Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4119
Tittelen sier det meste, ble tatt for hasj på razzia for et par uker siden ble rettsak på det drittet der, Har en ny rettsak på den fredag den 26 feb.




Det som skjedde var: var i avhør i dag, hvor vi snakket om salg som jeg nektet for. Men rett før jeg skulle stikke sier henne ''Vi skal ha mobilen din'' Jeg nekter, den fitten sier ''må vi ta den fra deg med makt?'' Jeg gir henne mobilen hun spør om koden i 15min! Jeg nekter så kommer hun med dette ''om du gir meg koden nå får du den tilbake i morgen om du ikke så må du vente 14 dager'' Så jeg ga koden...


Mine spørsmål er DETTE. ER DETTE DRITTET LOV? Bør jeg ta dette videre? Har de i hele tatt lov til å ta mobilen min?

Er heller ikke snakk om mye hasj kun 40g
Anonym bruker
"Fortvilet Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
You got played!
Du ga den jo fra deg sååe.. og koden...
Telefonen får du heller ikke igjen imorra
Om du nekter, og de skal beslaglegge den trenger de godkjennelse fra jurist som de nesten alltid får
Du skulle ikke gitt hu koden... Gir du de tilgang, så gir du de tilgang, akkurat som å invitere de hjem, det er noe du gir. Nekter du, så må mobilen tvangsåpnes, noe som er en helt annen sak. Du hadde ingen ting å tape på å nekte.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
You got played!
Vis hele sitatet...
Indeed.



Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
You got played!
Du ga den jo fra deg sååe.. og koden...
Vis hele sitatet...




Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Telefonen får du heller ikke igjen imorra
Om du nekter, og de skal beslaglegge den trenger de godkjennelse fra jurist som de nesten alltid får
Vis hele sitatet...

Jævla fittene der( -_・) ︻デ═一 ▸ Sku vert hengt hele gjengen Nei nei fikk logget ut av snap osv, men å være uten mobil er jævelig, (bruker pc'n da)

Sitat av knert1 Vis innlegg
Du skulle ikke gitt hu koden... Gir du de tilgang, så gir du de tilgang, akkurat som å invitere de hjem, det er noe du gir. Nekter du, så må mobilen tvangsåpnes, noe som er en helt annen sak. Du hadde ingen ting å tape på å nekte.
Vis hele sitatet...
Skal huske det til neste gang.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 6. februar 2021 kl. 02:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja de har lov. De hadde fått telefonen enten da frivillig eller på ny razzia så. Men koden trenger du aldri å oppgi, og det smartest hadde vært å nekte å gi den fra deg, reise hjem og destruere den så de ikke fant den når de kom på ny razzia tre dager etter for å ta den. Det ville gjemt bevis men ikke akuratt gitt inntrykk av at du er mer uskyldig
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja de har lov. De hadde fått telefonen enten da frivillig eller på ny razzia så. Men koden trenger du aldri å oppgi, og det smartest hadde vært å nekte å gi den fra deg, reise hjem og destruere den så de ikke fant den når de kom på ny razzia tre dager etter for å ta den. Det ville gjemt bevis men ikke akuratt gitt inntrykk av at du er mer uskyldig
Vis hele sitatet...
Jau, jævla kjipt da. Har mange avtaler denne uken, med psykolog, lege og det meste. Får kjøpe enda en da Xd
Skjedd med meg mange ganger. Er de standard truslene. "vi bryter oss inn på den og ødelegger programvaren". De har ikke mye sjangs å åpne den så lenge du ikke gir de koden. Kripos hadde telefonen min e 6 måneder uten å få til noe som helst. Har en ekstra telefon for sånne øyeblikk
Eneste du er pliktig til er å opplyse navn, personnr og adresse. Trenger ikke si mer enn det....
Anonym bruker
"Fortvilet Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Verdt å nevne
Biometri (fingeravtrykk, ansiktsgjenkjenning etc.) har de lov til å ta med tvang.
Holder deg fast og tar fingeren eller skanner ansiktet og låser opp.
Bruk kode om du har noe å skjule!
Denne kan jo også være verd å lese. Sitat fra John Chr. Elden:
"– Nå blir det slutt på rutinemessig snusing i mobiltelefoner og datamaskiner dersom det ligger kontakt med eller opplysninger fra lege eller advokat på databæreren."

https://rett24.no/articles/riksadvok...lgjennomganger
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De har lov å ta den ja, de har også lov å låse den opp med fingeravtrykket ditt med makt.

