toleransen din.

Husker jeg en kveld hadde prøvd edibles for første gang. Jeg som da var innrøyka fra før av tenkte at det kom til å være en breeze, så bestemte meg for å smelte ett gram hasj i en skje med smør og spise det med yoghurt. Helt jævlig.

Hjerteklapp gjennom taket, klarte ikke tenke eller snakke omtrent og husker jeg gikk i sirkler på badet klokka to på natta med null anelse hva faen jeg skulle gjøre da. Hadde veldig noia for at jeg bare skulle stryke med der og da.

Neste gang, om det blir det så bare husk å ta det rolig. Du trenger ikke mer enn 0,2 som du tar tiden din med hvor du tar noen trekk og venter ti minutter for også gjenta dette helt til du kommer dit du ønsker
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av percocetfather Vis innlegg
Har vært der selv, kompis.

Mange reagerer forskjellig i hasjrus, noen kneler nesten fra latterkrampe, andre blir veldig rolig og får en følelse av at de kan ‘unwind’ fra alt, andre blir veldig opphengt i tanker og eksistensielle spørsmål også er det de som får panikkanfall, hjerteklapp, eller oppfører seg schitz.

Alt er relativt normalt og det handler mest om hvor mye du inntok kontra toleransen din.

Husker jeg en kveld hadde prøvd edibles for første gang. Jeg som da var innrøyka fra før av tenkte at det kom til å være en breeze, så bestemte meg for å smelte ett gram hasj i en skje med smør og spise det med yoghurt. Helt jævlig.

Hjerteklapp gjennom taket, klarte ikke tenke eller snakke omtrent og husker jeg gikk i sirkler på badet klokka to på natta med null anelse hva faen jeg skulle gjøre da. Hadde veldig noia for at jeg bare skulle stryke med der og da.

Neste gang, om det blir det så bare husk å ta det rolig. Du trenger ikke mer enn 0,2 som du tar tiden din med hvor du tar noen trekk og venter ti minutter for også gjenta dette helt til du kommer dit du ønsker
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Godt å høre at det finnes logiske forklaringer på ting, har tenkt mye på dette i ettertid å syntes hele greia var jævla kjipt, men man lærer så lenge man lever happy 420
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Angstanfall kan føles like fysisk som psykisk. Jeg blir kald når jeg får angstanfall og jeg får også «kramper og smerter» i beina.

Hvis du fortsetter å røyke og angsten bare følger med hver gang, så er det et fint tegn på at dette ikke er rusen for deg og det er helt greit
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Angstanfall kan føles like fysisk som psykisk. Jeg blir kald når jeg får angstanfall og jeg får også «kramper og smerter» i beina.

Hvis du fortsetter å røyke og angsten bare følger med hver gang, så er det et fint tegn på at dette ikke er rusen for deg og det er helt greit
Vis hele sitatet...
Helt sant det! Skulle det skje igjen tar jeg det som ett hint 😛