Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4397
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde avtalt en handel i dag. Fyren svarer plutselig ikke. Han pleier alltid å svare. Nå har han ikke svart på over 24 timer.
Er sannsynligheten stor for at han er tatt? Hvis han er det burde jeg kanskje ikke prøve å kontakte han noe mer?
Umulig å si noe om.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Ikke mas
Anonym bruker
"Moden Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis han er tatt lønner det seg selvsagt ikke å sende masse meldinger om dop. Hvis han ikke er tatt er det sikkert en grunn for at han ikke svarer. Uansett, bare vent...
En ting som er sikkert er at det passer ikke for han nå. Hangover, damebesøk, rusa, familiebegivenhet, tatt av politiet..

Dumt å mase uansett grunn men en fin måte å komme på radaren til politiet på om de har gjort beslag i telefonen hans. Ikke send noen smser!
Sist endret av celtseus; 16. august 2020 kl. 21:11.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har selvfølgelig ikke mast. Ringt 1 gang og sendt 1 melding. Får bare vente
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av celtseus Vis innlegg
En ting som er sikkert er at det passer ikke for han nå. Hangover, damebesøk, rusa, familiebegivenhet, tatt av politiet..
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke gi beskjed da? Man må kunne holde en viss standard selv om det er shady business. Hva med å ikke love ting man ikke klarer å holde, kanskje vise litt respekt for andres tid?

ALLE dealere jeg har vært borti har vært ekstremt upålitelige. Det er en pest og en plage å gjøre avtaler med de. Ofte skjer ting flere døgn på etterkudd. Av og til innser de at de har fucket opp selv, derfor ignorerer de deg. Kanskje han solgte det du skulle ha til en bedre kompis. Grunnen er som regel noe egoistisk bs, alltid.

For oss som lever nokså A4 er dette et mareritt å hanskes med. Hvor er alle de seriøse folka? Jeg har penger, dealeren har drugs, easy. Hvorfor er det så forbanna vanskelig å møte opp i tide og ordne varene til avtalt tid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor ikke gi beskjed da? Man må kunne holde en viss standard selv om det er shady business. Hva med å ikke love ting man ikke klarer å holde, kanskje vise litt respekt for andres tid?

ALLE dealere jeg har vært borti har vært ekstremt upålitelige. Det er en pest og en plage å gjøre avtaler med de. Ofte skjer ting flere døgn på etterkudd. Av og til innser de at de har fucket opp selv, derfor ignorerer de deg. Kanskje han solgte det du skulle ha til en bedre kompis. Grunnen er som regel noe egoistisk bs, alltid.

For oss som lever nokså A4 er dette et mareritt å hanskes med. Hvor er alle de seriøse folka? Jeg har penger, dealeren har drugs, easy. Hvorfor er det så forbanna vanskelig å møte opp i tide og ordne varene til avtalt tid.
Vis hele sitatet...
finnes mange gode dealere som holder avtaler, dog man må somoftest kjenne dem relativt godt/finne gode, er ikke hokkus pokkus, er han du driver med sakte og bruker evigheter finn en ny en, dog kanskje ikke så alt for lett for en med a4 liv
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
finnes mange gode dealere som holder avtaler, dog man må somoftest kjenne dem relativt godt/finne gode, er ikke hokkus pokkus, er han du driver med sakte og bruker evigheter finn en ny en, dog kanskje ikke så alt for lett for en med a4 liv
Vis hele sitatet...
Joda, det finnes helt sikkert, men jevnt over er det elendig. Jeg hadde faktisk en seriøs dealer for noen år siden. Typisk fyr i midten av trettiåra, møtte opp i treningsklær og holdt alltid avtaler. Perfekt dealer, men som alle de andre gode forsvant han plutselig en dag. Det kan se ut til at bare de mest fakka menneskene klarer å holde ut med en sånn jobb over lengre tid.