Hvis du holder på med rus så er du kanskje så smart at du ikke har fingeravtrykk eller lignende for å låse opp telefonen, og da kan de kun få den låst opp hvis du forteller de koden. Du må ergo aldri fortelle koden, og du må fjernslette telefonen så fort du kommer deg ut fra lokalet.

Jeg var borti lignende en gang, men på glattcella. De ba meg låse opp telefonen, jeg sa nei. Da sa de "men da tvinger vi fingrene dine til å ta fingeravtrykk". Da smilte jeg godt og sa "jeg har pin-kode, ikke fingeravtrykk". Da sa politiet "okei, låser du ikke opp så må du bli 5 timer lengre og vi har razzia hjemme hos deg", og jeg lo godt og sa at det gikk helt fint.

Tatt av politiet med 1 gram kokain i lomma, tatt inn på glattcelle, nektet avhør og nektet å låse opp telefon. Sak henlagt. Freak.no har lært meg mye.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De har lov å ta den ja, de har også lov å låse den opp med fingeravtrykket ditt med makt.

Hvis du holder på med rus så er du kanskje så smart at du ikke har fingeravtrykk eller lignende for å låse opp telefonen, og da kan de kun få den låst opp hvis du forteller de koden. Du må ergo aldri fortelle koden, og du må fjernslette telefonen så fort du kommer deg ut fra lokalet.

Jeg var borti lignende en gang, men på glattcella. De ba meg låse opp telefonen, jeg sa nei. Da sa de "men da tvinger vi fingrene dine til å ta fingeravtrykk". Da smilte jeg godt og sa "jeg har pin-kode, ikke fingeravtrykk". Da sa politiet "okei, låser du ikke opp så må du bli 5 timer lengre og vi har razzia hjemme hos deg", og jeg lo godt og sa at det gikk helt fint.

Tatt av politiet med 1 gram kokain i lomma, tatt inn på glattcelle, nektet avhør og nektet å låse opp telefon. Sak henlagt. Freak.no har lært meg mye.
Vis hele sitatet...
Men hvis de tok deg med coke på deg har de vel nok beviser til å i hvertfall gi deg en bøte? Eller?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Men hvis de tok deg med coke på deg har de vel nok beviser til å i hvertfall gi deg en bøte? Eller?
Vis hele sitatet...
Ikke i alle tilfeller. Kanskje det jeg hadde var bøff? Kanskje de ikke hadde ressurser til å teste? Kanskje de fucka opp på frakten fra politibil til lageret med beviser? Kanskje de ikke gidda arbeidet med å teste stoffet og lage rettssak når de visste at jeg ikke ble å innrømme noe som helst? Jeg har ikke peiling, men jeg vet at det jeg gjorde var det riktige.

Det er jævlig kjipt hvis du har blitt bøffa med kreatin og du innrømmer at det er kokain liksom. Du får liksom enda straffen.

Ordene jeg brukte, og blir å bruke om det skjer igjen er: "Jeg vil bruke min rett til å ikke forklare meg".
🍁420🍁
Trådstarter
Fikk dessverre ikke tilbake i dag
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Fikk dessverre ikke tilbake i dag
Vis hele sitatet...
Sånn er det å stole på snut.
Anonym bruker
"Tykk Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde nok vært en av de som hadde samarbeidet med politiet, men takker for at dere freakere poster deres historier. Poltiet i sin helhet har et image og tillitsproblem :P
Så vidt jeg vet så har jo politiet lov til å juge.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke i alle tilfeller. Kanskje det jeg hadde var bøff? Kanskje de ikke hadde ressurser til å teste? Kanskje de fucka opp på frakten fra politibil til lageret med beviser? Kanskje de ikke gidda arbeidet med å teste stoffet og lage rettssak når de visste at jeg ikke ble å innrømme noe som helst? Jeg har ikke peiling, men jeg vet at det jeg gjorde var det riktige.

