Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3185
Hei
Bare lurte på om noen har noe erfaring med dette? Blir man plaget til helvete av politi etter gjenerverv pga en slik dom?
New generation
colakork's Avatar
Jeg ble ikke stoppet på år+ men plutselig var dem veldig interessert uten noen nye saker på meg.
Daw-G's Avatar
Trådstarter
Sitat av colakork Vis innlegg
Jeg ble ikke stoppet på år+ men plutselig var dem veldig interessert uten noen nye saker på meg.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Blir vel tilfeldig da. Vi har fått en UP patrulje her på bygda som tømmer hele området for førerkort.. må vel slutte å røyke for å slippe å kjøre rundt nervøs pga «akkumulerings» myten
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hatt førerkort i 8 måneder, møtt snuten langs veien og kjørt forbi et par kontroller på den tiden, aldri blitt stoppa. Kjører samme bilen som da jeg ble tatt btw. Mulig det er forskjell hvor i landet man bor.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Altså, 8 mnd siden jeg fikk det tilbake.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mistet lappen to ganger for kjøring med promille. Hatt førerkort i 1,5 år nå, enda ikke blitt stoppet.
Sitat av Daw-G Vis innlegg
Hei
Bare lurte på om noen har noe erfaring med dette? Blir man plaget til helvete av politi etter gjenerverv pga en slik dom?
Vis hele sitatet...
Jeg mista det pga rus og har ikke blitt stoppet etter det, men da jeg tok en tur med mc'en kjørte de etter meg i flere kilometer ut av byen. Men tror de skulle se om jeg dro på da jeg kom utpå E6 men det lyste sivil av bila så jeg tok det piano og tipper de reiv av seg håret inni den svette sivilbila.
Kjenner ett par stykker som har blitt/blir trakassert av politiet så fort de setter seg i bilen pga flere år gamle saker, det kan fort også skje fordi man kjøper bilen av noen som tidligere har hatt en del problemer med snut.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg blir stoppa hver gang de ser jeg er ute og kjører. De driter i om det er firmabil med kollegaer som passasjerer eller om samboeren og barna sitter på. Blir alltid stoppa og kjører med 100 spørsmål og edruelighetstest pga tidligere rus kjøring og var bygdas store skrekk av en narkoman som holdt meg for meg selv for mange år siden.
Daw-G's Avatar
Trådstarter
Takk for svar alle sammen. Blir spennende å se, jeg håper ikke det skjer siden jeg er veldig nervøs av meg fra før og orker ikke å være nervøs for å bli plaget hver gang jeg er ute å kjører i fremtiden
Sist endret av Daw-G; 14. mars 2021 kl. 21:13.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble stoppet med en kjent dealer en gang. Jeg fikk kjøre videre, men han hadde noe på seg og ble dratt inn. De neste 2-3 årene ble jeg stoppet ~10 ganger.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Daw-G Vis innlegg
Takk for svar alle sammen. Blir spennende å se, jeg håper ikke det skjer siden jeg er veldig nervøs av meg fra før og orker ikke å være nervøs for å bli plaget hver gang jeg er ute å kjører i fremtiden
Vis hele sitatet...
Hva skal du være nervøs for?
Bare å ikke kjøre rusa eller ha noe ulovlig i bilen.
Drev selv med "tunge" brekk og diverse før og blei stoppa flere ganger i måneden.
Selvfølgelig kjedelig å få bil og person ransaket men det er konsekvensene.
De fleste i politiet er helt greie, om man ikke oppfører seg helt idiot.
De kjønner man ikke gidder og svare på hvor man har vært og hvor man skal om du blir stoppa ofte.
Verste for min del var aspiranter som har overtrening til 1000.
Helt naturlig og være nervøs for Politiet når de kjører bak deg. Det var forklaringen jeg fikk når jeg ble stoppet 1 gang etter jeg ble tatt/sjekket i en rassia.. Det var 3 år etter cirka.
bare å ha registrert bilen på noen andre enn deg selv, om du har mulighet.
Daw-G's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva skal du være nervøs for?
Bare å ikke kjøre rusa eller ha noe ulovlig i bilen.
Drev selv med "tunge" brekk og diverse før og blei stoppa flere ganger i måneden.
Selvfølgelig kjedelig å få bil og person ransaket men det er konsekvensene.
De fleste i politiet er helt greie, om man ikke oppfører seg helt idiot.
De kjønner man ikke gidder og svare på hvor man har vært og hvor man skal om du blir stoppa ofte.
Verste for min del var aspiranter som har overtrening til 1000.
Vis hele sitatet...
Kjører ikke rusa men det som skaper nervøsitet er jo det at de mener man er påvirket i flere dager etter å ha røyket i i to-tre dager
Sitat av Daw-G Vis innlegg
Kjører ikke rusa men det som skaper nervøsitet er jo det at de mener man er påvirket i flere dager etter å ha røyket i i to-tre dager
Vis hele sitatet...
Bare la vær å røyke da? :P Det er en risiko man selv tar ved å røyke, uansett hvor latterlig det er at de mener du er påvirka lenge.
Men sånn er det bare.
Sitat av sonofsam1 Vis innlegg
bare å ha registrert bilen på noen andre enn deg selv, om du har mulighet.
Vis hele sitatet...
Det hjelper ikke lenge. De har plutselig blitt veldig interessert i meg og alle 3 gangene jeg har blitt stoppa (siste 1.5mnd) har de spurt om det er min bil. En traust, halvgammel stasjonsvogn.

Bilen er registrert på tanta mi, men i systemet deres ligger den nok koblet opp mot meg nå.