Hele nettverket mitt stammer fra en bitteliten gjeng. Hver gang jeg kommer meg vekk fra kjernen, bryter de nye ut. Jeg kan liksom ikke spørre om de vet om noen bedre dealere til meg. Jeg har faktisk prøvd å fiske etter drugs jeg vet de ikke har i håp om å komme i kontakt med noen bedre, men neida. Det er akkurat samme type folk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda, det finnes helt sikkert, men jevnt over er det elendig. Jeg hadde faktisk en seriøs dealer for noen år siden. Typisk fyr i midten av trettiåra, møtte opp i treningsklær og holdt alltid avtaler. Perfekt dealer, men som alle de andre gode forsvant han plutselig en dag. Det kan se ut til at bare de mest fakka menneskene klarer å holde ut med en sånn jobb over lengre tid.

Hele nettverket mitt stammer fra en bitteliten gjeng. Hver gang jeg kommer meg vekk fra kjernen, bryter de nye ut. Jeg kan liksom ikke spørre om de vet om noen bedre dealere til meg. Jeg har faktisk prøvd å fiske etter drugs jeg vet de ikke har i håp om å komme i kontakt med noen bedre, men neida. Det er akkurat samme type folk.
Vis hele sitatet...
ja sant det, må ofte ut av lokale gjengen for å si det sånn men er enig med at sånn ish jevn over er det mye dårlig men de finnes tar bare god tid
Om det har skjedd noe blir han mest sannsynligvis å kontakte deg i etterkant om det men er ikke uhørt at dealere plutselig forsvinner noen dager, best å la være å sende meldinger om drugs etc om han hypotetisk har blitt tatt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor ikke gi beskjed da? Man må kunne holde en viss standard selv om det er shady business. Hva med å ikke love ting man ikke klarer å holde, kanskje vise litt respekt for andres tid?

ALLE dealere jeg har vært borti har vært ekstremt upålitelige. Det er en pest og en plage å gjøre avtaler med de. Ofte skjer ting flere døgn på etterkudd. Av og til innser de at de har fucket opp selv, derfor ignorerer de deg. Kanskje han solgte det du skulle ha til en bedre kompis. Grunnen er som regel noe egoistisk bs, alltid.

For oss som lever nokså A4 er dette et mareritt å hanskes med. Hvor er alle de seriøse folka? Jeg har penger, dealeren har drugs, easy. Hvorfor er det så forbanna vanskelig å møte opp i tide og ordne varene til avtalt tid.
Vis hele sitatet...
Må si meg litt enig her. Bare vanlige mennesker med vanlige liv som vil unne seg noe godt iblant, for så å styre med å vente på svar i mange timer, for så å legge diffuse planer, og vente i flere timer på et sted for så å få beskjed om at det ikke gikk idag eller at du skal møte de på andre siden av byn. Er så unødvendig. Jeg skjønner at man må holde en lav profil for å unngå å bli tatt, men litt struktur bør gå ann å få til selv i disse menneskene som tyr til slike jobber. Jeg støtter påstanden om at det kanskje er noe egoistisk drit, men det beste er bare å vente det ut.

Jeg tenker også på hvor masse enklere det hadde vært hvis marijuana og mild psykedelika hadde vært legalisert. Hadde vi sluppet dette tullet. Er så mange som røyker weed no uansett, at å legalisere det ikke hadde gjort så stor forskjell for folk flest. Da hadde man også fått det rent, når man ville ha det, og du vet nøyaktig hva du får. Helt noldus å ikke legalisere egentlig. Det er de klart vanligste stoffene attpåtil, så de som går på sterkere kunne da tenkt seg om en ekstra gang og.
Sist endret av Dartrix; 17. august 2020 kl. 00:01.
Enig! Virker som om så fort en dealer får masse kunder og driver bra butikk tror de at de har en viss makt over folk, de tøffer seg virker det som.. noe som bare er barnslig.
Han har sikkert vært tom noen dager før trygda.. han tar kontakt idag tenker jeg. ^^
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Virker ikke som om noen her har noe erfaring med dealing, er dere klar over hva slags jævla mas det er? Til alle døgnets tider omtrent.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor ikke gi beskjed da? Man må kunne holde en viss standard selv om det er shady business. Hva med å ikke love ting man ikke klarer å holde, kanskje vise litt respekt for andres tid?

