Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1639
Jeg bor i et studentkollektiv, og regner ikkke med det er så populært at huset lukter som marrokanske urter, ei har jeg heller lyst å finne ut av dette. Men, jeg har veldig lyst å konsumere noen edibles en dag, er det noen måte jeg kan gå frem for å gjøre dette uten å bli oppdaget pga. lukt?

Kommer til å bruke brunt da jeg ikke trenger å decarbe det (hadde sikkert blitt bedre å gjort det, men men noe tap må det være). Så da tenker jeg enten

1. Narkismetoden - Varme opp en skje med olje og en klump brunt, varme det med en lighter og tilføre det i en yogurt. Avgir dette mye lukt, eller vil jeg kunne holde det inne på rommet mitt? Har solide dører ut til gangen heldigvis.

2. Sous vide - Legge et lite norgesglass med olje og brunt i for å deretter legge det i et sous vide vannbad på 85-90C i et par timer. Denne bør jo være veldig sikkert ift. lukt, men er temperaturen man får tilstrekkelig for å få noe funk i olja?

Noen som har noen andre tips eller triks? Lage om natta er ikke et alternativ da flere i kollektiver er nattugler, har heller ingen venner med samme interesse som meg jeg kan lage det hos.
Sist endret av Tripstil; 28. januar 2021 kl. 21:31.
Brukt sous vide. Definitivt den beste metoden syns jeg. 85 grader hadde jeg den på. Brukte en stor lynlåspose jeg da
letteste er jo narkismåten, lukter jo litt, kan jo evt gjøre det ute, så spise den ute og så gå inn, sous vide funker å, dog stinker som faen når du åpner lokket, dob burde gå greit med god lufting
New generation
colakork's Avatar
Kommer ikke sous vide metoden til å sprenge glasset da? Varme, damp etc..
Du kan jo lage det om natta når de andre du bor med sover?
Sitat av colakork Vis innlegg
Kommer ikke sous vide metoden til å sprenge glasset da? Varme, damp etc..
Vis hele sitatet...
skal gå greit det, man trykkoker jo norgesglass når man driver med hermetisering
Skakkao på termos burde jo fungere ganske greit. Masse oppskrifter på forumet, bruk søkefunksjonen så finner du de.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
anbefaler skakkao, helt luktfritt å 100% funk https://freak.no/forum/showthread.ph...hlight=skakkao
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får du kjøkkenet for deg selv en kort stund tar det av erfaring bare 10-20 minutter å infusere oljete hasj i kokosfett. Riv opp ønsket mengde hasj i bittesmå biter og ha oppi kokosfett i en kjele på lav varme. Etter ca. 10-20 minutter vil du kunne røre hasjen helt ut i olja. Blir helt ekstremt potent etter mine erfaringer. Tror ikke det lukter ille, bare ha på vifta på full guff.

Narkis-metoden har jeg prøvd én gang, og det både stinka ut hele rommet, og hadde null effekt. Ikke verdt å prøve engang spør du meg. Føler deg ganske teit som sitter og varmer opp en skje med lighter også.
drit i sous vide. Det blir aldri varmt nok til at du får nok thc. Bruk et 4 dl norgesglass uten gummipakning i bakerovn på 110 grader i 30 min. Hvis du holder deg til ca 100g kokosolje og halvannet gram hasj lukter det minimalt hvis du skrur lokket skikkelig igjen.

Jeg bruker en slik https://ardentcannabis.com/product/nova-decarboxylator/
Den er nesten lukfri. Når jeg decarber cheese hasj må jeg sette den ved et åpen vindu men ellers er lukten veldig svak.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
anbefaler skakkao, helt luktfritt å 100% funk https://freak.no/forum/showthread.ph...hlight=skakkao
Vis hele sitatet...
Denne ser helt perfekt ut, å bruke termos var jo en genialt. Da er helgens planer klare, takk!
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I was today years old når jeg fant ut at skakkao og "edibles" var det samme (????!)

Faan hvorfor må ungdommene finne på så fancy ord for shit vi alltid har drevet med.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I was today years old når jeg fant ut at skakkao og "edibles" var det samme (????!)