Det er jævlig kjipt hvis du har blitt bøffa med kreatin og du innrømmer at det er kokain liksom. Du får liksom enda straffen.

Ordene jeg brukte, og blir å bruke om det skjer igjen er: "Jeg vil bruke min rett til å ikke forklare meg".
Vis hele sitatet...
Kanskje de feige jævlene tok det med seg hjem?
▼ ... over en uke senere ... ▼
🍁420🍁
Trådstarter
Fikk den på fredag btw.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 17. februar 2021 kl. 01:57.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politiet ville ha tilgang til telefonen min, jeg sa jeg ikke husker kosen, og se ringte ofte å hørte om jeg hadde forsøag til kode. Sa bare masse random piss nummer til iphonen min, og de sa at hvis jeg ikke ga koden, ville de sende den til tech på hønefoss og de ville få den opp og det ville bare ta lenger tid. Ga dem aldri koden og fikk den tilbake. Men tror de har mye større sjans for å komme inn på android tlf’er.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man først gir fra seg mobilen til politiet, er det ikke bare å fjernslette/bricke den, da får vel ikke politiet ut noe info heller? Så logger du inn på en ny telefon, synkroniserer mot skyen og vipps så har du mobil med alt innhold tilbake.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Politiet ville ha tilgang til telefonen min, jeg sa jeg ikke husker kosen, og se ringte ofte å hørte om jeg hadde forsøag til kode. Sa bare masse random piss nummer til iphonen min, og de sa at hvis jeg ikke ga koden, ville de sende den til tech på hønefoss og de ville få den opp og det ville bare ta lenger tid. Ga dem aldri koden og fikk den tilbake. Men tror de har mye større sjans for å komme inn på android tlf’er.
Vis hele sitatet...
Advokaten min sa jeg lå bedre ann med en Huawei p30 enn hvis jeg hadde hatt iPhone. Han er tidligere politijurist. Telefonen min var til Kripos 6måneder. Den fikk seg en tur i microen når den kom tilbake.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Advokaten min sa jeg lå bedre ann med en Huawei p30 enn hvis jeg hadde hatt iPhone. Han er tidligere politijurist. Telefonen min var til Kripos 6måneder. Den fikk seg en tur i microen når den kom tilbake.
Vis hele sitatet...
Mikroen bør jeg hive den inn der? Kan de ha lastet ned noe eller plantet noe shit i den?
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Mikroen bør jeg hive den inn der? Kan de ha lastet ned noe eller plantet noe shit i den?
Vis hele sitatet...
I teorien, men i praksis: Nei. Man tukler ikke med hardware for å hekte småskurker for fillesaker, og de har ikke hjemmel til det heller. Men som kjent er det en del rus(mis)brukere som utvikler litt noia for politiet, og dette med å grille utlevert utstyr er en populær reaksjon hos disse. Klart, samarbeider du med taliban om å innføre atomvåpen, så bør man kanskje være litt mer paranoid enn ellers, men selv ikke da er det grunn til å stappe telefonen i mikroen: Hvis du ikke vil bruke telefonen mer, så slett alt på den og returner den som el-avfall.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Advokaten min sa jeg lå bedre ann med en Huawei p30 enn hvis jeg hadde hatt iPhone. Han er tidligere politijurist. Telefonen min var til Kripos 6måneder. Den fikk seg en tur i microen når den kom tilbake.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig bedre sikkerhet på P30 enn iPhone sånn sett? Trodde iPhone var så og si det vanskeligste for dem å stuke med pga Apple ikke ville samarbeide eller noe i den dur.
Eller har de kanskje endret på det nå?
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Er det virkelig bedre sikkerhet på P30 enn iPhone sånn sett? Trodde iPhone var så og si det vanskeligste for dem å stuke med pga Apple ikke ville samarbeide eller noe i den dur.
Eller har de kanskje endret på det nå?
Vis hele sitatet...
4 sifferskode er lett og finne ut, vanligvis er det 1234 faktisk. Eller noe dumt som 1111 eller 5555 osv. Finnes også codecrackers som tar 50kr for koden. Man kan også overføre dataen fra den mobilen over til en PC og så komme seg innpå den. En kompis fortalte meg dette, for noen dager siden først trodde jeg han løy før han viste meg at sekken hannes var full av mobiler Kanskje 5-6stk
Cracking av iPhone er i hovedsak ganske vanskelig med mindre man bruker idiotiske koder sånn som du sier. Sure, 1234, 4321, 1111 osv. ligger jo i alle rainbowtables som brukes til bruteforcing, men bruker man noe litt vanskeligere vil det ta svært mye lenger tid siden iPhone har et låsesystem som øker eksponentielt etter du har tastet PIN-en feil X antall ganger.