ALLE dealere jeg har vært borti har vært ekstremt upålitelige. Det er en pest og en plage å gjøre avtaler med de. Ofte skjer ting flere døgn på etterkudd. Av og til innser de at de har fucket opp selv, derfor ignorerer de deg. Kanskje han solgte det du skulle ha til en bedre kompis. Grunnen er som regel noe egoistisk bs, alltid.

For oss som lever nokså A4 er dette et mareritt å hanskes med. Hvor er alle de seriøse folka? Jeg har penger, dealeren har drugs, easy. Hvorfor er det så forbanna vanskelig å møte opp i tide og ordne varene til avtalt tid.
Vis hele sitatet...
Så la oss si at jeg driver å dealer, mener du virkelig at jeg skal sende ut meldinger til hele kretsen min om at i kveld er jeg utilgjengelig? Nei det skjer ikke, respekterer man dealeren sin så får man respekt tilbake: Tar han ikke telefonen? Tja, mulig han er tom, sliten eller tatt. Han er for satan ikke din personlige kjeledegge.
Jeg har hengt med folk som drev på med dette når jeg var litt yngre, og herregud jeg skjønner ikke at de orker. Noen folk er ok, men de fleste behandler en som en slags personlig assistent.

Det er ikke dealeren sitt problem at du MÅ ha noe akkurat nå, kjøp heller litt mengde, og kjøp igjen i god tid før du blir tom. At du er en junkie som ikke klarer å planlegge et par uker i forveien er ingen andres problem enn ditt eget.

For de som orker å deale er det definitivt et jævla mareritt.

NB: Jeg har allerede sletta ett innlegg i tråden her, for folk ser ut til å tro at slike mer nærgående diskusjoner rundt narkotikakjøp er et frikort for å spørre om dop her inne, slike blir permbannet uten varsel og rævpult av Ahmed.
Sist endret av Dodecha; 17. august 2020 kl. 16:15.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Så la oss si at jeg driver å dealer, mener du virkelig at jeg skal sende ut meldinger til hele kretsen min om at i kveld er jeg utilgjengelig? Nei det skjer ikke, respekterer man dealeren sin så får man respekt tilbake: Tar han ikke telefonen? Tja, mulig han er tom, sliten eller tatt. Han er for satan ikke din personlige kjeledegge.
Jeg har hengt med folk som drev på med dette når jeg var litt yngre, og herregud jeg skjønner ikke at de orker. Noen folk er ok, men de fleste behandler en som en slags personlig assistent.

Det er ikke dealeren sitt problem at du MÅ ha noe akkurat nå, kjøp heller litt mengde, og kjøp igjen i god tid før du blir tom. At du er en junkie som ikke klarer å planlegge et par uker i forveien er ingen andres problem enn ditt eget.
Vis hele sitatet...
Synes du ikke det var litt mange antagelser her? Respekt, kjeledegge, junkie? Hvorfor er du så sint? Det første eksempelet ditt er helt feil. Ingen forventer at dealeren skal gi beskjed om at han er utilgjengelig til alle kundene sine. Her var det snakk om en avtalt handel. Det blir noe helt annet, så det der er bare svada.

Respekterer man dealeren sin så får man respekt tilbake? Tull! Det trenger overhodet ikke være sant Det finnes så mange dealere som behandler kundene sine som dritt, lurer og utnytter de. Du har kanskje vært heldig med din opp gjennom årene, men for faen ikke kom her å si at det alltid er kundens feil.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror poenget over er at tar han ikke telefonen så gjør han ikke det. Han ringer nok opp når det passer. Deala massa selv og det er ikke noe mer irriterende en 20 personer som ikke skjønner at shit happens og at det ikke passer for meg å ta telefonen. Har det gått 24t så er det bare å se etter noe annent!