Faan hvorfor må ungdommene finne på så fancy ord for shit vi alltid har drevet med.
Vis hele sitatet...

Litt morsomt at du bruker "I was today years old", gjerne en setning som er popularisert av ungdommene. Men jeg tenker så lenge du intar cannabisen oral så teller det som en edible. Alle skakkaoer er edibles, men ikke alle edibles er skakkaoer.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Litt morsomt at du bruker "I was today years old", gjerne en setning som er popularisert av ungdommene. Men jeg tenker så lenge du intar cannabisen oral så teller det som en edible. Alle skakkaoer er edibles, men ikke alle edibles er skakkaoer.
Vis hele sitatet...
Touché! Ja blitt litt påvirka av hipp ung internett kultur og memer men aldri vært klar over at det er skakkao eller hvilken som helst oral inntaksmåte det er ment når det snakkes om edibles. Vil hasjbrownies også telle? Mens vi er i gang hva er det ungdommen kaller tabs eller dabs i hasjsammenheng?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Touché! Ja blitt litt påvirka av hipp ung internett kultur og memer men aldri vært klar over at det er skakkao eller hvilken som helst oral inntaksmåte det er ment når det snakkes om edibles. Vil hasjbrownies også telle? Mens vi er i gang hva er det ungdommen kaller tabs eller dabs i hasjsammenheng?
Vis hele sitatet...
Hei!
Da jeg var ung kalte vi hasj for hasj.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Hei!
Da jeg var ung kalte vi hasj for hasj.
Vis hele sitatet...
Er det jeg skal fram til! Men nå er jeg snart gammal mann blitt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Touché! Ja blitt litt påvirka av hipp ung internett kultur og memer men aldri vært klar over at det er skakkao eller hvilken som helst oral inntaksmåte det er ment når det snakkes om edibles. Vil hasjbrownies også telle? Mens vi er i gang hva er det ungdommen kaller tabs eller dabs i hasjsammenheng?
Vis hele sitatet...
Vell nå er jeg kansje ikke det de kaller ungdom lenger. Jeg vil si hasjbrownies er den mest kvintessensielleediblen man finner. Når jeg smaker på ordet, no pun intended, så tenker jeg edible => spiselig. Så om det er en spiselig form for cannabis blir det edibles. Med den resoneringen der vil nok mange si at skakkao ikke blir en edible, men heller en drinkable, men da blir det fort mange begreper her.

Tabs har jeg aldri hørt om, ei heller egentlig dabs i Norge. Men i USA så betyr jo dabs for hasjolje, men en et fellesord som ikke differensierer måten det er ekstrahert på (Rosin, BHO osv).
Dabs eller olje har jeg både laget å røyke. Brukt både hårtangmetoden og butan. Blir latterlig stein av de greiene der. Sleit med å stå oppreist første gangen jeg røyka det
Å mekke hasjolje først funker rimelig fjell. Kompis mekka noen pizzaboller med edibles, jeg er litt usikker på om det luktet, men det var seriøst ikke noe smak av hasj, og for meg som brekker meg av hasj smaken så var det konge og de var skikkelig gode.
BRAND ∞ STRONG
Som dnbalex og kimmy9gga m/flere sier olje eller smør.
Klipp opp fint først så går det fortere. Ikke svi dritten.

Så bruker du dette til å bake med.
Husker ikke hvor mye lukt det avga.
Prøv deg frem litt rolig med inntak.
Som med andre ting man svelger fremfor noe annet så tar det litt lengre tid.
Men når det treffer så treffer det.

Eneste gangen jeg har fått skikkelig angst av tjall, og jeg trodde hjerte mitt skulle poppe.
Når jeg bodde hjemme hos foreldrene mine, så hadde jeg litt olje opp i sølvpapir hvor jeg lagde et slags krater med 4 vegger. Så la jeg sølvpapiret på en lyspære hvor det fikk ligge å godgjøre seg før jeg kastet den smeltende oljen opp i både te, kaffe, kako og alt som var. Det ble etterhvert mer digg å ta det oralt fremfor å røyke det. Og med vinduet oppe, så lukter det minimalt. Det er langt mer utfordrene med grønt.