Vet at man også kan stille inn iPhone til å "selvdestruere" (dvs. slette alt av innhold) etter at PIN-koden er tastet feil så og så mange ganger.

Vet ikke hva slags sikkerhetsmekanismer P30 bruker i forhold til iPhone, men iPhone er hvertfall svært vanskelig å cracke
Min android tlf kan stilles inn slik at alt innehold slettes ved tasting av feil kode/passord x antall ganger. Passord for hindring av full kopiering av innehold til pc. Så bruker man et sterkt passord så skal det godt gjøres å få kopiert innehold eller komme seg inn på mobilen uten eiers samtykke.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TheMildMildWest Vis innlegg
Cracking av iPhone er i hovedsak ganske vanskelig med mindre man bruker idiotiske koder sånn som du sier. Sure, 1234, 4321, 1111 osv. ligger jo i alle rainbowtables som brukes til bruteforcing, men bruker man noe litt vanskeligere vil det ta svært mye lenger tid siden iPhone har et låsesystem som øker eksponentielt etter du har tastet PIN-en feil X antall ganger.

Vet at man også kan stille inn iPhone til å "selvdestruere" (dvs. slette alt av innhold) etter at PIN-koden er tastet feil så og så mange ganger.

Vet ikke hva slags sikkerhetsmekanismer P30 bruker i forhold til iPhone, men iPhone er hvertfall svært vanskelig å cracke
Vis hele sitatet...
Wow virker som vi har en ekspert her? Kan du forklare hvordan man cracker iphones (eller andre moderne telefoner) med rainbow tables?
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Tittelen sier det meste, ble tatt for hasj på razzia for et par uker siden ble rettsak på det drittet der, Har en ny rettsak på den fredag den 26 feb.




Det som skjedde var: var i avhør i dag, hvor vi snakket om salg som jeg nektet for. Men rett før jeg skulle stikke sier henne ''Vi skal ha mobilen din'' Jeg nekter, den fitten sier ''må vi ta den fra deg med makt?'' Jeg gir henne mobilen hun spør om koden i 15min! Jeg nekter så kommer hun med dette ''om du gir meg koden nå får du den tilbake i morgen om du ikke så må du vente 14 dager'' Så jeg ga koden...


Mine spørsmål er DETTE. ER DETTE DRITTET LOV? Bør jeg ta dette videre? Har de i hele tatt lov til å ta mobilen min?

Er heller ikke snakk om mye hasj kun 40g
Vis hele sitatet...
Du ble lurt og disrespected i en og samme situasjon m8

Tok de med seg mobilen eller fikk du den tilbake etter 15 minutter som lovt?
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du ble lurt og disrespected i en og samme situasjon m8

Tok de med seg mobilen eller fikk du den tilbake etter 15 minutter som lovt?
Vis hele sitatet...
Fikk den fredag......
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde vel finnes en app som sletter innhold hvis en bestemt kode brukes til å låse opp ?
Forresten; ja det fantes crackere for iphone før. Men Apple er veldig flink til å patche disse. Han som mente P30 er sikrere får helt sikkert betalt for å si det. iPhone er notorisk for å nekte tilgang til telefon.

Noen som har mistet en iPhone helst en som er kjøpt brukt? Det er jo et mareritt