Og seff skal man respektere dealeren sin å regne med å få respekt tilbake ellers bytter du bare dealer. All in all så er det ikke dealeren sitt problem at du ikke har noe å røyke..
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv vært kjøper i snart 10 år, og har selvfølgelig hatt en haug med forskjellige dealere. Jeg har derimot hatt en annen holdning til dealer enn det mine kompiser har hatt, der de kun ser på denne personen som en som selger narkotika og ikke særlig mye mer. Ringe til man ikke gidder mer/dealer tar tlf, krite dop, usmakelig oppførsel ol. De har aldri fått respekt eller noe slags form for forhold til den de kjøper av, uke inn og uke ut, til de finner en ny og bedre eller at dealer ikke vil ha mer å gjøre med dem. Jeg valgte å vandre en annen vei, der gjensidig respekt til slutt finner sted, men det tar tid å bygge opp tillit, spesielt hvis man ikke kjenner denne personen fra før. Det er så enkelt som at man behandler andre slik man vil bli behandlet selv (fortsetter ikke å kjøpe av en som lar meg vente en time hver gang) og det skal sies at jeg har aldri gjort en greie ut av at dealer plutselig ikke kan uten grunn, dette er ute av min kontroll.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes du ikke det var litt mange antagelser her? Respekt, kjeledegge, junkie? Hvorfor er du så sint? Det første eksempelet ditt er helt feil. Ingen forventer at dealeren skal gi beskjed om at han er utilgjengelig til alle kundene sine. Her var det snakk om en avtalt handel. Det blir noe helt annet, så det der er bare svada.

Respekterer man dealeren sin så får man respekt tilbake? Tull! Det trenger overhodet ikke være sant Det finnes så mange dealere som behandler kundene sine som dritt, lurer og utnytter de. Du har kanskje vært heldig med din opp gjennom årene, men for faen ikke kom her å si at det alltid er kundens feil.
Vis hele sitatet...
For jeg har selv opplevd den typen folk som bare behandler deg som en dopautomat, og du får det til å høres ut som det ikke finnes dårlige kunder, de finnes i tonnevis. Kort sagt prøvde jeg å belyse den andre siden i saken siden ingen andre gjorde det i tråden. Det er mer pes å ta risikoen med større mengder stoff og alle de interaksjonene man har med mange folk, få telefoner hele tiden kontra det å ikke få det man har lyst på den kvelden.

Klart respekt går begge veier, det finnes søppelfolk der ute, og dop er ikke alltid en faktor som bidrar positivt til punktlighet. Koblet opp mot at du har A4 liv og ikke har kontakt med "miljøet" kan jeg skjønne frustrasjonen, men er det verdens ende at du ikke fikk ordnet den spesifikke dagen?
Kjøp heller litt mer, så får du sikkert rabatter og så trenger du ikke å måtte ta kontakt så ofte.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Virker ikke som om noen her har noe erfaring med dealing, er dere klar over hva slags jævla mas det er? Til alle døgnets tider omtrent.
Vis hele sitatet...
Jo og det er slitsomt som faen, det piper i telefonen konstant, men skal man drive butikk av denne typen og har lyst til å tjene gode penger på det så er det bare sånn jobben er.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Så la oss si at jeg driver å dealer, mener du virkelig at jeg skal sende ut meldinger til hele kretsen min om at i kveld er jeg utilgjengelig?
Vis hele sitatet...
Nei selvfølgelig ikke, men i dette tilfellet så har dealer avtalt ett møte med en kunde. Som dealer så har du selvfølgelig lov til å prioritere andre ting, selv så enkle ting som at du ikke orker ut å deale eller at du vil henge med kompiser, men har du satt opp ett møte med en kunde så kan man i det minste si: "sry, det passer ikke nå" Ikke bare viser man mer respekt om man sier ifra, du slipper også maset fra kunden som står på avtalt plass å venter og ikke skjønner en dritt.

Du mener ikke genuint at det er greit å sette opp en avtale med en fyr, la fyren stå å vente i timesvis uten å møte opp og ikke kan sende en melding om at det ikke passer? Vist det er det du sier her så skjønner jeg ikke noen ting faktisk. Som en dealer selv sa til meg: "driver du seriøs butikk, så driver du seriøs butikk..."

Jeg sier ikke at kunden skal mase som faen, for det er fult mulig han er tatt av politiet eller er i en annen knipe, men under normale omstendigheter så lar du ikke en kunde stå å fryse og ikke si en dritt.
Sist endret av Alge; 17. august 2020 kl. 20:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå må du bare huske at det eneste som kan redde deg ut av denne situasjonen, det er litt god gammaldags medlinenhet - junkie til junkie. Du må få dealeren din til å forstå at du virkelig trenger å få narkotikaen din, slik som avtalt, fordi du virkelig trenger å kjøpe dop nå. Forklar han at han er så stabil og pålitelig at du faktisk ikke har trengt å finne noen annen dealer; det er på en måte hans egen feil at dette er et problem. Husk å få bekreftet hvor dere skulle møtes og hvor mye dop han skulle ta med til deg. Trust me, I know this stuff.

