Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 946
Har to aksesspunkter via GlobalConnect, men jeg sliter med flere ting:

- Wifi henger seg opp med jevne mellomrom, så jeg må restarte aksesspunktene
- "Min side" hos GC fungerer overhodet ikke til å konfe de, og man har bare mulighet til å endre SSID og passord (om det hadde funket)

Vil gjerne kunne endre parametre på nettet, samt opprette gjestenett til IoT-devices osv., men det er det absolutt ikke støtte for via det forholdsvis elendige brukergrensesnittet til GlobalConnect.

Icotera ser ut til å være mer b2b-orientert, så avanserte manualer er ikke å oppdrive.

Håper derfor det finnes noen luringer som har irritert seg over det samme og har funnet ut hvordan man kan sende kommandoer til den for å gjøre endringer, eller rett og slett få opp et eller annet interface for å gjøre dette, om det så er via telnet.
Antar du allerede har prøvd logge in med admin/admin og admin/password oppkoblet med kabel til routeren.

(Så det sto i datasheeten til routeren ellers at alle insstillinger til routeren er lagret i dens flash-minne uten å vite om at det er noen av nytte..)
Kjenner ikke til dette merke, vanlig at isp struper ned valg og muligheter på eget utstyr. Best å holde seg unna å kjøpe eget utsyr sim fra Mikrotik,Cisco eller Ubiquiti som leverer profft utsyr. Ofte ikke vanlig på mainstream strippa router fra isp der man har mulighet å sette opp VLAN heller.

Har du mulighten å å bridge vekk sentral fra isp og kjøre fiber rett i eget utsyr er det beste. Du må confige oppsett slik du får nett, ervlitt forskjell fra isp til isp.
Æ har prøvd å ringe til GlobalConnect ang dette. Han på support sa at det ikke var noe admin interface og hvis man ønsket det så måtte man kjøpe ny ruter.
På varanger bynett?
https://www.varanger-kraftfiber.no/s...a-fibersentral
username/password: admin/varangerbynett
Sist endret av sinsenkrysset; 3 uker siden kl. 11:22.
Ikke helt samme modell men kanskje noe av nytte for videre graving
https://forum.openwrt.org/t/icotera-...thernet/215255