Bruk SMS selvfølgelig. Det er viktig at han finner meldingen på internett i tilfelle han har rotet vekk telefonen.
Sist endret av Tøffetom; 17. august 2020 kl. 20:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes du ikke det var litt mange antagelser her? Respekt, kjeledegge, junkie? Hvorfor er du så sint? Det første eksempelet ditt er helt feil. Ingen forventer at dealeren skal gi beskjed om at han er utilgjengelig til alle kundene sine. Her var det snakk om en avtalt handel. Det blir noe helt annet, så det der er bare svada.

Respekterer man dealeren sin så får man respekt tilbake? Tull! Det trenger overhodet ikke være sant Det finnes så mange dealere som behandler kundene sine som dritt, lurer og utnytter de. Du har kanskje vært heldig med din opp gjennom årene, men for faen ikke kom her å si at det alltid er kundens feil.
Vis hele sitatet...
Enig med deg å du har helt rett!! , synd det ikke går ann og blokkere Dodecha siden han er admin. Alle vet jo folk som maser er junkies, vet dere hvor mye overpris vi betaler i Norge allerede for dop, også skal vi vente 2 uker fordi dealer er opptatt? Flaks for dårlige dealere at kunder ikke bare går til neste dealer som forstår 'gamet' å vill være tilgjengelig nesten 24/7 med vikar viss han er utilgjengelig.

Selvfølgelig annerledes viss du er en dealer som bare selger til folk du kjenner, venne dealer eller hva faen du skal kalle det.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Fyren, i entall? Så monogamt av deg. Anbefaler å kjøre en nummerert liste, og å ha 11 mann på banen når du skal play ball.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enig med deg å du har helt rett!! , synd det ikke går ann og blokkere Dodecha siden han er admin. Alle vet jo folk som maser er junkies, vet dere hvor mye overpris vi betaler i Norge allerede for dop, også skal vi vente 2 uker fordi dealer er opptatt? Flaks for dårlige dealere at kunder ikke bare går til neste dealer som forstår 'gamet' å vill være tilgjengelig nesten 24/7 med vikar viss han er utilgjengelig.

Selvfølgelig annerledes viss du er en dealer som bare selger til folk du kjenner, venne dealer eller hva faen du skal kalle det.
Vis hele sitatet...
Det er nå bare slik det er, og ingen mengde klaging fra deg eller andre vil endre det med mindre du velger å gjøre noe med det selv.
Må si at jeg ser begge sider her, men enkle oppklarende meldinger bør gå ann å få på banen litt før enn etter at det er aktuelt. Selvfølgelig er det et evig pes å deale, noe jeg har skjønt godt etter å ha lest igjennom denne tråden, men det burde jo gå ann å ha enkle prinsipper. Hvis det ikkje går, går det ikkje. Send heller en melding og si at det ikkje går, så slipper du irriterte kunder og en telefon som blåser opp. Evt hvis noen bruker snap, legg kjapt ut på story ''utilgjengelig i et døgn'' eller lignende. Virker som mange her gjør dette til en veldig stor deal, men det tar noen 20 sekunder å skrive ''Jeg kan ikke idag likevel'' eller å legge ut på story at han ikke er tilgjengelig. Og dette med respekt fram og tilbake, så føler jeg at uansett hvor mye respekt jeg viser og åpner hyggelig dialog eller whatever, så virker det som om de bare er shitlei av jobben sin uansett. Når man velger å bli dealer, så blir man på mange måter en dopautomat, spørsmålet blir da om du vil være en hyggelig og strukturert en, eller en rotete en som ikke holder avtaler og ikke klarer å sende enkle avlysende meldinger.

Forresten TS, har fyren din svart nå?
Sist endret av Dartrix; 17. august 2020 kl. 21:00.